Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man lust zo weinig

+24
Coco
May
Antibes
SarahKey
sanne-84
Niekske
VeryCherry
Caramba
marjoleinnn
SuperGrover
girli
blondje1313
minoessepoes
Fayebella
Zonnetje
Inge
Arwyn
Susan
banjer49
Rush
Mida4you
SoGood
Lady Starstruck
Le Chat Noir
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Man lust zo weinig Empty Man lust zo weinig

Bericht  Le Chat Noir ma 12 sep 2011 - 6:33

Aaarrghh ben het even een beetje zat hoor...
Mijn man lust echt weinig. Lust geen kaas, veel groentes niet, geen room, kwark en andere zuivel, behalve yoghurt, geen wraps, burrito's e.d, aardappels niet van harte, geen bruin brood, geen vis behalve zalm en nog wel meer, maar daar kom ik even niet op.
Ook al kook je dan iets 'nieuws' met ingredienten die hij wel lust en het smaakt anders als anders dan eet hij alsnog maar een paar happen met lange tanden en dat ergert mij zo.
Ik vind het zelf leuk om af en toe iets nieuws te proberen. Zoals vanavond: meestal maak ik pastasaus met een pakje en daarbij verse groenten en gehakt, maar nu leek het me de laatste tijd leuker en gezonder om zelf verse saus te maken en ben daar wat in aan het uitproberen. Dus met gezeefde tomaten en allerhande dingetjes en kruiden; heel normaal zou je zeggen.
Eet ie weer een paar happen en dan kan de rest weer de kliko in. Kan daar echt zoo kwaad om worden! Je kan toch wel iets opeten ook al is het niet het heerlijkste gerecht wat er is (ik had het zelf binnen een paar minuten op overigens)??!! Gister toevallig een kip kerrie gerecht gemaakt, ook niet uit pakjes en was ook prima gelukt. Maar dat ging dus ook hetzelfde...
Hij vind dat ik me niet zo druk moet maken.... Maar ik vind het soms zelfs beledigend..ik sta soms wel een uur in de keuken en dan gooit hij meer dan de helft weg Sad. Dan heb ik het er nog niet eens over dat het ook zonde is van goed eten...
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man lust zo weinig Empty Re: Man lust zo weinig

Bericht  Lady Starstruck ma 12 sep 2011 - 6:38

Echt, wij kunnen elkaar de hand schudden. Het is alsof ik mijn verhaal lees. Mijn vriend lust ook echt weinig. Hij zit alles eruit te vissen. Ik ben dol op champignons, maar dat lust hij niet. Veel te grof gesneden groentes vind hij vies. Gekookte aardappels lust hij niet. Van groentes eet hij echt maar een muizenbeetje. En soms trekt hij dan zo'n verzuurt gezicht. Vooral als ik iets nieuws uitprobeer. Af en toe heb ik zoiets van pfffft. En mijn vriend zegt ook dat ik mij niet zo druk moet maken. Maar ik heb precies hetzelfde als jou. Sta je in de keuken en dan lust ie niks.
Edit: Zelfs mijn kleine nichtje van 7 zegt al tegen hem "B. jij lust niks he". Dat is dan wel weer hilarisch Laughing

Laatst aangepast door Lady Starstruck op ma 12 sep 2011 - 6:40; in totaal 2 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  SoGood ma 12 sep 2011 - 6:39

Herkenbaar. Ik kook tegenwoordig op bepaalde dagen gewoon wat ik lekker vindt op mijn manier. Ik eet werkelijk alles maar hij vindt dat allemaal maar niks. Kan er ook boos van worden, helemaal omdat hij het niet eens probeert. :shock:
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SoGood ma 12 sep 2011 - 6:44

Oooh herkenbaar! Groenten moeten zo klein en gaar mogelijk. Vlees met een bot eraan wordt niet gegeten (ook niet als je het eraf haalt) Sowieso wordt er alleen maar gehakt gegeten (runder! varken is zeker geen optie!!) en bij hoge uitzondering kip. (mits voorgesneden!)

Vis is al helemaal geen optie, komkommer, courgette, champignons, bleeksellerij, aardappelen (en vast nog heel veel meer) en fruit wordt ook niet gegeten. Zelfs met thee doet hij moeilijk. Yoghurt en kwark eet ie ook niet, danoontjes dan weer wel. Cry
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you ma 12 sep 2011 - 6:46

Hier is het ook heel herkenbaar en ben er soms wel een beetje zat van. We eten daarom best wel beperkt.... En als ik wat maak dan laat hij ook vaak nog veel staan en kan alles de vuilnisbak. Ik vind het zo zonde en zeg er weleens wat van en dan krijg ik een rare blik.. Pff mannen ... :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Le Chat Noir ma 12 sep 2011 - 6:56

Ja het is echt zooo frustrerend. Als het maar even te gezond is of lijkt, dan wil hij het ook al niet. Als ik iets maak wat verder precies bij zijn smaak past maar het is iets te romig dan vindt hij het al niks meer. Heeft wel complete zelfgemaakte pizza's (niks mis mee zou je zeggen) weggegooid omdat er verspreid over de pizza wat mozzarella zat. Hij kon het er zo afhalen maar was bang dat de smaak zich verspreid had (en hij heeft nog nooit mozzarella geproefd, maar houdt gelijk van alle soorten kaas niet). Zo nog vele voorbeelden.
Ben er echt even klaar mee. Ben best een beetje boos. Je kunt het ook niet veranderen ben ik bang! Dus of ik moet me maar aanpassen, of..?? Hij snapt wel dat het niet leuk is voor mij, maar is natuurlijk niet van plan iets tegen zijn zin te eten :S. Ik moest dat vroeger altijd, maar hij is dat blijkbaar niet gewend. Tuurlijk hij is volwassen dus hoeft niet tegen zijn zin te eten, maar je kan je dan ook ergens overheen zetten.
Ik kook vrijwel altijd en haal de boodschappen, dus bedenk ook wat we elke dag eten. Dan is het soms net een klein kind die baalt als we aardappels eten (dat eet hij overigens nog wel op, als er maar niet teveel op het bord ligt), maarja ik probeer wat gevarieerd eten op tafel te zetten.... Als het aan hem lag aten we alleen nog maar schnitzels, patat en nasi ofzo.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Rush ma 12 sep 2011 - 6:59

Wat vervelend. Ik baal al dat m`n vriend geen champignons lust. Ik kan me niet voorstellen hoe jullie je moeten ergeren!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  banjer49 ma 12 sep 2011 - 7:02

ja kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind, hier is het andersom mijn man lust alles en ik lust niet veel. hij zegt wel eens tegen mij probeer dat eens of dat eens, of doe dat er door heen.
gelukkig nu ik ouder word ga ik wel meer steeds proberen te eten hoor, en probeer ik ook steeds meer nieuwe gerechten uit.
is het geen idee dat je samen met je man een weeklijstje gaat maken, dan zeg je gewoon je mag een keer patat kiezen en een keer nasi maar voor de rest ook andere dingen of is hij gewoon zo eigenwijs dat hij dat ook niet wil?
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Lady Starstruck ma 12 sep 2011 - 7:19

Ik zit weleens te denken. Als we kinderen krijgen. Dan zien dus onze toekomstige kinderen dat papa niks eet. En dan eten zij het dus ook niet omdat papa het ook niet eet. Ben je mooi klaar mee :P
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Le Chat Noir ma 12 sep 2011 - 8:14

Ja ben ik ook bang voor Starstruck!

@Banjer: Ja heb ik ook al eens voorgesteld, maar hij blijft heel erg 'koppig' hierin; als hij iets niet lust, dan lust hij het niet.

Echt jammer hoor...Las net in het Jumbo blaadje ook een paar lekkere recepten, maar die schrap ik dan direct weer omdat er bijvoorbeeld feta in zit (ik ben dol op feta).

Ach meestal maak ik me ook niet druk, we wonen al bijna 4 jaar samen, dus ben het wel gewend, maar alle frustraties komen weer even boven op zulke avonden Wink
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:15

Kookt hij wel eens?

Gast
Gast

Bericht  SoGood ma 12 sep 2011 - 8:23

Ik vind mijn vriend trouwens een grote aansteller. Dat je iets niet lust, oke maar het ook gewoon perse niet willen proberen dat vind ik gewoon kinderachtig.

Zo gaf ik hem een keer een toastje 'vleessalade' (palingsalade Twisted Evil) en hij vond het lekker. Toen ik bij het tweede palingtoastje zei dat het geen vlees was, werd ie helemaal misselijk. Zielepoot.

Hetzelfde als met een tzaziki, dat vond hij zo lekker, tot op het moment dat ie er achter kwam wat de groene sliertjes waren.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 8:30

Oh, daar zou ik echt niet tegen kunnen. Ik ken ook iemand met zo'n beperkte smaak en diegene kookt dus altijd, maar als ik zijn vrouw was zou ik knettergek worden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn ma 12 sep 2011 - 8:33

Pff, dat lijkt me irritant zeg! Enige waar mijn vriend niet zo wild van is, is vlees aan het bot voor thuis. Hij houdt niet van karbonaatjes en kip wil die gewoon als filet, geen drumstick. Maar ach, als dat het ergste is.. Wink De dingen die hij niet lust, lust ik ook niet, haha (zuurkool bv).

Doet me wel denken aan m'n ex trouwens, vooral dat van Sogood. Hij beweerde altijd allergisch te zijn voor kerrie en wilde dus nooit iets eten met kerrie erdoor. Mijn moeder had op een gegeven moment nasi gemaakt (mix uit een pakje) en nadat we gegeten hadden zag ik dat zo'n beetje het eerste ingrediënt kerrie was. Toch heeft meneer nooit ergens last van gehad hoor! Die allergie zat dus ook tussen de oren... Rolling Eyes
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Inge ma 12 sep 2011 - 8:35

Dat zou ik echt heel irritant vinden. Gelukkig geen last van, vriend lust alles wat ik maak.

Is het geen optie dat hij zelf eens kookt?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:36

Susan schreef:Oh, daar zou ik echt niet tegen kunnen. Ik ken ook iemand met zo'n beperkte smaak en diegene kookt dus altijd, maar als ik zijn vrouw was zou ik knettergek worden.

+1
ik zou daar echt geïrriteerd en boos om worden.

Gast
Gast

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 8:46

Er zijn trouwens wel een paar dingen waar Dion niet van houdt, bijvoorbeeld aubergine, maar dan eet hij er een beetje omheen. Vaak ruil ik iets van mijn bord voor zijn aubergine, want ik vind het wel lekker.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:49

Maar het is ook echt niet gek dat je niet alles lust (al lusten wij wel heel veel) maar wat ik hier lees vind ik ook gewoon onbeschoft, naast het feit dat ze dus wel héél weinig lekker vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:50

Als hij zo zou zitten miepen en zeuren om het eten waar ik me voor uit sloof, dan zou hij het zelf mogen doen. Ik vind het best ondankbaar en verwend om op zo'n manier te reageren.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 8:55

Ik ben zelf zo'n zeikerd met eten, en mijn moeder prakte alles in de staafmixer, al is dat met kaas wat lastiger Wink.
Ze roerbakte bijv alle groenten, deed wat van die groenten in een apart pannetje, staafmixer erdoorheen en de rest van het eten erbij.
Zo aten we toch vaak allemaal hetzelfde maar dan in een andere vorm.
Nu ik ouder ben en op mezelf woon eet ik wel veel meer, ik probeer iig meer.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje ma 12 sep 2011 - 10:16

Mijn vriend lust ook lang niet zoveel als ik. Hij lust geen vis, geen champignons, geen broccoli, geen taugé, geen bruine bonen/witte bonen, geen gekookte aardappels, geen hartige taart, geen zuurkool, geen asperges, geen toetjes met stukjes erin, geen tomaat, geen feta, geen noten, geen salamiworst of andere worst waar ook stukjes in zitten, geen vegetarische gerechten, geen huzarensalade, geen aardappelsalade en nog wel meer dingen die ik heerlijk vind. Gelukkig zijn er veel basisgerechten die we allebei lusten, zoals pasta, rijst met sausjes, wraps, aardappelpuree/vlees/groenten, gebakken aardappels, maar ik moet wel altijd goed nadenken als ik kook of dat hij het ook lekker zal vinden. Zeker als ik een nieuw recept uitprobeer.

Sommige dingen eet ik alleen als ik alleen eet of met vriendinnen, bijv. vegetarische gerechten, vis, asperges, hartige taart, bepaalde ovenschotels, salades, maaltijdsoepen (dat vindt hij geen maaltijd) maar sommige dingen stop ik ook in beperkte mate in gerechten, zoals champignons of taugé. Dan eet hij er wel omheen, dat vindt hij ook niet erg.

Nieuwe dingen probeert mijn vriend helemaal niet graag. Als ik een nieuw gerecht maak, noem ik het gewoon als iets bekends, bijv. 'Oh dat is gewoon pasta met gehakt en een sausje', of 'Dat is een ander sausje met kip voor bij de rijst'. en dan vindt hij het vaak wel lekker.

Wij weten er dus aardig onze weg in te vinden, al was het wel een stuk gemakkelijker geweest als hij meer had gelust of nieuwe dingen had willen proberen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Fayebella ma 12 sep 2011 - 10:31

zonnetje schreef:Mijn vriend lust ook lang niet zoveel als ik. Hij lust geen vis, geen champignons, geen broccoli, geen taugé, geen bruine bonen/witte bonen, geen gekookte aardappels, geen hartige taart, geen zuurkool, geen asperges, geen toetjes met stukjes erin, geen tomaat, geen feta, geen noten, geen salamiworst of andere worst waar ook stukjes in zitten, geen vegetarische gerechten, geen huzarensalade, geen aardappelsalade en nog wel meer dingen die ik heerlijk vind. Gelukkig zijn er veel basisgerechten die we allebei lusten, zoals pasta, rijst met sausjes, wraps, aardappelpuree/vlees/groenten, gebakken aardappels, maar ik moet wel altijd goed nadenken als ik kook of dat hij het ook lekker zal vinden. Zeker als ik een nieuw recept uitprobeer.

Sommige dingen eet ik alleen als ik alleen eet of met vriendinnen, bijv. vegetarische gerechten, vis, asperges, hartige taart, bepaalde ovenschotels, salades, maaltijdsoepen (dat vindt hij geen maaltijd) maar sommige dingen stop ik ook in beperkte mate in gerechten, zoals champignons of taugé. Dan eet hij er wel omheen, dat vindt hij ook niet erg.

Nieuwe dingen probeert mijn vriend helemaal niet graag. Als ik een nieuw gerecht maak, noem ik het gewoon als iets bekends, bijv. 'Oh dat is gewoon pasta met gehakt en een sausje', of 'Dat is een ander sausje met kip voor bij de rijst'. en dan vindt hij het vaak wel lekker.

Wij weten er dus aardig onze weg in te vinden, al was het wel een stuk gemakkelijker geweest als hij meer had gelust of nieuwe dingen had willen proberen.

Oh daar zou ik zo klaar mee zijn, dan zou ik juist Valess eronder doen, en niks er van zeggen.

Ik was vroeger ook echt een zeurkous qua eten, maar nu probeer ik vanalles en ik lust ook veel. Ik denk dat het echt iets is dat je gewoon weer moet proberen, je smaak veranderd nogal.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 18:25

Rejoy. schreef:Als hij zo zou zitten miepen en zeuren om het eten waar ik me voor uit sloof, dan zou hij het zelf mogen doen. Ik vind het best ondankbaar en verwend om op zo'n manier te reageren.

idd daarom vroeg ik ook of hij zelf al eens kookt Wink

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 12 sep 2011 - 18:38

Mijn vriend lust ook een hoop niet, zo houd hij niet van aardappel (dus ook niet van stamppot) behalve als het in de vorm is van friet of een aardappelkroket en een enkele keer gebakken, is komkommer bedorven water in zijn ogen en alles wat er op lijkt ook zoals courgette, eet hij eigenlijk geen gekookte groenten, hij eet geen pasta alleen lasagne, geen gerookte zalm, geen olijven, geen couscous en ik vergeet vast nog een heleboel. Hij vind het geen probleem om vegetarisch te eten maar hij wil liever geen vleesvervangers eten (dus geen valess of zo maar een maaltijd met ei, kaas, noten wel)

Ik ben gek op pasta, vaak maak ik dan gewoon een lekkere saus en kook ik voor mezelf pasta erbij en voor hem rijst, is misschien onlogisch bij dat gerecht maar dan eet hij het wel. Ook vervang ik pasta geregeld door brood, dan eten we pesto gehaktballetjes in tomatensaus met bruin-breek-brood met zongedroogde tomaatjes en dan dippen we dat bijvoorbeeld.
Vorige week wilde ik graag een keer andijvie stamppot eten, daar houd hij dus echt niet van, toen heb ik de aardappels gekookt en voor mij gestampt en voor hem opgebakken met een uitje en spekjes, voor mij gingen de spekjes door de stamppot met de andijvie en voor hem heb ik een simpele salade van de andijvie gemaakt. Zo eten we wel hetzelfd maar net even anders klaargemaakt.

Omdat mijn vriend eigenlijk geen gekookte groenten " los" eet verstop ik veel door bijvoorbeeld spinazie door de lasagne te doen en Itailaanse wokgroenten door de pastasaus en dan eet hij het wel. Ook maak ik van veel groenten salades van rauwe spinazie, andijvie, geraspte wortel enz dat eet hij wel en gekookt niet. Zo eet hij geen gekookte wortel maar wel winterwortel geroosterd in de oven met knoflook en tijm en dan maak ik dat gewoon. Zo zoek ik vaak een alternatief of een andere bereidingswijze zodat we het alle twee lekker vinden.

Dingen zoals couscous eet ik gewoon als hij een keer niet mee eet, want dat gebeurd toch vaak genoeg.
Als we wel een keer gekookte groenten hebben dan eet hij het eigenlijk gewoon niet, of 1 hapje voor de vorm, pech voor hem denk ik dan (ik maak dan bij voorbaat al minder omdat ik dat eigenlijk wel weet), soms maak ik dan voor hem witte bonen in tomatensaus want daar gruwel ik dan weer van.

Dan heb ik nog dingen zoals komkommer en olijven die ik gewoon apart houd voor mezelf en dat doe ik andersom voor hem met champignons want daar hou ik dan weer niet van.

Zo vinden we er wel een weg in, ik vind het wel jammer dat hij niet alles eet, maar het is geen heel groot probleem. Maar mijn vriend proeft wel alles en staat open voor nieuwe gerechten en hij gaat ook niet zitten klagen als hij iets niet lekker vind, hij eet dan gewoon heel weinig.

Ik zou het echt heel vervelend vinden als ik lang in de keuken heb gestaan en hij niet eens de moeite doet om het te proeven dat vind ik echt weinig respectvol!!!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  blondje1313 ma 12 sep 2011 - 18:52

Minoessepoes, het klinkt wel of jij toch wel erg veel moeite doet voor je vriend, wel erg lief!

Mijn man was vroeger heel erg qua eten, gelukkig doet hij wat minder moeite sinds hij vindt dat hij wel wat af mag vallen, nu begrijpt hij dat er ook groente in de pasta en nasi kan. Hij is zelf juist gek op gekookte aardappelen terwijl ik er niet zo gek op ben, maar dat eten we nu wel vaak (is ook gezonder dan altijd maar gebakken wat we eerst deden). Groente gaat hij ook steeds beter eten, eerst was het vaak: dat lust ik niet, en achteraf bleek het gewoon, dat hadden we thuis nooit want mijn vader lustte dat niet, dus het zal wel niet lekker zijn. Inmiddels eet hij bijvoorbeeld wel asperges en witlof. Helaas krijg ik champignons en courgette er niet doorheen!
Zelf eet ik geen vlees en hij eet regelmatig iets met vegetarisch gehakt erdoor, bij losse dingen bak ik voor hem een stuk vlees en neem zelf vis of iets vegetarisch.

Ik heb wel het idee dat mannen die veel niet lusten thuis toch wel een beetje verwend zullen zijn.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende