Halfwezen (pensioen) geld?
+2
Zwerver
Caroow
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Halfwezen (pensioen) geld?
Iemand hier ervaring mee?
Blijkbaar was mijn vader hiervoor verzekerd, dus zolang als ik studeer krijg ik nog geld. Klein bedrag hoor, 300 euro per jaar, iets van 20 euro per maand, maar toch...
Wist niet eens dat dit bestond?
Blijkbaar was mijn vader hiervoor verzekerd, dus zolang als ik studeer krijg ik nog geld. Klein bedrag hoor, 300 euro per jaar, iets van 20 euro per maand, maar toch...
Gast- Gast
Re: Halfwezen (pensioen) geld?
Ja, dat kreeg mijn moeder ook voor mij. Ik heb geen idee tot wanneer ze dat heeft gekregen, maar het bestaat dus wel.. En ik kreeg het niet op mijn rekening omdat ik nog minderjarig was toen mijn vader overleed.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ja ik krijg het tot mijn 27e, zolang als ik maar studeer....Dat is de voorwaarde. Mijn zusje krijgt het dus helaas niet.
Ik vind t maar vaag!
Ik vind t maar vaag!
Gast- Gast
Ja, ik denk dat ik het tot mijn 18e dan heb gehad, ik heb niet gestudeerd. Ik snap de gedachte erachter ook niet zo, is het zakgeld omdat hij het niet meer kan geven? En kunnen ze het niet veel beter aan de nog levende ouder geven?
Caroow- Lady Post-a-lot
Mijn moeder krijgt al een weduwe uitkering of hoe dat dan ook mag heten, dus op zich ben ik er wel blij mee.
Op internet lees ik dat dit afkomstig is van het door hem opgebouwde pensioen. Maar wat gebeurd er met de rest dan? Wordt daar de staatskas weer lekker mee gespekt?
Mijn zusje kan het veel harder gebruiken dan ik ook trouwens...Zij studeert dan wel niet, maar ze werkt keihard en met 21 jaar verdien je nog niet bijster veel...
Op internet lees ik dat dit afkomstig is van het door hem opgebouwde pensioen. Maar wat gebeurd er met de rest dan? Wordt daar de staatskas weer lekker mee gespekt?