Kinderen en zoetigheid/prik etc...
+4
Bolleke
Rovine
Susan
Pussycat
8 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...
Lilith schreef:Als dat drinken dan ook écht maar alleen voor grote mensn is. Deze kinderen móchten wel cola, maar alleen tóen niet, maar de ouders namen het wel. Dat is het oneerlijke. Tuurlijk, als ik koffie neem krijgen mijn kinderen dat niet, als ik wijn neem ook niet.bella schreef:Drinken wel, snoepen niet!
Mijn dochter had vanmiddag een appel toen ik een bakje koffie nam,
nee dan neem ik er geen koekje bij!
Drinken wel, dat is wel te leren dat bepaald drinken voor 'grote mensen' is!
Dit klinkt meer als de gek aan steken! 'Ik ben ouder dus ik mag het wel'
Ik hou daar niet zo van! Dan overdag lekker 'aanpassen' aan het feit dat je kinderen in huis hebt,
en 's avonds maar wat lekkers!
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10
Lilith schreef:Als dat drinken dan ook écht maar alleen voor grote mensn is. Deze kinderen móchten wel cola, maar alleen tóen niet, maar de ouders namen het wel. Dat is het oneerlijke. Tuurlijk, als ik koffie neem krijgen mijn kinderen dat niet, als ik wijn neem ook niet.bella schreef:Drinken wel, snoepen niet!
Mijn dochter had vanmiddag een appel toen ik een bakje koffie nam,
nee dan neem ik er geen koekje bij!
Drinken wel, dat is wel te leren dat bepaald drinken voor 'grote mensen' is!
Ook flauw dat ze geen koffie of wijn mogen als jij dat ook neemt
Zo dat voorbeeld van susan? Is ook echt zo oneerlijk met die rijst en dat ijs!!
Ik kan me best voorstellen dat kinderen daar juist opstandig door worden.
Het lijkt me inderdaad toch beter zelf ook niet te nemen wat zij niet mogen. waar ze bij zijn dan.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb geen ervaring met kinderen van die leeftijd, maar ik eet of drink vaak genoeg iets in mijn dochters bijzijn dat zij niet mag. Dan geef ik haar gewoon een rijstewafel of een plakje kaas en na soms wat gemopper vindt ze dat dan ook goed. Ik mag wel meer dingen doen die mijn dochter ook niet mag: zelfstandig de trap oplopen, de televisie aandoen, aan de schoonmaakmiddelen zitten enzovoorts. Het zal een beetje moeilijk worden om al dat soort dingen ook te gaan vermijden in haar bijzijn omdat ik het wel mag en zij niet. Er gelden nu eenmaal andere regels voor haar, omdat zij het kind is en ik de ouder.
Gast- Gast
Kinderen mogen nu eenmaal niet alles wat hun ouders wel mogen. Ik neem aan dat je op een verjaardagsfeestje ook wel eens een wijntje drinkt en dat geef je je kind ook niet. Zo geld dat ook voor prik, althans hier in huis wel. Ze hebben nog nooit prik gehad en mogen dat de eerste tijd ook nog niet van mij. Terwijl wij het wel drinken.
Als ze een snoepje willen en ik heb nee gezegd dan ga ik niet voor hun neus wel een snoepje eten. Zo geld dat ook voor chips of iets dergelijks. Dat kun je in mijn ogen ook niet maken.
Maar hier weten ze wel degelijk dat er een verschil is tussen een volwassen persoon en een kind.
Als ze een snoepje willen en ik heb nee gezegd dan ga ik niet voor hun neus wel een snoepje eten. Zo geld dat ook voor chips of iets dergelijks. Dat kun je in mijn ogen ook niet maken.
Maar hier weten ze wel degelijk dat er een verschil is tussen een volwassen persoon en een kind.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: