Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers
Pagina 38 van 40
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
Muppetje schreef:Pussycat schreef:Haha nee ik geloof ook echt niet dat negatieve gedachten ervoor zorgt dat je niet zwanger wordt of een miskraam krijgt.
Handige anticonceptie anders... denk gewoon heel hard tijdens de sex *ik word niet zwanger* *ik word niet zwanger*
Ja dat is natuurlijk wel weer heel sterk gesteld . Uit mijn werk ken ik ook talloze voorbeelden waarbij vrouwen in de meest onwaarschijnlijke of stressvolle situaties zwanger raken.
Maar er zijn wel onderzoeken waarin meer vrouwen zwanger werden wanneer ze bijvoorbeeld meditatie hadden gedaan of iets anders waardoor ze meer relaxed werden. Zita West (heeft verschillende boeken over zwanger worden geschreven en leidt een vruchtbaarheidskliniek in Engeland) is er ook stellig van overtuigd dat je er zelf in moet geloven...
Maar goed ik zal me er maar niet teveel mee bezig houden. Ik probeer in ieder geval niet teveel stress te hebben en voor de rest probeer ik er niet te negatief in te staan, maar overdreven positief lukt me ook niet .
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Een positieve instelling is natuurlijk sowieso een goed idee LCN! Maar ik weet niet of het heel veel invloed zal hebben.
Wat ik zelf wel merk is dat ik er nu veel meer vertrouwen in heb en me er lekkerder bij voel nu ik er positiever in sta. Een dat is wel heel fijn moet ik zeggen
Wat ik zelf wel merk is dat ik er nu veel meer vertrouwen in heb en me er lekkerder bij voel nu ik er positiever in sta. Een dat is wel heel fijn moet ik zeggen
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Creabea_28, Nee, ik/wij hebben nog helemaal geen onderzoeken gehad. Wel al een brief gehad van het ziekenhuis waarin ze zeggen dat we voor de 19e alvast naar de huisarts kunnen, hij om zijn sperma te testen en ik voor een bloedonderzoek (dat ga ik maandag doen) hopelijk zijn de resultaten de 19e bekend en kan dat ook meteen besproken worden.
LCN, ja klopt.
Ik snap je wel hoor dat een rust maand ergens ook prettig is. Wel zo fijn om er even niet zo mee bezig te zijn.
Ik denk het ergens niet (dat je het kunt beïnvloeden), maar aan de andere kant zeggen ze wel dat zieke mensen vaker overleven/langer leven als zij positief gestemd zijn. Maar ja of dat ook voor zwanger worden geldt weet ik niet. Ik denk het niet eigenlijk.
Amber22, mijn LF is meestal 9 dagen. Ik hoop dat het daar aan ligt want dat is op zich wel makkelijk op te lossen toch? Waar staat de d voor in je onderschrift? Ik gok voor de ronde waarin je medicijnen hebt geslikt, klopt dat? Merk je verder ook wat van de medicatie? (behalve dan natuurlijk dat je lf langer is geworden).
2CKC2, Ik vind het knap van jou dat je erop vertrouwd, wat dat betreft ben je een mooi persoon om een voorbeeld aan te nemen
LCN, ja klopt.
Ik snap je wel hoor dat een rust maand ergens ook prettig is. Wel zo fijn om er even niet zo mee bezig te zijn.
Ik denk het ergens niet (dat je het kunt beïnvloeden), maar aan de andere kant zeggen ze wel dat zieke mensen vaker overleven/langer leven als zij positief gestemd zijn. Maar ja of dat ook voor zwanger worden geldt weet ik niet. Ik denk het niet eigenlijk.
Amber22, mijn LF is meestal 9 dagen. Ik hoop dat het daar aan ligt want dat is op zich wel makkelijk op te lossen toch? Waar staat de d voor in je onderschrift? Ik gok voor de ronde waarin je medicijnen hebt geslikt, klopt dat? Merk je verder ook wat van de medicatie? (behalve dan natuurlijk dat je lf langer is geworden).
2CKC2, Ik vind het knap van jou dat je erop vertrouwd, wat dat betreft ben je een mooi persoon om een voorbeeld aan te nemen
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
@caresses, die d staat voor duphaston. De medicatie die ik slik om mijn lf te verlengen. Bij mij werkt het goed. Mijn lf is ook 9. Met de duphaston was hij de afgelopen maand 14/15 dus heel netjes. Hopelijk kijg je ook medicatie om de lf te verlengen.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Had wel redelijk wat bijwerkingen van de medicatie. Misselijk, hoofdpijn af en toe erg warm. Maar hb het er voor over.
Amber-- Ratel
@ Muppetje, dat je nu maar snel ongesteld mag worden(gisteren laatste Primulot toch?), dan kun je tenminste weer verder.
@ Triesje, heb je nog contact gehad met de FEM-poli? edit: had je al gezegd.
@ Creabea, ja, baal als een stekker van dat verslag. Mocht je nog ideeën hebben voor een adaptieve les, ik ben koos inspiratieloos. Weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen... De andere opdracht vlot gelukkig wel aardig, hoop dat het allemaal snel af is...
Even pauze voor jullie dus. Wordt het voor jullie na de jaarwisseling dat jullie weer verder gaan?
@ LCN, Over die onderzoeken, het is vooral apart als ik me bedenk dat ik op m'n 27ste al m'n tweede mammografie heb moeten laten maken... het is vooral gek dat ik er nu juist zo'n 'ohja-dat-moest-ook-nog'gevoel bij heb. Ben veel meer met het zwanger worden bezig. Weet nog geen uitslag van de mammografie, neem aan dat ik de uitslag tegelijk krijg met die van de ECG enzo.
Wel fijn dat je straks in je eigen cyclus verder kunt. En dan nu maar hopen dat de menstruatie niet voor de 28 komt.
@ all, vandaag weer echo gehad, maar zoals ik zelf al verwachtte was er nog niets te zien. We zijn weer met 50 begonnen en daar hadden we de vorige keer ook geen reactie mee. Donderdag weer terug voor een echo.
Ben druk met m'n verslag. deze moet ik voor de 23 inleveren (en goed gekeurd worden uiteraard), dan nog m'n assessment afmaken en dan zou ik in januari kunnen afstuderen. Er even stevig tegenaan dus.
@ Triesje, heb je nog contact gehad met de FEM-poli? edit: had je al gezegd.
@ Creabea, ja, baal als een stekker van dat verslag. Mocht je nog ideeën hebben voor een adaptieve les, ik ben koos inspiratieloos. Weet gewoon niet zo goed waar ik moet beginnen... De andere opdracht vlot gelukkig wel aardig, hoop dat het allemaal snel af is...
Even pauze voor jullie dus. Wordt het voor jullie na de jaarwisseling dat jullie weer verder gaan?
@ LCN, Over die onderzoeken, het is vooral apart als ik me bedenk dat ik op m'n 27ste al m'n tweede mammografie heb moeten laten maken... het is vooral gek dat ik er nu juist zo'n 'ohja-dat-moest-ook-nog'gevoel bij heb. Ben veel meer met het zwanger worden bezig. Weet nog geen uitslag van de mammografie, neem aan dat ik de uitslag tegelijk krijg met die van de ECG enzo.
Wel fijn dat je straks in je eigen cyclus verder kunt. En dan nu maar hopen dat de menstruatie niet voor de 28 komt.
@ all, vandaag weer echo gehad, maar zoals ik zelf al verwachtte was er nog niets te zien. We zijn weer met 50 begonnen en daar hadden we de vorige keer ook geen reactie mee. Donderdag weer terug voor een echo.
Ben druk met m'n verslag. deze moet ik voor de 23 inleveren (en goed gekeurd worden uiteraard), dan nog m'n assessment afmaken en dan zou ik in januari kunnen afstuderen. Er even stevig tegenaan dus.
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Morgen laatste primolut Luthien... Maar dankje
Succes met je studie!!
Succes met je studie!!
Muppetje- Ratel
Ohja, beetje verkeerd gerekend (en dat moet juf worden... )
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
Luthien schreef:Ohja, beetje verkeerd gerekend (en dat moet juf worden... )
Muppetje- Ratel
@ iedereen: inmiddels alweer 5 dagen aan de pil... bahbah... voel me er niet lekker bij, maargoed, doe maar at ze hebben gezegd...
Mijn verzekering is nog in onderhandeling met de FEM-poli voor een contract voor volgend jaar... Ik kan nu dus nog steeds niet verder :s... Beetje jammer wel. Ik word aan alle kanten tegengewerkt, althans zo voelt 't, maargoed... Heb genoeg mensen achter me staan.
Sorry meiden, zit ff niet zo lekker in m'n vel door dit alles...
Mijn verzekering is nog in onderhandeling met de FEM-poli voor een contract voor volgend jaar... Ik kan nu dus nog steeds niet verder :s... Beetje jammer wel. Ik word aan alle kanten tegengewerkt, althans zo voelt 't, maargoed... Heb genoeg mensen achter me staan.
Sorry meiden, zit ff niet zo lekker in m'n vel door dit alles...
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
@Caresses: Hou je het wachten nog wat vol?
@Amber: Moet je de Duphaston innemen of zijn het vaginale tabletten zoals Utrogestan en Lutinus? Is jouw progesteronwaarde ook bepaald 1 week na eisprong en hoe hoog was deze?
@Luthien: Hoe gaat het met je verslag? En met spuiten? Morgen weer een beetje spannend dus, hopelijk zit er wat schot in. Op zich een goed teken dat je minder met de controles na je ziekte bezig bent, die periode wil je natuurlijk ook liever achter je laten!
@Muppetje: En..al tekenen van ongesteldheid? Of duurt dat een dag of wat?
@Triesje: Ja meid, daar is niks aan als je overal op moeten wachten en het allemaal wat tegen zit... Hopelijk voel je je vandaag wel weer wat beter, maar een dipje hoort er af en toe bij, en vooral als je net slecht nieuws krijgt...Knuffel!
All: Gister zaten de recepten bij de post voor Pregnyl en Lutinus. Ga denk ik de Pregnyl dit jaar halen en de Lutinus begin januari, i.v.m verzekering en eigen risico e.d. Ik zit weer in mijn vruchtbare dagen merk ik, nog steeds heb ik dan het gevoel dat we er gebruik van moeten maken, al zal dat in ons geval weinig uithalen haha , maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit . Als ik inderdaad in een van deze dagen een eisprong heb, zal ik toch wel tussen kerst en oud en nieuw ongesteld worden en een cyclus van rond de 28 dagen hebben.
Het is wel jammer dat ik allerlei verplichtingen op mijn werk heb in de tijd dat ik in januari weer voor de echo's zal moeten en voor de terugplaatsing ( dit hoorde ik vandaag) , maarja dat zie ik dan wel. Ik weet in ieder geval wel waar mijn prioriteiten liggen !!!
@Amber: Moet je de Duphaston innemen of zijn het vaginale tabletten zoals Utrogestan en Lutinus? Is jouw progesteronwaarde ook bepaald 1 week na eisprong en hoe hoog was deze?
@Luthien: Hoe gaat het met je verslag? En met spuiten? Morgen weer een beetje spannend dus, hopelijk zit er wat schot in. Op zich een goed teken dat je minder met de controles na je ziekte bezig bent, die periode wil je natuurlijk ook liever achter je laten!
@Muppetje: En..al tekenen van ongesteldheid? Of duurt dat een dag of wat?
@Triesje: Ja meid, daar is niks aan als je overal op moeten wachten en het allemaal wat tegen zit... Hopelijk voel je je vandaag wel weer wat beter, maar een dipje hoort er af en toe bij, en vooral als je net slecht nieuws krijgt...Knuffel!
All: Gister zaten de recepten bij de post voor Pregnyl en Lutinus. Ga denk ik de Pregnyl dit jaar halen en de Lutinus begin januari, i.v.m verzekering en eigen risico e.d. Ik zit weer in mijn vruchtbare dagen merk ik, nog steeds heb ik dan het gevoel dat we er gebruik van moeten maken, al zal dat in ons geval weinig uithalen haha , maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit . Als ik inderdaad in een van deze dagen een eisprong heb, zal ik toch wel tussen kerst en oud en nieuw ongesteld worden en een cyclus van rond de 28 dagen hebben.
Het is wel jammer dat ik allerlei verplichtingen op mijn werk heb in de tijd dat ik in januari weer voor de echo's zal moeten en voor de terugplaatsing ( dit hoorde ik vandaag) , maarja dat zie ik dan wel. Ik weet in ieder geval wel waar mijn prioriteiten liggen !!!
Le Chat Noir- Prater
Heb beetje buikpijn, verder nog niets, vorige keer werd ik de derde dag ongesteld
Kan je niet beter alles dit jaar nog halen? Als je nu al over je eigen risico zit betaal ie niets toch?
Kan je niet beter alles dit jaar nog halen? Als je nu al over je eigen risico zit betaal ie niets toch?
Muppetje- Ratel
Le Chat Noir schreef:
Het zijn gewoon tabletten die ik moet slikken twee keer daags gedurende 12 dagen.
Mijn progesteronwaarde is niet bepaald, heb ik wel naar gevraagd maar vond de fertiliteitsarts niet nodig.
Amber-- Ratel
LCN: Ja, ik kan het verrassend goed loslaten. Maandag bloed laten prikken en dinsdag sperma ingeleverd dus dat onderbrak het wachten ook wel een beetje. Wat ik wel jammer vind is dat het bloed prikken alleen is om te kijken of ik ooit chlamydia heb gehad en niet gaat over mijn progesteron waarde ofzo. Maar ja, dat komt vast nog wel.
Haha snap trouwens wel dat je toch gebruik wil maken van je vruchtbare dagen .
O les nu net het berichtje van Amber over progesteron waarde. Amber hebben ze gewoon gekeken naar wanneer je eisprong was en op basis daarvan die medicatie gegeven?
O les nu net het berichtje van Amber over progesteron waarde. Amber hebben ze gewoon gekeken naar wanneer je eisprong was en op basis daarvan die medicatie gegeven?
Caresses- Kletskop
Caresses schreef:LCN: Ja, ik kan het verrassend goed loslaten. Maandag bloed laten prikken en dinsdag sperma ingeleverd dus dat onderbrak het wachten ook wel een beetje. Wat ik wel jammer vind is dat het bloed prikken alleen is om te kijken of ik ooit chlamydia heb gehad en niet gaat over mijn progesteron waarde ofzo. Maar ja, dat komt vast nog wel.
haha, ja bij mij gingen ze ook kijken of ik het ooit gehad had, en daarna gingen ze ook nog kijken of ik het op dat moment had. Zal ineens positief zijn zeg, heb je toch wat om over te praten....
Amber heeft volgens mij zelf haar lf bepaald met testen, aan de hand daarvan heeft ze medicatie gekregen
Muppetje- Ratel
Hahaha ja idd, uhm schat...
Met gewone ovulatietesten of speciale testen om dat te kunnen testen?
Caresses- Kletskop
Caresses schreef:Hahaha ja idd, uhm schat...
Gewone ovulatie testen. Als je weet wanneer je ei is en vervolgens wanneer je ongesteld wordt dan weet je hoe lang je lf is natuurlijk...
Muppetje- Ratel
ja dat leek mij ook. (maar je weet maar nooit, vandaar dat ik het nog even vroeg).
Dan hoop ik dat ze dat van mij ook aannemen op basis van m'n temperatuur lijstjes.
Dan hoop ik dat ze dat van mij ook aannemen op basis van m'n temperatuur lijstjes.
Caresses- Kletskop
Caresses schreef:ja dat leek mij ook. (maar je weet maar nooit, vandaar dat ik het nog even vroeg).
Als het er duidelijk uit blijkt dan zal dat toch wel lijkt me?
Muppetje- Ratel
Bij ons krijgt de vrouw gewoon standaard een cyclusanalyse. Je komt op de 3e dag voor echo en bloedprikken, oa fsh en oestradiol. Dan van dag 8 tot eisprong wordt je gevolgd met echo's en dan 1wk na eisprong nog eens bloedprikken op oa progesteron.
Oh trouwens dat met die medicatie zit zo: het ene gaat van eigen risico af, dat kan ik beter dit jaar doen. Maar de Lutinus moet ik helaas zelf betalen en ik krijg 100 euro per jaar vergoeding in eigen bijdrage. Dat is al op voor 2011. Heb toch gekozen voor Lutinus. Dit is speciaal ontwikkeld voor vaginaal gebruik. Utrogestan eigenlijk voor oraal gebruik en geeft veel meer troep+lastiger inbrengen.Helaas kost het wel 80 euro ofzo omdat het zo nieuw is dat het nog niet in het pakket zit.
Oh trouwens dat met die medicatie zit zo: het ene gaat van eigen risico af, dat kan ik beter dit jaar doen. Maar de Lutinus moet ik helaas zelf betalen en ik krijg 100 euro per jaar vergoeding in eigen bijdrage. Dat is al op voor 2011. Heb toch gekozen voor Lutinus. Dit is speciaal ontwikkeld voor vaginaal gebruik. Utrogestan eigenlijk voor oraal gebruik en geeft veel meer troep+lastiger inbrengen.Helaas kost het wel 80 euro ofzo omdat het zo nieuw is dat het nog niet in het pakket zit.
Laatst aangepast door Le Chat Noir op wo 14 dec 2011 - 7:22; in totaal 1 keer bewerkt
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:Bij ons krijgt de vrouw gewoon standaard een cyclusanalyse. Je komt op de 3e dag voor echo en bloedprikken, oa fsh en oestradiol. Dan van dag 8 tot eisprong wordt je gevolgd met echo's en dan 1wk na eisprong nog eens bloedprikken op oa progesteron.
Ergens is dat waarschijnlijk wel beter, maar toch ben ik blij dat ik niet zo vaak naar het ziekenhuis hoef...
Muppetje- Ratel
@ caresses, inderdaad wat Muppet zeg. Ik ben er door ovulatietesten achter gekomen. Temperaturen gaf het ook aan.
Inderdaad als je templijsten duidelijk zijn lijkt me dat ook voldoende.
@ LCN, aan de ene kant wel fijn dat je zo goed gevolgd word met echo's enz. Heb wel op dag 3 bloedonderzoek gehad.
Weet jij wat het voordeel is van de medicatie vaginaal i.p.v gewoon om je lf te verlengen?
Inderdaad als je templijsten duidelijk zijn lijkt me dat ook voldoende.
@ LCN, aan de ene kant wel fijn dat je zo goed gevolgd word met echo's enz. Heb wel op dag 3 bloedonderzoek gehad.
Weet jij wat het voordeel is van de medicatie vaginaal i.p.v gewoon om je lf te verlengen?
Amber-- Ratel
@Muppetje: Het is gewoon eenmalig hoor, zo'n cyclusanalyse. Ben wel blij dat dit toen bij mij gedaan is. Bij mij werd een korte LF alleen 'serieus' genomen als je progesteron laag was. Maarja, toen de uitslagen van mijn man binnen kwamen werd de behandeling daar direct op aangepast, dus is bij mij niets meer geprobeerd in die zin. Ik mag alleen nu dus wel als extra die Lutinus gaan gebruiken na de terugplaatsing, sommige vrouwen hoeven helemaal niks te gebruiken. Ik ben die cyclus trouwens in totaal iets van 6 keer in het ziekenhuis geweest.
@Amber: Nee geen idee! Ik heb t laatst eens nagezocht. Utrogestan en Lutinus hebben als bestandsdeel progesteron en Duphaston is een synthetische vorm hiervan?? De eerste twee worden altijd bij IVF voorgeschreven, maar ook bij progesterontekort... Bij Duphaston wordt als ik het me goed herinner expliciet het voorkomen van vroege miskramen genoemd.
Utrogestan moet vaginaal ingebracht worden omdat het dan beter opgenomen wordt in het lichaam en vooral op die manier voor minder bijwerkingen zorgt. Het schijnt dat als je in zou nemen, je ontzettend suf wordt. Je zou de gyn eens kunnen vragen hoe t precies zit.
@Amber: Nee geen idee! Ik heb t laatst eens nagezocht. Utrogestan en Lutinus hebben als bestandsdeel progesteron en Duphaston is een synthetische vorm hiervan?? De eerste twee worden altijd bij IVF voorgeschreven, maar ook bij progesterontekort... Bij Duphaston wordt als ik het me goed herinner expliciet het voorkomen van vroege miskramen genoemd.
Utrogestan moet vaginaal ingebracht worden omdat het dan beter opgenomen wordt in het lichaam en vooral op die manier voor minder bijwerkingen zorgt. Het schijnt dat als je in zou nemen, je ontzettend suf wordt. Je zou de gyn eens kunnen vragen hoe t precies zit.
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:@Muppetje: Het is gewoon eenmalig hoor, zo'n cyclusanalyse. Ben wel blij dat dit toen bij mij gedaan is. Bij mij werd een korte LF alleen 'serieus' genomen als je progesteron laag was. Maarja, toen de uitslagen van mijn man binnen kwamen werd de behandeling daar direct op aangepast, dus is bij mij niets meer geprobeerd in die zin. Ik mag alleen nu dus wel als extra die Lutinus gaan gebruiken na de terugplaatsing, sommige vrouwen hoeven helemaal niks te gebruiken. Ik ben die cyclus trouwens in totaal iets van 6 keer in het ziekenhuis geweest.
Dankjewel voor je antwoord. Misschien dat ik i.v.m. mijn miskramen de duphaston heb gekregen. De duphaston geeft inderdaad wel bijwerkingen. We hebben in januari weer een afspraak, ga dan eens vragen wat het verschil is en waarom ik juist de duphaston krijg.
Amber-- Ratel
LCN, ach ja, de gyn vindt het bij mij blijkbaar niet nodig, dus dan moet ik er maar op vertrouwen dat het goed is zo...
Muppetje- Ratel
Pagina 38 van 40 • 1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
» Meiden die zwanger willen worden !
» Als zwanger worden niet lukt....