Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onoplettende hondeneigenaren!

+4
Happydobby
Jerry
Try
SuperGrover
8 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Onoplettende hondeneigenaren! - Pagina 3 Empty Re: Onoplettende hondeneigenaren!

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:32

Julia schreef:
Edit: Ik denk dat de mensen die commentaar op je hebben ook met name vallen over de manier waarop je over de situatie praat. Je kwam nogal hard over in sommige posts.
Het is ook niet een situatie die makkelijk is uit te leggen. Maar vooral is het zo, op sommige momenten, als hij al uren jankt, dan breekt het me echt op. Dan zit ik hier ook te janken, en op die momenten ben ik er ook niet genuanceerd over. Dan wil ik gewoon dat hij ophoudt, op wat voor manier dan ook, weg, dood, dan maakt het me geen klap uit, als hij zijn mond maar houdt. Het is echt heel moeilijk te verdragen. En ik snap dat dat moeilijk voor te stellen is, maar het is niet op te lossen, er is geen manier waarop ik hem kan laten stoppen met huilen, het gaat gewoon maar door. Oordoppen helpen niet, want daar komt het gewoon doorheen. En dit gaat nu al 9 dagen zo, dus ik zit wel ongeveer aan mijn limiet wat ik kan verdragen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Onoplettende hondeneigenaren! - Pagina 3 Empty Re: Onoplettende hondeneigenaren!

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 3:06

Ik snap je wel SuperGrover, en mijn reactie was ook met name omdat ik het zo sneu vind voor het beestje, die heeft er ook niet voor gekozen zo. Ze mag met alle liefde een weekje bij ons logeren, alleen wij zijn ook niet 24/7 thuis. Enne petje af voor jou en je buurtgenoten dat al die moeite gedaan wordt... Eerlijk, dat doet niet iedereen. Snap ook wel dat je het op een gegeven moment meer dan zat bent en dat je dan roept dat ze dan maar een spuitje moet hebben. Roep ook zo vaak als onze poes krols is dat ze maar gesteriliseerd moet Wink

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 3:13

Ja en schreeuwende buurkinderen om 05:30, daarvan denk ik ook niet: Ik zou je nu wel vriendelijk willen vragen om iets zachter te zijn... laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 3:18

Julia schreef:
Edit: Ik denk dat de mensen die commentaar op je hebben ook met name vallen over de manier waarop je over de situatie praat. Je kwam nogal hard over in sommige posts.

Precies.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 3:19

SuperGrover schreef:Ik heb mijn moeder opgebeld, over de vlooienkwestie. De buurman van de andere kant is al met hem naar de dierenarts geweest een paar dagen geleden, dus hij is nu ontvlooit, zijn teken zijn eruit en hij heeft spul tegen oormijt meegekregen. En ik hoorde ook dat SOS Dierhulp hem misschien toch kan opvangen, maar dan niet via de stichting, maar een van de medewerkers was misschien bereid hem tijdelijk in huis te nemen. Die man komt vanavond langs, dan horen we meer.

Dat alleen is al reden genoeg om hem weg te (laten) halen. Blijkbaar kan je buurvrouw helemaal niet (meer) voor een hond zorgen. Vlooien, teken en oormijt, dat ontstaat niet in een week hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 6:09

Ik ben blij dat hij ontvlooid is en dat de teken eruit zijn gehaald. De buurvrouw heeft nog mazzel gehad want er zijn steeds meer honden in nederland die overlijden na een tekenbeet.
Ik hoop in ieder geval dat hij opgevangen wordt door de man die vanavond komt.
En ik hoop dat de buurvrouw goed genoeg thuiskomt om de hond wat beter te verzorgen of dat er anders iemand de ballen heeft om in te grijpen.

In het asiel krijgen honden echt wel aandacht hoor! Daar werken namelijk mensen met hart voor de dieren die dus ook hun uiterste best doen iets fvoor de dieren te betekenen. Plus dat er altijd iemand is en de honden veel buiten zijn.
Daarnaast heeft de hond daar in ieder geval een kans op een beter leven (herplaatsing) er zijn nog steeds genoeg mensen die bewust een oudje nemen omdat geen zin meer hebben in opvoeden nen omdat ze zo'n hondje nog een fijne oude dag gunnen.

Ik snap best dat jij hier niet voor gekozen hebt en dat je het geblaf zat wordt maar de manier waarop je er over praatte kwam op mij vrij harteloos over.
Ik st er gewoon heel anders in, als ik een hond continue hoor janken en ik weet dat zijn baasje er niet is, haal ik hem zo lang is huis. Dan moeten mijn andere dieren ook maar even plaats maken. daarom heb ik ook al 3 honden en 5 katten :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 6:32

Nog even on topic: Los lopende honden, zonder toezicht, vind ik ook heel kwalijk. Wij hebben een buurvrouw die haar hond ook altijd los liet. De hond kon in en uit lopen wanneer hij wilde want ze vond dat hij vrijheid nodig had.
De hond beet een tijdje geleden het hondje van mijn schoonouders dood.....

Gast
Gast

Bericht  Zora wo 15 jun 2011 - 7:42

Wow, wat een gedoe Supergrover. Heb je wel kunnen leren voor je examens dan? (Krijg je het morgen te horen trouwens???) Ik vind het echt superknap van jou en je buurtgenoten dat jullie zoveel voor die hond hebben gedaan. Ik zou het echt hartverscheurend vinden om dat janken steeds te moeten aanhoren. Ik denk dat ik precies als jij gehandeld zou hebben. Ik zou denk ik ook niet, als er zoveel buurtbewoners zich mee bemoeien, maar even zelf een plan de campagne op gaan zetten. Afgezien daarvan heb jij al zoveel initiatief op je genomen. Echt knap hoor. Vind het ook echt heel mooi om te lezen dat dat beestje gewoon wordt uitgelaten, dat er zelfs met hem gespeeld wordt, en dat zelfs iemand hem naar de dierenarts heeft gebracht. Zie ik in mijn buurt allemaal niet zo snel gebeuren. Ik hoop heel erg dat er binnenkort een instantie actie kan ondernemen, en het hondje kan herplaatsen.

Wat een wimpie van een buurvrouw trouwens :shock:
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JD wo 15 jun 2011 - 10:12

Jeetje wat een verhaal...
ook zo krom als wat...een hond die verwaarloost wordt omdat het baasje er niet meer voor kan zorgen, kan dus gewoon geen kant op...wat zielig!
Hopelijk gaat de oplossing die je bedacht hebt lukken, en anders zou ik in staat zijn om de politie te bellen, de situatie uitleggen, en misschien kunnen zij iets van een dwangbevel-achtig iets regelen, dat zij de hond moét afstaan aan een asiel zolang ze ziek is... dit is echt zielig.

En even on-topic: Onze hond loopt sowieso altijd los, en loopt wel eens 50 meter vooruit ofzo...maar meestal kan ik hem gewoon nog zien. Mijn oom en tante hadden altijd een boxer, superlief beest, en die liet zichzelf uit. gewoon een rondje om de sloot en netjes weer terug...dat heeft ie 10 jaar lang gedaan en is geen keer fout gegaan...

maar ja CBL, ik zou alleen maar zeggen....maak je er niet zo druk om..er zijn zoveel ergere dingen in de wereld..
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 21:58

De hond is weg cheers Ik heb van half 11 gisteravond, tot half 11 vanochtend kunnen slapen cheers

Die man van SOS Dierhulp heeft hem inderdaad meegenomen. Ik ben echt blij!

Zora, ja vandaag is de uitslag, maar de examens zitten er voor mij al sinds 27 mei op.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 0:49

Ooh, ik ben echt heel blij dat te lezen. Very Happy Ik zat er echt een beetje mee in mijn maag.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 1:52

Oh wat fijn dat hij nu ergens in opvang zit! Wat vreselijk zielig voor dat beestje zeg... ik had hem echt allang in huis genomen Embarassed Ik kan écht niet tegen dierenleed.

Ontopic: mijn hond loopt ook wel eens los. Hij luistert maandenlang goed, maar er komt in die paar maanden altijd weer een moment dat zijn eigenwijsheid boven water komt drijven en dan gaat hij uitdagend voor me weg rennen. Dan is meneer een uur of 2 aan het scharrelen in de buurt en dan kan je roepen wat je wilt, maar hij komt écht niet haha. Na 2 uur staat hij weer voor de deur. Normaal gezien luistert hij perfect, maar eens in de zoveel tijd... Hij is vroeger een zwerver geweest op Kreta, ik denk dat het er altijd een beetje in blijft zitten. Mijn buren weten er in ieder geval van en doen ook geen pogingen meer om hem te vangen. Dat lukt namelijk toch niet met zijn snelheid Wink

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover do 16 jun 2011 - 1:58

Ik ben ook echt heel blij! Wat een fantastische dag heb ik Very Happy
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Zora do 16 jun 2011 - 5:12

SuperGrover schreef:Ik ben ook echt heel blij! Wat een fantastische dag heb ik Very Happy

En dan ben je natuurlijk ook nog met de meest geweldige cijfers geslaagd???
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover do 16 jun 2011 - 7:32

Zora schreef:
SuperGrover schreef:Ik ben ook echt heel blij! Wat een fantastische dag heb ik Very Happy

En dan ben je natuurlijk ook nog met de meest geweldige cijfers geslaagd???
Ja daarom. Geslaagd, met fantastische cijfers, en geen gehuil op de achtergrond! Wat wil een mens nog meer?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: