Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen en zoetigheid/prik etc...

+4
Bolleke
Rovine
Susan
Pussycat
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 3:02

Stel je hebt 2 kinderen van een jaar of 3 en 7 en die drinken zo nu en dan wel eens iets met prik of snoep, maar mogen dit niet altijd. Behalve in het weekend.

Wat vind jij: Mag jij als ouder dan wel gewoon prik drinken of snoep eten waar je kinderen bij zijn?
Of vind je dat je als ouder dan het goede voorbeeld moet geven door zelf dan ook geen prik en snoep te nemen waar je kinderen bij zijn?

En waarom wel of waarom niet?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 3:09

Ik zou zelf nooit voor de neus van mijn kinderen iets gaan eten of drinken wat zij graag willen hebben, maar op dat moment niet mogen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Rovine ma 13 dec 2010 - 3:18

Da's niet echt eerlijk. Bovendien gaan ze vroeg naar bed (toch?), dus kun je jezelf 's avonds ook verwennen met een glaasje prik.

Ik zag in de stad een jochie wat nog niet eens kon lopen aan de 7-up in de stad. Dat vond ik best bizar eigenlijk, al heb ik de ballen verstand van kinderen. smile
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:20

Ik zou het ook bewaren tot ze in bed liggen, of ze moeten echt nog zo klein zijn (baby) dat ze toch niet snappen wat mama eet :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Bolleke ma 13 dec 2010 - 3:22

Ik zal niet sneoepen voor de neus van zoonlief, maar iets drinken wat hij niet mag hebben doe ik geregeld. Niet dat ik zelf zoveel prik drink maar als ik ergens op visite ga doe ik dat wel en hij krijgt dan een sapje, of sinds kort een klein glaasje cola af en toe.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:32

Als ik zou snoepen wat de kids niet mogen dan zou ik ze een alternatief aanbieden dat ook zij wat hebben. Ik ben van mening dat ze toch ook moeten leren dat ze niet alles mogen wat ''grote'' mensen wel mogen. HIer nog nooit geen commentaar op gehad....al zal dat van Merle ook nog even duren :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:33

Darcy schreef:Ik zou het ook bewaren tot ze in bed liggen, of ze moeten echt nog zo klein zijn (baby) dat ze toch niet snappen wat mama eet :P
Ik eet soms wel eens chips waar mijn zoontje bij is, dat wil hij dan hebben maar dan krijgt hij van mij gewoon een liga ofzo. Daar is hij nu nog tevreden mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:34

Ja dat kan ook inderdaad. Ik ben het ook wel eens met Beegee dat ze moeten leren dat ze niet alles mogen eten en drinken wat papa en mama doen. Maar ja ik heb geen kinderen haha dus ik kan het niet uitproberen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 3:38

Er is wel een verschil tussen iets wat ze helemaal nog niet mogen en iets wat ze soms mogen en erg lekker vinden. Ik zou bijvoorbeeld niet een ijsje eten en Ezra laten toekijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 3:45

Susan schreef:Er is wel een verschil tussen iets wat ze helemaal nog niet mogen en iets wat ze soms mogen en erg lekker vinden. Ik zou bijvoorbeeld niet een ijsje eten en Ezra laten toekijken.
Nee oke, maar Ezra is dan ook oud en wijs genoeg om te weten dat jij iets eet wat hij niet mag op dat moment. Mijn zoontje snapt dat gelukkig nog niet Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Mamsie ma 13 dec 2010 - 3:58

Ja ik eet dat gewoon. Hun zijn kinderen en ik volwassen dus ik mag andere dingen dan hun.
Bij mij mogen mijn kinderen sowieso geen prik, ook niet in het weekend.

Als ze net lopen te zeuren om chips en ik zeg nee dan ga ik niet na 5 min zelf wel chips eten. Dat vind ik dan ook weer niet nodig.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Pussycat ma 13 dec 2010 - 4:20

Toch heel verschillende antwoorden Very Happy
Wel leuk om te lezen...
Ik vroeg dit namelijk omdat een vriendin van me dus 2 kinderen heeft met deze leeftijden en die kinderen wilden graag cola, maar ze mogen niet zo vaak cola, want dat is niet goed etc...
De ouders namen beiden cola. Die kinderen wilden ook cola, maar kregen sap. Daar waren ze het niet mee eens en zijn de hele avond vervelend geweest en de oudste dronk stiekem de cola op toen vader niet keek.
Toen vroeg ik me dus wat zou ik doen?

En het lijkt heel simpel om dan te zeggen dan drinkt niemand cola en geen gezeur.
Want het lijkt me heel oneerlijk als je ziet dat je vader en moeder wet wat eten/drinken wat jij heel graag wilt maar niet mag.

Maar ja aan de andere kant ben ik het ook wel eens met (wie zei het ook alweer?) dat ze moeten leren dat niet alles wat ouderen doen zij ook maar mogen.

En hoe langer ik erover nadenk hoe moeilijker ik het eigenlijk vind....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 4:59

dat ligt een beetje aan waar het om zou gaan. Als ik zeg dat ze geen snoepje mag, dan ga ik niet een snoepje voor haar neus opeten. Cola o.i.d. zou ik dan wel weer gewoon drinken. Koffie net zo, ik zou niet willen hebben dat mijn dochter al heel jong koffie zou gaan drinken, maar daarom zou ik niet laten om zelf wel een kop koffie te gaan drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 5:26

Dingen die Ciske helemaal niet mag, eet of drink ik wel waar hij bij is.
Dingen die hij af en toe mag (zoals bijv. Chips of chocola), zal ik niet eten als hij dat op dat moment niet mag.
Dat vind ik namelijk niet eerlijk.

Van Cola en bier bijv. weet Ciske heel goed dat het voor mama's papa's en opa's en oma's is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Tazz ma 13 dec 2010 - 5:41

Sunprincess schreef:Dingen die Ciske helemaal niet mag, eet of drink ik wel waar hij bij is.
Dingen die hij af en toe mag (zoals bijv. Chips of chocola), zal ik niet eten als hij dat op dat moment niet mag.
Dat vind ik namelijk niet eerlijk.

Van Cola en bier bijv. weet Ciske heel goed dat het voor mama's papa's en opa's en oma's is.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens.

En als we op een verjaardagsfeestje zijn waar chips op tafel staat, mag ze er een paar hebben maar moet ze wel leren dat ze niet mag blijven pakken. Dan leert ze het verschil tussen kinderen en volwassenen ook wel. Thuis eten wij pas 's avonds chips/snoep als ze op bed ligt.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 5:44

Ik zou kinderen op die leeftijd sowieso niet eens prik geven, ook niet af en toe. Ik vind 7 jaar nog te jong voor prik, en 3 jaar al helemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  SarahKey ma 13 dec 2010 - 6:09

Ik denk dat het eraan ligt wat het is. Cola drinken wij ook niet iedere dag. In het weekend soms wel en dan is het al avond. Grote kans dat ons kind dan al slaapt. Zelfde als met chips. Overdag eten wij geen chips, door de weeks sowieso niet, dus dat zal een kind niet zo snel zien. En als het wel gebeurt, op zondagmiddag bijvoorbeeld, krijgt mijn kind ook wat chips (ligt eraan hoe oud). Maar dan wel kinderchips.
Prik, ik vind 3 jaar wel te jong, maar 7 jaar niet. Voor heel af en toe mogen zijn van mij best prik. Ik kreeg vroeger elke zaterdagavond een bakje chips en een glas prik. Vond dat altijd zo lekker en zo speciaal.

Maar echt voor een kind's neus iets opeten wat hij/zij niet mag, nee dat vind ik ook oneerlijk. Als ze dat bij mij doen word ik kribbig angel
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 7:17

Ik vind het in het voorbeeld niet eerlijk. Als de ouders vinden dat cola ongezond is en niet voor elke dag, waarom mogen ze het zelf dan wél? Ik vind dat niet eerlijk. Goed voorbeeld doet goed volgen. Mijn kinderen mogen nog helemaal geen prik (willen ze ook niet, niet eens proeven) en wij drinken het zelf ook niet of nauwelijks. Wij drinken doordeweek eigenlijk alleen water/thee/koffie/ranja, en dat mogen de kinderen ook allemaal, op de koffie na. Maar ik zou niet zeggen 'jij mag alleen water' en dan zelf ranja gaan drinken, dat vind ik oneerlijk.

Net als met chocola ofzo, ze mogen dat best af en toe, maar ik ga niet zeggen 'nee, je mag geen chocola, dat is niet gezond en mag alleen in het weekend' en dan zélf een stuk chocola eten. Als ik zeg dat ze niet van tafel mogen onder het eten doe ik het zelf ook niet, als ik wil dat ze beleefd zijn moet ik het zelf ook doen, als ik wil dat ze netjes eten moet ik het zelf ook doen en als ik wil dat ze alleen cola drinken in het weekend moet ik het zelf ook doen.

Ik eet of drink best eens iets wat ze niet mogen, kauwgom bijvoorbeeld, of een keelpastille, of koffie of wijn, maar dat is duidelijk voor grote mensen. Het is niet zo dat zij in het weekend wél kauwgom of koffie mogen. Daarin zit het verschil lijkt me. Ze mogen iets óf niet óf wel. Maar je kunt niet zeggen dat ze wel mogen, alleen nu niet, en het dan zelf wél doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Tazz ma 13 dec 2010 - 7:23

Idd, kinderen doen wat jij doet, en niet wat je zegt dat ze moeten doen. Het goede voorbeeld geven lijkt me daarin dus erg belangrijk.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 7:25

Lilith schreef:Ik vind het in het voorbeeld niet eerlijk. Als de ouders vinden dat cola ongezond is en niet voor elke dag, waarom mogen ze het zelf dan wél? Ik vind dat niet eerlijk. Goed voorbeeld doet goed volgen. Mijn kinderen mogen nog helemaal geen prik (willen ze ook niet, niet eens proeven) en wij drinken het zelf ook niet of nauwelijks. Wij drinken doordeweek eigenlijk alleen water/thee/koffie/ranja, en dat mogen de kinderen ook allemaal, op de koffie na. Maar ik zou niet zeggen 'jij mag alleen water' en dan zelf ranja gaan drinken, dat vind ik oneerlijk.

Net als met chocola ofzo, ze mogen dat best af en toe, maar ik ga niet zeggen 'nee, je mag geen chocola, dat is niet gezond en mag alleen in het weekend' en dan zélf een stuk chocola eten. Als ik zeg dat ze niet van tafel mogen onder het eten doe ik het zelf ook niet, als ik wil dat ze beleefd zijn moet ik het zelf ook doen, als ik wil dat ze netjes eten moet ik het zelf ook doen en als ik wil dat ze alleen cola drinken in het weekend moet ik het zelf ook doen.

Ik eet of drink best eens iets wat ze niet mogen, kauwgom bijvoorbeeld, of een keelpastille, of koffie of wijn, maar dat is duidelijk voor grote mensen. Het is niet zo dat zij in het weekend wél kauwgom of koffie mogen. Daarin zit het verschil lijkt me. Ze mogen iets óf niet óf wel. Maar je kunt niet zeggen dat ze wel mogen, alleen nu niet, en het dan zelf wél doen.

Eens. Ik vind het ook een beetje kinderachtig van die ouders in het voorbeeld om dan zelf per se wel cola te willen drinken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 7:32

Ik zou er als kind ook goed van over de zeik gaan hoor, als iemand zo deed. En als volwassene nog. 'Nee, je mag geen 2 koekjes, daar word je dik van' en dan zelf het pak leegeten.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Susan ma 13 dec 2010 - 7:36

Lilith schreef:Ik zou er als kind ook goed van over de zeik gaan hoor, als iemand zo deed. En als volwassene nog. 'Nee, je mag geen 2 koekjes, daar word je dik van' en dan zelf het pak leegeten.

Ik weet nog dat ik een keer in Londen zat te eten bij een Indiaas restaurant. Naast ons zat een Nederlands gezin met kinderen en een van die kinderen was 's nachts blijkbaar ziek geweest, want hij kreeg alleen droge rijst. Na afloop aten de ouders voor de neus van het kind een coupe ijs met het commentaar: 'Tja, wij hebben nou eenmaal een keuzemenu en daar hoort een ijsje bij, bij jouw eten niet.'

Echt... dat je serieus voor de neus van je kind een ijscoupe leeg gaat zitten lepelen. Dat je überhaupt naar een Indiaas restaurant gaat waar je kind alleen droge rijst mag eten. Volgens mij heb je als ouders dan echt last van een zeer ernstige vorm van egocentrisme.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 7:44

Bah, wat akelig Susan.. dat snap je toch niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  bella ma 13 dec 2010 - 8:10

Drinken wel, snoepen niet!
Mijn dochter had vanmiddag een appel toen ik een bakje koffie nam,
nee dan neem ik er geen koekje bij!
Drinken wel, dat is wel te leren dat bepaald drinken voor 'grote mensen' is!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gast ma 13 dec 2010 - 8:28

bella schreef:Drinken wel, snoepen niet!
Mijn dochter had vanmiddag een appel toen ik een bakje koffie nam,
nee dan neem ik er geen koekje bij!
Drinken wel, dat is wel te leren dat bepaald drinken voor 'grote mensen' is!
Als dat drinken dan ook écht maar alleen voor grote mensn is. Deze kinderen móchten wel cola, maar alleen tóen niet, maar de ouders namen het wel. Dat is het oneerlijke. Tuurlijk, als ik koffie neem krijgen mijn kinderen dat niet, als ik wijn neem ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen en zoetigheid/prik etc... Empty Re: Kinderen en zoetigheid/prik etc...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum