Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder werken, dus minder inkomen.

+26
SarahKey
Lejow
Pandora
Parisienne
RYW
studiebol
koNijntje
Mamsie
Twellie
PapillonRose
Star007
Laced
piene1983
Vancity_girl
Linda
Clapperdie
Bruintje Beer
Happydobby
Annemie
Ayla
teletascha
Darius
Muppetje
Flower_L
Aagje!
Puggle
30 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 7:30

In september ga ik minder werken. Van 38 naar 24 uur, ik ga dan 3 dagen werken. We gaan er dan 400,- op achteruit per maand en ondanks de berekeningen dat het wel lukt, maak ik me er toch druk om. Beetje onzeker ook natuurlijk.

Wie is er nog meer zoveel op achteruit gegaan en redden jullie het nu toch gewoon goed? Houden jullie veel over enz. Ik vraag me gewoon af hoe het bij andere is gegaan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Aagje! do 5 apr 2012 - 7:32

Wij zijn er 500 op achteruit gegaan. Inmiddels ook al weer 100 euro omhoog. dus nu nog 400 erop achteruit. Het is wel te doen. We houden na aftrek van vaste lasten en boodschappen rond de 600 euro over voor sparen en leuke dingen. Geen idee of dit veel is of krap, maar we redden het ermee smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 7:33

Wij gingen er in één klap ruim 700 euro op achteruit doordat ik geen stufi meer kreeg (vertraging van een half jaar) en niet meer kon werken door full-time stage, plus dat onze dochter ineens 3 dagen naar de gastouder moest ipv een paar uur per week. Al met al hadden we toen ineens zo'n 1000 euro per maand minder te besteden.
Goddank werkt mijn man voor zichzelf en had hij op de zakelijke spaarrekening een aardige buffer, maar het was wel even aanpoten af en toe. Ik ben nu ook heel blij dat de kinderopvangkosten minder zijn geworden en ik nu ook weer geld in het laatje breng doordat ik nu aan het werk ben.

Hier kon het eigenlijk dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Flower_L do 5 apr 2012 - 7:35

Neem je ouderschapsverlof op?

Ik ging van 40 nr 32 en sinds vorige week nr 28. We gaan er op achteruit, maar heb wel salarisverh gekregen. En we krijgen meer terug qua kdvtoeslag, en deel ouderschapsverlof, dus nog deel terug volgend jr.

we kochten dit huis toen ik zwanger was, en hielden toen al rekening met minder inkomsten meer uitgaven. We doen het prima en zou nog minder kunnen werken. Wellicht na tweede nr 24.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 7:41

Wij gaan er ook zoiets op achteruit. Ik had gehoop op minder omdat er nog een bezwaar liep van alle juristen binnen ons bedrijf, maar dat werd afgewezen. Maar ook nu kunnen we het straks prima redden, ik maak me er niet druk om. Tuurlijk, we kunnen dan minder sparen, maar nu kunnen we best een hoog bedrag sparen. Denk dat we dan nog iets van 400-500 kunnen sparen, dus dat is prima. Daarbij ga ik natuurlijk aan het eind van het jaar ook weer omhoog, en dat scheelt dan ook weer...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Darius do 5 apr 2012 - 7:42

Ik werkte in 2008 40+ uren voor ongeveer 1600 euro netto per maand. Nu werk ik 20 uur per week en verdien 1200 euro netto. Ik ben dus wel flink omlaag gegaan, dat is soms wel zuur. Nu dus h en m spijkerbroeken ipv replay. Ach, ik vind het niet erg. Nu er kinderen zijn, heb ik toch minder tijd om te shoppen en ik vind het ook niet zo leuk meer...terrasjes en etentjes zijn ook minder geworden, dus dat geld bespaar ik wel weer. Je went er wel aan.

Btw: ik heb liever tijd met mijn kind dan geld.

Edit: mijn man heeft nu een sabbatical en krijt nog een beperkt deel van zijn salaris doorbetaald. We hebben nu opeens recht op allerlei toeslagen, dus al met al komt er hier bijna evenveel binnen als voor de komst van de kinderen.


Laatst aangepast door Darius op do 5 apr 2012 - 7:45; in totaal 1 keer bewerkt
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 7:42

Ik ben niet zo thuis in ouderschapsverlof, maar dat kost je toch gewoon hetzelfde als minder werken of kost het minder geld?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  teletascha do 5 apr 2012 - 7:43

Hier zijn we er ongeveer 1000 euro op achteruit gegaan. En ja.. we redden het nog steeds.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 7:44

Ik denk ook echt dat je leeft naar wat je hebt hoor, en dat je je heel snel aangepast hebt...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Ayla do 5 apr 2012 - 7:45

Ik zou willen dat ik 1200 verdiende.. Of 400-500 sparen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 7:46

Puggle schreef:Ik ben niet zo thuis in ouderschapsverlof, maar dat kost je toch gewoon hetzelfde als minder werken of kost het minder geld?

bij ouderschapsverlof behoud je het recht op je uren, je kunt dus direct weer je oude uren krijgen als je ouderschapsverlof afgelopen is en je hebt ook recht op je oorspronkelijke aantal uren als je bijvoorbeeld in de ziektewet komt. Als je minder gaat werken niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Annemie do 5 apr 2012 - 7:46

Zo Darius,wat doe jij voor werk?? Jij verdient echt veel,ik werk 24 uur en krijg maar 850.... wij zijn er 200 euro op achteruit gegaan,hiervoor werkte ik 32 uur.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 7:47

Muppetje schreef:Ik denk ook echt dat je leeft naar wat je hebt hoor, en dat je je heel snel aangepast hebt...

Ja dat is ook wel zo, maar toch.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 7:48

Annemie schreef:Zo Darius,wat doe jij voor werk?? Jij verdient echt veel,ik werk 24 uur en krijg maar 850.... wij zijn er 200 euro op achteruit gegaan,hiervoor werkte ik 32 uur.

Valt toch wel mee? Ik verdien momenteel meer, maar verdien ook niet eens echt veel

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 7:48

Puggle schreef:
Muppetje schreef:Ik denk ook echt dat je leeft naar wat je hebt hoor, en dat je je heel snel aangepast hebt...

Ja dat is ook wel zo, maar toch.

Komt goed meis!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Annemie do 5 apr 2012 - 7:50

Muppetje schreef:
Annemie schreef:Zo Darius,wat doe jij voor werk?? Jij verdient echt veel,ik werk 24 uur en krijg maar 850.... wij zijn er 200 euro op achteruit gegaan,hiervoor werkte ik 32 uur.

Valt toch wel mee? Ik verdien momenteel meer, maar verdien ook niet eens echt veel

Dan word ik zeker weten opgelicht? :-(
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 7:50

Rejoy. schreef:
Puggle schreef:Ik ben niet zo thuis in ouderschapsverlof, maar dat kost je toch gewoon hetzelfde als minder werken of kost het minder geld?

bij ouderschapsverlof behoud je het recht op je uren, je kunt dus direct weer je oude uren krijgen als je ouderschapsverlof afgelopen is en je hebt ook recht op je oorspronkelijke aantal uren als je bijvoorbeeld in de ziektewet komt. Als je minder gaat werken niet.

Bedankt! Dus komt erop neer dat ik daarna weer 38 uur kan werken en het oude loon weer krijg? Maar tijden het verlof het loon van 24 uur?

Ik weet alleen niet of ik daar wel wat aan heb, omdat ik geen 38 meer wil werken...
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Puggle do 5 apr 2012 - 7:52

Annemie schreef:
Muppetje schreef:
Annemie schreef:Zo Darius,wat doe jij voor werk?? Jij verdient echt veel,ik werk 24 uur en krijg maar 850.... wij zijn er 200 euro op achteruit gegaan,hiervoor werkte ik 32 uur.

Valt toch wel mee? Ik verdien momenteel meer, maar verdien ook niet eens echt veel

Dan word ik zeker weten opgelicht? :-(

Ik ga voor 24 uur 950,- verdienen, dus je bent niet de enige die zo zielig is Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 7:52

Puggle schreef:
Rejoy. schreef:
Puggle schreef:Ik ben niet zo thuis in ouderschapsverlof, maar dat kost je toch gewoon hetzelfde als minder werken of kost het minder geld?

bij ouderschapsverlof behoud je het recht op je uren, je kunt dus direct weer je oude uren krijgen als je ouderschapsverlof afgelopen is en je hebt ook recht op je oorspronkelijke aantal uren als je bijvoorbeeld in de ziektewet komt. Als je minder gaat werken niet.

Bedankt! Dus komt erop neer dat ik daarna weer 38 uur kan werken en het oude loon weer krijg? Maar tijden het verlof het loon van 24 uur?

Ik weet alleen niet of ik daar wel wat aan heb, omdat ik geen 38 meer wil werken...

voor zover ik weet wel, maar ik heb me nooit verdiept in ouderschapsverlof, dus ik weet het fijne er niet van!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Annemie do 5 apr 2012 - 7:53

Haha gelukkig puggle... :-)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 7:54

Annemie schreef:
Muppetje schreef:
Annemie schreef:Zo Darius,wat doe jij voor werk?? Jij verdient echt veel,ik werk 24 uur en krijg maar 850.... wij zijn er 200 euro op achteruit gegaan,hiervoor werkte ik 32 uur.

Valt toch wel mee? Ik verdien momenteel meer, maar verdien ook niet eens echt veel

Dan word ik zeker weten opgelicht? :-(

Haha, ligt er ook aan wat je doet natuurlijk...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Annemie do 5 apr 2012 - 7:59

Ik ben medewerkster orderverwerking bij een telecom bedrijf, en jij muppetje?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Happydobby do 5 apr 2012 - 8:00

Wij zijn er ook ruim 500 euro op achteruit gegaan, ik werkte eerst 32 uur en nu nog maar 12 uur vast. + wat ik extra werk (gemiddeld 4 uur per week)
Maar we redden het nu makkelijk. Die 500 euro die we niet meer verdienen werd gespaard dus de spaarrekening word minder gespekt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Muppetje do 5 apr 2012 - 8:01

Annemie schreef:Ik ben medewerkster orderverwerking bij een telecom bedrijf, en jij muppetje?

Ik ben jurist *toch maar even weggehaald waar*

Maar voor een jurist verdien ik jammer genoeg bizar weinig. Maar ach, ik heb het erg naar mijn zin


Laatst aangepast door Muppetje op do 5 apr 2012 - 8:12; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Gast do 5 apr 2012 - 8:02

Wij zijn er alleen maar op vooruit gegaan, haha. Maar goed, ik studeerde ook nog (nu nog steeds maar werk er naast) toen wij voor een kindje gingen. We hebben dus nooit wat in moeten leveren. Maar goed, dan nog: je leeft naar wat je hebt. Wij zijn nooit gewend geweest om dure kleding etc te kopen, omdat we niet allebei een fulltime inkomen in brachten. Als je dat wel gewend bent, is het even een stapje terug doen lijkt me.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder werken, dus minder inkomen. Empty Re: Minder werken, dus minder inkomen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum