Advies over rompertjes
+19
PiP
Mikki
Melis_je
_Jet
Parisienne
Mamsie
Flip Fluitketel
Tania
Bruintje Beer
Annie24
Happydobby
Novalee
Susan
loesje
pantuf
Pien
mauwmauw
Linda
Jelin
23 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Advies over rompertjes
S. heeft ze van de Hema (zo'n 7 pak) en een aantal van de Zeeman. Zo'n pakketje van de Hema waar er 2 inzitten is idd niks maar zo'n 7 pak wel weer. Het is toch iets dikker van stof. Die van de Zeeman vind ik ook fijn. In de winter had ik voor S. rompertjes met lange mouwen. Veel baby truitjes zijn toch best dun. Nu draagt hij zowel mouwloze rompers als rompertjes met korte mouwtjes. En wat ik ook altijd erg leuk vind staan bij een jongen is een romper met lange mouwen met een t-shirtje erover. Staat erg stoer !
Gast- Gast
Wij hebben hier ook heel veel rompertjes van de hema, ik vind ze erg fijn, blijven ook lang mooi en zitten goed bij mijn dochter ( mijn zoon heeft nu inmiddels hempje + onderbroekje , maar had daarvoor ook altijd rompertjes van de hema)
Ik heb altijd rompertjes met korte mouwen of zonder mouwen, met lange mouwen had ik er 2 van gekregen , maar ik vind ze niet fijn, waren vaak te lang en onder een wat strakker truitje zat het gelijk erg lelijk
Ik heb altijd rompertjes met korte mouwen of zonder mouwen, met lange mouwen had ik er 2 van gekregen , maar ik vind ze niet fijn, waren vaak te lang en onder een wat strakker truitje zat het gelijk erg lelijk
Gast- Gast
Linda schreef:Pien schreef:pantuf schreef:Ze hebben ook vaak pakketjes met rompers bij het kruidvat. Die bevallen hier altijd erg goed.
Mouwloos draagt mijn dochter nooit, heb ze dan wel altijd met korte mouwtjes.
ja! van Bambino, geweldige rompers! Heb daar ook een aantal van gekregen...
Ik vind die van de kruidvat wel een rare maat hebben. Mijn dochter heeft 68/74 en de rompers van het kruidvat maat 74/80 zijn te klein (dat waren overigens die nijntje rompers die ze onlangs in de aanbieding hadden).
Die hele Nijntje kruidvat serie viel erg klein uit (zei de medewerkster in de winkel ook tegen mij) Y. heeft een pyama 74/80 en die zit gewoon goed (alleen het broekje is ietsjes te lang) en hij is nu 64cm.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Y. is van 28 januari en wij hebben nog nooit lange mouw gebruikt. Vond dat zo'n gedoe voor zo'n kleintje. In de winter gebruikten we Bambino rompers met korte mouw van Kruidvat (2 voor 4,95) Deze vielen ook vrij klein vond ik en Y. was maar 48cm en 2675gram. Sinds de temperatuur omhoog is gegaan gebruiken we de mouwloze stretch rompers van de Hema. Y. heeft het zowiezo snel warm.
Oja...als je echt een héél klein kindje krijgt zijn de rompers van de AH een goede aanrader. Deze zijn te koop in XL winkels en via albert.nl en vallen onwijs smal! Die zijn hier echt afgedragen en liggen inmiddels is de prullenbak
Oja...als je echt een héél klein kindje krijgt zijn de rompers van de AH een goede aanrader. Deze zijn te koop in XL winkels en via albert.nl en vallen onwijs smal! Die zijn hier echt afgedragen en liggen inmiddels is de prullenbak
Annie24- Ratel
Ik heb eigenlijk alleen maar rompertjes van de Hema en dan die 5 voor 9 euro. Zowel korte mouwen als lange mouwen. Mijn zoontje draagt nu weer die rompertjes die mijn dochter ook gedragen heeft.
Vind ze erg makkelijk...
Vind ze erg makkelijk...
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik koop alleen nog maar de stretch rompers van de Hema (en met mij half nederland volgens mij want die dingen zijn echt vaak uitverkocht). Die zonder stretch zitten minder goed bij mijn zoontje en zijn sneller te klein. Bovendien vind ik de stretch rompers langer mooi blijven.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind die stretch rompers van de Hema het fijnst, die blijven lang mooi en ze kunnen er ook veel langer mee doen dan de gewone omdat hij mee rekt.
Ik gebruik meestal rompers met korte mouwen, in de winter ook wel met lange mouwen.
Ik gebruik meestal rompers met korte mouwen, in de winter ook wel met lange mouwen.
Gast- Gast
Tania schreef:Ik koop alleen nog maar de stretch rompers van de Hema (en met mij half nederland volgens mij want die dingen zijn echt vaak uitverkocht). Die zonder stretch zitten minder goed bij mijn zoontje en zijn sneller te klein. Bovendien vind ik de stretch rompers langer mooi blijven.
Zo lopen wij idd al wéken voor de mouwloze variant in maat 62/68 en overal op. Gister was mijn moeder bij haar in de stad bij de Hema en toen lagen ze er weer volop. Er blijken problemen met de levering te zijn geweest, maar die zijn als het goed is nu opgelost. Al is maat 62/68 daar nu alweer op, want die heeft mijn moeder gekocht
Annie24- Ratel
'Annie24 schreef:Tania schreef:Ik koop alleen nog maar de stretch rompers van de Hema (en met mij half nederland volgens mij want die dingen zijn echt vaak uitverkocht). Die zonder stretch zitten minder goed bij mijn zoontje en zijn sneller te klein. Bovendien vind ik de stretch rompers langer mooi blijven.
Zo lopen wij idd al wéken voor de mouwloze variant in maat 62/68 en overal op. Gister was mijn moeder bij haar in de stad bij de Hema en toen lagen ze er weer volop. Er blijken problemen met de levering te zijn geweest, maar die zijn als het goed is nu opgelost. Al is maat 62/68 daar nu alweer op, want die heeft mijn moeder gekocht
Ja ik was al weken aan het wachten op maat 86/92 en dinsdag eindelijk warten ze er weer. Ze hadden nu ook grijze en blauwe, die hadden ze eerst niet hier dus die heb ik ook meteen meegenomen.
Tania- Ratel
Hier zijn ook de stretch rompers van de Hema favoriet. Heb eigenlijk geen andere ook! Ben er erg tevreden over.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
hema en bambino van kruidvat.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Hier ook rompers van Hema.
en af en toe een ander merk.
Ik heb trouwens voor H toen ze net geboren was (feb.) alleen lange mouwen gedaan.
en af en toe een ander merk.
Ik heb trouwens voor H toen ze net geboren was (feb.) alleen lange mouwen gedaan.
Gast- Gast
Ik vind de stretch rompers van de Hema ook erg fijn, gebruik bijna geen andere. N. zit al in maat 74 maar kan die stretch rompers maat 62/68 nog met gemak aan. Ze rekken zo fijn mee en blijven erg mooi, zelfs in de droger. Heb eigenlijk alleen maar witte, zowel lang, kort en zonder mouw. Af en toe heb ik wel eens een romper met een leuk printje, maar vind wit toch eerlijk gezegd het fijnst.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik vind die rompers met spaghettibandjes het fijnste voor Yrsa, die staan ook mooi onder een zomerjurkje of een jumpsuit, mooier dan gewone mouwloze.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb nu zelf alleen rompers met lange mouwen gekocht, en rompers met korte mouwen of geen mouwen gekregen. De kleertjes (truitjes) die ik gekregen heb zijn erg dun, dus denk dat ze er toch wel een romper met lange mouwen onder moet... Maarja dat weet ik pas als ze er is. Als we weer zo'n koude winter krijgen moet ze echt wel lange mouwen aan qua romper en truitje.
Gast- Gast
@ Bazyle: Dat had ik dus ook.
Ik wilde haar geen 3 lagen over elkaar aan doen.
Het is al zo'n gefrunnik met dat kleine lijfje en de meeste baby's hebben een hekel om aan en uitgekleed te worden
Nu heeft ze overigens wel met korte mouw of spaghettibandjes aan maar dadelijk van de winter dnek ik toch merendeel weer lange mouw.
Ik wilde haar geen 3 lagen over elkaar aan doen.
Het is al zo'n gefrunnik met dat kleine lijfje en de meeste baby's hebben een hekel om aan en uitgekleed te worden
Nu heeft ze overigens wel met korte mouw of spaghettibandjes aan maar dadelijk van de winter dnek ik toch merendeel weer lange mouw.
Gast- Gast
Bazyle schreef:Ik heb nu zelf alleen rompers met lange mouwen gekocht, en rompers met korte mouwen of geen mouwen gekregen. De kleertjes (truitjes) die ik gekregen heb zijn erg dun, dus denk dat ze er toch wel een romper met lange mouwen onder moet... Maarja dat weet ik pas als ze er is. Als we weer zo'n koude winter krijgen moet ze echt wel lange mouwen aan qua romper en truitje.
Dat ligt ook maar net aan je kindje. Mijn zoontje heeft het al vanaf zijn geboorte warmer dan ik het altijd heb . Die hoeft als het koud is en we gaan niet de hele dag buiten lopen echt geen lange mouwen onder zijn truitje.
Tania- Ratel
Zomersproetjes schreef:Ik zweer bij de stretch rompertjes van de hema. Die gaan zo lang mee. T. zit nu in maatje 74 of 80 en draagt zijn rompertjes 62/68 nog en die zitten als gegoten. Dat scheelt heel veel nieuwe katoenen rompertjes kopen omdat ze weer eens te klein zijn geworden. Vanmiddag ga ik weer een nieuwe lading halen. Goedkoop zijn ze niet volgens zij kosten ze €3,95 p.s. Wil je echt goedkoop shoppen moet je bij de zeeman komen, daar hebben ze budget rompers zonder mouw voor €0,99 cent p.s.
Ik heb er een paar zonder mouw, met korte mouw en zonder mouwtjes. Vooral toen hij net geboren was (winter periode), trok ik hem toch vaak een romper aan met lange mouwen en daarover heen een truitje.
S. heeft idd ook nog rompers 62/68 aan van de Hema, terwijl ze al een hele tijd in 74/80 zit van kleding. Ik heb pas ook een voorraad 74/80 ingeslagen, omdat ik merk dat de 62/68 net iets te klein begint te worden nu. Ik had niet verwacht dat ze er zo lang mee zou doen, want het is echt een flinke dame!
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
Gefeliciteerd FL!! Wat leuk dat jullie een kindje krijgen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik gebruik al jaren de rompertjes van de hema. Ik heb nog nooit hobbezakken gehad en daarnaast zie je daar niet zoveel van als ze ze aanhebben. Ik koop juist altijd die voordeelpakketjes bij de hema. Die stretch vind ik zelf wat minder van kwaliteit maar voor in de zomer weer ideaal omdat ze wat dunner zijn. De wat dikkere zijn prima. Ik zou zelf echt geen 4-5 euro betalen voor 1 enkel rompertje, maar goed dat ben ik.
Gast- Gast
Die truitjes zijn zo dun omdat een baby meestal binnen is en dan is een rompertje met korte mouwtjes of zonder mouwtjes eronder meer dan genoeg. Anders krijgt zo'n baby het al snel te warm. In het begin liggen ze sowieso ook nog vaak onder een dekentje in huis. Te warm is namelijk ook niet goed. En als je naar buiten gaat dan hebben ze vaak een dikke jas aan en liggen ze onder een dekentje of in een voetenzak.Bazyle schreef:Ik heb nu zelf alleen rompers met lange mouwen gekocht, en rompers met korte mouwen of geen mouwen gekregen. De kleertjes (truitjes) die ik gekregen heb zijn erg dun, dus denk dat ze er toch wel een romper met lange mouwen onder moet... Maarja dat weet ik pas als ze er is. Als we weer zo'n koude winter krijgen moet ze echt wel lange mouwen aan qua romper en truitje.
Gast- Gast
Wij gebruiken ook bijna altijd die van de Hema. Onze dochter gebruikt nu ook een aantal van de rompers van de oudste en verder heb ik voor haar met spaghettibandjes erbij gekocht. Met korte mouwen gebruikte ik voor de oudste wel maar voor de jongste heb ik er geen bijgekocht en de andere weggedaan, omdat die in de zomer onder de mouwtjes van een t-shirt uitkomen. Voor een eventuele derde zou ik voor een jongetje alleen nog maar mouwloos kopen en een paar met lange mouwen voor de echt koude dagen en voor een meisje alleen nog maar spaghettibandjes.
Gast- Gast
Ik gebruik ook meestal de rompers van de hema. Met lange mouwen voor in de winter onder een jurkje ofzo, maar niet voor onder truitjes met lange mouwen, veel te lastig. Ik heb ze meestal met spaghettibandjes, zeker in de zomer omdat die met korte mouwen onder t-shirts uitkomen.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Thnx! Wij zijn ook erg enthousiast!Melis_je schreef:Gefeliciteerd FL!! Wat leuk dat jullie een kindje krijgen.
Gast- Gast
Fijn om alle ervaringen te lezen trouwens. Ik ga denk ik toch eerst de goedkopere dingen proberen, dat doe ik met alles. Duurder kan altijd nog (en dan hou ik met name die strech van de Hema zeker in het achterhoofd) als het niet goed bevalt.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: