Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen dmv minder koolhydraten eten

+11
Roodtomaatje
xxlisaxx
Marin
loura
Susan
Alias
Gizmo
Monte
Inge
TukTuk
sonly
15 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  xxlisaxx do 10 nov 2011 - 4:08

Wat je zegt over het opgeblazen gevoel door koolhydraten dat herken ik ook wel bij mezelf maar vooral bij producten met "slechte"koolhydraten, zoals snoep, witte rijst, witte pasta en wit/licht brood. De 1 is daar natuurlijk ook gevoeliger voor dan de ander en koolhydraten beperken om dit te voorkomen is niks mis mee. Ik denk dat een ieder voor zich haar eigen balans daar in moet vinden zolang maar niet iets in het geheel uitgesloten wordt. Je hebt ook mensen die juist bij veel vetten last van hun maag krijgen (oa ik zelf), daarom zou een ontbijt met 6 plakken spek ook echt verkeerd vallen bij mij.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Roodtomaatje do 10 nov 2011 - 7:21

Susan schreef:En daar zit niet zo'n kunstmatig smaakje aan als aan zoetjes?

Ik ben inmiddels wel gewend aan de smaak van Pepsi Max, dat vind ik nu zelfs lekker terwijl ik eerst geen enkele soort cola light lustte, verder lust ik ook Chocomel Light en vla zonder suiker van Optimel, maar thee met zoetjes krijg ik echt niet weg.
Dan moet je Stevia eens proberen! Is te verkrijgen bij natuurwinkels/reform zaken, en is puur natuurlijk!
Ik maak er zelf altijd wentelteefjes mee van koolhydraatarm brood! smile

Ik eet zelf koolhydraatarm, namelijk via het GOK (grip op koolhydraten) principe van Yvonne Lemmers (http://www.gripopkoolhydraten.nl/).
Doe dit niet om af te vallen, maar voor mijn spastische darm (PDS) en ik zweer erbij! Het heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt! Very Happy
Over het algemeen hou ik me er doordeweeks heel erg braaf aan en in het weekend eet ik gewoon waar ik zin in heb, dat gaat tot nu toe prima! Moet er geen extra zondig dagje achteraan plakken, want dan beginnen mijn buikklachten gelijk op te spelen..
Roodtomaatje
Roodtomaatje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 394
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 7:56

Roodtomaatje schreef:
Susan schreef:En daar zit niet zo'n kunstmatig smaakje aan als aan zoetjes?

Ik ben inmiddels wel gewend aan de smaak van Pepsi Max, dat vind ik nu zelfs lekker terwijl ik eerst geen enkele soort cola light lustte, verder lust ik ook Chocomel Light en vla zonder suiker van Optimel, maar thee met zoetjes krijg ik echt niet weg.
Dan moet je Stevia eens proberen! Is te verkrijgen bij natuurwinkels/reform zaken, en is puur natuurlijk!
Ik maak er zelf altijd wentelteefjes mee van koolhydraatarm brood! smile

Ik eet zelf koolhydraatarm, namelijk via het GOK (grip op koolhydraten) principe van Yvonne Lemmers (http://www.gripopkoolhydraten.nl/).
Doe dit niet om af te vallen, maar voor mijn spastische darm (PDS) en ik zweer erbij! Het heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt! Very Happy
Over het algemeen hou ik me er doordeweeks heel erg braaf aan en in het weekend eet ik gewoon waar ik zin in heb, dat gaat tot nu toe prima! Moet er geen extra zondig dagje achteraan plakken, want dan beginnen mijn buikklachten gelijk op te spelen..
Agave siroop is ook puur natuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Inge do 10 nov 2011 - 10:57

Vandaag toch lekker gegeten :-)

Ijsbergsla
stukjes komkommer
tonijn uit blik in water
rood uitje in stukjes
champignons opgebakken met knoflook, zwarte peper, cayennepeper
cherrytomaatjes uit de oven, doordemidden met bieslook, basilicum, zwarte peper, piri piri vlokken (ongeveer 20 minuten op 180 graden)
Alles door elkaar husselen

Smaakte echt lekker :-D ga dit vaker maken. Helaas mag je sla en andere nitraatrijke groente maar 2x per week eten
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 12:09

Dat wist ik niet, Inge. Ook niet dat je nitraathoudende groente beter niet met vis kan eten.
Ik eet sommige weken wel meer dan twee keer sla. Deze week drie keer spinazie (wel steeds andere vorm).

Vandaag at ik niet thuis en dus zelf geen keus. Het werd kaasfondeu. Heerlijk, maar niet heel gezond. Gelukkig vooral veel groente gegeten en de kaas, wijn en het brood beperkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 12:13

Ik eet ook niet koolhydraatvrij, ik eet koolhydraatarm. Dus gewoon minder koolhydraten dan eerst.

Verder gebruik ik ook weer niet zoveel kunstmatige zoetstoffen, maar af en toe een lightdrankje moet gewoon kunnen. Het zal niet het allergezondste zijn wat er bestaat, maar iedereen eet of drinkt wel eens iets ongezonds.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 12:16

Susan schreef:Ik eet ook niet koolhydraatvrij, ik eet koolhydraatarm. Dus gewoon minder koolhydraten dan eerst.

Verder gebruik ik ook weer niet zoveel kunstmatige zoetstoffen, maar af en toe een lightdrankje moet gewoon kunnen. Het zal niet het allergezondste zijn wat er bestaat, maar iedereen eet of drinkt wel eens iets ongezonds.
Of je denkt gezond bezig te zijn met porties nitraathoudende groente en veel vis.

Eten moet ook geen strafkamp worden. Beetje bewustzijn is wel fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Inge do 10 nov 2011 - 20:25

Vis is nou eenmaal het lekkerste bij nitraatrijke groente :-)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Novalee do 10 nov 2011 - 20:50

Susan, en als je van nature zoete thee drinkt? Venkelthee bijvoorbeeld. Schijnt ook nog goed te zijn voor de borstvoeding smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 21:57

Ik heb gisteren de kip met cashewnoten gemaakt die Inge hier had geplaatst, lekker!! Very Happy Had er wel rijst bij gemaakt voor mn vriend, zelf heel weinig rijst genomen en veel kip/groenten. Echt een aanrader, ga het zeker vaker maken!

En meestal heb ik na het avondeten ook een mega opgeblazen gevoel maar daar had ik nu helemaal geen last van, heerlijk! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast zo 13 nov 2011 - 3:30

De eerste week hier al vier kilo kwijt :shock:

Mijn lijstje uit het andere topic van wat ik ongeveer aanhoudt

Ontbijt:
Magere kwark met fruit en lijnzaad en soms noten
of
Rijstwafels met hummes en/of ei
of
(spelt)crackers met kipfilet/komkommer

Lunch:
Rijstwafels met ei en/of hummus
of
(spelt)crackers met hummus/ kipfilet-komkommer/avocado-rucola enz.
of
Salade met ei, kip of zalm, noten en rauwkost of de spinaziesalade van hier onder.
Iig bij elke lunch rauwkost (tomaat/komkommer/rauwe wortel/radijs enz.)

Avond eten:
Grote porte groente en vlees/vis

Bijvoorbeeld
Gewokte spinazie met uit en noten en een stukje kipfilet
Coutgettesoep
Broccoli, tomaatjes, zalm
wortelsoep
spinaziesalade met ei en veel rauwkost
Gevulde paprika met linzen
Gewokte spitskool met ui,kokos en kip
Verschillende gestoomde groente met witte vis.

Tussendoor eet ik fruit en ik drink alleen water en thee, maar dat deed ik altijd al.
Ik heb nog nooit zoveel gegeten als deze week scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Inge za 26 nov 2011 - 5:46

Ik heb alle recepten die ik hier in het topic geplaatst heb in een PDF bestand, dus mocht iemand interesse daarin hebben stuur maar een PBtje

De recepten zijn wel gebaseerd op cambridge tussenweek.
Zo staan er enkele recepten in met CB bouillon, die kan je aanpassen naar gewone bouillonpoeder.
Ook staan er enkele recepten in die je moet maken met zakje soep van CB, daar heb je dan verder weinig aan.
Verder zijn het allemaal magere en koolhydraatbeperkte recepten


Laatst aangepast door Inge op za 26 nov 2011 - 6:10; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 5:55

Inge schreef:Ik heb alle recepten die ik hier in het topic geplaatst heb in een PDF bestand, dus mocht iemand interesse daarin hebben stuur maar een PBtje

Ga ik doen cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  ekiaam87 za 26 nov 2011 - 7:25

Hmm jullie maken me wel enthousiast met dit topic. Zal eens kijken of ik maandagmiddag het een en ander kan scoren aan goede dingen smile
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Liz zo 27 nov 2011 - 9:37

Inge ik stuur je even een PM!
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Liz zo 27 nov 2011 - 9:44

Ik wil gaan beginnen met Atkins, heb het nieuwe boek en heb de shakes gekocht omdat ik 's ochtends geen eieren of iets naar binnen krijg. Ben erg benieuwd hoe het me gaat bevallen. Ik denk dat ik met name de lunch erg lastig vindt omdat ik normaal met de kinderen op mijn werk brood mee eet..
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Siamsa ma 28 nov 2011 - 10:47

Vanavond een maaltijd bereid zonder aardappelen, brood, pasta of rijst: 2 stukjes gegrilde zalm en een wokje van broccoli, cherry tomaatjes en walnoten. Ik zit inderdaad lekker vol, maar heb niet dat opgeblazen gevoel!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 3:13

Omhoog met jou!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 3:22

Drie maal hoera voor Reva .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 3:56

Smikkell schreef:Drie maal hoera voor Reva .

Hij is vol voor Jou.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 3 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum