Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Wil je wat voor me meenemen?"

+10
rapa nui
Mamasapje
Monte
Polly
girli
Zwerver
SuperGrover
Zininzon
mzcharlotte
Bubbelicious
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:02

Huh ik snap t niet meer! Je hebt toch net je relatie vebroken? En was je niet net begonnen met een nieuwe baan of heb je al zo snel vakantie opgenomen?
#indewar

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:03

Odilia schreef:Huh ik snap t niet meer! Je hebt toch net je relatie vebroken? En was je niet net begonnen met een nieuwe baan of heb je al zo snel vakantie opgenomen? #indewar

Je snapt het goed hoor, dit is EEN vriend Wink. En daar woont een vriendin van ons en we zoeken dan nog een vriendin op in Toronto. Deze reis stond al geboekt dus dat hebben ze wel voor lief genomen bij mijn nieuwe baan, ze wilde me kennelijk heel graag Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:05

ahhhh haha oke ik volg t weer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:05

Wat klinkt dat ontzettend goed! Goede combi tussen actief en relax. Als ik zulke dingen hoor, krijg ik gelijk ook zelf zin om allerlei vakantieplannen te gaan smeden smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:09

Kijk, HIER ben ik nou jaloers op smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Mamasapje zo 19 jun 2011 - 9:18

oke ik zou het niet doen.... te bang dat ik word opgepakt.. 1x meegemaakt omdat ik reisde op een "gestolen" paspoort.. ( gewoon mijn eigen paspoort maar als stond nog als gestolen vermeld)

Mijn vriend zegt dat het overigens gewoon mag.. mits je hem in het ruim vervoerd. Geen probleem... Ik liet ook even het plaatje zien.. zolang het geen stiletto of vlindermes is....

( maar ik krijg al enge ideeen erbij met wat ze ermee gaan doen, dat zou ik helder willen hebben... Stell... ze vermoorden iemand met dat mes om maar van het uiterste uit te gaan..... heb jij daaraan meegeholpen, met jouw cc besteld etc... ) Nee dank je:)
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:27

Nou ja, iemand ermee vermoorden zie ik ook niet gebeuren maar ik zie ook niet zo goed wat hij wel met zo'n ding moet... Wat doet jouw vriend? Ik zou hem sowieso natuurlijk in het ruim vervoeren. Ik liet net weten via FB dat ik nog niet zeker ben of ik hem meeneem en ik kreeg al gelijk een geirriteerd berichtje waarom niet... Oh waarom heb ik me hiermee ingelaten haha. Nou ja, ik ben niks verplicht. Ik neig ook naar het niet doen hoor, heel erg. Ik vraag het nog wel even aan mijn ouders (mijn moeder kan het aan mijn tante vragen) en dan zie ik wel hoe groot dat ding daadwerkelijk is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  rapa nui zo 19 jun 2011 - 9:50

Als blijkt dat het officieel wel mag en ik er dus geen problemen mee zou krijgen en omdat hij nu eenmaal al besteld / betaald / bezorgd is bij je vriendin dan zou ik hem denk ik wel meenemen mits ik een duidelijk antwoord heb / reden weet waarom ze zo'n mes nodig zijn. En zou ook met de manier van communiceren te maken hebben. Ze moeten niet lacherig gaan doen of geïrriteerd gaan reageren als ik ze zou vragen waar ze zo'n mes voor nodig zijn. Indien nog niet besteld / betaald dan zou ik denk ik wel weigeren of het moest voor mij bv heel duidelijk zijn dat een naaste het voor zijn werk nodig zou zijn en dat het ook goed geregeld is met de douane. Hoe zou je dat trouwens doen als je hem niet mee zou nemen? Zou je dan wel geld van hun vragen ivm de betaling met jouw credit card?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:53

Nee hoor maar dat geld had ik sowieso niet terug verwacht, ik ken ze Wink. Als ik het niet meeneem dan ga ik ook niet om het geld vragen, dat lijkt me niet redelijk. Maar wat je zegt, het is idd de communicatie wat me dwars zit en ik vind het gewoon eng omdat ik dan toch niet helemaal zeker weet of het mag. Ik denk het wel maar ik voel me er niet prettig bij. Het is altijd al zo'n gezeik met douane enzo met Amerika. Ik kan daar heel slecht tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:59

Ik verbaas me er over dat zoiets uberhaupt mee zou mogen.

Nee ik zou me echt niet daar door heen willen slepen. Dan moet je dus wel verplicht het declareren, maar zodra ze zien wat dat is, pikken ze je er hoe dan ook uit. Ik zou daar echt zo veel te bang voor zijn.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Mamasapje zo 19 jun 2011 - 10:53

haha ik ging ook maar even uit van het uiterste.. ik verwacht ook niet dat er zoiets meer word gedaan natuurlijk smile Maar toch, zeker omdat ze er zo lacherig over doen komt het bij mij over alsof ze iets verzwijgen.

Het mag in het ruim, mijn vriend neemt ook altijd zijn mes mee op vakantie/ kamp etc. Wat hij doet? Hij werkt in de muziekbuisness... maar hij en vrienden nemen dat soort dingen wel vaker mee op hun wildkampeervakanties enzo.
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 10:55

Ok heel erg bedankt voor het navragen dan smile. Ach, mss heb ik er nog wat aan als ik de beren van me af moet slaan in NY Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  girli zo 19 jun 2011 - 11:29

Zusje schreef:Nou ja, iemand ermee vermoorden zie ik ook niet gebeuren maar ik zie ook niet zo goed wat hij wel met zo'n ding moet... Wat doet jouw vriend? Ik zou hem sowieso natuurlijk in het ruim vervoeren. Ik liet net weten via FB dat ik nog niet zeker ben of ik hem meeneem en ik kreeg al gelijk een geirriteerd berichtje waarom niet... Oh waarom heb ik me hiermee ingelaten haha. Nou ja, ik ben niks verplicht. Ik neig ook naar het niet doen hoor, heel erg. Ik vraag het nog wel even aan mijn ouders (mijn moeder kan het aan mijn tante vragen) en dan zie ik wel hoe groot dat ding daadwerkelijk is.
Dat zou voor mij nog meer reden zijn om het niet te doen. Dit in combinatie met het lacherig doen als je vraagt om de reden. Dit roept bij mij alleen maar het gevoel op dat het niet juist is. Iemand die een mes koopt voor bijvoorbeeld kamperen zou mijns inziens niet zo geheimzinnig doen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Mamasapje zo 19 jun 2011 - 12:12

girli schreef:
Zusje schreef:Nou ja, iemand ermee vermoorden zie ik ook niet gebeuren maar ik zie ook niet zo goed wat hij wel met zo'n ding moet... Wat doet jouw vriend? Ik zou hem sowieso natuurlijk in het ruim vervoeren. Ik liet net weten via FB dat ik nog niet zeker ben of ik hem meeneem en ik kreeg al gelijk een geirriteerd berichtje waarom niet... Oh waarom heb ik me hiermee ingelaten haha. Nou ja, ik ben niks verplicht. Ik neig ook naar het niet doen hoor, heel erg. Ik vraag het nog wel even aan mijn ouders (mijn moeder kan het aan mijn tante vragen) en dan zie ik wel hoe groot dat ding daadwerkelijk is.
Dat zou voor mij nog meer reden zijn om het niet te doen. Dit in combinatie met het lacherig doen als je vraagt om de reden. Dit roept bij mij alleen maar het gevoel op dat het niet juist is. Iemand die een mes koopt voor bijvoorbeeld kamperen zou mijns inziens niet zo geheimzinnig doen.
+1
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  minoessepoes zo 19 jun 2011 - 18:42

Het ziet er uit als een duikmes. Zou dat kunnen?

Ik zou het denk ik alleen meenemen als ik vooraf de zekerheid heb dat ik het gewoon mee mag nemen door de douane zonder gezeik en ik zou nog een keer vragen waar het voor is, vind het persoonlijk een vreemde vraag zeker zo zonder uitleg waar het mes voor is!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 18:47

Nee het is een mes van Bear Grylls, om te survivallen/ kamperen enzo denk ik dus. Duiken doen ze verder ook niet aan. Wat ik al zei; ze doen verder nooit iets. Ze zitten alleen maar thuis met de kinderen. Ik snap dan ook niet wat hij hiermee moet. Blijkbaar maakt mijn nichtje zich er geen zorgen om want die zit net zo dom mee te lachen... Kans is nihil dat ik het meeneem voor hem maar ik zal het van de week nog ff met mijn moeder bespreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Caresses zo 19 jun 2011 - 18:51

Ik zou hem niet meenemen.
Aangezien hij al wel is betaald zou je hem misschien vanuit daar met de post kunnen versturen (is vanuit daar veel goedkoper dan vanuit NL). Ik weet alleen niet of het met de post mag..

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Mamasapje zo 19 jun 2011 - 19:32

Ik zit even te googlen, op bgoutdoor.nl kan je het mes bijv. ook bestellen. Gewoon vanuit NL verzonden -> 39 euro kost het daar. Weet niet wat jij ervoor hebt betaald?

Ik zie ook nu dat je met een duimen-klik systeem het mes openklikt.. Ik vermoed dat dit wel kan worden aangezien als een vlindermes/stiletto. Ik zou overleggen met je mam, maar ook nogmaals de douane bellen en de specificaties van het mes zoals beschreven met hun doornemen.

Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  TukTuk zo 19 jun 2011 - 19:37

Wij hebben destijds een samurai zwaard van een meter lang mee genomen uit Amerika (via Londen gevlogen, dus de tas is 3x door een scanner gegaan) geen enkel probleem. Ding was vlijmscherp. Heb mijn moeder de douane hier in NL laten bellen toen wij in Amerika zaten, en het was geen probleem, zolang hij maar goed verpakt zat en je hem dus niet zomaar uit je tas kon halen. Bij ons zat hij in bubbeltjesfolie, toen in een doos en die doos was helemaal ingetaped, dus kostte wel even tijd om hem uit te pakken.

Onze tas is niet eens een keer open gemaakt (hij zat in onze backpack, daar omheen een flightbag met een TSA slot,daaraan kan je zien of hij is geopend, en dat was niet het geval)

We hebben geen enkele keer vragen gehad er over, en hebben ook niks aangegeven tijdens onze vlucht. Zolang hij in de ingecheckte bagage gaat is er geen probleem.
Ik zou hem dus goed verpakken en dicht tapen, zodat ze zien dat je hem niet binnen enkele seconden gebruiksklaar kan pakken.

Overigs moet je het niet doen als je je er niet prettig bij voelt maar ik wilde alleen even vertellen dat het dus geen probleem is!
Enige waar de douane in NL moeilijk over kan doen, is als ze verwachten dat de waarde hoger is dan het in te mogen voeren limiet, dan moet je gaan betalen er voor.

EDIT: Zie nu dat zwaarden onder categorie IV vallen, de minst strenge "groep" zeg maar, en messen onder categorie I, de meest strenge. Dan zou ik even de Douane mailen met een foto en de info er over en het goed laten uitzoeken, via de telefoon kunnen ze natuurlijk niet goed zien waar het om gaat.
Raar dat messen niet mogen maar zwaarden wel..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 20:13

Wapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
Het is verboden vuurwapens of andere wapens en munitie over de grens te brengen. Wapens en munitie zijn in Nederland verboden.

Onder de wet Wapens en munitie vallen bijvoorbeeld:

•vuurwapens
•slag-, stoot- en steekwapens (bijvoorbeeld messen, boksbeugels, zwaarden en dergelijke)
•gaspistolen
•alarmpistolen
•pepperspray
•speelgoedwapens die op echte wapens lijken
•munitie
U mag wapens en munitie alleen Nederland binnenbrengen als u daarvoor toestemming hebt van de Nederlandse overheid. Dat kan bijvoorbeeld voor wapens voor de schietsport en de jacht. Bel voor informatie over vergunningen voor het passeren van de Nederlandse grens met wapens Belastingdienst/Douane/Groningen/team Centrale Dienst In- en Uitvoer, telefoon 088 151 21 22.
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-16.html#P423_30699

Aangezien het verboden is zou ik het niet doen smile .
Belachelijk trouwens dat ze zo reageren en wellicht niet eens betalen als je het wel meeneemt! Buiten dat het verboden is, zou ik het dus sowieso niet doen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  TukTuk zo 19 jun 2011 - 20:36

Sproet schreef:Wapens en munitie, speelgoedwapens en nepwapens
Het is verboden vuurwapens of andere wapens en munitie over de grens te brengen. Wapens en munitie zijn in Nederland verboden.

Onder de wet Wapens en munitie vallen bijvoorbeeld:

•vuurwapens
•slag-, stoot- en steekwapens (bijvoorbeeld messen, boksbeugels, zwaarden en dergelijke)
•gaspistolen
•alarmpistolen
•pepperspray
•speelgoedwapens die op echte wapens lijken
•munitie
U mag wapens en munitie alleen Nederland binnenbrengen als u daarvoor toestemming hebt van de Nederlandse overheid. Dat kan bijvoorbeeld voor wapens voor de schietsport en de jacht. Bel voor informatie over vergunningen voor het passeren van de Nederlandse grens met wapens Belastingdienst/Douane/Groningen/team Centrale Dienst In- en Uitvoer, telefoon 088 151 21 22.
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-16.html#P423_30699

Aangezien het verboden is zou ik het niet doen smile .
Belachelijk trouwens dat ze zo reageren en wellicht niet eens betalen als je het wel meeneemt! Buiten dat het verboden is, zou ik het dus sowieso niet doen...

Ja maar dat stukje is niet compleet, bij wapens heb je verschillende categorieën, zwaarden mogen bijvoorbeeld wel, mits goed verpakt en niet gebruiksklaar. Je mag ze wel vervoeren maar niet bij je dragen zeg maar.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Rush zo 19 jun 2011 - 20:38

In deze situatie niet, omdat ze er zo vaag er lacherig over doen. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 21:03

Geen haar op mijn hoofd die erover zou denken.
Ik ga niet het risico lopen, gezeik te krijgen bij de douane voor een ander.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 22:17

Die info is idd niet compleet maar thanx voor het meedenken! Hij kost geloof ik 35 dollar maar volgens hem over de 150 eoro in Duitsland? Als het idd zo een kliksysteem is dan is het duidelijk; dat mag niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast ma 20 jun 2011 - 2:43

No way.

Sowieso vind ik de persoon al 'te ver' weg om iets voor mee te nemen.

Voor ouders, zussen en goede vrienden wil ik wel dingen meenemen (als het binnen maatstaven blijft :P ).. Maar verdere famillie of vrienden.. nee sorry.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" - Pagina 2 Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum