Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk... Empty Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

Bericht  Jilke vr 7 okt 2011 - 3:10

Ben nu een week terug van vakantie, en er zijn toch wel dik 3 kilootjes aangegeten...
Voor de vakantie ben ik 8 maanden bezig geweest om die er juist af te krijgen, was net 3 kilo kwijt. Ging al zo enorm langzaam, en nu binnen 2 weken zit het er weer aan.

Ben nu dus alweer een week thuis, en daarvan 2 dagen gehad dat ik me weer helemaal lens eet aan pepernoten, ijs, koekjes.

Die andere 5 dagen gelukkig wel goed gegeten, en inmiddels ook weer 1 kilo eraf.

Maar gek genoeg blijf ik zoiezo altijd op een bepaald gewicht, en ga ik niet verder omlaag dan die 3 kilo die er toen af gingen.

Hebben jullie dit probleem ook dat je blijft hangen?

Oh en ik vind het toch zo moeilijk, net weer boodschappen gedaan, en allemaal gezonde dingen in huis gehaald. Maar ook met gezond eten kan je jezelf natuurlijk overeten. Het liefst pak ik nu alweer een schaal vanillevla, of een griesmeelpuddinkje (ik eet nooit geen toetje, maar expres tussendoor om het te verdelen over de dag), of een cracker, of nog een banaan of stuk fruit (heb er al 2 op). En dat allemaal het liefst nog voor mijn avondeten.

Lijk af en toe wel verslaafd aan eten, kan er gewoon echt niet afblijven... Rolling Eyes

Zou ook niet weten wat ik met dit stukje wil, maar moest het gewoon even kwijt.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk... Empty Re: Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

Bericht  Inge vr 7 okt 2011 - 3:16

Je kan in 2 weken niet 3 kilo vet aan eten. Grote kans dat je vocht vast houdt.

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk... Empty Re: Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

Bericht  Gast vr 7 okt 2011 - 4:47

Als je echt een gezond eetpatroon hebt en genoeg eet. (veel mensen die lijnen eten echt veel te weinig) dan heb je echt niet snel honger/trek.

Ik weet natuurlijk niet of je overgewicht hebt, en hoeveel.. maar is een dietiste geen optie? Sommige mensen reageren qua gewicht op bepaalde voedingsstoffen.. Ik heb dat bijv. met koolhydraten, als ik daar mijn maaltijden mee vul kom ik veel sneller aan in gewicht als dat ik veel eiwitten eet. (vis en mager vlees bijv.).

Maar verder is het inderdaad echt doorzettingsvermogen en doorbikkelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk... Empty Re: Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

Bericht  Jilke vr 7 okt 2011 - 8:10

Overgewicht niet volgens mijn bmi, maar het hoopt allemaal lekker op aan mijn buik. En met 5 kilo minder is dat niet zo zichtbaar. Zit dan netjes op een van van 22.

En honger heb ik ook niet, altijd dat eeuwige gevoel te moeten snoepen. Maakt niet uit wat. Weet gelukkig prima hoe ik gezond móet eten en kan me er ook aan houden. Alleen dan tussendoor nog.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk... Empty Re: Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

Bericht  sanne-84 vr 7 okt 2011 - 9:42

AmiAmi schreef:Overgewicht niet volgens mijn bmi, maar het hoopt allemaal lekker op aan mijn buik. En met 5 kilo minder is dat niet zo zichtbaar. Zit dan netjes op een van van 22.

En honger heb ik ook niet, altijd dat eeuwige gevoel te moeten snoepen. Maakt niet uit wat. Weet gelukkig prima hoe ik gezond móet eten en kan me er ook aan houden. Alleen dan tussendoor nog.


komt me erg bekend voor...
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk... Empty Re: Waarom is afvallen/gezond eten zo moeilijk...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum