Onoplettende hondeneigenaren!
+4
Happydobby
Jerry
Try
SuperGrover
8 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Onoplettende hondeneigenaren!
Ik heb zonet onze hond uitgelaten en er liep weer eens een hond los.
Dan denk ik ''de eigenaar zal er wel een stuk achter lopen'' wat vaak het geval is.
Nou was niet zo. Heb het hondje nog proberen te pakken, maar die rende zo hard weg dat dat onmogelijk was.
Heb ergens aangebeld waarvan ik wist dat er een wit hondje woonde, maar die was het dus niet.
Die mensen zeiden dat dat hondje wel vaker los liep en net zoals ik vonden zij dat die eigenaren hun hond niet waardig waren.
Als je je hond in de tuin hebt en je weet dat hij/zij gauw weg loopt houd je je hond goed in de gaten. Die mensen dus niet aangezien het heel vaak gebeurd.
Kan me daar zo kwaad om maken he, want de hond kan zo aangereden worden.
Zulke mensen moeten geen honden hebben!
Ik zie wel vaker een hond loslopen zonder eigenaar, maar ze zijn me altijd te snel af.
Een keer had ik er een te pakken en toen hebben we die helemaal aan de andere kant van de stad weggebracht naar zo huisdierenmeldpunt.
Later bleek dat die hond dichtbij woonde.
De vrouw van die opvang wist precies welke hond het was en dat de eigenaren het niet zo nauw namen met het opletten van de hond.
Een tijdje geleden kwam ik de eigenaresse tegen van die hond toen ik die van ons uitliet.
Ik vertelde wat er gebeurd was.
Zij had die hond van kennissen overgenomen die hier ook dichtbij wonen.
De hond was ontsnapt en ging terug naar haar oude huis, maar er was niemand aangezien alles potdicht zat.
Katten doen dat ook wel eens, terug gaan naar hun oude huis.
Dus ik legde dat uit en zij zei ''de hond was toen nog van onze kennissen''.
Ja tuurlijk daarom zat het daar ook dicht.
De vrouw van de opvang zei later dat de eigenaresse van de hond had gezegd dat hun kind de deur open had laten staan en dat de hond was weggelopen.
Dus het was gewoon bullshit wat ze zei dat die toen nog van hun kennissen was.
Bovendien wonen zij op een bovenverdieping en is de gezamenlijke deur afgesloten.
Heel apart dat zo klein hondje zo zware/dichte deur open krijgt.
De vrouw van de opvang zei al dat die mensen niet spoorde omdat ze niet snappen dat je zo hond een riem om moet doen. Ze kopen er een en doen er dan niks mee.
Dan denk ik ''de eigenaar zal er wel een stuk achter lopen'' wat vaak het geval is.
Nou was niet zo. Heb het hondje nog proberen te pakken, maar die rende zo hard weg dat dat onmogelijk was.
Heb ergens aangebeld waarvan ik wist dat er een wit hondje woonde, maar die was het dus niet.
Die mensen zeiden dat dat hondje wel vaker los liep en net zoals ik vonden zij dat die eigenaren hun hond niet waardig waren.
Als je je hond in de tuin hebt en je weet dat hij/zij gauw weg loopt houd je je hond goed in de gaten. Die mensen dus niet aangezien het heel vaak gebeurd.
Kan me daar zo kwaad om maken he, want de hond kan zo aangereden worden.
Zulke mensen moeten geen honden hebben!
Ik zie wel vaker een hond loslopen zonder eigenaar, maar ze zijn me altijd te snel af.
Een keer had ik er een te pakken en toen hebben we die helemaal aan de andere kant van de stad weggebracht naar zo huisdierenmeldpunt.
Later bleek dat die hond dichtbij woonde.
De vrouw van die opvang wist precies welke hond het was en dat de eigenaren het niet zo nauw namen met het opletten van de hond.
Een tijdje geleden kwam ik de eigenaresse tegen van die hond toen ik die van ons uitliet.
Ik vertelde wat er gebeurd was.
Zij had die hond van kennissen overgenomen die hier ook dichtbij wonen.
De hond was ontsnapt en ging terug naar haar oude huis, maar er was niemand aangezien alles potdicht zat.
Katten doen dat ook wel eens, terug gaan naar hun oude huis.
Dus ik legde dat uit en zij zei ''de hond was toen nog van onze kennissen''.
Ja tuurlijk daarom zat het daar ook dicht.
De vrouw van de opvang zei later dat de eigenaresse van de hond had gezegd dat hun kind de deur open had laten staan en dat de hond was weggelopen.
Dus het was gewoon bullshit wat ze zei dat die toen nog van hun kennissen was.
Bovendien wonen zij op een bovenverdieping en is de gezamenlijke deur afgesloten.
Heel apart dat zo klein hondje zo zware/dichte deur open krijgt.
De vrouw van de opvang zei al dat die mensen niet spoorde omdat ze niet snappen dat je zo hond een riem om moet doen. Ze kopen er een en doen er dan niks mee.
Gast- Gast
Re: Onoplettende hondeneigenaren!
He CBL, ik heb ook nog een verdrietig hondenverhaal. Mijn buurvrouw heeft een hond, maar door omstandigheden kan ze niet met die hond wandelen, dus die hond wordt nooit uitgelaten. En het heeft vlooien, want ze kan de dierenartskosten niet betalen. Nu is mijn buurvrouw ernstig ziek, en het werd steeds erger. Ze ligt nu al een tijd in het ziekenhuis, en die hond is nu dus alleen. En die jankt de godganse dag. Mist z'n baasje. Hij krijgt wel voer hoor, en wij als buurtbewoners laten het beestje nu uit, maar hij jankt dus echt dag en nacht. Erg verdrietig, voor de hond, maar ook voor mij als buurvrouw.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:He CBL, ik heb ook nog een verdrietig hondenverhaal. Mijn buurvrouw heeft een hond, maar door omstandigheden kan ze niet met die hond wandelen, dus die hond wordt nooit uitgelaten. En het heeft vlooien, want ze kan de dierenartskosten niet betalen. Nu is mijn buurvrouw ernstig ziek, en het werd steeds erger. Ze ligt nu al een tijd in het ziekenhuis, en die hond is nu dus alleen. En die jankt de godganse dag. Mist z'n baasje. Hij krijgt wel voer hoor, en wij als buurtbewoners laten het beestje nu uit, maar hij jankt dus echt dag en nacht. Erg verdrietig, voor de hond, maar ook voor mij als buurvrouw.
Wat naar!!! Kan dat beestje niet tijdelijk bij iemand in huis? Of desnoods herplaatst worden?
Gast- Gast
Onze hond (die nu overleden is, gewoon natuurlijke dood hoor, ze was al oud), ontsnapte ook altijd uit de tuin. Waren we haar soms ook uren kwijt. Wat we ook deden, gaas er voor, zo'n elektrische grens, het hield allemaal niet, ze wist toch te ontsnappen. En vonden het ook zielig om haar dan niet meer in de tuin te laten. Dus soms (niet dagelijks hoor, gewoon soms), ontsnapte ze en zwierf ze ook over straat, soms urenlang, maar ze kwam altijd uit zichzelf terug.
En wij waren heus wel goede hondenverzorgers.
Kan natuurlijk zijn dat de mensen van wie dit hondje in jouw verhaal is, niet zo oplettend zijn en hem/haar echt negeren en dat is dan zielig, maar soms is de hond je ook gewoon te snel af, en zit je als eigenaar in angst omdat je hond weer eens weggelopen is (en gelukkig kwam ze altijd terug bij ons, en ze was natuurlijk gechipt). Maar wij zijn geen slechte eigenaren hoor
En wij waren heus wel goede hondenverzorgers.
Kan natuurlijk zijn dat de mensen van wie dit hondje in jouw verhaal is, niet zo oplettend zijn en hem/haar echt negeren en dat is dan zielig, maar soms is de hond je ook gewoon te snel af, en zit je als eigenaar in angst omdat je hond weer eens weggelopen is (en gelukkig kwam ze altijd terug bij ons, en ze was natuurlijk gechipt). Maar wij zijn geen slechte eigenaren hoor
Gast- Gast
Mijn hondje is pas nog een keer ontsnapt, waren op visite bij iemand. Tussen de spijlen van zo'n veiligheidshekje voor kinderen door toen de deur even open stond omdat iemand iets uit de auto ging pakken...
Nooit gedacht dat ze zich er tussendoor zou wurmen!
Nooit gedacht dat ze zich er tussendoor zou wurmen!
Gast- Gast
Mijn hond liet zichzelf vaak uit, ze had behoefte aan een extra rondje, vond het fijn om alleen rond te scharrelen en kwam altijd na een half uurtje weer terug. We hebben wel eens gehad dat iemand onze hond kwam terugbrengen of aanbelde dat ze d'r hadden zien lopen, maar andersom ben ik ook wel eens naar iemands huis gegaan omdat ik hun hondje had zien lopen. Bleek daar hetzelfde te gebeuren We woonden trouwens naast een parkje, waar amper auto's reden.
Edit: wij zijn trouwens geen slechte hondeneigenaren hierdoor. We zorgden juist goed voor dat beestje, lieten haar al 3x per dag uit (soms 4) maar soms gaf ze gewoon aan -door bij de voordeur een blafje te geven- dus lieten we dat toe. Ze kwam dan terug bij onze achterdeur waar ze ook weer een zachtjes blafte om te laten weten dat ze weer naar binnen wilde.
Edit: wij zijn trouwens geen slechte hondeneigenaren hierdoor. We zorgden juist goed voor dat beestje, lieten haar al 3x per dag uit (soms 4) maar soms gaf ze gewoon aan -door bij de voordeur een blafje te geven- dus lieten we dat toe. Ze kwam dan terug bij onze achterdeur waar ze ook weer een zachtjes blafte om te laten weten dat ze weer naar binnen wilde.
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10
snap je verhaal niet helemaal...
Maar 't kan toch dat ze én de deur open hebben laten staan én dat die hond eerst bij andere mensen woonde..?
Als ik jou was, zou ik me er niet zo druk om maken...
Maar 't kan toch dat ze én de deur open hebben laten staan én dat die hond eerst bij andere mensen woonde..?
Als ik jou was, zou ik me er niet zo druk om maken...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Niemand wil dat beest in huis. Het is een vies beest, met vlooien. En herplaatsing kan niet, asiel en pension niet, want daarvoor zijn inentingen en vlo/teek-vrij eisen.Sunprincess schreef:SuperGrover schreef:He CBL, ik heb ook nog een verdrietig hondenverhaal. Mijn buurvrouw heeft een hond, maar door omstandigheden kan ze niet met die hond wandelen, dus die hond wordt nooit uitgelaten. En het heeft vlooien, want ze kan de dierenartskosten niet betalen. Nu is mijn buurvrouw ernstig ziek, en het werd steeds erger. Ze ligt nu al een tijd in het ziekenhuis, en die hond is nu dus alleen. En die jankt de godganse dag. Mist z'n baasje. Hij krijgt wel voer hoor, en wij als buurtbewoners laten het beestje nu uit, maar hij jankt dus echt dag en nacht. Erg verdrietig, voor de hond, maar ook voor mij als buurvrouw.
Wat naar!!! Kan dat beestje niet tijdelijk bij iemand in huis? Of desnoods herplaatst worden?
SuperGrover- Ratel
Try schreef:Mijn hond liet zichzelf vaak uit, ze had behoefte aan een extra rondje, vond het fijn om alleen rond te scharrelen en kwam altijd na een half uurtje weer terug. We hebben wel eens gehad dat iemand onze hond kwam terugbrengen of aanbelde dat ze d'r hadden zien lopen, maar andersom ben ik ook wel eens naar iemands huis gegaan omdat ik hun hondje had zien lopen. Bleek daar hetzelfde te gebeuren We woonden trouwens naast een parkje, waar amper auto's reden.
Ben/was je dan niet bang dat ze onder een auto komt? Onze hond liep dus ook wel vaker weg, maar ik was dan niet gerust er op ofzo, voor 't zelfde geld scharrelt ze toch zo de straat op en komt er net een auto aan.
Gast- Gast
Maar als een hondje op straat staat neemt het asiel hem toch wel? Ik wil best een vlooienpipet jouw kant opsturen hoor! Pm me je adres maar want dit vind ik doodzielig.
Gast- Gast
Nooit echt bij stilgestaan, ben ook zo opgegroeid (we hadden de hond vanaf mijn 2e, en ze heeft dat 'altijd' gedaan). Ze hoefde trouwens maar de deur uit en een hele rustige woonwijkstraat over te steken waar bijna nooit iemand rijdt (alleen bestemmingsverkeer zeg maar). Ik zou het met mijn hondje nu minder snel vertrouwen omdat zij nogal snel afgeleid en druk is.Marin schreef:Try schreef:Mijn hond liet zichzelf vaak uit, ze had behoefte aan een extra rondje, vond het fijn om alleen rond te scharrelen en kwam altijd na een half uurtje weer terug. We hebben wel eens gehad dat iemand onze hond kwam terugbrengen of aanbelde dat ze d'r hadden zien lopen, maar andersom ben ik ook wel eens naar iemands huis gegaan omdat ik hun hondje had zien lopen. Bleek daar hetzelfde te gebeuren We woonden trouwens naast een parkje, waar amper auto's reden.
Ben/was je dan niet bang dat ze onder een auto komt? Onze hond liep dus ook wel vaker weg, maar ik was dan niet gerust er op ofzo, voor 't zelfde geld scharrelt ze toch zo de straat op en komt er net een auto aan.
Try- Kletskop
- Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
De vlooien zijn het minst grote probleem. De hond is nergens voor ingeënt, dus het asiel is slechts bereid hem een spuitje te geven. En daar ben ik ook best toe bereid, maar het baasje helaas niet.Sunprincess schreef:Maar als een hondje op straat staat neemt het asiel hem toch wel? Ik wil best een vlooienpipet jouw kant opsturen hoor! Pm me je adres maar want dit vind ik doodzielig.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:De vlooien zijn het minst grote probleem. De hond is nergens voor ingeënt, dus het asiel is slechts bereid hem een spuitje te geven. En daar ben ik ook best toe bereid, maar het baasje helaas niet.Sunprincess schreef:Maar als een hondje op straat staat neemt het asiel hem toch wel? Ik wil best een vlooienpipet jouw kant opsturen hoor! Pm me je adres maar want dit vind ik doodzielig.
Maar dan nog zijn vlooien erg vervelend......
Ik zou daar echt niet tegen kunnen, ik vind het nu al moeilijk, laat staan als hetr om mijn buurhond zou gaan.
Dan zou ik echt ingrijpen.
Gast- Gast
Vlooien is zielig ja. Maar ik ben niet de eigenaar van die hond, en voel dan ook geen behoefte om er iets tegen te doen. Ik laat het beest nu uit, dat vind ik al wel goed genoeg. Ik hoop gewoon dat ie gauw z'n kop houdt, anders ga ik me alsnog hard maken voor een spuitje.
SuperGrover- Ratel
Maar goed, als ik je dan een pipetje (of 2) is het toch geen moeite om het in zijn nek te spuiten?
Kun je niet de dierenbescherming inschakelen?
Kun je niet de dierenbescherming inschakelen?
Gast- Gast
Ik vind niet dat ik degene ben die dit moet regelen. De dierenbescherming, die zou inderdaad wel ingeschakeld mogen worden, dit is zielig. Maar goed, dan ben je wel de outcast van de buurt, en het leed van de hond gaat me dan ook niet genoeg aan t hart.
SuperGrover- Ratel
Zou jij zo'n impopulair besluit nemen? Kijk, die hond is in feite niet mijn probleem, het is niet mijn hond. Dat het zielig is, ja, maar er is zoveel zielig. Ik loop met zoiets wel het risico de hele buurt over me heen te krijgen, ik heb niet de leiding over operatie hond. Er wonen hier tientallen volwassenen die zich over dat beest kunnen ontfermen, dat doen zij niet, en ik voel me daar ook niet de aangewezen persoon voor.
SuperGrover- Ratel
Mijn pa rijd voor de dierenambulance, zo'n hond halen ze zo op en dan gaat ie naar het asiel, die zoeken dan een nieuw baasje.
Mijn pa heeft tijdens die ritten handen vol aan ontsnapte honden. Als de hond gechipt is dan brengen ze de hond terug.
1 keer werden ze gebeld voor 2 loslopende honden die vlgs de chip uit een plaats 2 uur rijden van de vindplaats waren.
De eigenaar had gehoopt dat door ze zover weg te brengen de honden niet meer terug kwamen.
Onze hond is ook wel eens weggelopen, meestel liep het domme beest naar het uitlaatveldje en konden we hem daar vinden.
Mijn pa heeft tijdens die ritten handen vol aan ontsnapte honden. Als de hond gechipt is dan brengen ze de hond terug.
1 keer werden ze gebeld voor 2 loslopende honden die vlgs de chip uit een plaats 2 uur rijden van de vindplaats waren.
De eigenaar had gehoopt dat door ze zover weg te brengen de honden niet meer terug kwamen.
Onze hond is ook wel eens weggelopen, meestel liep het domme beest naar het uitlaatveldje en konden we hem daar vinden.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
HappyDobby, geldt dat voor alle honden? Als deze hond wordt opgehaald, wordt hij dan opgevangen of krijgt ie meteen een spuitje? Tijdelijke opvang zou zó ideaal zijn.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:HappyDobby, geldt dat voor alle honden? Als deze hond wordt opgehaald, wordt hij dan opgevangen of krijgt ie meteen een spuitje? Tijdelijke opvang zou zó ideaal zijn.
Een spuitje doen ze alleen als een hond niet herplaatst kan worden doordat hij veel te oud of niet-sociaal is.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Niemand wil dat beest in huis. Het is een vies beest, met vlooien. En herplaatsing kan niet, asiel en pension niet, want daarvoor zijn inentingen en vlo/teek-vrij eisen.Sunprincess schreef:SuperGrover schreef:He CBL, ik heb ook nog een verdrietig hondenverhaal. Mijn buurvrouw heeft een hond, maar door omstandigheden kan ze niet met die hond wandelen, dus die hond wordt nooit uitgelaten. En het heeft vlooien, want ze kan de dierenartskosten niet betalen. Nu is mijn buurvrouw ernstig ziek, en het werd steeds erger. Ze ligt nu al een tijd in het ziekenhuis, en die hond is nu dus alleen. En die jankt de godganse dag. Mist z'n baasje. Hij krijgt wel voer hoor, en wij als buurtbewoners laten het beestje nu uit, maar hij jankt dus echt dag en nacht. Erg verdrietig, voor de hond, maar ook voor mij als buurvrouw.
Gast- Gast
SuperGrover schreef:Vlooien is zielig ja. Maar ik ben niet de eigenaar van die hond, en voel dan ook geen behoefte om er iets tegen te doen. Ik laat het beest nu uit, dat vind ik al wel goed genoeg. Ik hoop gewoon dat ie gauw z'n kop houdt, anders ga ik me alsnog hard maken voor een spuitje.
Gatverdamme zeg wat ben jij naar.
Gast- Gast
+1000Puuc schreef:SuperGrover schreef:Vlooien is zielig ja. Maar ik ben niet de eigenaar van die hond, en voel dan ook geen behoefte om er iets tegen te doen. Ik laat het beest nu uit, dat vind ik al wel goed genoeg. Ik hoop gewoon dat ie gauw z'n kop houdt, anders ga ik me alsnog hard maken voor een spuitje.
Gatverdamme zeg wat ben jij naar.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: