Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?
+15
TNMN
Jude
Happy
Happydobby
SuperGrover
Caro
Zora
Mamasapje
Zininzon
Moonlight
Rosa
Polly
Atelier Madame
Monte
TukTuk
19 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?
Pfft, wat een verhalen. Ik krijg gelijk zin in in de hele Amerikaanse riedel waar we binnenkort weer doorheen moeten.
Vorige keer viel het me op zich wel mee, het is irritant, maar je kunt jezelf tenminste verstaanbaar maken en als je je niet al te druk maakt is het met een beetje geluk zo weer voorbij. Vergeleken met Rusland (zeker als ik dat verhaal van Noa lees) is het volgens mij echt een eitje.
OT: mijn man en ik zijn er in Zweden eens tussenuit gepakt, de drugshond had wat geroken... en dan kom je ook nog eens uit Nederland. Het bleken de granenkoekjes te zijn die we mee hadden.
Vorige keer viel het me op zich wel mee, het is irritant, maar je kunt jezelf tenminste verstaanbaar maken en als je je niet al te druk maakt is het met een beetje geluk zo weer voorbij. Vergeleken met Rusland (zeker als ik dat verhaal van Noa lees) is het volgens mij echt een eitje.
OT: mijn man en ik zijn er in Zweden eens tussenuit gepakt, de drugshond had wat geroken... en dan kom je ook nog eens uit Nederland. Het bleken de granenkoekjes te zijn die we mee hadden.
Laatst aangepast door freakielief op ma 13 jun 2011 - 19:47; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Wow mamasapje dat is wel echt het ergste douane verhaal ooit. Mijn hemel zeg.
Mn broertje is trouwens ook aangehouden ivm drugs toen ie van Amsterdam via Hongkong op Sydney aankwam. Nederlandse backpacker enzo. En de drugs honden roken wat bij hem dus hij moest mee. Ze bleven maar aan hem ruiken. Waarschijnlijk was het uiteindelijk een geplet paracetamolletje in z'n portemonnee. Want drugs had ie niet mee natuurlijk. Maar de schrik zat er goed in, zo'n eerste dag alleen op reis.
Mn broertje is trouwens ook aangehouden ivm drugs toen ie van Amsterdam via Hongkong op Sydney aankwam. Nederlandse backpacker enzo. En de drugs honden roken wat bij hem dus hij moest mee. Ze bleven maar aan hem ruiken. Waarschijnlijk was het uiteindelijk een geplet paracetamolletje in z'n portemonnee. Want drugs had ie niet mee natuurlijk. Maar de schrik zat er goed in, zo'n eerste dag alleen op reis.
Gast- Gast
Marin schreef:Wow mamasapje dat is wel echt het ergste douane verhaal ooit. Mijn hemel zeg.
Dat is op mijn reis ook mijn grootste angst geweest.. Mijn vriend blowde wel eens, en hij had zijn tas mee op reis die hij ook altijd thuis gebruikte naar zijn werk etc.. En daar zaten wel eens wat kruimeltjes wiet in, die konden daar al goed weken in zitten.. En hij is altijd zo makkelijk over alles, maakt zich nooit druk Ik heb hem echt 3x moeten vragen of hij alsjeblieft zijn tas wilde uitzuigen haha! Geen zin om in Bangkok aangehouden te worden voor een klein kruimeltje wiet Maarja ik ben dan ook een stress kip..
Zelfde ook toen we doorvlogen naar Australie.. Mijn vriend was op de scooter in Thailand aangehouden omdat hij zonder helm reedt.. Had alleen een zorgverzekeringspasje bij als legitimatie, was goed genoeg. Hij moest 400 baht (8 euro) betalen, maar we moesten daarvoor naar een politie kantoortje buiten het stadje en de dag er na zouden we vertrekken, dus geen tijd meer voor.. 3 weken later vertrokken we vanuit Bangkok en was bij de douane echt bang dat hij er uit gepakt zou worden haha, stom natuurlijk want ze hadden totaal geen gegevens van hem behalve zijn naam
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nou ja ik snap best dat je daar bang voor bent hoor, zeker in zo'n land! M'n broertje vond het ook echt een vreselijk nare ervaring, ook al wist ie zeker dat hij zelf niets bij zich had, hij was wel bang dat iemand iets in z'n koffer had gestopt oid. En die honden en mensen zijn gewoon eng
Gast- Gast
Ik vond Sydney juist een enorm eitje qua border security. Je krijgt ook hier zon kaartje in het vliegtuig waarop je moet aangeven of je iets bij je hebt. Brave hendrikken die wij zijn, hebben netjes ingevuld dat we wat aan 'drugs' (medicijnen) bij ons hadden en dat we iets van etenswaren bij ons hadden.
Eerst moeten we door de doaune, die vroeg wat het dan was en met een simpele "antibiotica en voorverpakte granenkoekjes' waren we erdoorheen. Daarna kwam het punt dat je ook altijd ziet bij het programma "Border Security" (het werd ook die dag daar opgenomen), wederom werden dezelfde vragen gesteld en we waren niet eens de moeite waard om nader te vragen wat het dan precies was wat we bij ons hadden. We hebben geen drugshond gezien..Het hele proces duurde nog geen half uur.
In NYC is mijn mans koffer wel opengebroken omdat die niet mee was gekomen op onze vlucht. Hij kwam dus later, maar die oenen hadden niet gezien dat we een TSA slot hadden. Dus hebben ze het gewoon opengebroken en kapot afgeleverd. Wij KLM gebeld, maar dat hadden we óp de luchthaven moeten aangeven bij het ophalen van het koffer. Terwijl het ook KLM beleid is dat de koffers gewoon worden nabezorgd op je verblijfadres.
Op de binnenlandse vluchten in Australie werd ik er wel iedere keer uitgehaald voor een ad random drugstest. Stelde niet veel voor hoor..
Eerst moeten we door de doaune, die vroeg wat het dan was en met een simpele "antibiotica en voorverpakte granenkoekjes' waren we erdoorheen. Daarna kwam het punt dat je ook altijd ziet bij het programma "Border Security" (het werd ook die dag daar opgenomen), wederom werden dezelfde vragen gesteld en we waren niet eens de moeite waard om nader te vragen wat het dan precies was wat we bij ons hadden. We hebben geen drugshond gezien..Het hele proces duurde nog geen half uur.
In NYC is mijn mans koffer wel opengebroken omdat die niet mee was gekomen op onze vlucht. Hij kwam dus later, maar die oenen hadden niet gezien dat we een TSA slot hadden. Dus hebben ze het gewoon opengebroken en kapot afgeleverd. Wij KLM gebeld, maar dat hadden we óp de luchthaven moeten aangeven bij het ophalen van het koffer. Terwijl het ook KLM beleid is dat de koffers gewoon worden nabezorgd op je verblijfadres.
Op de binnenlandse vluchten in Australie werd ik er wel iedere keer uitgehaald voor een ad random drugstest. Stelde niet veel voor hoor..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Caro schreef:Ik vond Sydney juist een enorm eitje qua border security. Je krijgt ook hier zon kaartje in het vliegtuig waarop je moet aangeven of je iets bij je hebt. Brave hendrikken die wij zijn, hebben netjes ingevuld dat we wat aan 'drugs' (medicijnen) bij ons hadden en dat we iets van etenswaren bij ons hadden.
.
Ik heb precies dezelfde ervaring! Stonden in de rij voor mensen die wat aan te geven hadden, vroegen inderdaad wat voor drugs het was "pijnstillers en anticonceptie" , ik had zelfs zoete melk in blik mee uit Thailand (en zeewier, maar had ik niet aangegeven, totaal vergeten, hebben ze ook niet gezien), werd ook niet moeilijk over gedaan , tassen hoefde niet open, toen we door de scanner moesten, raakten we aan de praat met die jongen,hij was kei streng tegen iedereen, toen hij merkte dat we uit NL kwamen begon hij over FC groningen, dat een vriend van hem daar fan van was Dus gesprek over voetbal gehouden Ik had nog een klein rugzakje met paspoort enzo, die hoefde ik niet eens af te doen en mocht zo door lopen, vond het er inderdaad ook heel relaxt, totaal niet te vergelijken met zoals je op tv ziet.
Maar die mensen zijn zo getraind om te zien wie ze wel en niet er uit moeten pikken.
TukTuk- Ratel
In Nieuw Zeeland moesten wij wel onze wandelschoenen en eventueel een tent/slaapzak eruit halen en laten zien.. waren we vergeten aan te geven .. wisten wij veeldat je die moet aangeven :p.. maar daar deed de man van de douane niet heel moeilijk over (ook al waren wij een beetje chago na 30 uur reizen en liepen te mopperen in het Nederlands.. bleek bij ook Nederlands te kunnen).
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wat dus het geval is... onze vlucht is op 12 juni al geannuleerd en dit is niet doorgegeven. staan nu dus op schiphol. gelukkig hebben ze ons om kunnen boeken naar een vlucht van 17.45. dalijk maar een boek kopen en afwachten.. balen is het wel, maar we zijn iig vandaag nog in NYC.
Gast- Gast
Lize schreef:Wat dus het geval is... onze vlucht is op 12 juni al geannuleerd en dit is niet doorgegeven. staan nu dus op schiphol. gelukkig hebben ze ons om kunnen boeken naar een vlucht van 17.45. dalijk maar een boek kopen en afwachten.. balen is het wel, maar we zijn iig vandaag nog in NYC.
Zo dat is wel heel slecht van KLM! Waarom is de vlucht geannuleerd?
TukTuk- Ratel
Lize schreef:geen reden voor..
Maar is de hele vlucht gecanceld, of alleen jullie tickets?
TukTuk- Ratel
Nou zeg, wat raar! Dat is echt wel slecht! Gelukkig kunnen jullie alsnog vandaag!
Gast- Gast
Ja inderdaad, gelukkig vandaag nog. Stond al bijna te janken. Hahaha dan schiet ik echt in de stress.
Ach, zitten nu aan de Starbucks vliegtuigen te kijken. Dalijk alle winkels af.. komt wel goed
Ach, zitten nu aan de Starbucks vliegtuigen te kijken. Dalijk alle winkels af.. komt wel goed
Gast- Gast
oh wat balen zeg! maar gelukkig kunnen jullie over een paar uurtjes nog weg. En als je in NY aankomt kan je gelijk je bedje in en morgenochtend lekkervroeg op!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Lize, balen van de vertraging, maar toch alvast een hele fijne vakantie! :-)
Mamasapje, wow, wat een verhaal zeg... Gelukkig kregen jullie alles vergoed, maar poeh dat is wel schrikken dan!
Mamasapje, wow, wat een verhaal zeg... Gelukkig kregen jullie alles vergoed, maar poeh dat is wel schrikken dan!
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Was er bij jullie geen waarschuwing gegeven dat de koffers niet op slot mogen? Want op vluchten naar de VS is het zo dat een bepaald percentage van de koffers opengemaakt worden, volledig random. Als de koffer op slot zit, dan wordt hij opengebroken. Ze hebben dat recht, daarom wordt aangeraden je koffer niet op slot te doen.Caro schreef:
En het ergste is, dat ik dit weet omdat er een opgave in een wiskunde examen over zat
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Was er bij jullie geen waarschuwing gegeven dat de koffers niet op slot mogen? Want op vluchten naar de VS is het zo dat een bepaald percentage van de koffers opengemaakt worden, volledig random. Als de koffer op slot zit, dan wordt hij opengebroken. Ze hebben dat recht, daarom wordt aangeraden je koffer niet op slot te doen.Caro schreef:
En het ergste is, dat ik dit weet omdat er een opgave in een wiskunde examen over zat
Dat klopt. Behalve met TSA sloten. Dat zijn de enige koffers die namelijk wél op slot mogen en door de amerikaanse overheid goedgekeurd worden. Alle douane-ambtenaren hebben namelijk een loper waarmee ze de koffers kunnen openmaken... We hadden ze speciaal gekocht voor onze trip naar New York. Vandaar dat het een redelijke oen was, degene die dat koffer onder ogen kreeg. Ipv te kijken, gewoon beginnen met breken :-). We kunnen hem nu nog half op slot doen, slechts een hangertje is kapot maar zonde is het wel. Ik denk dat ze er toen eenmaal achterkwamen dat het wel gewoon een TSA slot was...
@TO: dat is balen zeg!! Gelukkig konden ze jullie nog omboeken maar wat ik het ergste vind eigenlijk dat jullie travel agent daar gisteren niet is achtergekomen.. Die heeft toch met KLM zelf gebeld? Daar zou ik in ieder geval eens verhaal gaan halen.
Wij hebben laatst ook 6 uur door moeten brengen op Schiphol en tip: neem een hydrojet massage.. Heerlijk! 1 euro per minuut en het leidt je weer even af en geeft je weer wat te doen!
Caro- Ratel
Ooh Caro, dat wist ik niet! Dat is wel dom inderdaad.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
@ Caro: onze travelagent heeft er al achteraan gebeld. Blijkbaar gaat het gewoon om een fout. Sja, nu niks meer aan te doen. Lig nu op een speciale stoel nu 'ingepikt' te lezen. Bij die hydromassage zit ik nu inderdaad. Is dat echt zo lekker?
Gast- Gast
Wij hebben ook TSA sloten op onze koffers zitten.
Onze bagage woog trouwens maar liefst 6 kilo
Onze bagage woog trouwens maar liefst 6 kilo
Gast- Gast
Oh ja, daar hebben wij ook een tijd doorgebracht. Op die loungebanken daar?
Ja, ik heb dat toen wel even gedaan. Vond het wel lekker :-). Wij hadden namelijk ongeveer 5x een gatewijziging waardoor we heel Schiphol van hot naar her hebben doorgekruisd dus ik vond het prima. Even lekker liggen :-). Het was wel beetje warm!
Ah joh: je bent over korte tijd in New York maar volgens mij heb je wel recht op een bepaalde vergoeding. Heb je wel eetbonnen gekregen? Kijk het maar even na, dan weet je het. Zo niet, dan niet, dan is het balen maar is niks verloren :-).
Ik ben jaloers! We willen heel graag terug naar NYC, zo lekker! Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar mochten jullie lekker willen eten, dan raad ik het restaurant in het Friends gebouw aan. Het is vrij klein, maar daar hebben wij echt heeeerlijk gegeten!
Ja, ik heb dat toen wel even gedaan. Vond het wel lekker :-). Wij hadden namelijk ongeveer 5x een gatewijziging waardoor we heel Schiphol van hot naar her hebben doorgekruisd dus ik vond het prima. Even lekker liggen :-). Het was wel beetje warm!
Ah joh: je bent over korte tijd in New York maar volgens mij heb je wel recht op een bepaalde vergoeding. Heb je wel eetbonnen gekregen? Kijk het maar even na, dan weet je het. Zo niet, dan niet, dan is het balen maar is niks verloren :-).
Ik ben jaloers! We willen heel graag terug naar NYC, zo lekker! Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar mochten jullie lekker willen eten, dan raad ik het restaurant in het Friends gebouw aan. Het is vrij klein, maar daar hebben wij echt heeeerlijk gegeten!
Caro- Ratel
En die zit op de hoek van Bedford en Grove, in Greenwich Village, mocht je het niet weten
Hopelijk komt jullie planning nu niet in de war!
En inderdaad, heb je iets van vergoeding gekregen? Ik had toen ik 7 uur vertraging had in Zwitserland een keer 250 euro aan vergoeding gekregen!
Hopelijk komt jullie planning nu niet in de war!
En inderdaad, heb je iets van vergoeding gekregen? Ik had toen ik 7 uur vertraging had in Zwitserland een keer 250 euro aan vergoeding gekregen!
Gast- Gast
Thnx voor de tip voor het etentje, zijn nog op zoek naar goede restaurantjes. Gaan ook al naar die onder het.... kan niet op de naam komen.. stom!
We hebben idd eetbonnen gekregen en bonnen voor 100 euro korting op een volgende vlucht. Verder tefelt onze agent alles. Over uurtje boarden. Nu nog ff borrelen in een bar..
We hebben idd eetbonnen gekregen en bonnen voor 100 euro korting op een volgende vlucht. Verder tefelt onze agent alles. Over uurtje boarden. Nu nog ff borrelen in een bar..
Gast- Gast
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand al ooit op Santorini geweest?
» Ooit iemand in het roompotpark in Bad Bentheim geweest,..
» Iemand ooit iets besteld bij Ebay?
» Heeft iemand ooit nog contact gehad met..
» Temazepam in het vliegtuig/douane
» Ooit iemand in het roompotpark in Bad Bentheim geweest,..
» Iemand ooit iets besteld bij Ebay?
» Heeft iemand ooit nog contact gehad met..
» Temazepam in het vliegtuig/douane
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: