Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

+15
TNMN
Jude
Happy
Happydobby
SuperGrover
Caro
Zora
Mamasapje
Zininzon
Moonlight
Rosa
Polly
Atelier Madame
Monte
TukTuk
19 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt? - Pagina 4 Empty Re: Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 2:44

Nou neem het er nog maar even lekker van!

En als eet tip kan ik je nog de Heartland Brewery IN de Empire State Building aanraden. Die is echt gaaf!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt? - Pagina 4 Empty Re: Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:20

Ik ben vorige week teruggekomen uit de USA en was echt heel blij dat ik gewoon door mocht lopen, ik had mijn hele koffer vol kleren voor de kinderen zo ongeveer. Had wel overal de kaartjes vanaf gehaald, maar ik kon alsnog moeilijk zeggen dat ik die al had aangezien ik in mn eentje was... vorige keer werd ik wel aangesproken maar mocht ik doorlopen. In de USA zelf nog nooit problemen gehad. Ik ben nu twee keer naar Philadelphia gevlogen en ik hoefde allebei de keren niet te wachten daar, was meteen aan de beurt! Dus dat was ook wel fijn. Alleen crashte dat apparaatje voor die vingerafdrukken telkens waardoor ik het vijf keer opnieuw moest doen, telkens bij mn laatste duim hield ie overal mee op.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 10:16

Ahh de laatste keer USA moest ik ook meekomen.
Ze dachten dat ik in USA wilde blijven om daar mijn baby ter wereld te brengen.
Vanwege het USA paspoort.
Nadat ik ze overtuigd had dat ik toch echt in Nederland wilde bevallen mocht ik door.

Mijn schoonouders moesten ook ooit meekomen in USA, toen ze vroegen wat mijn schoonpa voor werk deed was het antwoord, I am KLM Staff. dat was voldoende, ze mochten gelijk weer door.

Overigens vond ik 3 jaar terug onze aankomst in cincinetti gezelliger. Die man maakte gewoon een gezellig praatje en we konden zo doorlopen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Happy di 14 jun 2011 - 19:30

Toen we van Curacao terug naar huis gingen moesten de passagiers op een rij staan achter een wand van glas, En daar kwam dan een hond langs en snuffelde bij iedereen. Bij mij bleef die een paar seconde hangen. Er word gelijk anders naar je gekeken echt dood eng. :P

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 2:55

Onze eerste nacht zit erop.
Reis is goed verlopen en waren binnen 10 min door de douane heen. Toen met taxi (zorg wel dat je een yellow cab pakt) naar Manhattan. Wow, wat een uitzicht! Inchecken in het hotel duurde heel lang. Waren bang voor onze kamer na alle verhalen. Het is wel verouderd en klein, maar super schoon en groot bed! Meteen op bed neer geploft en gaan slapen, waren kapot.
Vanmorgen om 6 uur op. Bagel gaan eten en net naar grond zero en century 21 (wat een rommel winkel). Zometeen gaan we nog naar st pauls chapel en daarna via wall street door naar battery park. Wel nog uitvinden hoe de metro werkt. Snapten we vanmorgen niet, dus toen maar met taxi gegaan.
laughcry
Nu ff wat drinken bij burger king, TOT de kerk open gaat.
Maar wat een geweldige indruk maakt deze stad op ons!

Gast
Gast

Bericht  Jude do 16 jun 2011 - 0:17

Klinkt goed, heel veel plezier nog!!
Jude
Jude
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 69
Punten : 72
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Atelier Madame do 16 jun 2011 - 0:34

gave stad he! veel plezier Very Happy
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  TNMN do 16 jun 2011 - 2:08

Hier hetzelfde verhaal als Mamasapje. Mijn paspoort is ook afgepakt in de UK toen ik vanuit Nederland terug vloog. Was wel gewoon naar Italie en Nederland gevlogen, maar omdat mijn paspoort eerder gestolen was (en later terug gevonden en doorgegeven aan de ambassade volgens de Nederlandse politie) kon ik mooi mijn paspoort afgeven bij de grens. Ik heb daar nog 2 uur gezeten. Mijn vriend stond mij op te wachten en wist niet wat er allemaal aan de hand was. Gelukkig woon ik in de UK dus kon ik een nieuw paspoort regelen via de Nederlandse ambassade, maar als ze je paspoort afpakken is dat echt geen fijn gevoel. Heeft te maken met Schengen landen, gezien de UK geen Schengen land is wordt je paspoort elke keer gescant.
Veel plezier Lize!
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 7:20

Welkom in new York en veel plezier! Metro is heel makkelijk als je m door hebt. Je hebt expressie en local treinen. Zelfde
Als intercity en stoptreinen zeg maar. Dus opletten in welke je stapt maar verder is t heel simpel

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 jun 2011 - 7:30

Mijn vriend is in Stockholm uit de 'rij' gehaald door een drugshond :shock:

Hij had niets bij zich maar moest zich helemaal uitkleden :P (ik lach hem elke keer uit)

De avond ervoor was hij bij een vriend van hem geweest bij een feestje waar flink geblowd was. Hahaha ik moet nog steeds lachen nu ik dit typ. Echt wat voor mijn vriend zoiets.

Gast
Gast

Bericht  M_as za 9 jul 2011 - 3:34

Toen we 3 weken geleden naar Mexico gingen was ik de pineut. M'n koffer moest open, alles werd nagekeken! Gelukkig pakte de meneer het zelf allemaal weer netjes in smile
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Matteo za 23 jul 2011 - 2:05

Een jaar of acht geleden toen ik met Eurolines naar Engeland was geweest, de Franse douane vond het nodig mijn bagage te doorzoeken op de terugreis. Een jaar of dertig geleden ging het er strenger aan toe, toen ik nog student was heb ik me bij de Duitse grens een keer helemaal uit moeten kleden, de douaneman was niet onvriendelijk maar als ze je vriendelijk vragen om je onderbroek uit te trekken en te bukken, sta je toch maar raar te kijken. En ik hoorde van veel leeftijdgenoten dat ze dat ook wel eens meegemaakt hadden. Dus het kan altijd een keer gebeuren zo'n steekproef.

Matteo
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 23-07-11

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 2:43

Ik. Op een vlucht van Curacao ben ik eruit gehaald, omdat ik een verdacht profiel had, en heb 4 uur vastgezeten. Ik ben door 5 personen verhoord, al mijn bagage is grondig doorzocht en heb ben door twee vrouwen grondig gefouilleerd. Ik had een verdacht profiel omdat ik geboren ben in Curacao, een open ticket had en op het moment van terugkeer geen werk of studie had in Nederland, ook ging ik niet op vakantie naar Nederland, ik wilde er gewoon weer wonen nadat ik een tijdje op Curacao had gewoond. Ik had wel een appartement in Nederland, maar dat stond ook niet op mijn naam. Ze hebben echt heel moeilijk gedaan. Ik was echt heel erg boos, omdat ik in mijn ogen zonder gegronde reden behandeld werd als een crimineel.

Ik ben al heel vaak naar Amerika geweest, maar heb daar nooit problemen gehad. Ik vind ze daar altijd super vriendelijk bij de douane.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 jul 2011 - 2:56

Bij mij is alleen mijn koffer een keer opengebroken omdat ik souvenirs had die ingepakt waren iin bubbeltjesplastic. Was verdacht denk ik Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 10:09

Lize schreef:Onze reisadviseur zou vanmiddag voor ons in gaan checken voor onze vlucht morgen. Maar dit lukte steeds niet. Nu blijkt, na een telefoontje met KLM, dat wij er morgen zeer waarschijnlijk uitgepikt gaan worden bij de douane in New York, voor een grondige check.
We hebben absoluut niks te verbergen, maar een beetje nerveus word ik er wel van.
Dus iemand tips? Iemand een idee wat ze gaan doen?

In Amerika hebben ze mij ook vaak wel heel veel vragen gesteld. Zeker gezien ik bv de een-na-laatste keer mijn ticket een dag van te voren had geboekt en bij 'een vriend' sliep. Ik heb dan ook niet gezegd dat ik op dat moment geen werk had want dan was het helemaal erg geweest haha. Ik heb mijn nieuwe baan toen opgegeven als mijn huidige baan, had ik me ook nog wel uit kunnen praten zeg maar.

Overigens ben ik er weleens uitgepikt in Zwitserland, heel onvriendelijk volk daar, bah... Ze hebben mijn hele koffer binnenstebuiten gehaald en mijn handtas. Wat iemand hier boven schrijft hoefde ik gelukkig niet te doen (bukken) maar ik weet wel dat mijn neefje dat zo ongeveer wekelijks mag doen. Hij woont in Zwitserland en werkt in Duitsland (woont bij de grens) dus treint dagelijks tussen beiden en ziet er nogal opvallend uit. Ik begrijp het niet, als je iemand al 100 keer hebt laten bukken dan zal het de 101ste keer toch ook niks zijn...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 10:18

AngelNyn schreef:
Noa schreef:Huh, wat raar dat ze dat al van tevoren bepalen... Amerika is sowieso heel streng, altijd echt vet moeilijk bij die grens. Ik ben zelf nog nooit apart genomen, maar vrienden wel. Dan doorzoeken ze je hele tas, een vriendin moest zelfs ieder blaadje van haar dagboek open vouwen zodat ze konden zien dat er niks inzat... :shock:

Normaal is dat ze je ondervragen: waar ga je heen, hoelang blijf je, wanneer heb je je spullen ingepakt, heb je alleen je tas gepakt of ws er iemand bij>? wat ga je in NY doen, waar slaap je, hoe ken je die persoon, hoelang kennen jullie elkaar, hoe heb je die persoon leren kennen? Suspect En dan een foto maken, vingerafdrukken, paspoort controle natuurlijk, nog fouilleren, bodyscan, dat is de standaard procedure.

Vragen ze dit standaard? Mij vriend en ik gingen gewoon apart van elkaar door de douane daar, er werd me gevraagd wat mijn doel was van mijn reis, en verder niets (wel idd vingerafdrukken en controle paspoort) maar verder geen andere vragen over mijn reispartner, mijn bagage en ook niet gefouilleerd. (3 jaar geleden)

Mij hebben ze dit bijna alle keren gevraagd ja. Toen ik naar Florida ging, naar Texas en dit keer New York. Eerste keer New York vroegen ze me dit niet en de eerste keer Florida ook niet. Misschien ligt het aan het feit dat ik meestal alleen reis ofzo, ik weet het niet. Ze vragen me ook altijd hoeveel geld ik bij me heb, wat voor werk ik doe, wat ik van plan ben om te gaan doen en of ik spullen voor iemand heb meegenomen.

Gast
Gast

Bericht  Rush zo 24 jul 2011 - 20:55

Ja, mij naar Canada ook inderdaad.

Wat ik ging doen, waar ik sliep, hoe ik diegene kende, of ik rook, hoeveel rookwaren ik bij me had etc.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast zo 24 jul 2011 - 21:13

Zusje schreef:
AngelNyn schreef:
Noa schreef:Huh, wat raar dat ze dat al van tevoren bepalen... Amerika is sowieso heel streng, altijd echt vet moeilijk bij die grens. Ik ben zelf nog nooit apart genomen, maar vrienden wel. Dan doorzoeken ze je hele tas, een vriendin moest zelfs ieder blaadje van haar dagboek open vouwen zodat ze konden zien dat er niks inzat... :shock:

Normaal is dat ze je ondervragen: waar ga je heen, hoelang blijf je, wanneer heb je je spullen ingepakt, heb je alleen je tas gepakt of ws er iemand bij>? wat ga je in NY doen, waar slaap je, hoe ken je die persoon, hoelang kennen jullie elkaar, hoe heb je die persoon leren kennen? Suspect En dan een foto maken, vingerafdrukken, paspoort controle natuurlijk, nog fouilleren, bodyscan, dat is de standaard procedure.

Vragen ze dit standaard? Mij vriend en ik gingen gewoon apart van elkaar door de douane daar, er werd me gevraagd wat mijn doel was van mijn reis, en verder niets (wel idd vingerafdrukken en controle paspoort) maar verder geen andere vragen over mijn reispartner, mijn bagage en ook niet gefouilleerd. (3 jaar geleden)

Mij hebben ze dit bijna alle keren gevraagd ja. Toen ik naar Florida ging, naar Texas en dit keer New York. Eerste keer New York vroegen ze me dit niet en de eerste keer Florida ook niet. Misschien ligt het aan het feit dat ik meestal alleen reis ofzo, ik weet het niet. Ze vragen me ook altijd hoeveel geld ik bij me heb, wat voor werk ik doe, wat ik van plan ben om te gaan doen en of ik spullen voor iemand heb meegenomen.

Bij mij hebben ze dit ook zo gedaan, 4 jaar geleden en dit jaar weer. Hier in Nederland deden ze het ook en toen moest ik naast mijn paspoort ook mijn rijbewijs laten zien om de een of andere reden. Ik reis ook alleen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 jul 2011 - 5:58

Toen ik vorige maand naar TX ging moest ik zelfs de bankpas laten zien waarmee ik mijn ticket had betaalt. Dat was idd in NL. Daar voeren ze de ´heb je zelf je koffer ingepakt´ controle uit. Ze wilden weten wie mijn ticket had betaald en hoe ik er dan voor betaalt had. Echt zo vaag, die vraag kreeg ik nooit eerder. Mss omdat ik het een dag van te voren had geboekt?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 21:50

Ik heb de eerste 2 blz gelezen, en damn krijp em nu al bijna. We vliegen morgen naar the Usa en ik zie er erg tegenop sowieso tegen de vliegreis maar ook het douane gebeuren. Nu maar hopen dat ze ons beiden met rust laten. En dat we onze vervolg vlucht nog kunnen halen.

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck za 6 aug 2011 - 4:23

Ik ben in Maleisie gefouilleerd. Ze stopte even bij mijn zakken want daar zat wat in. Ik had daar inderdaad heel erg veel maandverband in zitten, want ik moest toen nog 12 uur vliegen. Ik haalde het eruit en toen wist die vrouw al genoeg ik mocht het gelijk terug stoppen. Verder heb ik niet zoveel problemen gehad. Mijn vriend werd er wel steeds uitgehaald, ook op schiphol. Hij ziet er blijkbaar verdacht uit voor hun, hij heeft namelijk lang haar. Vraag me niet waarom maar mijn broer werd er daarom ook altijd uitgehaald, die had vroeger ook lang haar.

In Engeland hebben ze een keer mijn koffer opengemaakt omdat mijn vriend 12 jaar ouder is, vonden ze dat denk ik verdacht. Een oudere man met een jonger meisje waarschijnlijk wekt dat de indruk voor drugs smokkelen oid.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast za 6 aug 2011 - 5:36

Ik ben er in NY uitgepikt en moest echt mijn schoenen uitdoen, sokken, werd gefouilleerd en mijn koffers doorgespit maar het was een best aardige dame en ze zij erbij dat dit gewoon routine was, steekproefsgewijs.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: