Opleiding Verloskunde
+3
Huppekee
Joli86
Klompemeiske
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opleiding Verloskunde
Wie doet er nog meer mee in de selectie tot opleiding voor Verloskunde??? Of heeft er al eens meegedaan???
Ik doe inmiddels voor het 3e jaar mee! Dit jaar ben ik wederom uitgenodigd voor een gesprek. Ben heel benieuwd, aangezien het anders ingericht is als vorig jaar
Het 2e jaar mocht ik ook voor gesprek, niet doorgekomen helaas.
Het 1e jaar had ik de test wel voldoende, maar de brief niet.
Groetjes!
Ik doe inmiddels voor het 3e jaar mee! Dit jaar ben ik wederom uitgenodigd voor een gesprek. Ben heel benieuwd, aangezien het anders ingericht is als vorig jaar
Het 2e jaar mocht ik ook voor gesprek, niet doorgekomen helaas.
Het 1e jaar had ik de test wel voldoende, maar de brief niet.
Groetjes!
Klompemeiske- Fluisteraar
- Aantal berichten : 28
Punten : 43
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Opleiding Verloskunde
De volhouder wint, en 3x is scheepsrecht!
Succes!
Succes!
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Uiteindelijk niet, heb me afgemeld omdat ik iets leukers gevonden heb!!
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou heel graag willen maar ik heb geen havo diploma. Ik overweeg om naar Belgie te gaan. Maar daar hebben ze sindskort ook een soort van lotingsprogramma!
Succes!
Succes!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Allemaal bedankt voor het succes! Als iemand nog tips heeft?(A)
@moniek: Wat houd deze lotingsprocedure in dan? Overweeg je om mee te doen?
@ huppekee: Wat ben je nu gaan doen voor opleiding??
@moniek: Wat houd deze lotingsprocedure in dan? Overweeg je om mee te doen?
@ huppekee: Wat ben je nu gaan doen voor opleiding??
Welke plaats doe je mee?
Ik volg de opleiding in Rotterdam en zit nu in mijn 4e jaar, doe er wel een jaartje langer over omdat ik tussendoor zwanger ben geweest.
Momenteel op stage en gister weer een bevalling begeleid. Het blijft een prachtig beroep en elke bevalling is weer bijzonder.
Succes met je gesprek, wanneer is het?
Ik volg de opleiding in Rotterdam en zit nu in mijn 4e jaar, doe er wel een jaartje langer over omdat ik tussendoor zwanger ben geweest.
Momenteel op stage en gister weer een bevalling begeleid. Het blijft een prachtig beroep en elke bevalling is weer bijzonder.
Succes met je gesprek, wanneer is het?
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Ik ben orthoptie gaan doen, nu 3e jaars
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
@Fiwen
Ik doe mee in Groningen. Ik heb vandaag de 2e selectie ronde gehad.
Ik vond de samenwerkingopdacht leuk om te doen! Hihi, anders dan ik had verwacht,
had meer op t gebied van verloskunde verwacht zegmaar, maar we moesten samen het introductie kamp bedenken.
Maar wel erg leuk, ook goed gevoel bij wel.
De gesprekken vond ik beter als vorig jaar. Vorig jaar alleen met docent, heel kort en weinig zeggend vond ik het toen.
Dit jaar voor mijn gevoel goed gesprek gehad met student, heb echt mn ding kunnen zeggen.
En ook die met de docent vond ik beter als vorig jaar.
Maar goed; het blijft natuurlijk altijd de vraag! Wachten tot 5 Juli!
Hoe bevalt je opleiding? Goed te doen?? Ook samen met n kindje?
Lijkt me echt zoo gaaf, en heel spannend om zelf je eerste bevalling doen! Hihi, ben jaloers;)
Ik vond de samenwerkingopdacht leuk om te doen! Hihi, anders dan ik had verwacht,
had meer op t gebied van verloskunde verwacht zegmaar, maar we moesten samen het introductie kamp bedenken.
De gesprekken vond ik beter als vorig jaar. Vorig jaar alleen met docent, heel kort en weinig zeggend vond ik het toen.
Dit jaar voor mijn gevoel goed gesprek gehad met student, heb echt mn ding kunnen zeggen.
Lijkt me echt zoo gaaf, en heel spannend om zelf je eerste bevalling doen! Hihi, ben jaloers;)
Klompemeiske schreef:@Fiwen
Dat is toevallig, ik doe ook mee met de selectie van verloskunde, en moest ook vandaag! Moest je 's ochtends of smiddags?
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
@sneeuwvlok
Ik heb vanmorgen gedaan en jij? Miss hebben we samen wel de samenwerkingsopdracht gedaan,
of gezellig gekletst:P
Had je er een goed gevoel bij?
Ik heb vanmorgen gedaan en jij? Miss hebben we samen wel de samenwerkingsopdracht gedaan,
of gezellig gekletst:P
Had je er een goed gevoel bij?
Een meisje wat ik ken wilde ook heel graag Verloskunde gaan studeren in Grunn. Ze werd twee keer afgewezen en is ondertussen Geneeskunde gaan studeren. De derde keer werd ze echt ingeloot en inmiddels is ze verloskundige. Volhouden dus!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Lady4 schreef:Een meisje wat ik ken wilde ook heel graag Verloskunde gaan studeren in Grunn. Ze werd twee keer afgewezen en is ondertussen Geneeskunde gaan studeren. De derde keer werd ze echt ingeloot en inmiddels is ze verloskundige. Volhouden dus!
Ik doe nu ook voor de 3e keer mee, dus ik hoop dat ik ook dat geluk heb!
Oh ik was dit topic helemaal vergeten!
Ik was ook 's ochtends. Ben je aangenomen?
Ik was ook 's ochtends. Ben je aangenomen?
Sneeuwvlok- Prater
En zijn jullie aangenomen? Ik heb me inmiddels ingeschreven in kortrijk (hogeschool zuid west vlaanderen). 9 september is mn eerste dag!
M@niek- Ratel
Ik ben aangenomen! Mijn eerste dag is 29 augustus, heb er erg veel zin in
Klompemeiske is niet aangenomen vertelde ze me in een pm, echt rot voor dr!
Sneeuwvlok- Prater
M@niek schreef:En zijn jullie aangenomen? Ik heb me inmiddels ingeschreven in kortrijk (hogeschool zuid west vlaanderen). 9 september is mn eerste dag!
En woon je in Nederland? Zo ja, houdt er dan rekening mee dat er voor Belgische studenten in NL bijna geen stage plekken te vinden zijn.
Gast- Gast
Lize schreef:M@niek schreef:En zijn jullie aangenomen? Ik heb me inmiddels ingeschreven in kortrijk (hogeschool zuid west vlaanderen). 9 september is mn eerste dag!
En woon je in Nederland? Zo ja, houdt er dan rekening mee dat er voor Belgische studenten in NL bijna geen stage plekken te vinden zijn.
Gelukkig zijn er in Belgie genoeg stage plekken en aangezien ik aan de grens woon en waarschijnlijk ook in Belgie wil gaan werken! Maar dat terzijde, ik heb in nederland al een stageplek aangeboden gekregen bij de verloskundigepraktijk waar ik 4 jaar heb gewerkt
M@niek- Ratel
Sneeuwvlok schreef:Ik ben aangenomen! Mijn eerste dag is 29 augustus, heb er erg veel zin in
Gefeliciteerd! Wat ontzettend balen voor klompenmeiske!
M@niek- Ratel
Dankjewel!
Leuk dat je naar kortrijk gaat. Ga je afstandonderwijs volgen?
Dat van die stageplekken heb ik inderdaad ook gehoord, maar het is natuurlijk ook niet zo'n probleem om het in belgië te doen
Leuk dat je naar kortrijk gaat. Ga je afstandonderwijs volgen?
Dat van die stageplekken heb ik inderdaad ook gehoord, maar het is natuurlijk ook niet zo'n probleem om het in belgië te doen
Sneeuwvlok- Prater
Ik up dit topic even omdat ik benieuwd ben hoe het jou bevalt m@niek!
Heb je al veel lessen gehad? En wanneer heb jij je eerste stage?
Heb je al veel lessen gehad? En wanneer heb jij je eerste stage?
Sneeuwvlok- Prater
Wat leuk dat je het even upt! Nou ben hier al volop bezig aan de studie. Mn eerste dag was 9 september. Het is erg druk en soms erg moeilijk plannen met gezin, kind, huishouden werk enz enz. Gelukkig heb ik van de week gehoord dat ik vrijstelling krijg voor een aantal vakken waaronder anatomie (ben zooo blij daarmee). Het is een onwijs leuke studie, je kunt (helaas) wel merken dat een verloskundige iets minder ´hoog´ aangeschreven staat als in nederland. Wij moeten bv leren bedden opdekken haha nou ik geloof niet dat een vlk dat doet in nl. Maar goed ik wel weer leuk om te leren. Over 2 weken heb ik mn eerste examen....spannend! Stage lopen wij pas volgend jaar.
Hoe gaat het bij jou? vertel vertel ben erg benieuwd en nieuwsgierig!
Hoe gaat het bij jou? vertel vertel ben erg benieuwd en nieuwsgierig!
M@niek- Ratel
Lijkt me inderdaad ook erg druk, zo met gezin, kind, werk etc. Dat zou ik niet kunnen hoor! Wel fijn dat je vrijstelling hebt gekregen voor een aantal vakken, kun je die tijd weer mooi aan je dochter besteden Doe jij nu eigenlijk afstandsonderwijs? Wel jammer dat er zo tegen verloskunde aangekeken word, maar neem aan dat de studenten dat niet zo hebben?
Mij bevalt ( leuke woordspeling ) het echt heel goed! Het is wel veel, ben echt veel bezig met studeren, opdrachten maken etc. Er is hier casus gestuurd onderwijs, wat soms voor nogal veel verwarring zorgt doordat het onduidelijk is wat nu toetsstof is en wat niet, maar dat zal ook allemaal wel goed komen. 30 oktober heb ik mijn eerste toets. Vaardigheidsonderwijs hebben we nog niet echt gehad, alleen rollenspellen. Jij wel? M'n eerste stageweek heb ik al gehad, heb toen ook mijn eerste bevalling meegemaakt, echt heel bijzonder! Verder was de hele week echt heel leuk, ik heb duidelijk voor het goede vak gekozen. Over 2 weken heb ik alweer een week stage
Mij bevalt ( leuke woordspeling ) het echt heel goed! Het is wel veel, ben echt veel bezig met studeren, opdrachten maken etc. Er is hier casus gestuurd onderwijs, wat soms voor nogal veel verwarring zorgt doordat het onduidelijk is wat nu toetsstof is en wat niet, maar dat zal ook allemaal wel goed komen. 30 oktober heb ik mijn eerste toets. Vaardigheidsonderwijs hebben we nog niet echt gehad, alleen rollenspellen. Jij wel? M'n eerste stageweek heb ik al gehad, heb toen ook mijn eerste bevalling meegemaakt, echt heel bijzonder! Verder was de hele week echt heel leuk, ik heb duidelijk voor het goede vak gekozen. Over 2 weken heb ik alweer een week stage
Sneeuwvlok- Prater
Ik volg idd hoger afstandsonderwijs. Wij hebben al wel vaardigheidslessen gehad, is erg leuk hoor dat wel.
Weet je wat het is de belgische studenten weten idd niet beter over het vak verloskundige, de nederlandse studenten daarintegen weten heel goed dat het er in nederland anders aan toe gaat. Maar ja ik wil nou eenmaal verloskundige worden dus moet me er gewoon bij neerleggen dat het in belgie gewoon iets anders gaat. Wij krijgen bv ook geen les in echografie (heeeel jammer aangezien ik dat zeer intressant vind) Maar in belgoe wordt dat wel weer heel veel aandacht besteed aan neonatologie en hier mag je ook stage in lopen, en dat vind ik ook zeer leuk!
Wat ontzettend gaaf dat je al een bevalling heb gezien en al een beetje van het vak heb mogen ontdekken!
Weet je wat het is de belgische studenten weten idd niet beter over het vak verloskundige, de nederlandse studenten daarintegen weten heel goed dat het er in nederland anders aan toe gaat. Maar ja ik wil nou eenmaal verloskundige worden dus moet me er gewoon bij neerleggen dat het in belgie gewoon iets anders gaat. Wij krijgen bv ook geen les in echografie (heeeel jammer aangezien ik dat zeer intressant vind) Maar in belgoe wordt dat wel weer heel veel aandacht besteed aan neonatologie en hier mag je ook stage in lopen, en dat vind ik ook zeer leuk!
Wat ontzettend gaaf dat je al een bevalling heb gezien en al een beetje van het vak heb mogen ontdekken!
M@niek- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Opleiding via NTI, wie?
» Opleiding ná kok.
» Opleiding HBO Pedagogiek
» Opleiding/cursus LOI
» opleiding verpleegkunde
» Opleiding ná kok.
» Opleiding HBO Pedagogiek