Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een euro te weinig

+18
Labeendje
sanne-84
Olijfje
Middleme
Sneeuwvlok
Fearie
SuperGrover
Tiana
Happydobby
Toet
Susan
Sugarfall
Atelier Madame
Rush
_DoI
Jelin
Moezie
silly-one
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Een euro te weinig - Pagina 2 Empty Re: Een euro te weinig

Bericht  Susan wo 15 jun 2011 - 23:46

Ik heb ook wel eens gehad dat ik een shirtje bij Marks & Spencer kocht in de uitverkoop en de kassa sloeg het volle bedrag aan, toen dacht die caissière dat ik er zelf stiekem een lagere prijs op had geplakt, tot ze de bedrijfsleider had gesproken en de prijs op het stickertje gewoon bleek te kloppen.

Zou ik zo'n onbetrouwbaar hoofd hebben of zo, dat caissières mij niet geloven?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Tiana wo 15 jun 2011 - 23:50

Ik tel altijd meteen het geld na wat ik terug krijg.

Bij de Jumbo is het trouwens zo dat wanneer de schapprijs anders is dan de kassaprijs, je het product gratis krijgt en ik let daar dus ook altijd op wanneer ik een aantal kleine dingen koop. Zo heb ik al een aantal keer gratis chips gekregen, een fles cola en een tube calendulanzalf (niet allemaal tegelijk hoor). Moeten ze de prijzen maar aanpassen :P.
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 0:17

Ik denk dat het me niet eens op zou vallen. Mocht het wel zo zijn dan ging ik wel terug denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 16 jun 2011 - 0:58

Susan schreef:Ik heb ook wel eens gehad dat ik een shirtje bij Marks & Spencer kocht in de uitverkoop en de kassa sloeg het volle bedrag aan, toen dacht die caissière dat ik er zelf stiekem een lagere prijs op had geplakt, tot ze de bedrijfsleider had gesproken en de prijs op het stickertje gewoon bleek te kloppen.

Ik snap dat ze het misschien eventjes navraagd of het klopt dat dat artikel met korting is, maar een klant beschuldigen Neutral
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  SuperGrover do 16 jun 2011 - 2:36

Atelier Madame: Nou inderdaad, dat vind ik ook al wat.

Ik zou voor een euro niet teruggaan, puur vanwege het feit dat ik dat niet zou durven, omdat ik me dan zo'n zeur voel. Maar aan de kassa zeg ik dat wel, als ik het dan al merk.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Fearie do 16 jun 2011 - 2:52

Ik reken altijd al bijna de kassa wat ik terugkrijg (tikje overgehouden aan kassamiep-tijd) en zie het meestal dus meteen. Denk dat het grotendeels aan mijn bui en periode in de maand ligt of ik terugga. Als ik op de parkeerplaats zou staan ga ik niet meer terug, ben ik nog in de winkel dan wel smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Sneeuwvlok do 16 jun 2011 - 3:16

Susan schreef:Ik heb ook wel eens gehad dat ik een shirtje bij Marks & Spencer kocht in de uitverkoop en de kassa sloeg het volle bedrag aan, toen dacht die caissière dat ik er zelf stiekem een lagere prijs op had geplakt, tot ze de bedrijfsleider had gesproken en de prijs op het stickertje gewoon bleek te kloppen.

Ik werk ook in een winkel, en ik doe dat ook wel eens. Zeker als het stickertje dan ook nog wat los blijkt te zitten, het is wel wat gedoe om dan je leidinggevende te bellen, maar het komt ook vaak genoeg voor dat het stickertje helemaal niet blijkt te kloppen. Dus zo gek is het niet!
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Middleme do 16 jun 2011 - 3:29

Sneeuwvlok schreef:

Ik werk ook in een winkel, en ik doe dat ook wel eens. Zeker als het stickertje dan ook nog wat los blijkt te zitten, het is wel wat gedoe om dan je leidinggevende te bellen, maar het komt ook vaak genoeg voor dat het stickertje helemaal niet blijkt te kloppen. Dus zo gek is het niet!

+1. het gebeurt ook wel dan mensen menen recht te hebben op bepaaldekorting, maar dan niet goed lezen ( tot x % korting, dan lezen ze de tot niet)..

Ontopic: ik weet niet of ik ervoor terug zou gaan, dek het wel alsik het meteen zie maar later niet meer.

Offtopic: sneeuwvlok, is dat jouw hond?
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Olijfje do 16 jun 2011 - 4:16

Velen zouden dus wel terug gaan, voor 1 stomme euro.. Maar als het in jouw voordeel is, laat maar zitten he! laughcry Hypocriet eigenlijk..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296

Bericht  Sneeuwvlok do 16 jun 2011 - 4:23

Middleme schreef:
Sneeuwvlok schreef:

+1. het gebeurt ook wel dan mensen menen recht te hebben op bepaaldekorting, maar dan niet goed lezen ( tot x % korting, dan lezen ze de tot niet)..

Ontopic: ik weet niet of ik ervoor terug zou gaan, dek het wel alsik het meteen zie maar later niet meer.

Offtopic: sneeuwvlok, is dat jouw hond?

Idd heel vaak die 'tot .. % korting', werken wij in dezelfde winkel? :P
Die hond, dat is een pup van onze eigen hond. Foto is gemaakt toen de pup week of 7 oud was. Hoezo?

Om nog even te reageren op het topic: ik heb wel eens gehad dat een bepaalde aanbieding niet goed was gerekend bij de ah ofzo, maar ik heb dan geen zin om daarvoor naar die balie te gaan, dus dat laat ik vaak zitten. Maar als het echt overduidelijk is ( zoals artikel teveel aangeslagen ofzo ) dan zeg ik het wel
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Bericht  Middleme do 16 jun 2011 - 4:27

Olijfje schreef:Velen zouden dus wel terug gaan, voor 1 stomme euro.. Maar als het in jouw voordeel is, laat maar zitten he! laughcry Hypocriet eigenlijk..

Zou jij dat niet hebben dan? We blijven tenslotte Hollanders...

Edit, @ sneeuwvlok: haha! Zu het niet weten, campingwinkel?

Maarrem, wij hebben 12 jaar een Dalmatier gehad, vandaar! Blijf het superleuke beesten vinden smile
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Sneeuwvlok do 16 jun 2011 - 4:31

Haha nee dan werken we niet bij dezelfde winkel. Klanten gedragen zich overal hetzelfde vrees ik Wink
Wat leuk dat jullie een dalmatiër hebben gehad! Bij mijn ouders thuis hebben we nu dus nog een teef, en zij is ook echt heel lief. Alle pups van haar hebben we laatst ook bezocht, en dat waren ook allemaal zulke leuke honden geworden smile Het zijn idd hele leuke en sociale honden.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Bericht  sanne-84 do 16 jun 2011 - 7:23

ik controleer het bij de kassa vaak. anders gooi ik het meteen in mn portemonnee en kan ik het nooit meer controleren.
als ik het bonnetje niet vertrouw (idd bij kortingen; of die wel gegeven zijn) doe ik dat vaak als ik naar buiten loop, zodat ik nog wel terug kan. als ik eenmaal de hoek om ben dan zal ik nie meer terug gaan
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Susan do 16 jun 2011 - 7:28

Sneeuwvlok schreef:

Ik vond het eerlijk gezegd wél gek, in elk geval dat ze zo overduidelijk liet blijken dat ze me niet vertrouwde. Van mij mag je bellen wat je wil, maar probeer het dan een beetje creatief op te lossen zodat je achterdocht er niet centimeters dik bovenop ligt. De houding van die vrouw was echt heel vervelend en dat het vaak genoeg voorkomt, daar heb je als klant op zo'n moment niet zoveel mee te maken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Labeendje do 16 jun 2011 - 22:18

Bij de boodschappen kijk ik altijd meteen het bonnetje na (ik pin dat, dus ik kan niet te weinig geld terug krijgen) Ik heb nu al 3 weken op rij gehad dat er iets verkeerd aangeslagen, geen korting of dubbel gedaan was. Telkens 30-70 cent, maar ik ga dan toch echt meteen terug. Ze verdienen al genoeg aan me.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Jeanette do 16 jun 2011 - 22:41

toetje_ schreef:Nee, als ik er in de winkel achter kom zeg ik het. Maar als ik al buiten of zelfs thuis ben ga ik er niet voor terug. Trappen ze daar überhaupt in?

Echter, als er iets verkeerd is op mijn bon (teveel aangeslagen of geen korting) ga ik wél terug, niet alleen voor die paar centen maar ook zodat het personeel weet dat ze een fout hebben gemaakt.

Hier precies hetzelfde!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sweety do 16 jun 2011 - 22:50

Ik heb het weleens gehad dat ik een spel terug bracht bij de kruidvat. Hij was in de aanbieding. Ik had 3 artikelen gekocht en daardoor kreeg ik op elk product 33% korting. Maar 1 artikel moest dus terug en daar wilde ik een ander artikel voor in de plaats uit dezelfde actie. Ik had alles meegenomen en het uitgelegd en ik pakte dus een nieuw artikel. Hoe moet het eigenlijk: je slaat alle artikelen terug, dan sla je de 2 artikelen die ik wil houden opnieuw aan en het nieuwe artikel. Het oude artikel leg je achter de balie en het verschil van geld krijg ik of terug of moet ik bij betalen. Ik kreeg eigenlijk geld terug rond de 3 euro ofzo. Nou een gedoe dat het was want die meid snapte er niks van, dus de bedrijfsleider kwam erbij snapte het ook niet en ik moest de volle pond betalen voor dat nieuwe artikel.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Shisha do 16 jun 2011 - 22:51

Als ik er bij de kassa of net buiten de winkel achter kom dan ga ik wel terug. Maar als ik al thuis ben niet. Maar meestal hoef ik geen bonnetje dus dan merk ik het toch niet. smile
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 22:58

Nee, daar zou ik nog niet over nadenken om mee terug te gaan.

Gast
Gast

Bericht  Janelie do 16 jun 2011 - 23:32

Het ligt aan mijn bui of ik terug ga, maar meestal kijk ik het globaal na bij de kassa en gooi het dan in mijn portemonnee. Ik neem wel altijd een bonnetje en die kijk ik ook altijd even snel na. Ik kijk sowieso even of ik wel korting heb gekregen en of er geen dingen twee keer aangeslagen zijn. Ik heb nooit zoveel boodschappen dus dat kan prima.

Als ik bij de kassa zie dat ik een euro teveel heb teruggekregen geef ik hem ook terug. Loop ik al om de hoek, dan ga ik niet meer terug.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 23:46

Ik was gisteren bij een restaurant en rekende 31 euro af, en gaf 50. Nou dat heeft reuze lang geduurd voordat ze erachter was wat er betaald moest worden - dus toen melde ik dat ik graag 19 euro terug wilde. Toen kreeg ik eerst 15 euro terug, vervolgens 17 en na lang vragen 19. Hoe moeilijk kan je doen nerd

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame vr 17 jun 2011 - 0:55

Pippa schreef:Ik was gisteren bij een restaurant en rekende 31 euro af, en gaf 50. Nou dat heeft reuze lang geduurd voordat ze erachter was wat er betaald moest worden - dus toen melde ik dat ik graag 19 euro terug wilde. Toen kreeg ik eerst 15 euro terug, vervolgens 17 en na lang vragen 19. Hoe moeilijk kan je doen nerd
fooi vissen mss?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 0:59

Het was al inclusief fooi die 31 euro; dus zou wel stom zijn dan :shock: