Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

rotgevoel na leuk wknd

4 plaatsers

Ga naar beneden

rotgevoel na leuk wknd Empty rotgevoel na leuk wknd

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 4:57

Afgelopen wknd ben ik sinds jaren weer eens teruggeweest in het dorpje waar ik al 6 jr niet meer geweest was en had afgesproken met een meisje met wie ik vriendinnetjes was toen ik daar nog naar de basisschool ging. Het contrast was er nog steeds: zij een zelfverzekerde vrouw, assertief, dol op mannen en aandacht, maar ook gewoon een lieve en leuke, jonge vrouw. Ik ben veel ingetogener en nog altijd blij dat we destijds moesten verhuizen, zodat ik wegging uit die kleine beschermde omgeving, waar de sociale controle erg groot is en waar ik destijds veel werd gepest door sommigen, omdat ik afweek vd massa. Ik ben donker, kon goed leren en dat was voldoende om een buitenbeentje te zijn.

Nu ik 17 jr. later dit basisschoolvriendinnetje weer zag, hebben we nog steeds een klik, maar ook veel serieus gepraat. Ik kan me niet vinden in haar manier van met mannen omgaan (meerdere scharrels tegelijkertijd en o.a. zit daar een bezette man tussen). Aangezien ik haar te lang niet meer had gezien om daar heel sterk afkeuring over uit te spreken, heb ik me wel geuit maar haar niet de les gelezen. Ik wil namelijk vooral het beste voor haar en dat is domweg niet een bezette man of meerdere mannen die haar allemaal net niet dat vinden hebben waardoor het genoeg is voor een relatie. Een van die mannen heb ik mee gesproken en dan komt het telkens uit op haar ambitieloze bestaan en denkwijze over de toekomst. Ze is afhankelijk in de manier waarop zij zoekende is naar invulling ipv aanvulling.

Het rotte is nu echter dat ik opeens uitnodigingen van allerlei oud-dorpgenootjes (mannelijke) heb gekregen voor FB en die man die mijn vriendin van vroeger zo leuk vond, mij heeft laten merken dat hij meer geïnteresseerd is in mij. Ik voel me daar heel erg rot onder, want ik ben niet op zoek naar een nieuwe man in mijn leven en heb met m'n zatte kop ook nog eens gezoend met een vriend van mijn vriendin, waarvan ik achteraf dus hoorde dat zij al tijden probeert hem ook te versieren en dit nooit is gelukt. Hij benadert me nu al een paar keer vandaag en ik reageer er niet echt op, maar voel me wel schuldig, omdat het voor mij niets betekende en ik haar nooit heb willen kwetsen. Door mijn flitsbezoekje in mijn oude dorp van nog amper 24 uur, heb ik haar dus 2x teleurgesteld (gevoelsmatig) en al die andere mensen vragen nu aan me of ik snel weer eens daar kom en ik 'durf' eigenlijk niet meer. Weet ook helemaal niet of ik me terecht schuldig voel, want ben gewoon vrijgezel en heb aan niemand verantwoording af te leggen. Is dit (on)terecht dat ik me zo voel? Heb meerdere malen gehoord van de mannelijke oud-dorpsgenootjes dat ze me zo mooi vonden geworden en dat ik zo slim ben en natuurlijk is een compliment leuk, maar ik voelde me er zo opgelaten onder naar mijn vriendin toe.

Niet quoten please, ik wil het kunnen verwijderen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

rotgevoel na leuk wknd Empty Re: rotgevoel na leuk wknd

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:07

Volgens mij heeft dat oud klasgenootje scharrels genoeg, en jij kan het ook niet helpen dat je bent wie je bent, toch?

Je had haar toch ook 17 jaar niet gezien? Ik zou me niet zo schuldig voelen hoor. En als het een leuke man is zou ik er gewoon op ingaan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:20

Thnx Leaf voor je reactie. Ik ben niet op die manier geïnteresseerd in hem. Hij leek me heel aardig en ik heb fijn met hem gekletst, maar dan voornamelijk ook over wat hij heeft met mijn vriendin en dat ik het zou waarderen als hij haar tegen zichzelf in bescherming neemt als ze dat zelf niet doet (door zich teveel aan te bieden op ongepaste wijze). Ik deed dat omdat ik alleen maar het beste voor haar wil, maar het heeft er dus wel in geresulteerd dat hij duidelijk is geweest naar haar toe dat het nooit iets zal worden, ook al ziet hij haar wel als heel goede vriendin en naar mij toe liet hij dus weten het soort leven dat ik leid en de denkwijze die ik heb hem veel meer aanspreekt en hij graag eens met me zou willen eten.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 5:25

Ik zou niet met de mensen met wie zij omgaat over haar of haar manier van leven praten, zeker niet op een minder positieve manier. Dat je met iemand gezoend hebt voor wie zij belangstelling heeft, daar zou ik me dan weer niet druk om maken, iemand die tig scharrels heeft kan moeilijk verwachten dat ze daarbuiten ook nog mannen kan claimen die ze leuk vindt en waar anderen vanaf moeten blijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:26

Dus de enige 2 mannen die zij niet kan krijgen vinden jou leuk? Het lijkt erop dat ze weinig om deze mannen geeft en dus ook niet verliefd op ze is. Ik zou me er dan ook niet rot over voelen. Als jij ook geen interesse in ze hebt zou ik lekker niet reageren. Ben je daar ook weer mooi vanaf!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:27

Odilia schreef:Dus de enige 2 mannen die zij niet kan krijgen vinden jou leuk? Het lijkt erop dat ze weinig om deze mannen geeft en dus ook niet verliefd op ze is. Ik zou me er dan ook niet rot over voelen. Als jij ook geen interesse in ze hebt zou ik lekker niet reageren. Ben je daar ook weer mooi vanaf!

Idd, maar ik zou me wel heel gevleid voelen drunken

Gast
Gast

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 5:31

Ach Guattari, ik ben van mening dat je je niet schuldig hoeft te voelen. Jij wist ten eerste niets over haar versierpogingen naar die jongen toe en ten tweede zij heeft duidelijk niet verteld dat ze een oogje op hem heeft. Dan is het duidelijk fair game.
En verder kan je het uiteraard niet eens zijn met haar levensstijl nu, maar dit kan altijd nog veranderen. Ik zou hier ook absoluut niet haar de les gaan wijzen. Het is haar keus, jij hoeft het niet te doen. Daarbij wil ik toch wel even zeggen dat ik het niet zou waarderen als mijn oude vriendin op visite komt en aan een scharrel zou zeggen dat ik tegen mezelf in bescherming zou moeten worden genomen. Dat vind ik persoonlijk niet zo tactisch.
Ook zou ik niet met die tweede jongen gaan eten, hij is duidelijk het type om aan scharrels te doen en uit jouw verhaal haal ik dat jij daar geen zin in heb.

Anders zeker gewoon nog eens naar je oude dorp gaan. Alleen gezellig toch!
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:34

Susan schreef:Ik zou niet met de mensen met wie zij omgaat over haar of haar manier van leven praten, zeker niet op een minder positieve manier. Dat je met iemand gezoend hebt voor wie zij belangstelling heeft, daar zou ik me dan weer niet druk om maken, iemand die tig scharrels heeft kan moeilijk verwachten dat ze daarbuiten ook nog mannen kan claimen die ze leuk vindt en waar anderen vanaf moeten blijven.

Dat had ik ook nooit gedaan als ze me dit zelf niet had gevraagd. Op dat moment zat zij al flink aan de alcohol en ik niet, waardoor het tussen die 2 escaleerde. Veel te zware gesprekken voor in de kroeg. Heb het overigens transparant gehouden en ook eerlijk aan haar laten weten wat ik besproken heb. Geen kwaad woord over d'r gezegd, want dat vind ik niet kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 20 jun 2011 - 5:37

Guattari schreef:
Dat had ik ook nooit gedaan als ze me dit zelf niet had gevraagd. Op dat moment zat zij al flink aan de alcohol en ik niet, waardoor het tussen die 2 escaleerde. Veel te zware gesprekken voor in de kroeg. Heb het overigens transparant gehouden en ook eerlijk aan haar laten weten wat ik besproken heb. Geen kwaad woord over d'r gezegd, want dat vind ik niet kunnen.

In dat geval vind ik dat je je al helemaal nergens schuldig over hoeft te voelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:39

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je je rot over zou moeten voelen....?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:49

mozzarella schreef:Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je je rot over zou moeten voelen....?

Ja, dat is denk ik meer mijn eigen karakter. Ik hoef niet ergens op de voorgrond te treden en in de traditionele band (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) was ik altijd de ingetogen Guattari en zij degene die de spotlights op zich had staan en daarbij voelden we ons beiden heel goed. Ik was meer bescheiden, dat is het meer denk ik. Dan voelt het nu heel rot dat ik voor mijn gevoel mezelf een bepaalde plek heb aangemeten die mij niet toekomt en ik ook niet hoef.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 5:51

Dus je voelt je ongemakkelijk?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 5:53

Melis_je schreef:Dus je voelt je ongemakkelijk?

Jup. Jij zal het waarschijnlijk wel herkennen; ik voel me snel schuldig naar anderen en dat vreet serieus aan me.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 5:56

Het is niet leuk voor haar dat die jongen met jou gezoend heeft. Ja, dat is ongemakkelijk. Dat gaat wel over. Als je geen zin hebt om vaker naar dat dorp te gaan en al die aandacht te krijgen, moet je dat lekker niet doen smile. Maar je hebt die vriendin niets misdaan. En als ze zoveel (?) mannen leuk vindt, was dit dan net die ene speciale waarover ze niet verteld had?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 6:02

Idd!! Niet schuldig voelen, gewoon gezellig weer contact hebben met je oude vriendin. Het belangrijkste uit jouw verhaal vind ik toch dat je weer zo'n leuke klik met haar had.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 6:44

Dank je wel Tabbert voor je lieve reacties. Ik heb net even met Melis_je gekletst en zij heeft me wel 'gerustgesteld'. Ik zal nooit iemand opzettelijk een rotgevoel geven en volgens mij heb ik dat in dit geval ook niet gedaan.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 20 jun 2011 - 6:49

Nee, je bent een lieverd!
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tabbert ma 20 jun 2011 - 7:19

Maar het is ook zo. Je hebt niemand gekwetst en jij bent vast veranderd sinds de basisschool. Het is dan ook logisch dat de verstandhouding die jullie vroeger hadden (jij in de schaduw, zij in de spotlight) is veranderd. Je komt ook zeker leuk genoeg over (aangezien ik nieuw ben en de mensen hier nog niet zo goed ken), dus waarom zou je ook weer die rol aannemen? Zij is vast ook veranderd en zo evolueren we met z'n allen.
Echt nooit jezelf iets kwalijk nemen, als je niets fout hebt gedaan.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Bericht  Raven wo 29 jun 2011 - 9:14

Niet schuldig voelen ze heeft genoeg scharrels,

Mijn oud kamergenootje vond ook een jongen leuk. En ik kon wel goed met hem opschieten tot ik meer voor hem begon te voelen en hij voor mij. Wij kregen iets en zij was boos. Terwijl ze elke avond wel een andere kerel bij had om van alles mee te doen.
Die jongen die ik leuk vond had nooit iets met haar gedaan hij vond haar te los met iedereen. Ik woon nu samen met hem en we hebben trouwplannen en een kinderwens. ik ben blij dat ik me niet heb laten tegen houden door rekening te houden met haar gevoelens.
En ik en mijn oude kamergenootje zien elkaar nog wel eens en ze is hartstikke blij voor me. Voor haar was het gewoon een scharrel geweest. Aleen in het begin was ze wel wat boos. Maar dat was snel uitgepraat.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Gast do 30 jun 2011 - 7:59

Ik begrijp het eigenlijk best als je je ongemakkelijk voelt, of schuldig.

Jij komt daar 24 uur langs op een flitsbezoek, zoent met iemand die je vriendin overduidelijk leuk vindt, maar wil eigenlijk helemaal niets van hem. Dus het had ook nog eens geen betekenis. Druist dat niet in tegen je eigen idee van hoe om te gaan met mannen? Ook laat je haar nog even subtiel weten dat je haar levenswijze afkeurt, terwijl je haar al zo lang niet gezien had.
Je bedoelt het niet zo, maar je bent bang dat je vriendin dat zo ziet.. Voor zover ik uit je verhaal begrijp is je vriendin prima sociaal onderlegd, dus ik denk dat ze het dan wel naar je zou uiten. En als ze dat niet doet dan is er niets om je schuldig over te voelen.

Jij hebt haar toch niet bewust kwaad gedaan smile. Het is lief dat je je daar zorgen om maakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 2:54

Dank jullie wel voor de reacties.

Weet je wat het is PB: deze oude schoolvriendin vindt iedere man leuk op wie ze momenteel kan leunen. Ze zit in een fase in d'r leven waarin ze zich heel afhankelijk voelt en zoekt opvulling in de leegte die ze voelt. Dat is niet mijn interpretatie, maar haar eigen woorden en ik moet wel bekennen dat ik het er wel mee eens ben. Die vriend met wie ik heb gezoend blijkt dagelijks bij haar te informeren naar me en smst en belt me plat, word er debiel van. Ik ben naar hem heel duidelijk geweest en het wordt gelukkig minder. Die jongen met wie zij in het verleden wel eens scharrelde heb ik meer contact mee en dat weet ze ook, maar ze is wel degelijk boos nu en negeert me. Ik voelde me eerst heel schuldig, maar vind het eigenlijk nogal overdreven. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik graag met haar wat misverstanden uit de wereld wil helpen middels een gesprek en ipv reageren op mij, smst ze vervolgens die scharrel daarover. Ja sorry, maar ik heb niets verkeerd gedaan met die scharrel van haar (die al meerdere keren haar duidelijk heeft gemaakt niets met haar te willen) en ik zou uit respect naar haar toe nooit iets met hem doen, zonder eerst met haar te hebben gepraat. Zo langzamerhand begin ik er wel wat op terug te komen, want ik vind de silent treatment in dit geval nogal kinderachtig en nergens voor nodig. Zij heeft het aangelegd met 5 mannen op dit moment en daar valt die scharrel met wie ik nu meer contact heb niet eens meer onder, omdat hij haar niet wil en zij hem ook niet (zegt ze).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: