Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afvallen dmv minder koolhydraten eten

+11
Roodtomaatje
xxlisaxx
Marin
loura
Susan
Alias
Gizmo
Monte
Inge
TukTuk
sonly
15 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Alias di 8 nov 2011 - 11:36

Wow Inge, wat een hoop recepten Very Happy .

Ik probeer minder koolhydraten te eten door brood meestal te vervangen door crackers en minder pasta/rijst/aardappel te eten dan voorheen.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Susan di 8 nov 2011 - 11:47

Ik ben ook minder koolhydraten gaan eten, maar ik doe het niet heel fanatiek, ik eet niet volledig koolhydraatvrij. 's Morgens eet ik koolhydraatarm brood, tussen de middag meestal een maaltijdsalade en 's avonds vlees of vis met groente. We eten tegenwoordig ook vaak soep. Daarnaast nog wat tussendoortjes waar niet zoveel koolhydraten in zitten, en eet bijna geen toegevoegde suiker meer. Ik val hier nu ongeveer twee kilo per maand mee af, dus het is niet echt een crashdieet, maar dat hoeft ook niet.

Ik vind het overigens wel vrij makkelijk vol te houden. Af en toe heb ik wel eens zin in iets waar wat meer koolhydraten in zitten, zoals sushi, dan eet ik gewoon een kleine portie en dan hou ik de rest van de dag rekening met wat ik eet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast di 8 nov 2011 - 20:22

Amazzonia schreef:Ik wil zelf ook niet koolhydraat-vrij gaan eten hoor. Maar ik weet gewoon van mezelf dat ik veel teveel koolhydraten eet (brood, pasta/rijst, sultana's en liga's tussendoor..) Ik heb zo snel honger! Ik hoop dat dit helpt dat ik me wat langer 'vol' voel en wat minder last heb van 'hypo's'. Daarbij heb ik ook PDS en de laatste tijd heel veel last, dus misschien is het daar ook nog goed voor smile

Als je snel honger krijgt ondanks dat je redelijk wat koolhydraten eet, moet je meer eiwitten eten.. Helpt echt als een tierelier.

Ik eet bijv. bijna elke morgen (op 2 ochtenden na ofzo) 2 eitjes met 2 volkorencrakcers. Dan heb ik echt een flinke energieboost voor de ochtend. Als ik zorg dat ik 2.5 uur later weer 2 volkorencrackers pak met bijv. pindakaas dan kan ik daarna zeker wel weer 3 uur vooruit en dan meestal nog 1 appel o.i.d en nog 1 cracker die ik bewaard had en we zitten alweer rond het avondeten

(En dat meer dan 2 eieren per week slecht is, is allang achterhaald - Voor gezonde mensen, ik heb het nu niet over diabeten).

Zie hier een onderzoek van de Universiteit Wageningen
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=9972

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 7:30

Inge, bedankt voor de recepten. Echt heel erg fijn.
Ik heb voor de komende twee weken wat recepten bedacht. Kijken of het helpt!

Ik kijk inderdaad ook naar eiwitten. Ik ontbijt vaak met magere kwark (doe daar wel fruit en/of noten en lijnzaad doorheen). Daar zit ik echt wel vol van. Bij de lunch heb ik vaak iets van ei. Cracker of rijstwafel met ei, of salade met ei en noten en rauwkost (tomaat, komkommer, rauwe wortels, radijs enz.)

Avondeten nu dan alleen grote portie groente met kip of vis. Waar het kan wat noten. Elke dag heb ik dus in een maaltijd noten verwerkt ongeveer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 7:52

Ik eet ook sinds kort koolhydraat-bewust. Niet geheel vrij, dat vind ik te moeilijk en zou ik daarom niet volhouden. Ik probeer zoveel mogelijk twee van de drie maaltijden koolhydraat-vrij te houden, de derde maaltijd bevat dan wel koolhydraten.

's Ochtends ontbijt ik met magere kwark met walnoten, amandelen, zonnebloempitten en frambozen/blauwe bessen (gewoon zo'n pakje uit de vriezer, die leg ik de avond ervoor in de koelkast). Daarmee zit ik echt wel voldoende vol tot aan de lunch. Op werkdagen eet ik dan crackers en maximaal 1 boterham. Op de andere dagen eet ik 's middags een maaltijdsalade met veel rauwkost, noten en sesamzaad. Dat vul ik aan met kip of ei. 's Avonds eet ik op werkdagen zoveel mogelijk koolhydraat-arm en de andere dagen 'gewoon'.

Ik merk wel dat ik veel minder last heb van after-dinner-dips en 'snaai-trek'. En ik ben 6 kilo afgevallen sinds 1 september, maar dat komt niet alleen door het eet-patroon. Ik ben sinds die tijd namelijk ook veel gaan bewegen. Ik heb de tip van het koolhydraat-bewust eten trouwens gekregen van de sport-fysio op ons werk. Hij had mijn voedingspatroon bekeken en vond dat ik veel te weinig at, en wát ik at waren voornamelijk koolhydraten. Nu eet ik dus eigenlijk meer, maar wel beter!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  loura wo 9 nov 2011 - 7:57

Ik eet zelf liever zo min mogelijk brood, aardappelen en pasta. Dat komt omdat ik daardoor zn opgeblazen gevoel krijg. Ik eet alleen in de ochtend 1 a 2 sneetjes spelt brood en daarna probeer ik de hele dag geen brood meer te eten. Lukt lang niet altijd omdat ik het wel erg lekker vind maar ik merk dan wel weer meteen dat ik een opgezwollen buik krijg Sad

Ik eet elke dag 1 a 2 gekookte eitjes bij ontbijt of soms tussendoor. Ik eet eigenlijk amper tussendoortjes trouwens.. Ik zie altijd dat veel mensen crackers eten of yoghurt enzo tussendoor. Ik kan dat echt niet op. Ik kom amper aan 2 stukjes fruit omdat ik tussen de maaltijden door gewoon niet eens trek heb.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 8:05

loura schreef:Ik eet zelf liever zo min mogelijk brood, aardappelen en pasta. Dat komt omdat ik daardoor zn opgeblazen gevoel krijg. Ik eet alleen in de ochtend 1 a 2 sneetjes spelt brood en daarna probeer ik de hele dag geen brood meer te eten. Lukt lang niet altijd omdat ik het wel erg lekker vind maar ik merk dan wel weer meteen dat ik een opgezwollen buik krijg Sad

Ik eet elke dag 1 a 2 gekookte eitjes bij ontbijt of soms tussendoor. Ik eet eigenlijk amper tussendoortjes trouwens.. Ik zie altijd dat veel mensen crackers eten of yoghurt enzo tussendoor. Ik kan dat echt niet op. Ik kom amper aan 2 stukjes fruit omdat ik tussen de maaltijden door gewoon niet eens trek heb.
Herkenbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Inge wo 9 nov 2011 - 11:15

Smikkell schreef:Inge, bedankt voor de recepten. Echt heel erg fijn.
Ik heb voor de komende twee weken wat recepten bedacht. Kijken of het helpt!

Ik kijk inderdaad ook naar eiwitten. Ik ontbijt vaak met magere kwark (doe daar wel fruit en/of noten en lijnzaad doorheen). Daar zit ik echt wel vol van. Bij de lunch heb ik vaak iets van ei. Cracker of rijstwafel met ei, of salade met ei en noten en rauwkost (tomaat, komkommer, rauwe wortels, radijs enz.)

Avondeten nu dan alleen grote portie groente met kip of vis. Waar het kan wat noten. Elke dag heb ik dus in een maaltijd noten verwerkt ongeveer.

(y)
Ik heb nog veel meer recepten hoor alleen die zijn allemaal een stuk vetter (veelal met kruidenkaas erin bv)
Die heb ik in een word document staan in mijn hotmail, mocht je daar interesse in hebben kan ik het je wel doorsturen.

Bij mij bestaat ontbijt ook uit franse magere kwark, soms met noten, soms zonder noten
Lunch met ei of sla of tonijnsalade bv

Mocht je een keer een feestje hebben, deze taart is best oke :-)

Chocolade taart
3 eieren
Mespunt zout en witte peper
1 tl kardamon poeder
1 tl gember poeder
1 tl kaneel
4 volle el cacao
1 tl bakpoeder
200gr amandelmeel
25ml vloeibare natrena

Vet een taartvorm van ong 25 cm in of beleg de bodem met vetvrij papier.
Splits 3 eieren doe het eiwit in een aparte kom en mix dit stijf.
Doe nu in de kom van de eidooiers het volgende:
mespunt zout en witte peper,1 tlp kardamon pdr,1 tlp gember pdr,1 tlp kaneel,4 volle eetlepels cacao,1 tlp bakpoeder,100 ml sojamelk,(rode pak),3 eetlepels sojaroom,1 tlp vanille pdr of essence,125 gr zachte boter,200 gr amandelmeel,25 ml natrena vloeibaar.
Mix dit alles 4 minuten op de hoogste stand,schep nu het stijf geslagen eiwit erdoor. Schep dit mengsel in de ingevette taartvorm,garneer met halve amandelen.
Bak de taart in 45 min op 160 graden. Eet de taart koud, z.n kun je er een toef slagroom gezoet met zoetstof bij doen,ook kun je punten invriezen!
totaal aantal koolhydraten voor de hele taart is 13, dus 1,3 koolhydraat per punt!!


En deze Indische taart heb ik ook wel eens gemaakt en is echt heerlijk

Indische gehakttaart

500 gr verse bami of nasi groenten
1 ui fijngesneden
1 rode paprika fijn
1 rode peper zonder zaadjes,zeer dun gesneden
200 gr ham in blokjes
500 gr rundergehakt
6 eieren
2 dl sojaroom ,of crème fraiche
2 el kikkomansaus
2 tl sambal oelek
kruiden,zout ,peper ,gemberpdr ,5 kruidenpdr of indische kruiden,2 teentjes knoklook uitgeperst
springvorm 26 cm

klop de eieren met de sojaroom,doe hier alle ingrediënten bij in en goed door elkaar mengen schep dit mengsel in de ingevette springvorm en druk het met een lepel goed aan. Leg aluminiumfolie over de taart. Bak de taart op 180 graden in 55 minuten goudbruin en gaar,haal na 45 minuten de aluminiumfolie eraf. Snijd de taart in punten en eet er een salade met taugé bij.
(kan prima ingevroren worden)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 11:48

Die indische gehakttaart :shock: Ik voel gewoon water in m'n mond lopen Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Inge wo 9 nov 2011 - 12:30

Die is echt super lekker :-)
Ook lekker als lunch
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 12:41

Het gehakt rullen ipv in de oven garen is zeker geen optie he?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 12:42

Reva schreef:Het gehakt rullen ipv in de oven garen is zeker geen optie he?
Want?
Ik vind in de pan rullen toch iets.. uh... fijner angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 12:44

Smikkell schreef:
Reva schreef:Het gehakt rullen ipv in de ovejn garen is zeker geen optie he?
Want?
Ik vind in de pan rullen toch iets.. uh... fijner angel

Ja ik dus ook, maar het recept denkt er anders over nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 12:47

Reva schreef:
Smikkell schreef:
Reva schreef:Het gehakt rullen ipv in de ovejn garen is zeker geen optie he?
Want?
Ik vind in de pan rullen toch iets.. uh... fijner angel

Ja ik dus ook, maar het recept denkt er anders over nerd
Het recept gaat je heus niet haten. Kom, toon wat ruggengraat, heb zelf een mening en durf daar voor uit te komen. Laat je niet zo leven door een recept.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 12:56

Tjakaaaaaa! Ik wil het als lunch morgen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 20:24

Nou die Indische gehakttaart ziet er zeker niet verkeerd uit zeg!

Hier gaat het top, al 0.9 kg afgevallen Very Happy Gisteren alleen wel 3 koekjes op maar taart afgeslagen. Straks weer boodschappen doen en allemaal gezonde dingen inslaan angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  TukTuk wo 9 nov 2011 - 21:15

Inge schreef:
Smikkell schreef:Inge, bedankt voor de recepten. Echt heel erg fijn.
Ik heb voor de komende twee weken wat recepten bedacht. Kijken of het helpt!

Ik kijk inderdaad ook naar eiwitten. Ik ontbijt vaak met magere kwark (doe daar wel fruit en/of noten en lijnzaad doorheen). Daar zit ik echt wel vol van. Bij de lunch heb ik vaak iets van ei. Cracker of rijstwafel met ei, of salade met ei en noten en rauwkost (tomaat, komkommer, rauwe wortels, radijs enz.)

Avondeten nu dan alleen grote portie groente met kip of vis. Waar het kan wat noten. Elke dag heb ik dus in een maaltijd noten verwerkt ongeveer.

(y)
Ik heb nog veel meer recepten hoor alleen die zijn allemaal een stuk vetter (veelal met kruidenkaas erin bv)
Die heb ik in een word document staan in mijn hotmail, mocht je daar interesse in hebben kan ik het je wel doorsturen.

Bij mij bestaat ontbijt ook uit franse magere kwark, soms met noten, soms zonder noten
Lunch met ei of sla of tonijnsalade bv



Ik heb je een PM gestuurd! Zou graag die recepten ook graag willen hebben, dus als je ze zou willen mailen, heel graag!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Inge wo 9 nov 2011 - 22:14

ik mail je vanmiddag!

Reva schreef:
Smikkell schreef:
Reva schreef:Het gehakt rullen ipv in de ovejn garen is zeker geen optie he?
Want?
Ik vind in de pan rullen toch iets.. uh... fijner angel

Ja ik dus ook, maar het recept denkt er anders over nerd

Ik heb dat zelf wel gedaan elke keer omdat ik het anders niet helemaal vertrouw :-)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Marin do 10 nov 2011 - 0:52

Ik eet de laatste maanden ook steeds vaker koolhydraten beperkt. Niet arm, want eet het af en toe nog wel, maar moet zeggen dat de dagen dat ik het niet eet (en de dagen er na) ik me veel beter voel. En ik val er ook wel wat vanaf. M'n vriend eet sowieso ook weinig koolhydraten bij het avondeten, dus daar kan ik dat makkelijk ook doen. Ik ben zelf sowieso al niet echt een brood eter, dus dat is geen probleem voor me overdag. Speltcrackers vind ik wel heel erg lekker.

Laatste weken waren weer wat meer met koolhydraten en heb direct een veel opgeblazener gevoel. Ik heb nu nog twee maaltijden thuis vol carbs, maar zal daarna weer eens kijken of ik een tijdje zonder kan eten!

Toen ik drie jaar geleden echt een koolhydraatarm dieet volgde, at ik ook vaak yoghurt met vier walnoten (in stukjes gebroken dus dan was dat echt wel genoeg) en wat honing er door. Fruit at ik wel, en eet ik nu ook, omdat ik sowieso op m'n vitamines moet letten.

Een van mijn favoriete gerechten is trouwens gegrilde groenten uit de oven, met rode ui, courgette, aubergine en cherry tomaatjes. Eventueel met een kipfiletje er bovenop en wat walnoten er door.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 2:05

Maar in honing zitten ook veel koolhydraten, jammer genoeg, anders deed ik dat lekker in mijn thee in plaats van suiker. Thee met zoetjes vind ik echt niet lekker en ongezoete thee al helemaal niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 2:07

Susan schreef:Maar in honing zitten ook veel koolhydraten, jammer genoeg, anders deed ik dat lekker in mijn thee in plaats van suiker. Thee met zoetjes vind ik echt niet lekker en ongezoete thee al helemaal niet.
Ik gebruik zelf, als ik al iets zoet, agave siroop. Ik ben al even op de fles aan het kijken wat daar inzit. Het is iig biologisch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 2:20

En daar zit niet zo'n kunstmatig smaakje aan als aan zoetjes?

Ik ben inmiddels wel gewend aan de smaak van Pepsi Max, dat vind ik nu zelfs lekker terwijl ik eerst geen enkele soort cola light lustte, verder lust ik ook Chocomel Light en vla zonder suiker van Optimel, maar thee met zoetjes krijg ik echt niet weg.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Marin do 10 nov 2011 - 2:47

Ja dat is jammer! Ik vind t voor mezelf belangrijk dat ik niet elk ingrediënt ga uitpluizen of alleen maar lijstjes afwerk. Daarom probeer ik ook koolhydraat arm te eten en niet vrij. Dat hou ik toch niet vol. Maar merk wel dat ik me goed voel als ik t zoveel mogelijk doe.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  xxlisaxx do 10 nov 2011 - 3:17

Susan schreef:En daar zit niet zo'n kunstmatig smaakje aan als aan zoetjes?

Ik ben inmiddels wel gewend aan de smaak van Pepsi Max, dat vind ik nu zelfs lekker terwijl ik eerst geen enkele soort cola light lustte, verder lust ik ook Chocomel Light en vla zonder suiker van Optimel, maar thee met zoetjes krijg ik echt niet weg.

Kunstmatige suikers/zoetstoffen zijn nog slechter voor je dan gewone suikers. Het beste is om natuurlijke suikers zoals honing en rietsuiker te gebruiken. In al de producten die je noemt zitten kunstmatige suikers/zoetstoffen. Deze kunnen een hele vervelende invloed hebben op je darmen. Ik denk ook dat de darmklachten die veel mensen tegenwoordig zonder aanwijsbare medisch oorzaak ervaren voortkomen uit een voedingspatroon waarin veel kunstmatige suikers/smaakstoffen/smaakversterkers/slechte e-nummers e.d. gebruikt worden. Het is beter om een beetje meer vet en koolhydraten binnen te krijgen dan die stoffen.

Ik denk sowieso dat koolhydraat vrij eten (evenals vetvrij eten) echt niet gezond is. Je kan er bijvoorbeeld haaruitval van krijgen. In eieren zit bijvoorbeeld veel omega 6. Dit kan bij een tekort aan omega 3 ontstekingsreacties veroorzaken. Dat teveel eieren eten ongezond is, is dan ook niet achterhaalt (misschien alleen mbt de cholestorol). Bij veel eieren zal je dus ook veel producten met omega 3 moeten eten om de balans te herstellen. Wat ik bij koolhydraat vrij ook vreemd is de hoeveelheid vlees die je moet eten. Ik las ergens 6 stukken spek in de ochtend, dat komt op mij echt niet gezond over. Ik denk gewoon dat de kunst is om alles in balans te eten, zoveel mogelijk natuurlijke voeding zonder kunstmatige suiker, smaakverstekkers en e-nummers en daarnaast gewoon veel bewegen.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  loura do 10 nov 2011 - 3:44

xxlisaxx schreef:
Susan schreef:En daar zit niet zo'n kunstmatig smaakje aan als aan zoetjes?

Ik ben inmiddels wel gewend aan de smaak van Pepsi Max, dat vind ik nu zelfs lekker terwijl ik eerst geen enkele soort cola light lustte, verder lust ik ook Chocomel Light en vla zonder suiker van Optimel, maar thee met zoetjes krijg ik echt niet weg.

Kunstmatige suikers/zoetstoffen zijn nog slechter voor je dan gewone suikers. Het beste is om natuurlijke suikers zoals honing en rietsuiker te gebruiken. In al de producten die je noemt zitten kunstmatige suikers/zoetstoffen. Deze kunnen een hele vervelende invloed hebben op je darmen. Ik denk ook dat de darmklachten die veel mensen tegenwoordig zonder aanwijsbare medisch oorzaak ervaren voortkomen uit een voedingspatroon waarin veel kunstmatige suikers/smaakstoffen/smaakversterkers/slechte e-nummers e.d. gebruikt worden. Het is beter om een beetje meer vet en koolhydraten binnen te krijgen dan die stoffen.

Ik denk sowieso dat koolhydraat vrij eten (evenals vetvrij eten) echt niet gezond is. Je kan er bijvoorbeeld haaruitval van krijgen. In eieren zit bijvoorbeeld veel omega 6. Dit kan bij een tekort aan omega 3 ontstekingsreacties veroorzaken. Dat teveel eieren eten ongezond is, is dan ook niet achterhaalt (misschien alleen mbt de cholestorol). Bij veel eieren zal je dus ook veel producten met omega 3 moeten eten om de balans te herstellen. Wat ik bij koolhydraat vrij ook vreemd is de hoeveelheid vlees die je moet eten. Ik las ergens 6 stukken spek in de ochtend, dat komt op mij echt niet gezond over. Ik denk gewoon dat de kunst is om alles in balans te eten, zoveel mogelijk natuurlijke voeding zonder kunstmatige suiker, smaakverstekkers en e-nummers en daarnaast gewoon veel bewegen.

Ik denk sowieso dat gevarieerd eten en zoveel mogelijk natuurlijke voeding het beste is. Ik denk dat hier veel mensen net als ik een opgeblazen gevoel krijgen bij het eten van bijv. brood, pasta en aardappels. Dit is geen prettig gevoel en als je dat kan minderen door minder koolhydraten te eten dan is dat niet perse minder goed. Helemaal geen koolhydraten lijkt mij zelf ook niet heel gezond hoor.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afvallen dmv minder koolhydraten eten - Pagina 2 Empty Re: Afvallen dmv minder koolhydraten eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum