Nog een topic voor hondeneigenaren
+9
Jade
Puggle
Sam
JD
Kaboutertje
Barbabella
Linda
Annie24
Star007
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Nog een topic voor hondeneigenaren
Wat voeren jullie je hond en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
Ik geef zelf mijn hond nu Oijen hondenbrokken. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik te weinig weet van BARF en ik het nadeel van BARF en KVV vind dat dat stukken moeilijker is als we ergens heen gaan met onze hond, brokken neem je dan veel makkelijker mee. Aan de andere kant vind ik ons gemak een slechte reden om dit niet te geven. Ik heb in mijn ogen wel voor 1 van de beste brokken gekozen, zonder granen, BHA en BHA etc. Maar toch lijf ik twijfelen over BARF of KVV. We geven onze hond nu wel een paar keer per week KVV, maar daar zijn hier maar vrij weinig merken van te krijgen. Ik heb nu Carnibest, maar dat verdeelt voor onze (kleine) hond zo ontzettend lastig..
Ik geef zelf mijn hond nu Oijen hondenbrokken. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik te weinig weet van BARF en ik het nadeel van BARF en KVV vind dat dat stukken moeilijker is als we ergens heen gaan met onze hond, brokken neem je dan veel makkelijker mee. Aan de andere kant vind ik ons gemak een slechte reden om dit niet te geven. Ik heb in mijn ogen wel voor 1 van de beste brokken gekozen, zonder granen, BHA en BHA etc. Maar toch lijf ik twijfelen over BARF of KVV. We geven onze hond nu wel een paar keer per week KVV, maar daar zijn hier maar vrij weinig merken van te krijgen. Ik heb nu Carnibest, maar dat verdeelt voor onze (kleine) hond zo ontzettend lastig..
Gast- Gast
Re: Nog een topic voor hondeneigenaren
Om eerlijk te zijn hebben wij niet zo diep nagedacht over welke brokken. B.onzo eet hij goed en zijn goed betaalbaar.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Wij geven carnibest eend/rijst en verdelen elke rol van 1 kilo in 4 stukken. Werkt heel makkelijk; ook als we weggaan of op vakantie gaan.
Toen ze pup was hebben we brok gegeven, maar we zijn al vrij snel overgestapt op carnibest.
Toen ze pup was hebben we brok gegeven, maar we zijn al vrij snel overgestapt op carnibest.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben qua voer voor m'n hond echt een 'mieperd'. Hoe meer je je inleest, hoe meer je tegenkomt over teveel zout, kankerverwekkende stoffen, granen etc.
Laatst aangepast door Nyah op ma 17 dec 2012 - 10:37; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Annie24 schreef:Wij geven carnibest eend/rijst en verdelen elke rol van 1 kilo in 4 stukken. Werkt heel makkelijk; ook als we weggaan of op vakantie gaan.
Hoe verdeel jij carnibest? Ik ben nu echt een kwartier aan het snijden en hakken met een mes om er een stukje af te krijgen..
Gast- Gast
Nyah schreef:Annie24 schreef:Wij geven carnibest eend/rijst en verdelen elke rol van 1 kilo in 4 stukken. Werkt heel makkelijk; ook als we weggaan of op vakantie gaan.
Hoe verdeel jij carnibest? Ik ben nu echt een kwartier aan het snijden en hakken met een mes om er een stukje af te krijgen..
Ik haal een 1 kilo rol uit de vriezer en laat die een klein beetje ontdooien tot de buitenkant een klein beetje zacht is zodat je genoeg grip hebt met het mes. Daarvoor gebruiken we een scherp broodmes (zo één met zo'n grote kartelrand) en dan gaat het hartstikke goed. Ik heb door mijn spierziekte minder kracht in mijn handen, maar zelfs mij lukt het. We snijden gewoon op gevoel trouwens, dus gaan niet alles per gram af staan wegen ofzo. Na 5 jaar zijn we daar inmiddels behoorlijk handig in
Dan de 1 kilo rol dus in 4-en snijden en elk stuk in een boterhamzakje weer terug de vriezer in.
We hebben altijd 10 kilo op voorraad en zodra er nog 2 kilo ligt ga ik weer nieuw bijhalen
Als we op vakantie/visite gaan nemen we dus het aantal stukjes mee die we nodig hebben. Hartstikke makkelijk!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Toen wij nog een hond hadden was ik een fanatieke barfer! Haha, dat was echt een uit de hand gelopen hobby geworden. Ik had allerlei adresjes waar ik verschillende dingen haalde. In het jachtseizoen at hij heel veel soorten wild.
Ik maakte altijd menu's zodat ik de juiste percentages hanteerde. Eens in de 10 weken stond ik een halve dag in de keuken om alles klaar te maken en te portioneren.
Ik was echt anti brokken.
Ik maakte altijd menu's zodat ik de juiste percentages hanteerde. Eens in de 10 weken stond ik een halve dag in de keuken om alles klaar te maken en te portioneren.
Ik was echt anti brokken.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn hond krijgt lam/rijst brokken ivm allergie. Met ander voer wordt ze kaal.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Op moment nog Royal canin, maar wil wat anders proberen. Heb ook vers vlees overwogen, maar ik zit inderdaad ook met het portioneren.. Ik heb een chihuahua van 2 kilo, en volgens mij moet je voor vers vlees 2 of 3 % van lichaamsgewicht per dag rekenen. Dus dan zit ik op plus minus 50gram per dag.
Heb gelezen dat in Royal canin dus erg veel granen zit, en leg nu ook de link met de jeuk van mijn hond. Dat kan namelijk met elkaar te maken hebben. Maar ook met brokken is het lastig, niet alle merken hebben een small breed brok, dus veel is te groot
Heb gelezen dat in Royal canin dus erg veel granen zit, en leg nu ook de link met de jeuk van mijn hond. Dat kan namelijk met elkaar te maken hebben. Maar ook met brokken is het lastig, niet alle merken hebben een small breed brok, dus veel is te groot
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
@linda. Stomme vraag misschien,maar wat is een 'barfer' ?
Aangezien je het over wildseizoen hebt, heb ik nu echt het idee dat je bij jagers langsging of vlees te scoren en konijntjes stond te villen in je schuur? :confused
Onze hond krijgt voer van de Groenrijk, van het merk Nature&Science ofzo geloof ik. Moet eerlijk zeggen dat wij ons niet zo hebben ingelezen op wat voer bevat aan schadelijke troep. We hebben hem uit het asiel en hebben geen id wat voor troep hij de eerste 9 jaar van zn leven gehad heeft...
Bij een pup/jongere hond zou ik wel betere,duurdere brokken kopen
Waar kopen julllie Carnibest? En hoe duur is dat?
Aangezien je het over wildseizoen hebt, heb ik nu echt het idee dat je bij jagers langsging of vlees te scoren en konijntjes stond te villen in je schuur? :confused
Onze hond krijgt voer van de Groenrijk, van het merk Nature&Science ofzo geloof ik. Moet eerlijk zeggen dat wij ons niet zo hebben ingelezen op wat voer bevat aan schadelijke troep. We hebben hem uit het asiel en hebben geen id wat voor troep hij de eerste 9 jaar van zn leven gehad heeft...
Bij een pup/jongere hond zou ik wel betere,duurdere brokken kopen
Waar kopen julllie Carnibest? En hoe duur is dat?
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Janedoe,
BARF is de afkorting voor “Bones and Raw Food” of “Biologically Appropriate Raw Food”.
TO heeft het er in haar openingspost ook over. Je hebt ook NRV (natuurlijke rauwe voeding). Beide staan voor het geven van rauwe voeding, alleen hanteren ze andere percentages.
KVV (zoals oa het merk carnibest, maar je hebt nog tig andere merken) is ook rauwe voeding. Maar dat is kant en klaar en volledig vermalen. Mijn inziens is het beter dan brokken, maar je mist het echte kauwwerk, wat juist zo goed is voor de tanden.
Haha, en je zit er inderdaad niet ver naast. Ik had zo m'n adresjes waar ik in het jachtseizoen bijvoorbeeld karkassen op kon halen, fazant, konijn, gans enzo. M'n man heeft zelfs een keer een gans staan villen, brrrr....
BARF is de afkorting voor “Bones and Raw Food” of “Biologically Appropriate Raw Food”.
TO heeft het er in haar openingspost ook over. Je hebt ook NRV (natuurlijke rauwe voeding). Beide staan voor het geven van rauwe voeding, alleen hanteren ze andere percentages.
KVV (zoals oa het merk carnibest, maar je hebt nog tig andere merken) is ook rauwe voeding. Maar dat is kant en klaar en volledig vermalen. Mijn inziens is het beter dan brokken, maar je mist het echte kauwwerk, wat juist zo goed is voor de tanden.
Haha, en je zit er inderdaad niet ver naast. Ik had zo m'n adresjes waar ik in het jachtseizoen bijvoorbeeld karkassen op kon halen, fazant, konijn, gans enzo. M'n man heeft zelfs een keer een gans staan villen, brrrr....
Linda- Ratel
Wij voeren KVV, beste beslissing op hondengebied ooit. Ze heeft geen last meer van ogen en oren, zit geweldig in haar vacht, laat geen winden, poep ruik je vrijwel niet...
Als wij weggaan of op vakantie koop ik Renske. Dat is gestoomd en hoeft niet in de vriezer/koelkast bewaard te worden.
Als wij weggaan of op vakantie koop ik Renske. Dat is gestoomd en hoeft niet in de vriezer/koelkast bewaard te worden.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Oh en wij geven wel kvv met wat meer structuur.
Om de tanden goed te houden krijgt ze dingen als lamsrib, kippenpoot, merpijp enz.
Om de tanden goed te houden krijgt ze dingen als lamsrib, kippenpoot, merpijp enz.
Sam- Kletskop
Maar is het ook verstandig om alsnog over te stappen op raw food als je hond zijn hele leven (denken wij) brokken heeft gehad?
En hoe hard gaat dat voer, hoeveel zou je bijv een golden retriever aanbieden? 2x per dag hoeveel gr?
Sorry voor de vragen,maar zit er toch wel serieus over na te denken om over te stappen. Ga wel even googlen op de prijs
En hoe hard gaat dat voer, hoeveel zou je bijv een golden retriever aanbieden? 2x per dag hoeveel gr?
Sorry voor de vragen,maar zit er toch wel serieus over na te denken om over te stappen. Ga wel even googlen op de prijs
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Onze hond kreeg altijd royalcanin.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
JaneDoe schreef:Maar is het ook verstandig om alsnog over te stappen op raw food als je hond zijn hele leven (denken wij) brokken heeft gehad?
Ja hoor, je kan nu ook nog overstappen. Ik gaf zelf 1 keer per dag eten, dat is beter voor de spijsvertering en je hond kan dan lekker flink uitbuiken. Hoeveel je moet geven ligt echt aan de hond, hoe groot tie is, en vooral hoeveel beweging hij heeft. Mijn hond woog maar 12 kg, maar at rustig 500 gram per dag. Hij had heel veel spieren en veel beweging op een dag.
Zou je willen over stappen op zelf samenstellen of KVV?
Hier staat heel veel info over zelf samenstellen:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=9326.0
Op hun site is ook een apart gedeelte voor KVV, daar staat ook veel informatie op.
Linda- Ratel
Sam schreef:Oh en wij geven wel kvv met wat meer structuur.
Wist je dat mergpijp heel gevaarlijk is om te geven? De dragende delen van een dier (uitgezonderd gevogelte) is veel te hard is om te geven. Het kan gaan splinteren of er kan een stuk afbreken wat niet verteerd kan worden doordat het veel te hard is. Zelfde geldt voor ribben, tenzij het van een heel erg jong kalfje, geitje of lammetje is.
Linda- Ratel
Wij voeren Carnibest eend/rijst, kalkoen/rijst en eend diabetes.
Hier laten we de buitenkant ook iets ontdooien en dan snijden we de rol in 4 (of vriend in . ze krijgen 's ochtends en 's avonds 1 portie (of een halve als het in 4-en is). Het is routine geworden.
Ik vind het wel ontzettend duur worden trouwens! Inmiddels betalen we € 5,10 per kg. Ik wilde graag overstappen op Lotgering, maar die heeft helaas geen verkooppunt in de buurt.
Hier laten we de buitenkant ook iets ontdooien en dan snijden we de rol in 4 (of vriend in . ze krijgen 's ochtends en 's avonds 1 portie (of een halve als het in 4-en is). Het is routine geworden.
Ik vind het wel ontzettend duur worden trouwens! Inmiddels betalen we € 5,10 per kg. Ik wilde graag overstappen op Lotgering, maar die heeft helaas geen verkooppunt in de buurt.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Wij voeren Royal Canin.
Dit kreeg hij in het asiel ook en wij zijn hier dus mee verder gegaan.
Daarnaast af en toe hondenkoekjes, kauwstokjes of kleine kauwbotten. Met echte of grote botten doet hij niets. Ook grote kauwbotten doe hij niets mee. Hij versleept die alleen van het kussen naar de bench en weer terug.
Dit kreeg hij in het asiel ook en wij zijn hier dus mee verder gegaan.
Daarnaast af en toe hondenkoekjes, kauwstokjes of kleine kauwbotten. Met echte of grote botten doet hij niets. Ook grote kauwbotten doe hij niets mee. Hij versleept die alleen van het kussen naar de bench en weer terug.
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
dankzij dit topic toch nog even gezocht! En toch eindelijk een verkooppunt in de buurt gevonden (die het per 3 kg verkoopt). Wij hebben weinig ruimte in de vriezer, dus 36 pakjes konden wij gewoon echt niet kwijt!
Als we wild gaan voeren kost het ons dan € 9,- per 3 kg in plaats van €15,30 per 3 kg. Dat scheelt nogal!
Als we wild gaan voeren kost het ons dan € 9,- per 3 kg in plaats van €15,30 per 3 kg. Dat scheelt nogal!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Voor de mensen die Royal Canin geven, weten jullie dat hier BHA en BHT inzit? Ik vind het zo zonde om een dure brok te kopen waar zoveel troep inzit.
Oh en voor de mensen die carnibest voeren, hebben jullie er ook last van dat alles in de koelkast gek gaat smaken en ruiken? Ik vind zelfs mijn kaas naar bleekselderij oid smaken.
Oh en voor de mensen die carnibest voeren, hebben jullie er ook last van dat alles in de koelkast gek gaat smaken en ruiken? Ik vind zelfs mijn kaas naar bleekselderij oid smaken.
Gast- Gast
Nyah schreef:Voor de mensen die Royal Canin geven, weten jullie dat hier BHA en BHT inzit? Ik vind het zo zonde om een dure brok te kopen waar zoveel troep inzit.
Zit het in een goed afgesloten bakje? Kan je het anders niet buiten de koelkast ontdooien?
Linda- Ratel
Linda schreef:Sam schreef:Oh en wij geven wel kvv met wat meer structuur.
Wist je dat mergpijp heel gevaarlijk is om te geven? De dragende delen van een dier (uitgezonderd gevogelte) is veel te hard is om te geven. Het kan gaan splinteren of er kan een stuk afbreken wat niet verteerd kan worden doordat het veel te hard is. Zelfde geldt voor ribben, tenzij het van een heel erg jong kalfje, geitje of lammetje is.
Ja dat weet ik allemaal hoor..
Sam- Kletskop
Ik heb het in een goed afsluitbare bak zitten.
Sam- Kletskop
Linda schreef:Nyah schreef:Voor de mensen die Royal Canin geven, weten jullie dat hier BHA en BHT inzit? Ik vind het zo zonde om een dure brok te kopen waar zoveel troep inzit.
Zit het in een goed afgesloten bakje? Kan je het anders niet buiten de koelkast ontdooien?
Het zit in een afgesloten bakje, of hij goed is afgesloten ga ik nu aan twijfelen. Ik zal eens een ander bakje proberen. Voor buiten de koelkast zijn de porties die ik nu afsnijd te groot, maar ik zal het eens met kleinere porties proberen als een ander bakje niet werkt.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje voor de hondeneigenaren...
» Was er al een topic voor....
» Even een topic voor de Z8 liefhebbers!
» Laatst gekocht voor je huis-topic
» Het zoek een nieuwe avatar voor een ander topic!
» Was er al een topic voor....
» Even een topic voor de Z8 liefhebbers!
» Laatst gekocht voor je huis-topic
» Het zoek een nieuwe avatar voor een ander topic!
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: