Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder koolhydraten eten, tips?

+6
Penny Blossom
Atelier Madame
Rizzie
Inge
Marin
Tiana
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 1:58

Hebben jullie tips wat ik dan kan eten? Wil bv bij de lunch minder koolhydraten eten, dus geen brood. Maar wat kan ik dan wel nemen? Of als avondeten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Tiana zo 10 jul 2011 - 1:59

Yoghurt, salade, fruitsalade?
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Marin zo 10 jul 2011 - 2:05

Wraps kun je heel goed maken van grote slabladeren van zo'n krop. Daar kan je kip, avocado en tomaat in doen. Of iets met gehakt.

Je kunt pasta maken van slierten courgette met de fijnschiller. Of lasagnebladen van dungesneden plakken aubergine.

Zo kan je toch lekker koken, maar dan met groente en geen pasta of tarwe.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 2:20

Vervangen door soep, salade of fruit. Of juist combineren bv 1 of 2 boterhammen met mager beleg. Of wil je juiste helemaal van het brood af?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 2:37

Koolhydraatarm brood? Dan heb je per boterham rond de 5 koolhydraten ipv 16.

Verder eet ik meer vlees en groente, en veel minder aan pasta en aardappels. Eet eigenlijk overal rauwkost bij.
Veel komkommer, augurk, stukjes kaas of worst, gekookt of gebakken eitje.

Iets snoepen kan bijv wel, suikervrije drop zit bijna niks in, en pure chocola is ook goed te doen, de Cote d'Or sensations 86%. Maar daar moet je wel echt van houden.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 3:43

Vis is trouwens ook een goede vervanger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:25

Zilvervliesrijst is een van de gezondste keuzes qua koolhydraten dus daar vaker voor kiezen (ipv aardappelen).

Verder eet ik veel kip, vis, noten (zitten ook wel wat kh in maar meer gezonde vetten), mager vlees (rund) en in plaats van brood goede volkorencrackers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Marin zo 10 jul 2011 - 4:31

Speltcrackers van de Eko Plaza zijn erg lekker en gezond!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:37

lunch: salade of roggebrood
Avondeten: stukje vlees/vis met heel veen groenten

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Inge zo 10 jul 2011 - 9:07

Lunch:
gebakken ei met groente
salade met tonijn

Hartige muffin

120gr ontbijtspek
5 eieren
1/2 groene paprika
1/4 gesnipperde ui
1 doosje champions
parikapoeder of chilli poeder
60gr geraspte kaas

Bak de spekjes uit en giet het overtollige vet weg.
Voeg gesneden paprika, ui en champions toe.
Schep alles om totdat het gaar is en laat dit mengsel afkoelen.
Doe de 5 eieren en een kom en kluts deze goed en voeg paprika of chilli poeder naar smaak toe.
Doe hierbij het afgekoelde mengsel.
Vul hiermee +/- 10 í 12 muffin bakjes en bak deze op 180 C +/- 20 min.

Preitaart (2p):
- 400 gram gehakt
- 2 rode uien
- 1 prei
- Paprika- of kerriepoeder
- 4 eieren
- 1 dl slankroom

Eieren en slankroom kloppen en daarvan een deel op de bodem van een ingevette ovenschaal schenken. Gehakt rullen en rest van de ingrediënten in de pan even erbij doen. Gehaktmengsel in de ovenschaal doen en rest van het eimengsel er overheen. Daarover geraspte kaas doen. 45 minuten in de oven op 180 ˚C.




diner
courgette met de kaasschaaf in lange slieren schaven, dit kort wokken (echt heel kort)... gehakt of kipfilet wokken, groente erbij, eventueel een sausje van light kruidenkaas en/of tomatenblokjes of purree en dan de courgetteslierten erdoor wokken (dan lijken die courgetteslierten een soort pasta)

Je avondeten: SHOARMA ZUURKOOL
Benodigdheden
• 225 gram zuurkool
• 1/2 rode paprika
• 1 uitje
• 200 gram shoarmavlees
• 1-2 eetlepels olie of bak-en-braadproduct
Bereiding
Ui schillen en snipperen in stukjes. Was de paprika en ook in stukjes snijden.
Verhit de olie of bak-en-braadproduct en bak de shoarmareepjes bruin. Zodra de reepjes gaar zijn ui toevoegen en even meebakken. Dan de rode paprika toevoegen, meebakken, tot slot de zuurkool toevoegen en het vuur laag houden. Deksel op de pan en in 20 min. gaar stoven.


Ik heb nog wel een heel bestand met allerlei koolhydraatvrije recepten, zowel lunch als hoofdgerechten, sausjes etc. Die wil ik best naar je mailen als je mij je emailadres is een pb stuurt.
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Rizzie zo 10 jul 2011 - 9:13

Griekse yoghurt, koolhydraatarme crackers (bijv. van Atkins, te koop bij Kruidvat), salades, quiche zonder bladerdeeg, vlees, vis.. (ik ben bezig met een koolhydraatbeperkt dieet dus ik eet weinig koolhydraten meer Wink ) Als je er eenmaal aan gewend bent om geen brood meer te eten weet je ook wat je wel niet allemaal kan eten ipv brood smile
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Atelier Madame zo 10 jul 2011 - 20:02

Amazzonia schreef:Hebben jullie tips wat ik dan kan eten? Wil bv bij de lunch minder koolhydraten eten, dus geen brood. Maar wat kan ik dan wel nemen? Of als avondeten?

een kilo per week . nl
Kan je je aanmelden om mee af te vallen. En sich is het natuurlijk niet heel gezond zoveel afvallen ,maar je krijgt wel elke dag recepten toegestuurd om bijna volledig koolhydraatvrij te eten! Er zitten echt hele leuke en lekkere recepten bij. Ik probeer gemiddeld1 maaltijd per dag te vervangen qua koolhydraten en het bevalt me heel goed! smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Penny Blossom zo 10 jul 2011 - 20:48

Ik heb hier een dieet van gekregen van mijn dietiste. Als je wil kan ik je die wel emailen smile
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Inge zo 10 jul 2011 - 23:20

Atelier Madame schreef:
Amazzonia schreef:Hebben jullie tips wat ik dan kan eten? Wil bv bij de lunch minder koolhydraten eten, dus geen brood. Maar wat kan ik dan wel nemen? Of als avondeten?

een kilo per week . nl
Kan je je aanmelden om mee af te vallen. En sich is het natuurlijk niet heel gezond zoveel afvallen ,maar je krijgt wel elke dag recepten toegestuurd om bijna volledig koolhydraatvrij te eten! Er zitten echt hele leuke en lekkere recepten bij. Ik probeer gemiddeld1 maaltijd per dag te vervangen qua koolhydraten en het bevalt me heel goed! smile
Ik heb al deze recepten in een wordbestandje staan... dus als iemand interesse heeft
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Klompemeiske ma 11 jul 2011 - 0:08

BlackRabbit schreef:Ik heb hier een dieet van gekregen van mijn dietiste. Als je wil kan ik je die wel emailen smile

Ik meld me ook even, ik ben sinds kort ook begonnen met koolhydraten-arm dieet.
Ook ik vind het lastig om een goed ontbijt en lunch te bedenken (fruit is tevens ook veel koolhydraten)
Het avond-eten lukt wel, zeker met gewone groente en vlees. Alleen mis ik het wel als we iets van 'pasta' eten zonder pasta, en chinees zonder mie of rijst iod.
Heel graag! Heb je PM gestuurd met adres!

Klompemeiske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 43
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Klompemeiske ma 11 jul 2011 - 0:08

Inge schreef:
Atelier Madame schreef:
Amazzonia schreef:Hebben jullie tips wat ik dan kan eten? Wil bv bij de lunch minder koolhydraten eten, dus geen brood. Maar wat kan ik dan wel nemen? Of als avondeten?

een kilo per week . nl
Kan je je aanmelden om mee af te vallen. En sich is het natuurlijk niet heel gezond zoveel afvallen ,maar je krijgt wel elke dag recepten toegestuurd om bijna volledig koolhydraatvrij te eten! Er zitten echt hele leuke en lekkere recepten bij. Ik probeer gemiddeld1 maaltijd per dag te vervangen qua koolhydraten en het bevalt me heel goed! smile
Ik heb al deze recepten in een wordbestandje staan... dus als iemand interesse heeft

Zou je mij deze willen sturen, heb je PM gestuurd met adres.

Klompemeiske
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 28
Punten : 43
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Rizzie ma 11 jul 2011 - 0:13

Klompemeiske schreef:
BlackRabbit schreef:Ik heb hier een dieet van gekregen van mijn dietiste. Als je wil kan ik je die wel emailen smile

Ik meld me ook even, ik ben sinds kort ook begonnen met koolhydraten-arm dieet.
Ook ik vind het lastig om een goed ontbijt en lunch te bedenken (fruit is tevens ook veel koolhydraten)
Het avond-eten lukt wel, zeker met gewone groente en vlees. Alleen mis ik het wel als we iets van 'pasta' eten zonder pasta, en chinees zonder mie of rijst iod.
Heel graag! Heb je PM gestuurd met adres!

Op www.dieetwebshop.nl kun je pasta bestellen met erg weinig koolhydraten (5 gram per 56 gram pasta, is 1 portie), die smaakt hetzelfde en dan kun je toch pasta eten smile
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Oasis ma 11 jul 2011 - 0:18

Inge schreef:Ik heb al deze recepten in een wordbestandje staan... dus als iemand interesse heeft


Ik heb ook interesse! Stuur je even een PM smile
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Atelier Madame ma 11 jul 2011 - 6:30

Vanavond voor het eerst echt bewust koolhydraatarm gekookt en het was heel lekker!

-Aubergine in plakken snijden en grillen in de grilpan
-Gele paprika in reepjes snijden, 2 tomaten in plakken
-Ik had nog kipfilet vleeswaren over van een verjaardag dit weekend, daarvan 4 plakjes
-1 portie kaas
-Een beetje tomatenpurree

Op de bodem van de ovenschaal een laag aubergine, daarna de tomaten en paprika. Vervolgens de kipfilet, en weer een laag aubergine. Eindigen met kaas om te gratineren. Natuurlijk kruiden gebruiken naar eigen smaak. Ik heb tussendoor nog wat gezeefde tomaten erover heen gedaan om het geheel wat smeuiger te maken!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 7:01

Rizzie schreef:
Op www.dieetwebshop.nl kun je pasta bestellen met erg weinig koolhydraten (5 gram per 56 gram pasta, is 1 portie), die smaakt hetzelfde en dan kun je toch pasta eten smile
Dat had ik veel eerder moeten weten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 9:59

Thanks voor alle tips!! Heb vandaag al veel minder koolhydraten gegeten, nl:

O: Magere kwark
T: Druiven en een kiwi
L: Tomatensoep en salade (sla, wortel, tomaat, komkommer, augurk, ei, olijven..)
T: Ontbijtkoek
A: Lasagne

Wil niet alle maaltijden gaan vervangen, maar wel 1 of 2 per dag minder koolhydraten eten. Morgen ga ik alleen tussen de middag salade eten ipv brood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Rizzie ma 11 jul 2011 - 10:58

Amazzonia schreef:Thanks voor alle tips!! Heb vandaag al veel minder koolhydraten gegeten, nl:

O: Magere kwark
T: Druiven en een kiwi
L: Tomatensoep en salade (sla, wortel, tomaat, komkommer, augurk, ei, olijven..)
T: Ontbijtkoek
A: Lasagne

Wil niet alle maaltijden gaan vervangen, maar wel 1 of 2 per dag minder koolhydraten eten. Morgen ga ik alleen tussen de middag salade eten ipv brood.

Hou je er wel rekening meer dat er in fruit, tomaten, ontbijtkoek en lasagne veel koolhydraten zitten? (tomaten niet zo heel veel maar het zijn geen koolhydraatarme groenten) Als tussendoortje zou je misschien beter wat kaas, vleeswaren of ei kunnen eten. Veel succes ermee verder smile
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 18:12

Inge schreef:
Atelier Madame schreef:
Amazzonia schreef:Hebben jullie tips wat ik dan kan eten? Wil bv bij de lunch minder koolhydraten eten, dus geen brood. Maar wat kan ik dan wel nemen? Of als avondeten?

een kilo per week . nl
Kan je je aanmelden om mee af te vallen. En sich is het natuurlijk niet heel gezond zoveel afvallen ,maar je krijgt wel elke dag recepten toegestuurd om bijna volledig koolhydraatvrij te eten! Er zitten echt hele leuke en lekkere recepten bij. Ik probeer gemiddeld1 maaltijd per dag te vervangen qua koolhydraten en het bevalt me heel goed! smile
Ik heb al deze recepten in een wordbestandje staan... dus als iemand interesse heeft

Inge ik PM je even.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Atelier Madame ma 11 jul 2011 - 19:51

Rizzie schreef:Hou je er wel rekening meer dat er in fruit, tomaten, ontbijtkoek en lasagne veel koolhydraten zitten? (tomaten niet zo heel veel maar het zijn geen koolhydraatarme groenten) Als tussendoortje zou je misschien beter wat kaas, vleeswaren of ei kunnen eten. Veel succes ermee verder smile

Dat valt toch wel mee?
Kiwi: 6 gram
Druiven (100g): 16,5 gram
Magere kwark: 3,5
Lasagnebladen (100g): 53,0

Idd ontbijtkoek wel, maar qua menu van Amazzonia zit je dan rond de 120g koolhydraten, wat gewoon netjes op een dag is!

Ik probeer trouwens zelf ook minder koolhydraten te eten op een dag. Wat niet altijd meevalt, wanneer ik bijvoorbeeld mijn ontbijt niet vervang door kwark of yoghurt maar gewoon knackerbrod of een boterham eet, merk ik dat ik al snel over de 120 gram heenschiet (op mn werk kan ik lastig iets anders eten dan brood met de lunch).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 21:33

Atelier Madame schreef:
Rizzie schreef:Hou je er wel rekening meer dat er in fruit, tomaten, ontbijtkoek en lasagne veel koolhydraten zitten? (tomaten niet zo heel veel maar het zijn geen koolhydraatarme groenten) Als tussendoortje zou je misschien beter wat kaas, vleeswaren of ei kunnen eten. Veel succes ermee verder smile

Dat valt toch wel mee?
Kiwi: 6 gram
Druiven (100g): 16,5 gram
Magere kwark: 3,5
Lasagnebladen (100g): 53,0

Idd ontbijtkoek wel, maar qua menu van Amazzonia zit je dan rond de 120g koolhydraten, wat gewoon netjes op een dag is!

Ik probeer trouwens zelf ook minder koolhydraten te eten op een dag. Wat niet altijd meevalt, wanneer ik bijvoorbeeld mijn ontbijt niet vervang door kwark of yoghurt maar gewoon knackerbrod of een boterham eet, merk ik dat ik al snel over de 120 gram heenschiet (op mn werk kan ik lastig iets anders eten dan brood met de lunch).

Eigenlijk is het meer raar dat wij in Nederland niets anders dan brood als lunch kunnen eten. In het buitenland nemen mensen gewoon bakjes pasta/rijst mee naar hun werk. Bij mij op school hebben ze een magnatron, als het schooljaar begint ga ik denk ik gewoon de avond ervoor rijst met kip warm maken en neem ik dat mee om op school op te warmen haha :P

Net als dat we in Nederland ons koolhydraatrijkste maaltijd 's avonds eten terwijl de meeste mensen daarna juist bijna niets meer verbranden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder koolhydraten eten, tips? Empty Re: Minder koolhydraten eten, tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum