Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onoplettende hondeneigenaren!

+4
Happydobby
Jerry
Try
SuperGrover
8 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Onoplettende hondeneigenaren! - Pagina 2 Empty Re: Onoplettende hondeneigenaren!

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:12

Bazyle schreef:Wat voor hond is het SuperGrover? Ik kom m wel halen.

Ik wil best met je mee. Waar is het?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Onoplettende hondeneigenaren! - Pagina 2 Empty Re: Onoplettende hondeneigenaren!

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:34

SuperGrover schreef:Zou jij zo'n impopulair besluit nemen? Kijk, die hond is in feite niet mijn probleem, het is niet mijn hond. Dat het zielig is, ja, maar er is zoveel zielig. Ik loop met zoiets wel het risico de hele buurt over me heen te krijgen, ik heb niet de leiding over operatie hond. Er wonen hier tientallen volwassenen die zich over dat beest kunnen ontfermen, dat doen zij niet, en ik voel me daar ook niet de aangewezen persoon voor.

Ja, zo'n impopulair besluit zou ik nemen. Hoewel, de hond zou bij mij welkom zijn.
Dat er anderen wonen die zich met de hond bemoeien zegt mij niets en ook niet dat er zoveel zielig is.
Als er zoiets voor mijn neus gebeurd, draai ik niet mijn hoofd de andere kant op omdat ik denk dat een ander ook wel in kan grijpen. Ik begrijp ook stomweg niet hoe jullie met zijn allen elke dag die hond uitlaten en de deur weer dichttrekken, dat beest laten zitten en janken met zijn vlooien.
Daarbij, je laat de hond uit met de rest van de buurt (en houdt met zijn allen de situatie lekker in stand) en wil hem wel een spuitje laten geven als hij niet stopt met blaffen... Maar een vlooienpipetje uit de enveloppe halen en in zijn nek druppelen is teveel.
Je doet dit dus eigenlijk alleen maar om vriendjes met je buren te blijven?

Bij mijn weten vangen asiels dit soort honden overigens wel op. Voor tijdelijke opvang zijn inentingen verplicht maar als het asiel gaat herplaatsen, zorgen zij voor de vaccinaties.
Als het moet wil ik ook wel een (tijdelijk) adres voor hem vinden. Desnoods neem ik hem zelf

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 9:54

Dat zijn al 2 mensen die hem zo mee willen nemen SuperGrover, Sunprincess en ik. Zo ga je niet met dieren om, hij loopt niet voor niks te janken. Tegen de vlooien heb ik ook een goed middel wat nog geen euro kost. Jou niet in ieder geval. Oja en Puuc wil hem ook wel mee komen halen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 9:58

Dijn82 schreef:
SuperGrover schreef:HappyDobby, geldt dat voor alle honden? Als deze hond wordt opgehaald, wordt hij dan opgevangen of krijgt ie meteen een spuitje? Tijdelijke opvang zou zó ideaal zijn.

Een spuitje doen ze alleen als een hond niet herplaatst kan worden doordat hij veel te oud of niet-sociaal is.

Ja precies, of als hij ziek is. Iemand moet ervoor betalen he!
Als de dierenambulance een ritje maakt voor jou omdat je hond weggelopen is dan moet je de ambulance ook betalen. ze doen ook ritten voor mensen die naar de dierarts moeten maar die geen eigen vervoer hebben. die mensen betalen ook.

Als mijn buurhond niet goed verzorgt word dan zou ik dit melden bij de dierenbescherming.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 11:31

Geloof me, we hebben allerlei instanties gebeld, SOS dierhulp, dierenambulance, Stichting Herhuisvesting Honden, pensions. Hij komt nergens voor in aanmerking, omdat hij niet aan voorwaarden voldoet, of omdat er aanvullende eisen zijn waar mijn buurvrouw aan mee moet werken. Mijn buurvrouw wil hem niet afstaan, en voor permanente herhuisvesting is dat een eis. In sommige gevallen kan het gedwongen, maar dan maak je dus vijanden, en dáár voel ik me niet de aangewezen persoon voor. Als jullie hem tijdelijk willen opvangen, kom hem maar halen ja. Graag zelfs!

Niet iedereen zit te wachten op zo'n hond in huis. Hij huilt de hele dag, hij kan god weet wat voor ziektes hebben. Dat huilen is niet van vlooien, maar omdat hij niet meer op zijn plek bij de buurvrouw in bed kan slapen. Want vlooien heeft hij niet sinds deze week. Dus als jullie bereid zijn om een aantal maanden jullie slaap en gesteldheid van jullie huis op te geven, ik geef het gelijk door aan mijn buurtgenoten.

En als mensen anti-vlo opsturen, ook prima, ik zal hem inspuiten. Maar nemen jullie dan aub ook contact op met mijn buurvrouw om dat uit te leggen, waarom je je bemoeit met haar hond (ze is nu al niet blij namelijk).

Weet je, als je de héle dag en nacht in dit geblaf zit, en een ernstig slaaptekort oploopt van dat geval (wat mij betreft had ik nu al 2 uren geslapen), ja dan wordt het op een gegeven moment genoeg. Ik heb niet voor die hond gekozen, ik heb helemaal niks met honden.

Ik word afgeschilderd als een dierenbeul, terwijl ik echt mijn best heb gedaan. Ik laat die hond elke dag uit, en ik heb dus echt niks met honden, ik heb instanties gebeld. Het dier krijgt voer, heeft speeltjes en wordt 3 keer per dag uitgelaten, dus me dunkt dat ík hier de dierenbeul niet ben. En ja, wat mij betreft krijgt het dier een spuitje, ik kan hier niet meer tegen, en als dit maanden zo door gaat... De hond wordt hier ook niet blij van. Tja mensen, dat is wel hoe het gaat. Dat zal een asiel ook met 'm doen hoor.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 19:34

Vind je het gek dat je wordt afgeschilderd als dierenbeul! Kijk eens wat je allemaal roept. Als je al boos wilt zijn dan moet je dat zijn op je buurvrouw, dat zij geen opvang geregeld heeft. Maar niet op de hond, die vraagt hier niet om! Het is walgelijk dat jij je hoofd er van af keert. Ik zou dat niet kunnen. En zoals je ziet nog een aantal dames (gelukkig!). Laat de hond daar weg halen! Dit kan gewoon niet. Je kan een hond ook tijdelijk in een pension doen, maar ja dat kost geld he, zal de buurvrouw er wel niet voor over gehad hebben. De hond is nog beter af in een asiel, dan wordt hij behandeld tegen zijn vlooien, komt buiten, eten en aandacht (meer dan nu). Een spuitje geven doe je alleen maar als het beestje niet te plaatsen is vanwege agressie of als hij ernstig ziek is. Er wordt door sommige mensen zo makkelijk over gesproken, bah.
Het ergste vind ik nog dat er zoooo veel situaties als deze zijn in NL! Vreselijk!

Gast
Gast

Bericht  loesje di 14 jun 2011 - 19:37

wat is het voorn hond is het en hoe oud is die?? vind het gewoon triest dat hij nu hele dagen alleen zit dan gaat iedere hond janken uit eenzaamheid! of is het dat je het te duur vind om hem naar het asiel te brengen kost geloof ik 70 euro en dan ben je van het "probleem" af.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 20:34

De buurvrouw wil hem niet afstaan en dát is het probleem. Ik noem jou ook geen dierenbeul SuperGrover, eerder je buurvrouw die zo egoïstisch is dat ze hem niet af wil staan. Ik snap echt wel dat je er op een gegeven moment gek van wordt, jij hebt er inderdaad niet voor gekozen, en ik vind het dan ook al heel wat dat je hem uitlaat (als je niks met die beesten hebt). Hij zal wel gechipt zijn of niet? Anders zou iemand anders ook de dierenambulance kunnen bellen dat ze hem gevonden hebben en op laten halen, maar als die gechipt is gaat ie weer net zo hard terug naar de eigenaar. Dat huilen is niet alleen dat ie niet meer op bed kan slapen, ook eenzaamheid (ga ik er even vanuit dat de buurvrouw voor ze opgenomen wordt 24/7 thuis was). Voor ik zeg dat ik hem op wil vangen wil ik wel weten wat voor hond het is, groot of klein etc. etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 20:46

Puuc schreef:Vind je het gek dat je wordt afgeschilderd als dierenbeul! Kijk eens wat je allemaal roept. Als je al boos wilt zijn dan moet je dat zijn op je buurvrouw, dat zij geen opvang geregeld heeft. Maar niet op de hond, die vraagt hier niet om! Het is walgelijk dat jij je hoofd er van af keert. Ik zou dat niet kunnen. En zoals je ziet nog een aantal dames (gelukkig!). Laat de hond daar weg halen! Dit kan gewoon niet. Je kan een hond ook tijdelijk in een pension doen, maar ja dat kost geld he, zal de buurvrouw er wel niet voor over gehad hebben. De hond is nog beter af in een asiel, dan wordt hij behandeld tegen zijn vlooien, komt buiten, eten en aandacht (meer dan nu). Een spuitje geven doe je alleen maar als het beestje niet te plaatsen is vanwege agressie of als hij ernstig ziek is. Er wordt door sommige mensen zo makkelijk over gesproken, bah.
Het ergste vind ik nog dat er zoooo veel situaties als deze zijn in NL! Vreselijk!

Vind je nu niet dat je je een beetje aan stelt? Ze laat die hond al uit tegen haar wil in, want het is niet haar verantwoordelijkheid. Als je dan toch een dierenbeul aan wijst, wijs dan naar de eigenaar. Daar ligt nog altijd de verantwoordelijkheid, niet bij de buren. Zou mooi worden zeg, als mijn buren hun kat verwaasloosden zou dat ook mijn schuld zijn? scratch
Spuitje is misschien niet nodig, daar heb je gelijk in, maar je reageert wel erg overdreven vind ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 21:52

Zero schreef:
Puuc schreef:Vind je het gek dat je wordt afgeschilderd als dierenbeul! Kijk eens wat je allemaal roept. Als je al boos wilt zijn dan moet je dat zijn op je buurvrouw, dat zij geen opvang geregeld heeft. Maar niet op de hond, die vraagt hier niet om! Het is walgelijk dat jij je hoofd er van af keert. Ik zou dat niet kunnen. En zoals je ziet nog een aantal dames (gelukkig!). Laat de hond daar weg halen! Dit kan gewoon niet. Je kan een hond ook tijdelijk in een pension doen, maar ja dat kost geld he, zal de buurvrouw er wel niet voor over gehad hebben. De hond is nog beter af in een asiel, dan wordt hij behandeld tegen zijn vlooien, komt buiten, eten en aandacht (meer dan nu). Een spuitje geven doe je alleen maar als het beestje niet te plaatsen is vanwege agressie of als hij ernstig ziek is. Er wordt door sommige mensen zo makkelijk over gesproken, bah.

Vind je nu niet dat je je een beetje aan stelt? Ze laat die hond al uit tegen haar wil in, want het is niet haar verantwoordelijkheid. Als je dan toch een dierenbeul aan wijst, wijs dan naar de eigenaar. Daar ligt nog altijd de verantwoordelijkheid, niet bij de buren. Zou mooi worden zeg, als mijn buren hun kat verwaasloosden zou dat ook mijn schuld zijn? scratch
Spuitje is misschien niet nodig, daar heb je gelijk in, maar je reageert wel erg overdreven vind ik.

eens met Zero.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 22:14

Puuc, als je eens beter leest, dan lees je dat pension geen optie is. Pensions willen het dier niet hebben als het niet is ingeënt, en vlooien of teken heeft of kan hebben. Asiel is wél een optie, maar dan niet voor tijdelijk, en voor een permanente opvang is toestemming nodig van de eigenaar (wel logisch natuurlijk, maar spijtig in dit geval). De Dierenbescherming kan wel de hond zonder toestemming uit huis plaatsen, maar dat is hier in de buurt besproken, en is (vooralsnog) geen optie. Ik vind het een hele goede optie, maar weet je, als 18-jarige ben je dan wel voor de wet volwassen, in de praktijk wordt je niet als volwassene aangezien. Mijn stem tegen een groep van 10 40+-ers.

Ik als volwassene kan natuurlijk het proces alsnog in gang zetten, maar daar pas ik dus voor. Blijkbaar zien mijn buurtgenoten nog andere opties, dus oké, ik wacht het nog even af. Maar ook een spuitje lijkt me niet bijzonder dieronvriendelijk, dat janken zie ik niet als een teken dat het blij is met z'n leven. En als niemand het dier verder wil hebben, dan is er geen andere oplossing. Het dier is ook al vrij oud, en omdat ie mank loopt, vermoed ik dat ie niet meer topkwiek is. Waarschijnlijk zou hij in een asiel net zo goed een spuitje krijgen. Als zijn baasje maanden weg blijft, dan zie ik geen andere mogelijkheid, en nee dat vind ik niet dieronvriendelijk. Dat je me daarom een dierenbeul noemt, pff, ik stel toch niet voor om het dier tegen een muur te smijten totdat ie bezwijkt? Rolling Eyes

Jij Puuc, kan zo makkelijk zeggen 'haal die hond daar weg', maar hoe dan? Ik weet het niet meer. En het dier krijgt eten, wordt 3 keer per dag uitgelaten, en dat is alles wat ik voor dat dier kan doen. Het is gewend om 24/7 bij zijn baasje te zijn inderdaad, en dat kan ik hem niet bieden. Natuurlijk omdat wij sowieso geen hond in huis willen, maar daarnaast ook omdat onze kat daar de dupe van is (en dat vind ik dat ook weer zielig, want dát is het huisdier waarvoor ik gekozen heb, en waar ík verantwoordelijkheid voor draag).

Bayzle/Loesje: Ik weet niet wat voor hond het is, ik heb echt geen hondenkennis. Het is een klein ding, maar niet zo'n hond met van die belachelijk korte poten. Het is gevlekt, wit/bruin/zwartig. Hoe oud hij precies is, dat weet niemand hier echt goed, maar het is zeker geen jonge hond meer.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:48

Een dierenbeul ben je niet maar ik vind wel dat je een beetje je kop in het zand steekt en dat zou ik niet kunnen.
Je buurvrouw heeft, mijn inziens, weinig te vertellen aangezien zij niet voor de hond kan zorgen. Als jullie hem niet uit zouden laten en eten zouden geven, was hij of al opgehaald of al dood..
Het zou mij ook aan mijn r**t roesten wat mijn 40+ buurvropuwen zouden vinden, als ik iets ondierlijk vind grijp ik daar al in. Ik vind het belangrijker dat ik mezelf recht aan kan blijven kijken, dan hen.
Ontvlooien lijkt me niet dat de buurvrouw daar moeite mee heeft. Zal zich, als ze al thuis komt, serieus afvragen waar zijn vlooien zijn gebleven?

Als hij niet gevaccineerd is, zal hij ook niet gechipt zijn dus het is ook nog een optie hem door iemand anders van hier te laten melden bij de dierenamulance. Dan wordt hij in een andere gemeente geplaatst. Moet er alleen wel een verhaal verzonnen worden hoe het komt dat de hond weg is.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 23:02

Ik mishandel het beest niet, ik zorg er voor zo goed als ik kan. En zolang als mijn buurtbewoners nog andere opties zien, zal ik inderdaad niet het meest rigoureuze gaan doen. Zoiets is volgens mij niet je kop in het zand steken, maar gewoon redelijk. Je gaat toch eerst overleggen voordat je ondoordachte dingen doet? Ik woon hier nou eenmaal niet alleen. En ophalen door de dierenambulance, hoe weet ik of dat diervriendelijker is? In een asiel krijgt het ook de aandacht niet die het nodig heeft, hier komen er tenminste nog buurtbewoners voor haar zorgen.

Mijn buurvrouw heeft er moeite mee dat wij belissingen nemen over haar hond, ze vindt eigenlijk dat wij nu al te ver gaan. Ze ziet de hond als haar kind, die wij nu anders proberen op te voeden. Dus daarom ben ik er niet van overtuigd dat ze een vlooienbehandeling goed gaat keuren. Maar ik ben zeker wel bereid het dier te ontvlooien, ik wil dat alleen wel eerst overleggen. Ik heb geen zin in vijanden op de buurt, en mijn buren zijn geen onmensen (en nee, ik ben dat ook niet), dus zoiets kan prima even overlegd worden.

En ja, jij kan wel vinden dat de buurvrouw niks te zeggen heeft, officiële instanties denken hier toch anders over.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:06

Ik vind het net zo goed sneu voor de buurvrouw eigenlijk. Als je zo ziek ben dat je je hondje niet meer kan verzorgen, en blijkbaar niemand in je familie heb die dat overneemt zodat je buurmeisje met het probleem zit en je dan ook nog eens op een forum wordt gebombardeerd tot dierenbeul...

Je zal maar ziek zijn zeg.... Neutral

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:16

Een hond weken, misschien maanden de hoognodige zorg bieden en laten vereenzamen, vind ik niet redelijk.
Ik denk ook dat er instanties zijn die het met mij eens zijn dat de buurvrouw niets te vertellen heeft, denk aan de dierenbescherming. Maar goed......

Overleg maar of hij ontvlooid mag worden. Ik heb pipetten die binnen 4 uur werken dus dan zou hij overmorgen al vlovrij kunnen zijn.
Hou er namelijk rekening mee dat de kans op een vlooienplaag met deze temperaturen aanwezig is en dat jullie daar als buren ook last van kunnen krijgen als er niets aan gedaan wordt.
Dan zal het hondje in ieder geval wel dood gaan dus is het gejank klaar.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 0:11

Het is ook zielig voor de buurvrouw. Geen familie die naar haar omkijkt, terwijl ze zo ziek is. Niet alleen de hond, mijn buurvrouw is ook best eenzaam. Dus om haar enige metgezel af te pakken... Dat is niet de eerste keus.

Maar SunPrincess, ik ben het absoluut met je eens dat dit niet weken zo door kan gaan. En dat is de Dierenbescherming ook, we hebben hun om informatie gevraagd, als wij een melding hiervan maken, zal er waarschijnlijk een onderzoek komen en de hond weggehaald worden, maar dat is dus niet tijdelijk. Waarschijnlijk komt mijn buurvrouw over ongeveer een week uit het ziekenhuis, maar of ze thuis gaat revalideren, of in een revalidatiecentrum, dat is nu nog niet duidelijk. Als ze naar een revalidatiecentrum moet, dan zal de hond echt weg moeten, permanent.
Ik laat het je weten over de pipetten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Julia wo 15 jun 2011 - 0:47

Ik vind het echt absurd dat je moet gaan overleggen of je die hond kan gaan ontvlooien of niet. En dat niemand eerder heeft bedacht dat dat moet gebeuren. Die hond niet ontvlooien vind ik dieronvriendelijk en ik kan me niet voorstellen dat de buurvrouw dat niet wil. En als ze het niet wil, heeft ze niet het beste voor met haar hond en zou ik het alsnog doen. Dan maar irritatie.
En het beest een spuitje geven?!? Waarom? Moet een dier dood, omdat het (tijdelijk) ongelukkig is en jij last hebt van geblaf? Ik snap dat je er last van hebt, maar om dan het dier maar dood te maken vind ik onbegrijpelijk.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 0:59

Heb je alles gelezen Julia?

Ja ik vind wel dat ik zoiets moet overleggen. Ik woon hier nog maar net, andere buurtbewoners kennen mijn buurvrouw al tientallen jaren. Ik denk niet dat ze problemen hebben met ontvlooien, maar deze hele situatie overleggen we steeds, om te kijken hoe het verder moet, dus ik vind dat ik zoiets ook even moet bespreken. Het is niet mijn hond, en ik weet dat mijn buurvrouw het best moeilijk vindt, die bemoeienis rond haar dier. Ik zou het ook niet leuk vinden als buurtbewoners zonder enig overleg mijn kat zouden ontvlooien, het is mijn dier, waarvoor ik verantwoordelijk ben. Zoiets kun je toch gewoon normaal bespreken, en hoef je toch niet stiekem achter iemands rug om te doen?

Een spuitje is het laatste redmiddel. Als niemand het dier wil, en mijn buurvrouw blijft nog maanden weg, dan zijn de opties beperkt. Maar als je alles gelezen hebt, dan heb je vast gelezen dat Dierenbescherming en spuitjes onze laatste opties zijn, dat we eerst alle mogelijkheden voor tijdelijke opvang gaan proberen, en gaan kijken hoe lang het duurt voordat mijn buurvrouw terug is.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:05

Trouwens, voor iedereen die enorm hard is: Ik zou jullie weleens in deze situatie willen zien. Kijken of je dan nog zo'n fantastische oplossing hebt. Het is een pure verlies-verlies situatie. De hond naar een asiel, dat is zielig, want in een asiel krijgt het ook niet de aandacht die het nodig heeft, dus hij jankt gewoon door. De situatie verandert dan niet, dus dat is niet minder schrijnend dan nu. Bovendien is het zielig voor de eigenaar, omdat zij dan echt helemaal niemand meer heeft. Een spuitje dat kan écht niet, dan ben je een dierenbeul (en ik denk echt dat het dier in het asiel ook een spuitje krijgt, omdat niemand zo'n oud en krakkemikkig beest wil). Hier laten is zielig. Tijdelijk ergens onderbrengen, dat is de enige echte optie, en daar zijn we hard naar op zoek, maar lijkt nogal onmogelijk.

En tel daarbij op dat ik in een week een behoorlijk slaaptekort opgelopen heb... Het is zo makkelijk om hard en veroordelend te zijn, van achter je beeldscherm, zonder hond op de achtergrond.

Edit: En dan ook nog mij afschilderen als een verschrikkelijk mens. Ik heb nooit een hond gewild, ik ben geen hondenmens, ik vind ze vies en vaak eng. Toch ga ik iedere dag met dat dier wandelen, en heb ik instanties afgebeld om de hond onder te kunnen brengen. Ik doe mijn godvergeten best voor een dier waar ik echt niks mee heb. En ja, het blijft janken, ook als ik 1,5 uur wandel, het maakt niet uit. En ja, dat is zielig, dat zal ik niet ontkennen. En ja, de hond kan daar niks aan doen. Maar dat maakt niet dat het daarom minder erg is, dat ik de halve nacht wakker lig. Het maakt niet dat ik minder waanzinnig wordt van dat gehuil de hele nacht. Ik trek dit gewoon niet lang meer, en ik ben inmiddels wel op een punt dat wat mij betreft dat beest weggehaald wordt. Laat het dan maar ergens anders huilen. En ja, als het dier een spuitje krijgt in het asiel, daar hoef ik niet om te huilen. Maar als jullie het zo goed weten: kom het beest dan halen!

Laatst aangepast door SuperGrover op wo 15 jun 2011 - 1:14; in totaal 1 keer bewerkt
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Julia wo 15 jun 2011 - 1:11

Ik heb alles gelezen ja. En ik snap wel dat je het 1 en ander wil overleggen, maar ontvlooien is toch geen grote stap of iets? Bovendien weet je het al een tijd toch, ik vind het erg jammer dat niemand eerder heeft bedacht dat dit moet gebeuren.
En wat betreft het spuitje, ik reageerde met name op de opmerking dat als de geluidsoverlast zo doorging, het beest van jou wel een spuitje moest. Daar viel ik over.

Heel goed dat jullie de hond al uitlaten hoor en ik snap dat de buurvrouw lastig kan lopen doen. Maar ik vind het welzijn van de hond voorgaan.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:17

Het is geen grote stap, nee. Maar ik voel mezelf niet in de positie om zoiets maar gewoon te doen. Ik wil het in ieder geval overleggen met mijn moeder. Is dat echt zo raar? En dat ik daar niet eerder aan dacht, ja weet je, ik hou me nooit met zulke dingen bezig. Ik woon thuis, vlooien/teken/wormen dingen met onze kat regelt mijn moeder.

Ik wil gewoon dat er nu een oplossing komt. Dit breekt me op.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:18

Julia schreef: Maar ik vind het welzijn van de hond voorgaan.
Wat stel je dan voor om te doen dan? Zoals ik eerder zei, er zijn weinig opties over die in het belang van de hond zijn. Een asiel, ik durf je te garanderen dat de hond daar ook gewoon door gaat janken. Er komen namelijk nu wel de hele dag mensen bij hem, om te voeren, om uit te laten. Een buurman speelt soms even met hem. In het asiel zijn er ook geen mensen die het dier op schoot nemen, het bij hun laten slapen, etc.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 1:23

SuperGrover schreef:Trouwens, voor iedereen die enorm hard is: Ik zou jullie weleens in deze situatie willen zien. Kijken of je dan nog zo'n fantastische oplossing hebt. Het is een pure verlies-verlies situatie. De hond naar een asiel, dat is zielig, want in een asiel krijgt het ook niet de aandacht die het nodig heeft, dus hij jankt gewoon door. De situatie verandert dan niet, dus dat is niet minder schrijnend dan nu. Bovendien is het zielig voor de eigenaar, omdat zij dan echt helemaal niemand meer heeft. Een spuitje dat kan écht niet, dan ben je een dierenbeul (en ik denk echt dat het dier in het asiel ook een spuitje krijgt, omdat niemand zo'n oud en krakkemikkig beest wil). Hier laten is zielig. Tijdelijk ergens onderbrengen, dat is de enige echte optie, en daar zijn we hard naar op zoek, maar lijkt nogal onmogelijk.

En tel daarbij op dat ik in een week een behoorlijk slaaptekort opgelopen heb... Het is zo makkelijk om hard en veroordelend te zijn, van achter je beeldscherm, zonder hond op de achtergrond.

Edit: En dan ook nog mij afschilderen als een verschrikkelijk mens. Ik heb nooit een hond gewild, ik ben geen hondenmens, ik vind ze vies en vaak eng. Toch ga ik iedere dag met dat dier wandelen, en heb ik instanties afgebeld om de hond onder te kunnen brengen. Ik doe mijn godvergeten best voor een dier waar ik echt niks mee heb. En ja, het blijft janken, ook als ik 1,5 uur wandel, het maakt niet uit. En ja, dat is zielig, dat zal ik niet ontkennen. En ja, de hond kan daar niks aan doen. Maar dat maakt niet dat het daarom minder erg is, dat ik de halve nacht wakker lig. Het maakt niet dat ik minder waanzinnig wordt van dat gehuil de hele nacht. Ik trek dit gewoon niet lang meer, en ik ben inmiddels wel op een punt dat wat mij betreft dat beest weggehaald wordt. Laat het dan maar ergens anders huilen. En ja, als het dier een spuitje krijgt in het asiel, daar hoef ik niet om te huilen. Maar als jullie het zo goed weten: kom het beest dan halen!

Ik ben het met je eens meis.

De buurvrouw, de hond en de buren hebben gewoon een probleem dat veroorzaakt is door de ziekte van de buurvrouw. Ik vind het heel naar dat sommige mensen dan meteen dierenbeul gaan roepen. Niemand kiest er voor om ziek te worden lijkt me, en het is helemaal niet vanzelf sprekend dat buren daarom maar de kosten van het huisdier van hun buurvrouw op zich nemen.

Gast
Gast

Bericht  Julia wo 15 jun 2011 - 1:26

Ik weet het ook niet...Ten eerste zou ik de hond ontvlooien, na snel overleg met de rest dan. Vervolgens moet je denk ik afwachten of de buurvrouw naar huis komt of niet en aan de hand daarvan kijken wat de volgende stappen zijn. Ik snap dat je niet weet wat je nu moet doen en ik denk dat je, behalve ontvlooien NU ook weinig kan doen. Maar het beest een spuitje geven door geluidsoverlast, iig niet laughcry

Edit: Ik denk dat de mensen die commentaar op je hebben ook met name vallen over de manier waarop je over de situatie praat. Je kwam nogal hard over in sommige posts.
Julia
Julia
Prater
Prater

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:29

Ik heb mijn moeder opgebeld, over de vlooienkwestie. De buurman van de andere kant is al met hem naar de dierenarts geweest een paar dagen geleden, dus hij is nu ontvlooit, zijn teken zijn eruit en hij heeft spul tegen oormijt meegekregen. En ik hoorde ook dat SOS Dierhulp hem misschien toch kan opvangen, maar dan niet via de stichting, maar een van de medewerkers was misschien bereid hem tijdelijk in huis te nemen. Die man komt vanavond langs, dan horen we meer.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: