Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+44
Ugly Betty
Bruintje Beer
Caresses
CCC
Roxy
Triesje1983
Yaelynn
Alyssa
joyce0606
Lieke21
Parisienne
SarahKey
ingrid82
pitbullgup
Nana
nisavi
chipa
Liadan
Laced
kletskousje
Floor
Creabea_28
ShallY
liesje
holaagirl
Lejow
Paper Crown
Novalee
Pien
Amber-
sharky
blauwwitrood
Muppetje
Jazzlyn
*Lookie*
Chelle
truestar
Annie24
chloe30
Le Chat Noir
Luthien
moepie
Earane
Clapperdie
48 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Muppetje ma 19 sep 2011 - 8:13

Mooi dat het vooralsnog goed gaat LCN!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  moepie ma 19 sep 2011 - 10:22

Luthien; spannend meid dat jullie er dus weer helemaal mee bezig gaan zijn. Je krijgt dus die baarmoederfoto, mocht je kiezen voor dat of voor een kijkoperatie?
Wij gaan dus ook beginnen aan iui in de komende ronde, ik krijg dan eerst een kijkoperatie. Kon kiezen uit die twee en hun voorkeur lag bij de kijkoperatie dus die heb ik maar gevolgd. Vind het wel spannend.
Nog eventjes, en dan is je mannetje weer thuis!!!

LCN; hopelijk krijg je geen last van bijwerkingen, dat zou mooi zijn! Succes meid!

all; ik zit inmiddels op dag 32 van mijn cyclus. Alweer langer dan de vorige helaas. Zaterdag had ik wat rozig slijm, dit duit bij mij altijd op dat de ongestelheid eraan komt. Gisteren nergens last van gehad en vandaag eind van de middag ook een slijmerig iets (sorry voor de details) maar geen bloed ofzo....
Ik kon me niet bedwingen en heb getest met een ovulatietest die ik nog had liggen (had wel eens gehoord dat je daarmee positief kunt testen als je zwanger bent) Er komt een heel vaag tweede streepje. Maar ik voel me zo'n oen!! Embarassed Ik maak mezelf hartstikke gek! Ik voel me totaal niet zwanger en weet eigenlijk zeker dat ik ongesteld ga worden. Toch maakt dit weer iets in me los, terwijl ik ook weet dat ik natuurlijk niet op zo'n test kan vertrouwen.
He bah, ik baal gewoon dat ik er zo mee bezig ben!!
Als ik morgen niet ongesteld word gaan we een test doen.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Nana ma 19 sep 2011 - 17:34

Spannend Moepie!!! Niet om je nog zenuwachtiger te maken maar ik heb bij mijn zoontje ook met een ovulatietest getest omdat ik geen zwangerschapstest in huis had. Ik hoop het voor je, mijn duimen draaien!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Earane wo 21 sep 2011 - 2:58

Wat spannend, Moepie! Heb je inmiddels al getest?

Earane
Earane
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 813

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 3:50

Ik hoop het voor je Moepie, maar bij PCO komt er helaas heel vaak een tweede streep op een ovulatietest. Da's dan echt de LH en geen HCG. Ik hoop natuurlijk alsnog heel hard dat het raak is, maar probeer niet teveel waarde te hechten aan die test (heb ik ook al eens gedaan en ben er hevig teleurgesteld door geraakt).

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 22 sep 2011 - 0:08

Super LCN, ik hoop dat je je zo goed blijft voelen en het als een eitje ervaart! smile Succes meid..

All: ik ben afgelopen vrijdag naar de VU geweest, ik krijg 5 oktober essure veertjes in mijn eileiders, deze gaan binnen 12 weken littekens vormen waardoor er geen vocht meer kan lekken naar mijn baarmoeder. Na 12 weken krijg ik een echo en de cycli daarop mag ik gelijk beginnen met IVF! Ik had vrijdag een dipje, ik was echt even boos en teleurgesteld in mezelf en de lange weg die ik nog heb te gaan.. maar mijn man zei dat ik nu teminste een datum heb waaraan ik me mag vasthouden.. 5 oktober + 12 weken is dan 5 januari controle en als alles goed is half januari beginnen met IVF en het kan wel eens betekenen dat ik begin april een positieve test heb!! En dan is het allemaal toch een stukje dragelijker.

Deze methode is nu gedaan bij 60 vrouwen en van deze vrouwen zijn er 51 zwanger na 1ste ivf poging!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Le Chat Noir do 22 sep 2011 - 1:59

@moepie: heb je al meer zekerheid?
@ckc: hmm dat was dus een tegenvaller dat het nog zo lang duurt? Tenminste...3 maand zijn zo voorbij joh maar als je dacht dit jaar te beginnen kan ik me voorstellen dat je baalt. Je man heeft wel gelijk, een datum is fijn om naar toe te kunnen leven. Zo moesten wij ook 3 mnd wachten op 2e zaadonderzoek en later nog 6 wk op start icsi. Al valt dat laatste heel erg mee! Maar wat een goede cijfers en weet zeker dat t helemaal goed komt met jou! Hoe gaan ze die veertjes plaatsen?
@all: hier gaat t nog goed! De vloeistof brandt wel, vind het prikken niet zo geweldig. Verder af en toe doffe hoofdpijn en moe. Oja en koud! Maar helemaal niet emotioneel of chagi gelukkig. Voel me juist wel kalm ofzo. Ben erg blij dat we nu echt bezig zijn.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Paper Crown do 22 sep 2011 - 2:38

LCN ik heb gelezen inderdaad dat die doffe hoofdpijn die je hebt een veelvoorkomend bijverschijnsel is. Je prikt nu al 3 dagen? Jeetje.. alweer 3 dagen op weg!

Ik wilde juist niet dit jaar zwanger zijn hoor.. dat zou betekenen dat ik zwanger zou moeten verhuizen met ons nieuwe huis in aantocht leek me dat sowieso al te zwaar. Maar meer dat ik dit eeeeeeeeeeeerst moet doen voordat ik mag beginnen.. het is allemaal al zo spannend en ik weet inmiddels al meer dan een jaar dat het op natuurlijke manier gewoon niet gaat. Maar goed, niet sippen. Ik dank de uitvinder op mijn blote knieeen dat IVF/ICSI bestaat.. anders konden we echt fluiten naar de kinderwens.

Ze plaatsen de veertjes via je vagina/door naar je eileiders.. pale
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 3:07

Ik kom even aanwaaien om alle meiden die het moeilijk hebben een hele dikke knuffel te geven!

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 46011

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 22 sep 2011 - 3:27

Tea-Leaf schreef:Ik kom even aanwaaien om alle meiden die het moeilijk hebben een hele dikke knuffel te geven!

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 46011

Hoe is het eigenlijk met jou en de kinderwens?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 3:32

CKC: De wens is volop aanwezig, haha. Maar nog steeds niet aangemeld voor IVF. Hopelijk volgend jaar, als we eindelijk een keer wat stabieler in de financiën zitten.
In de tussentijd niet aan de pil of wat, dus er is een ( enorm kleine ) kans dat het spontaan kan komen. Dan passen we daar wel een mouw aan Wink

Ik duim echt voor je dat alles allemaal goed verloopt de komende tijd. Het is niet niks zeg, wat je door moet maken. Ik lees ook stiekem wel mee hier smile

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown do 22 sep 2011 - 3:35

He, moet jij ook voor IVF dan? Waarom? Wat is er 'mis' met jou?

Wel jammer dat je je grootste wens weg moet zetten omdat er nog niet ruimte is in de financieen!

Zo zie je maar dat iedereen een reden heeft.. het is gewoon echt niet vanzelfsprekend Sad
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 3:39

Ik heb pco ( geen eisprong uit mezelf ), vrij ernstig. Ik heb al verschillende hormoonkuren achter de rug, zowel pillen ( Clomid ) als injecteren met Menopur en dat werkte allemaal niet.
IVF is de volgende stap. Ja, of nog een keer een poging om te injecteren, maar daar heb ik geen vertrouwen in, en de gyn was er ook niet wild van.

Nee, moeilijk is dat he? Het is zeker niet vanzelfsprekend. Als je zelf in de medisch molen komt en je de verhalen van je lotgenoten om je heen leest en ziet, besef je des te meer hoe bijzonder het is om op natuurlijk wijze zwanger te kunnen raken én blijven.

Gast
Gast

Bericht  Jazzlyn do 22 sep 2011 - 4:32

Is er al meer bekend van Moepie?
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Muppetje do 22 sep 2011 - 4:47

Jazzlyn schreef:Is er al meer bekend van Moepie?

Volgens mij niet.

Ckc, spannend, heel veel succes!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 7:26

Misschien een stomme vraag hoor, maar Tea-Leaf, is het niet zo dat je altijd de 1ste 3x IVF vergoed krijgt? Of niet? Dat dacht ik namelijk altijd!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 sep 2011 - 10:45

Tea-Leaf schreef:Ik heb pco ( geen eisprong uit mezelf ), vrij ernstig. Ik heb al verschillende hormoonkuren achter de rug, zowel pillen ( Clomid ) als injecteren met Menopur en dat werkte allemaal niet.
IVF is de volgende stap. Ja, of nog een keer een poging om te injecteren, maar daar heb ik geen vertrouwen in, en de gyn was er ook niet wild van.

Nee, moeilijk is dat he? Het is zeker niet vanzelfsprekend. Als je zelf in de medisch molen komt en je de verhalen van je lotgenoten om je heen leest en ziet, besef je des te meer hoe bijzonder het is om op natuurlijk wijze zwanger te kunnen raken én blijven.

Inderdaad, daar keek ik eerder echt heel anders tegenaan, totdat er in mijn omgeving en bij mijzelf er van alles anders liep.

Zijn IVF en ICSI methodes die wel bij iedereen toegepast kunnen worden in tegenstelling tot Menopur? Ik hoop dat jullie snel kunnen beginnen, het lijkt me heel erg zwaar om al zo lang een kinderwens te hebben hug . Al vind ik het altijd erg knap om te lezen hoe je er positief onder blijft en hoe erg je het anderen blijft gunnen, echt heel bewonderenswaardig.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 23 sep 2011 - 1:25

2CKC2 schreef:Super LCN, ik hoop dat je je zo goed blijft voelen en het als een eitje ervaart! smile Succes meid..

All: ik ben afgelopen vrijdag naar de VU geweest, ik krijg 5 oktober essure veertjes in mijn eileiders, deze gaan binnen 12 weken littekens vormen waardoor er geen vocht meer kan lekken naar mijn baarmoeder. Na 12 weken krijg ik een echo en de cycli daarop mag ik gelijk beginnen met IVF! Ik had vrijdag een dipje, ik was echt even boos en teleurgesteld in mezelf en de lange weg die ik nog heb te gaan.. maar mijn man zei dat ik nu teminste een datum heb waaraan ik me mag vasthouden.. 5 oktober + 12 weken is dan 5 januari controle en als alles goed is half januari beginnen met IVF en het kan wel eens betekenen dat ik begin april een positieve test heb!! En dan is het allemaal toch een stukje dragelijker.

Deze methode is nu gedaan bij 60 vrouwen en van deze vrouwen zijn er 51 zwanger na 1ste ivf poging!

Hee Ckc, kan me voorstellen dat je in eerste instantie teleurgesteld was dat het nog zolang duurt, voordat jullie concreet gaan beginnen. Maar ik vind het wel erg fijn om te lezen dat de behandeling 'klaar' ligt en dat er zo'n groot succespercentage is. Dat is toch veelbelovend. Verder vind ik dat je er heel dapper instaat!

Gast
Gast

Bericht  moepie vr 23 sep 2011 - 4:12

Hoi meiden,

sorry weer een late reactie van mij! Wel lief dat jullie nog aan me gedacht hebben!
Ik ben woensdag ongesteld geworden. Helaas!!
Gelijk gebeld naar het ziekenhuis omdat ik dan de kijkoperatie zou krijgen. Deze moet plaats vinden in de eerste helft van de cyclus. Dan zou ik dus uitkomen op a.s. woensdag. Maar ze doen maar twee ingrepen op een dag, en die zaten vol "dus mevrouw dat word volgende maand!" :shock:
? Daar schrok ik wel van. Ze hadden me gezegd dat zodra ik ongesteld zou worden ik moest bellen, dan de kijkoperatie kreeg en dan gelijk doorgingen met iui (als de uitslag van de kijkoperatie goed was) Ze hebben niks gezegd over plekjes die vol zouden zitten. Dat viel dus even rauw op ons dak! Weer een maand langer wachten.
Ben er erg verdrietig om geweest. Mijn man heeft nog naar het ziekenhuis gebeld en gevraagd of er niet wat te regelen viel en gezegd dat we hier heel erg van baalden. Steeds worden we weer blij gemaakt en kijken we ergens naar uit/leven we ergens naar toe en dan hoppa! Gaat het weer niet door!
Ze konden niks voor ons doen, zo was de procedure nu eenmaal. Jammer dat ze ons dit niet eerder verteld hadden...

Maar goed! Nu staat de operatie gepland op 2 november. Vanmiddag nog wel naar de fertiliteitsarts gebeld omdat ik me onzeker voel over mijn cyclus. Hij wordt namelijk nu wel steeds langer en ik ga nu voor de 7e maand clomid slikken. Ik werd gelijjk doorverbonden met de verpleegkundige. Ze stelde me gerust dat dit normaal was en niet erg. Kan ook nog doorgaan met de clomid zo lang het goed voelt. Bij haar opnieuw verteld hoe alles tot nu toe verloopt, dat we al meerder gesprekken hebben gehad over de gang van zaken maar dat alles steeds opnieuw tegen valt. Ze was heel begrip vol en heeft voor ons gelijk een week na de operatie een gesprek met een arts gepland. Dus helaas, kunnen we die cyclus ook niet gelijk met IUI beginnen want mijn vruchtbare dagen liggen tussen de dag van de operatie en het gesprek. Maar hier had ik al een beetje rekening mee gehouden, vond het al raar dat dat ze hadden gezegd dat we gelijk IUI zouden krijgen, je moet altijd wat langer wachten op een uitslag...
Dus op dit moment alles weer duidelijk, hopelijk worden er dan eindelijk stappen ondernomen. Maar natuurlijk hoop ik nog harder dat het niet nodig is! Nu het bij mijn man alle goed is heb ik ook wel weer de hoop dat het in de komende 2 maanden misschien vanzelf gaat.... (met mijn medicatie dan)

Lang verhaal! smile
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Le Chat Noir za 24 sep 2011 - 10:37

@ckc: ja er moet nog heel wat gebeuren zeg! Dat veertjes plaatsen is wel onder narcose??
@twellie: ik antwoord even op je vraag. Ivf is de volgende stap na vaak 6 keer iui. De hele cyclus is dus kunstmatig en je krijgt hogere dosering hormonen, kan ook weer Menopur zijn(ga ik ook spuiten). De zwangerschapskans ligt hoger dan bij iui. Icsi is trouwens alleen bij slecht zaad of als er bij ivf te weinig bevruchtingen optreden.
@moepie: jammer dat je ongesteld werd uiteindelijk. Wat frustrerend zeg van jullie ziekenhuis! Reken je ergens op, moet je nog langer wachten! Ik hoop uiteraard ook dat je nog spontaan (met clomid) zwanger raakt!
@all: morgen alweer de 7e spuit deca, zit al op een kwart. Gaat wel goed, mag echt niet klagen denk ik! Moet nu na het weekend nog ff ongesteld worden vd pil, al heb ik al dagen steeds heel lichtjes bloedverlies. Ga zo maar slapen, net ook al op de bank liggen slapen haha.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir vr 30 sep 2011 - 0:23

Zooo dit topic stond gewoon op pagina 4! Er wordt echt weinig geschreven...
Nouja, ik had vanmorgen de uitgangsecho, alles zag er heel rustig uit (ze kon zelfs mijn eierstokken bijna niet meer vinden :P ) en dun BMS, dus ik mocht vandaag na de afspraak nog gelijk Menopur 150 EH gaan spuiten!
Vandaag dus ECHT begonnen en woensdag mag ik voor de eerste FM!

@CkC: Hoe gaat het meid? Kijk je ook op tegen 5 oktober of laat je het maar over je heen komen? Succes!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  joyce0606 vr 30 sep 2011 - 1:01

Le Chat Noir schreef:Zooo dit topic stond gewoon op pagina 4! Er wordt echt weinig geschreven...
Nouja, ik had vanmorgen de uitgangsecho, alles zag er heel rustig uit (ze kon zelfs mijn eierstokken bijna niet meer vinden :P ) en dun BMS, dus ik mocht vandaag na de afspraak nog gelijk Menopur 150 EH gaan spuiten!

@CkC: Hoe gaat het meid? Kijk je ook op tegen 5 oktober of laat je het maar over je heen komen? Succes!

Spannend zeg! succes deze maand
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902

Bericht  Paper Crown vr 30 sep 2011 - 1:16

Le Chat Noir schreef:Zooo dit topic stond gewoon op pagina 4! Er wordt echt weinig geschreven...

Hi LCN!

Ja dit topic zinkt heel erg haha. Gelukkig maar dat niet veel meiden problemen hebben toch?
Hoe dik was je BMS? SPANNEND hoor allemaal.. straks heb je in december een positieve test want een mooi kerstkado!

Ik kijk er op in de zin van dat het zonder narcose oid is. Ik krijg een sterke pijstiller en dan gaan ze vaginaal pielen.. No Daar zie ik wel tegenop, lees ook veel slechte verhalen op internet.. heel pijnlijk etc.. maar ja wat moet dat moet..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Le Chat Noir vr 30 sep 2011 - 2:21

Ja is ook fijn voor de meiden hier dat weinig problemen hebben, maar eerder was het hier toch wat gezelliger druk haha. Oh ja dat klinkt wel naar..zonder narcose..hopelijk valt het mee. Ik kijk ook wel op tegen de punctie, al ervaart iedereen het weer anders. Stop mij maar vol met ontspanners en morfine! Weet niet hoe dik bms was, dat is straks meer van belang, moest nu zo dun mogelijk zijn.
Ik hoop trouwens al op een positieve test begin november :P hihi.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Alyssa vr 30 sep 2011 - 8:27

Hallo dames!

Is hier nog een plaatsje vrij om mee te kletsen? smile
Gisteren bij de gynaecoloog geweest en er is PCO vastgesteld bij mij.
Een harde klap in mijn gezicht, dit had ik niet verwacht.

Anyway, ik moet dus nu ook aan de Clomid en sta onder begeleiding van mijn gynaecoloog d.m.v. bloednames en echo's.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: