Gran Canaria
+3
Coccinelle
vlinder19
Jeanette
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gran Canaria
Jaaaa, een vriendin en ik zijn eruit; we gaan naar Gran Canaria van de zomer! Iemand hier weleens geweest en hoe beviel het? Misschien dat iemand leuke tips heeft?
Laatst aangepast door Jeanette op do 16 jun 2011 - 11:19; in totaal 1 keer bewerkt
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Gran Canaria
Hoi!
Mijn man en ik zijn 4 keer naar Gran Canaria geweest. Alle keren in Playa del ingles. Wij vinden het een erg mooi eiland, wel wordt het wat minder... veel leegstand in de winkelcentra ed, beetje vergane glorie. Ik denk dat qua excursies voor jullie de catamaran erg leuk is. Je gaat op een grote catamaran een gedeelte langs de kust van het eiland varen, ook ga je de volle zee op en kun je even lekker zwemmen, je krijgt lekker te eten op de boot etc... Erg goed verzorgt en wij vonden het erg leuk. Ook hebben wij een keer een eilandtrip gedaan ( weet zo niet meer hoe die excursie heet ) je gaat dan met een busje het hele eiland over en bezoekt van alles, erg leuk! Op Gran Canaria vind je begroeing/natuur wat je nergens ter wereld vind. Een tip, ga niet de excursie met de onderzeeer doen, lijkt erg leuk op papier, maar is erg kinderachtig en niks aan! En qua eten...restaurant Roma aan de boulevard. Hier hebben wij alle jaren elke dag gegeten ( ja erg saai, maar met erg gevoelige darmen kies ik voor wat goed is haha ) en dit was altijd een erg leuke tent! Zelfs als we twee jaar niet waren geweest werden we herkent... ze hebben zelfs een keer onze vast ober gebelt die er al niet meer werkte dat wij er waren en die kwam speciaal langs...zo schattig haha.
Ik welk appartementencomplex zitten jullie?
Als je vragen oid hebt dan hoor ik het wel!
Mijn man en ik zijn 4 keer naar Gran Canaria geweest. Alle keren in Playa del ingles. Wij vinden het een erg mooi eiland, wel wordt het wat minder... veel leegstand in de winkelcentra ed, beetje vergane glorie. Ik denk dat qua excursies voor jullie de catamaran erg leuk is. Je gaat op een grote catamaran een gedeelte langs de kust van het eiland varen, ook ga je de volle zee op en kun je even lekker zwemmen, je krijgt lekker te eten op de boot etc... Erg goed verzorgt en wij vonden het erg leuk. Ook hebben wij een keer een eilandtrip gedaan ( weet zo niet meer hoe die excursie heet ) je gaat dan met een busje het hele eiland over en bezoekt van alles, erg leuk! Op Gran Canaria vind je begroeing/natuur wat je nergens ter wereld vind. Een tip, ga niet de excursie met de onderzeeer doen, lijkt erg leuk op papier, maar is erg kinderachtig en niks aan! En qua eten...restaurant Roma aan de boulevard. Hier hebben wij alle jaren elke dag gegeten ( ja erg saai, maar met erg gevoelige darmen kies ik voor wat goed is haha ) en dit was altijd een erg leuke tent! Zelfs als we twee jaar niet waren geweest werden we herkent... ze hebben zelfs een keer onze vast ober gebelt die er al niet meer werkte dat wij er waren en die kwam speciaal langs...zo schattig haha.
Ik welk appartementencomplex zitten jullie?
Als je vragen oid hebt dan hoor ik het wel!
vlinder19- Fluisteraar
- Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10
In Playa del Ingles komt de laatste jaren inderdaad steeds meer leegstand voor. In Maspalomas wordt steeds meer bijgebouwd, hotels, winkelscentra enz.. ook een leuke plaats. Playa del Ingles is denk ik wel meer op feestende jongeren gericht, vooral in het hoogseizoen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Wij zitten in Bungalow Barbacan in Playa del Ingles. Wij gaan vanaf 24-08. We komen ook een beetje voor het stappen hoor haha, maar niet alleen maar. Die excursies, waar kun je die daar boeken?
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Wij zijn sinds gisterochtend terug van een fantastische 12-daagse vakantie op Gran Canaria. Wij hebben in een hotel in Playa des Ingles gezeten.
Wij hebben 3 excursies gedaan (een dag snorkelen, een dag met een jeep de zuidkust langs en een dag met een busje het binnenland in). Deze excursies hebben we geboekt bij de reisorganisatie waar we ook de reis (vliegreis + hotelovernachtingen) hebben geboekt.
Daarnaast zijn we nog een dagje naar een dierentuin geweest, Palmitos Park, ook echt een aanrader. En hebben we gevaren met een boot tussen Aguineguin en Puerto Rico, dat is een klein half uurtje.
Wij vonden het een heerlijke vakantie en een bijzonder eiland.
Wij hebben 3 excursies gedaan (een dag snorkelen, een dag met een jeep de zuidkust langs en een dag met een busje het binnenland in). Deze excursies hebben we geboekt bij de reisorganisatie waar we ook de reis (vliegreis + hotelovernachtingen) hebben geboekt.
Daarnaast zijn we nog een dagje naar een dierentuin geweest, Palmitos Park, ook echt een aanrader. En hebben we gevaren met een boot tussen Aguineguin en Puerto Rico, dat is een klein half uurtje.
Wij vonden het een heerlijke vakantie en een bijzonder eiland.
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben er geweest, ik moet alleen even diep na gaan denken wat we allemaal gedaan hebben haha! Ik zal beginnen met stappen, was erg leuk! We hebben een kroegentocht gedaan (aanrader om aan het begin van de vakantie te doen!) en Chinawhite & Pacha vonden wij top. Daarna nog ergens anders beland, beetje kelderachtig idee en dat was echt afterparty vanaf 04:00 (als ik het me goed herinner, als de rest bijna allemaal ging sluiten) echt tot laaaaaat! (Of vroeg!) Dat zou best Chic & Cream geweest kunnen zijn..
We hebben ook wat excursies gedaan, volgens mij jeepsafari en met een speedboot op dolfijnenjacht (niet gezien helaas). Maarja dit doe je bijna overal dus dat is niet heel bijzonder, wel leuk. Strand was ook lekker maar omdat wij in feb/mrt waren nog best winderig/fris, wel 24 graden ofzo Zal in de zomer wel anders zijn!
We hebben ook wat excursies gedaan, volgens mij jeepsafari en met een speedboot op dolfijnenjacht (niet gezien helaas). Maarja dit doe je bijna overal dus dat is niet heel bijzonder, wel leuk. Strand was ook lekker maar omdat wij in feb/mrt waren nog best winderig/fris, wel 24 graden ofzo Zal in de zomer wel anders zijn!
Gast- Gast
ik ben in de jaren regelmatig op het eiland geweest,en nog steeds zit het in me hart.Helaas al 3 jaar niet geweest.qua uitgaan is de kasbah the place to be.je hebt ook een zo gezegd nederlands centrum genaamd gran chapperal.yumbo is ook erg gezellig,maar dit word gezien als het gay centrum,maar ook als hetero erg gezellig.Dan heb je nog aguila roja(iers centrum)dit is geloof met de jaren achteruit gegaan,was altijd gezellig voor Flanagans bar.
eten heb je 2 tentjes in het tropical centrum,en verder zoals eerder genoemd is roma,en voor de friet naar broodje amsterdam of broodje maastricht in gran chapperal.
excursie zal ik die excursie doen waar je over het eiland gaat,is erg leuk.als je nog meer wilt weten je kan me altijd pm-en.
ai nu ik hier weer allemaal aan terug denk,wil ik zeker terug maar goed met een baby van 8 maanden en een vriend met vliegangst kom je niet ver.
eten heb je 2 tentjes in het tropical centrum,en verder zoals eerder genoemd is roma,en voor de friet naar broodje amsterdam of broodje maastricht in gran chapperal.
excursie zal ik die excursie doen waar je over het eiland gaat,is erg leuk.als je nog meer wilt weten je kan me altijd pm-en.
ai nu ik hier weer allemaal aan terug denk,wil ik zeker terug maar goed met een baby van 8 maanden en een vriend met vliegangst kom je niet ver.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ben met studiereis naar Gran Canaria geweest. We hebben toen een jeepsafari gemaakt, dat vond ik wel heel leuk. Misschien iets voor jullie?
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ik ben ook wel benieuwd naar Gran Canaria. Zijn er ook mensen die zelf dingen hebben ondernomen (dus niet met een excursie, maar bijv. zelf met huurauto ergens naartoe gereden, wandelingen gemaakt etc?)
IK ben namelijk niet zo van de georganiseerde excursies.
Mijn vriend en ik zitten te twijfelen, we zijn al eerder op La Gomera en Tenerife (het noorden) geweest, Gomera was natuurlijk heerlijk rustig, noord Tenerife ook niet zo massaal toeristisch. We zijn bang dat op Gran Canaria wel aan te treffen, al zal het natuurlijk schelen waar je zit. Iemand een tip voor een rustig (en mooie natuur) stukje GC?
IK ben namelijk niet zo van de georganiseerde excursies.
Mijn vriend en ik zitten te twijfelen, we zijn al eerder op La Gomera en Tenerife (het noorden) geweest, Gomera was natuurlijk heerlijk rustig, noord Tenerife ook niet zo massaal toeristisch. We zijn bang dat op Gran Canaria wel aan te treffen, al zal het natuurlijk schelen waar je zit. Iemand een tip voor een rustig (en mooie natuur) stukje GC?
Gast- Gast
Als je niet tussen de toeristen wilt zitten, zou ik niet naar het zuiden van Gran Canaria gaan (Playa del Inglés, Maspalomas etc). Het noorden is een stuk rustiger, maar wel meer kans op slecht weer. In het westen zijn ook een aantal leuke plaatsjes. Zijn wat kleinere plaatsjes. Er komen wel toeristen, maar lang niet zoveel als in het zuiden. Misschien zou je daar eens naar kunnen kijken.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Ik ga dit jaar ook naar Gran Canaria, Playa del Ingles. Ik ben hier jaar geleden ook al eens geweest en ik vind het een erg leuk eiland. Er zijn wel jongeren ja, maar ik vond het zelf niet vervelend en had er ook geen last van. Er zijn leuke excursies te doen, wij hebben toen onder andere een jeepsafari gedaan en zijn naar het waterpark gegaan.
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Gran Canaria
» Tips Gran Canaria?
» Openbaar vervoer op Gran Canaria
» Op zoek naar autokaart van Gran Canaria
» Vliegreis naar La Palma-Gran Canaria
» Tips Gran Canaria?
» Openbaar vervoer op Gran Canaria