Gastouder zoeken
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gastouder zoeken
Omdat ik vaak onregelmatige diensten heb moet ik op zoek naar een gastouder. Het liefst eentje die bij mij oppast en tot een uur of half 11 in de avond kan. Ik vraag me af waar ik zo'n gastouder kan vinden? Hoe hebben jullie je gastouder gevonden? Waarom heb je voor diegene gekozen? Had je tijdens het kennismakingsgesprek vragen die je perse wilde stellen?
Gast- Gast
Re: Gastouder zoeken
Ik denk dat er wel degelijk gastouders zijn die dat willen, maar het zal wel moeilijk zijn.
Zelf ben ik ook gastouder en ik ben flexibel maar tot half 11 zou ik niet doen
Ik zou is gaan kijken naar een gastouderbureau bij jou in de buurt, die kunnen je goed helpen om een gastouder te vinden.
Zelf ben ik ook gastouder en ik ben flexibel maar tot half 11 zou ik niet doen
Ik zou is gaan kijken naar een gastouderbureau bij jou in de buurt, die kunnen je goed helpen om een gastouder te vinden.
Gast- Gast
Ik heb mijn gastouder via marktplaats gevonden. Ze was ook aangesloten bij een gastouder bureau.
Je ziet wel vaker dat gastouders zichzelf ook op de "markt" zetten om sneller of makkelijker vraagouders te vinden.
Ook kun je je inschrijven bij meerdere gastouder bureau's.
Je wordt vaak wel teruggebeld doordat je je telefoonnummer moet achterlaten.
Dan kun je met hun overleggen of zij gastouders hebben die zo flexibel kunnen zijn.
Je ziet wel vaker dat gastouders zichzelf ook op de "markt" zetten om sneller of makkelijker vraagouders te vinden.
Ook kun je je inschrijven bij meerdere gastouder bureau's.
Je wordt vaak wel teruggebeld doordat je je telefoonnummer moet achterlaten.
Dan kun je met hun overleggen of zij gastouders hebben die zo flexibel kunnen zijn.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Vooral aan veel mensen kenbaar maken dat je iemand zoekt! En verder een aantal gastouderbureau's in je omgeving afbellen. Hier kost ingeschreven staan niks, je gaat pas betalen als je van hun diensten gebruik maakt. Je kunt eventueel ook een oproepje zetten op de website van 4kids, een landelijk gastouderbureau met een 'oppasmarkt'.
Wij hebben onze gastouder via 4kids gevonden, op gesprek geweest, dat klikte, toen een koppelingsgesprek met de gastouderorganisatie erbij, toen is ze 3 keer wezen wennen en toen zijn we begonnen. Wij hebben voor haar gekozen omdat ze dezelfde ideëen heeft over de opvoeding als wij. In het kennismakingsgesprek heb ik bijv. gevraagd hoe ze dacht over laten huilen, straffen, hun dagindeling, maar ook of ze van plan was om meer kinderen op te gaan vangen. Verder hebben we het huis gezien en het kamertje bekeken waar onze dochter zou komen te slapen. Haar eigen kinderen en man waren ook thuis, dus die hebben we toen ook direct gezien.
Wij hebben onze gastouder via 4kids gevonden, op gesprek geweest, dat klikte, toen een koppelingsgesprek met de gastouderorganisatie erbij, toen is ze 3 keer wezen wennen en toen zijn we begonnen. Wij hebben voor haar gekozen omdat ze dezelfde ideëen heeft over de opvoeding als wij. In het kennismakingsgesprek heb ik bijv. gevraagd hoe ze dacht over laten huilen, straffen, hun dagindeling, maar ook of ze van plan was om meer kinderen op te gaan vangen. Verder hebben we het huis gezien en het kamertje bekeken waar onze dochter zou komen te slapen. Haar eigen kinderen en man waren ook thuis, dus die hebben we toen ook direct gezien.
Gast- Gast
Is het nou ook zo dat je, als je gebruik maakt van een gastouder, je ook recht hebt op kinderopvangtoeslag? En gelden daar andere regels voor of is het eigenlijk gelijkwaardig dan wanneer je kindje naar een kinderdagverblijf gaat? En is het prijsverschil groot of juist klein?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Is het nou ook zo dat je, als je gebruik maakt van een gastouder, je ook recht hebt op kinderopvangtoeslag? En gelden daar andere regels voor of is het eigenlijk gelijkwaardig dan wanneer je kindje naar een kinderdagverblijf gaat? En is het prijsverschil groot of juist klein?
Je hebt ook recht op kinderopvangtoeslag als je gebruik maakt van een gastouder, hier gelden dezelfde regels voor als voor een kdv. Hier is de gastouder geloof ik 10 cent per uur goedkoper dan het kinderdagverblijf maar daarentegen moet je wel zelf voor de luiers enz. zorgen terwijl dat op een kinderdagverblijf niet altijd hoeft. Ook betaal je bij een gastouder alleen voor de dagen die je afneemt terwijl je bij een kinderdagverblijf vaak het hele jaar doorbetaald (dus ook je vakanties enz). Het nadeel van een gastouder is dat je dus wel zelf voor andere opvang moet zorgen als je gastouder vakantie heeft of b.v. ziek is (een kdv is zo goed als het hele jaar open). Dit zou het gastouderbureau eventueel ook voor je kunnen regelen (al kan ik me voorstellen dat dit bij ziekte niet meteen dezelfde dag kan), maar de vraag is dan of je je kindje naar een 'onbekende' wil brengen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: