Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

+15
TNMN
Jude
Happy
Happydobby
SuperGrover
Caro
Zora
Mamasapje
Zininzon
Moonlight
Rosa
Polly
Atelier Madame
Monte
TukTuk
19 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt? Empty Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:50

Onze reisadviseur zou vanmiddag voor ons in gaan checken voor onze vlucht morgen. Maar dit lukte steeds niet. Nu blijkt, na een telefoontje met KLM, dat wij er morgen zeer waarschijnlijk uitgepikt gaan worden bij de douane in New York, voor een grondige check.
We hebben absoluut niks te verbergen, maar een beetje nerveus word ik er wel van.
Dus iemand tips? Iemand een idee wat ze gaan doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt? Empty Re: Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:52

Mijn man wordt er op de één of andere manier altijd uitgepikt om gefouillieerd te worden. Maar verder nog nooit... Ja, in Canada moesten we wel beide keren langs immigrations, maar da's altijd als je van overzee Canada in komt. Ik weet niet of het een soortgelijk iets is? Vragen wat je komt doen, waar je heen gaat en hoe lang etc etc? Dat stelde eigenlijk weinig voor.

Gast
Gast

Iemand er ooit bij de douane uitgepikt? Empty Re: Iemand er ooit bij de douane uitgepikt?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:55

Huh, wat raar dat ze dat al van tevoren bepalen... Amerika is sowieso heel streng, altijd echt vet moeilijk bij die grens. Ik ben zelf nog nooit apart genomen, maar vrienden wel. Dan doorzoeken ze je hele tas, een vriendin moest zelfs ieder blaadje van haar dagboek open vouwen zodat ze konden zien dat er niks inzat... :shock:

Normaal is dat ze je ondervragen: waar ga je heen, hoelang blijf je, wanneer heb je je spullen ingepakt, heb je alleen je tas gepakt of ws er iemand bij>? wat ga je in NY doen, waar slaap je, hoe ken je die persoon, hoelang kennen jullie elkaar, hoe heb je die persoon leren kennen? Suspect En dan een foto maken, vingerafdrukken, paspoort controle natuurlijk, nog fouilleren, bodyscan, dat is de standaard procedure.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:56

*

Laatst aangepast door Smikkell op za 18 jun 2011 - 22:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 13 jun 2011 - 4:57

Hoe kunnen ze dat nu al van te voren weten? :S Beetje vaag.. heeft 1 van jullie misschien een buitenlands (anders als NL) paspoort, of in het verleden gezeur gehad met de politie ofzo? Dat zou het enige zijn wat ik kan bedenken waarom ze je er uit willen pikken.. Maar beetje gek dat jullie dat dan nu al weten..

Ik ben 1x bij de security extra gefouilleerd, maar dat heeft verder niet veel met de douane te maken. De pieper ging af terwijl ik door het poortje liep. Ik weet nog steeds niet waar hij op is afgegaan aangezien ik niks anders mee/aan had als op al mijn andere vluchten in die tijd, misschien ging hij gewoon random af, ik mocht na dat ik gefouilleerd was en ze niks konden vinden gelijk doorlopen, een man naast me werd extra gecontroleerd toen, met zo'n losse metaal detector etc.

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:58

*

Laatst aangepast door Smikkell op za 18 jun 2011 - 22:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:58

Toen wij naar Isla Margarita gingen werden we er op de heen en terugreis uitgepikt.

Toen mijn man alleen naar Isla Margarita geweest is was hij zijn paspoort verloren :shock:
Op dat moment kneep hij `m echt even haha. De reisleidster heeft toen een gesprek met de douane gehad. En met een paar centen zijn ze daar zo omgekocht....

Op de terugweg van Turkije zijn we er ook uit gehaald maar toen we zeiden dat we twee sloffen sigaretten en twee nep polo's voor mijn man bij hadden mochten we door.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 13 jun 2011 - 4:59

Noa schreef:Huh, wat raar dat ze dat al van tevoren bepalen... Amerika is sowieso heel streng, altijd echt vet moeilijk bij die grens. Ik ben zelf nog nooit apart genomen, maar vrienden wel. Dan doorzoeken ze je hele tas, een vriendin moest zelfs ieder blaadje van haar dagboek open vouwen zodat ze konden zien dat er niks inzat... :shock:

Normaal is dat ze je ondervragen: waar ga je heen, hoelang blijf je, wanneer heb je je spullen ingepakt, heb je alleen je tas gepakt of ws er iemand bij>? wat ga je in NY doen, waar slaap je, hoe ken je die persoon, hoelang kennen jullie elkaar, hoe heb je die persoon leren kennen? Suspect En dan een foto maken, vingerafdrukken, paspoort controle natuurlijk, nog fouilleren, bodyscan, dat is de standaard procedure.

Vragen ze dit standaard? Mij vriend en ik gingen gewoon apart van elkaar door de douane daar, er werd me gevraagd wat mijn doel was van mijn reis, en verder niets (wel idd vingerafdrukken en controle paspoort) maar verder geen andere vragen over mijn reispartner, mijn bagage en ook niet gefouilleerd. (3 jaar geleden)

Wel 1 tip, probeer niet grappig te doen bij de douane want dat vinden ze niet relaxt. Ook moet je telefoon uit staan etc.
Ik heb wel bij de security check daar gehad (vlogen van LA naar SF), dat ik mijn slippers aan had, en dus verder blote voeten, iedereen moest zijn schoenen uit, maar had re helemaal niet aan gedacht dat mijn slippers ook uit moesten (vaak moesten schoenen alleen vanwege eventueel metaal van de ringetjes van veters),nou ik kreeg me toch een snauw!

Laatst aangepast door AngelNyn op ma 13 jun 2011 - 5:01; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:01

Schijnbaar pikken ze er van tevoren al een aantal mensen uit. Schijnt ook niet totaal random te gaan. Maar we hebben allebei geen crimineel verleden. Komen geen van beide uit buitenland. Dus werkelijk geen idee.
Wat het volgens KLM ook nog kon zijn was dat ons ESTA formulier bij KLM nog niet goed doorgekomen was. Dit hebben we zelf wel.
Dus ESTA of douane check. Nou geef ik daar verder niet veel om, maar vind het wel een beetje spannend.

En wordt je dan op de terugweg ook weer helemaal doorgelicht? Ivm spullen die we willen kopen? laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:02

Waarom en hoe kan het dat ze dat van te voren al weten? Zetten ze dat dan in de computer? Dat vind ik echt een heel raar verhaal en echt nog nooit van gehoord. Het hangt toch van de douane beamte af, zou je zeggen?

Amerika is inderdaad wel een crime om door de immigration te komen. Verwacht een rij van een uur, en dan valt het hopelijk mee. Ze stellen vragen wat je komt doen, hoe lang je blijft en je moet je vingerafdrukken laten maken en een webcam foto. Maar als je vriendelijk lacht en keurig standaard antwoord geeft, valt het allemaal wel mee. Ik ben er nog nooit uitgepikt voor een grondiger onderzoek, ook niet toen ik op een studentenvisum reisde. Wel heb ik ervaringen van andere Amerika gangers gehoord, waarvan de man mee moest en twee uur lang ondervraagd is, en de vrouw moest wachten. Vreselijk. Maar ik zou niet weten waarom ze jullie er uit pikken en al helemaal niet van te voren. Vind dat een raar verhaal, hoe komt je reisadviseur daar aan? En nog meer: Hoe kan diegene dat zien? Vaag.

Neem aan dat je je ESTA allang hebt aangevraagd trouwens? Just checking :P

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 13 jun 2011 - 5:02

Ik ben zelf nog nooit eruit gepikt maar mensen met wie ik was wel. En inderdaad wat Noa zegt klopt helemaal, dat kun je allemaal verwachten. Daarbij moet je gewoon altijd vriendelijk blijven en doen wat ze zeggen(niet gaan mopperen als je je hele tas overhoop moet halen e.d. want dan kunnen hun ook een stuk minder aardig worden. Daarbij moet je ook absoluut niet twijfelen(dat ik nogal verdacht). Dus als hij vraagt: Ben jij altijd bij je tas/koffer geweest, is ie niet in andermans handen geweest? Dan moet je gewoon gelijk nee zeggen(al heb je hem wel eens bij je vriend laten staan omdat je naar de wc moest, of heeft de bus/taxi chauffeur hem uit de wagen gehaald). Op het moment dat je namelijk gaat twijfelen spitsen zij de oren en gaan ze je echt nog meer ondervragen en onderzoeken. Dus nooit onzeker zijn. Daarbij stellen ze je inderdaad veel vragen, zoals Noa zei.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:03

Maar wij gaan daar alleen heen om vakantie te vieren. Logeren in een hotel.. dus snap er geen snars van.
We zullen wel zien, dit zijn nou dingen waar ik niet van kan slapen snachts Wink
Wilde speciale flesjes meenemen voor shampoo enzo, maar dat mocht nu niet van mijn vriend Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:03

AngelNyn schreef:
Noa schreef:Huh, wat raar dat ze dat al van tevoren bepalen... Amerika is sowieso heel streng, altijd echt vet moeilijk bij die grens. Ik ben zelf nog nooit apart genomen, maar vrienden wel. Dan doorzoeken ze je hele tas, een vriendin moest zelfs ieder blaadje van haar dagboek open vouwen zodat ze konden zien dat er niks inzat... :shock:

Vragen ze dit standaard? Mij vriend en ik gingen gewoon apart van elkaar door de douane daar, er werd me gevraagd wat mijn doel was van mijn reis, en verder niets (wel idd vingerafdrukken en controle paspoort) maar verder geen andere vragen over mijn reispartner, mijn bagage en ook niet gefouilleerd. (3 jaar geleden)
Is standaard nu. Tenminste, naar Memphis/Miami wel. Die vragen doen ze op Schiphol en dan in Amerika nog een keer. Ik vond dat ze op Schiphol nog iets meer doorvroegen dan in Amerika... daar doen ze ook gelijk de bodyscan en het fouilleren (dat moest bij ons iedereen van de vlucht) De foto en vingerafdrukken doen ze dan weer bij de immigration in Amerika.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 13 jun 2011 - 5:04

Lize schreef:Schijnbaar pikken ze er van tevoren al een aantal mensen uit. Schijnt ook niet totaal random te gaan. Maar we hebben allebei geen crimineel verleden. Komen geen van beide uit buitenland. Dus werkelijk geen idee.
Wat het volgens KLM ook nog kon zijn was dat ons ESTA formulier bij KLM nog niet goed doorgekomen was. Dit hebben we zelf wel.
Dus ESTA of douane check. Nou geef ik daar verder niet veel om, maar vind het wel een beetje spannend.

En wordt je dan op de terugweg ook weer helemaal doorgelicht? Ivm spullen die we willen kopen? laughcry

Door de security moet je dan inderdaad ook weer daar in Amerika, maar pas in NL krijg je eventueel gezeik met de douane als je bijvoorbeeld heel veel electronica gekocht hebt, of als je bijv uit Turkije komt met een koffer vol nepkleding, maar in feite loop je na het ophalen van je bagage zo naar buiten zonder enige controle.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:04

Lize schreef:

Je ESTA hoef je inderdaad niet uitgeprint te hebben, maar is wel zo prettig. Je kan nog bij het instappen van het vliegtuig een controle krijgen waar men die wilt zien of je ticket wilt zien (met name je terug ticket, want ze willen zeker weten dat je niet illegaal blijft). Een keertje kon ik m'n boarding pass toen niet vinden, dat was nogal stressen Wink

Op de terugweg hoef je niet meer door de douane, alleen als je weer in NL bent. Daar kunnen ze ook willekeurig je koffer open maken, dus van gekochte kleding moet je de kaartjes afknippen!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:04

Marin: ESTA hebben we al lang klaar liggen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 13 jun 2011 - 5:05

Noa schreef:
AngelNyn schreef:

Is standaard nu. Tenminste, naar Memphis/Miami wel. Die vragen doen ze op Schiphol en dan in Amerika nog een keer. Ik vond dat ze op Schiphol nog iets meer doorvroegen dan in Amerika... daar doen ze ook gelijk de bodyscan en het fouilleren (dat moest bij ons iedereen van de vlucht) De foto en vingerafdrukken doen ze dan weer bij de immigration in Amerika.

Ahh ok smile Ja wij vlogen vanaf Fiji destijds, dus zal er ook wel mee te maken hebben smile
Achja, vind die extra controles nooit zo'n probleem, behalve dat het lang duurt, maar heb liever dat ze iedereen goed controleren dan dat er toch 1 gek doorheen glipt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:06

Monte schreef:Ik ben zelf nog nooit eruit gepikt maar mensen met wie ik was wel. En inderdaad wat Noa zegt klopt helemaal, dat kun je allemaal verwachten. Daarbij moet je gewoon altijd vriendelijk blijven en doen wat ze zeggen(niet gaan mopperen als je je hele tas overhoop moet halen e.d. want dan kunnen hun ook een stuk minder aardig worden. Daarbij moet je ook absoluut niet twijfelen(dat ik nogal verdacht). Dus als hij vraagt: Ben jij altijd bij je tas/koffer geweest, is ie niet in andermans handen geweest? Dan moet je gewoon gelijk nee zeggen(al heb je hem wel eens bij je vriend laten staan omdat je naar de wc moest, of heeft de bus/taxi chauffeur hem uit de wagen gehaald). Op het moment dat je namelijk gaat twijfelen spitsen zij de oren en gaan ze je echt nog meer ondervragen en onderzoeken. Dus nooit onzeker zijn. Daarbij stellen ze je inderdaad veel vragen, zoals Noa zei.
Ja precies! Gewoon alles heel zeker beantwoorden. Dus: heb je je koffer alleen ingepakt : JA! (terwijl je moeder misschien geholpen heeft ofzo en er nog even een vriendin langs kwam Very Happy ) en: Heb je spullen in je koffer geleend of is het allemaal van jezelf? Allemaal van mezelf (al heb je misschien de camera van je vader geleend ofzoiets ) :cyclops:

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:06

Noa, Memphis staat er om bekend dat ze extreem streng zijn. Ik heb ook echt een uur in die rij gewoon op de grond gezeten, omdat er gewoon geen beweging in die rij was. Maar over 't algemeen zijn dat de standaard vragen die je kunt verwachten inderdaad, dat klopt smile

Toen ik laatst in Washington Dulles stond, was ik eindelijk aan de beurt, en toen was er een nationale storing in 't systeem waardoor ik nog een half uur extra daar heb moeten wachten. Zo irritant! Gelukkig had ik ruimschoots de tijd voor m'n overstap.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:07

*

Laatst aangepast door Smikkell op za 18 jun 2011 - 22:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:07

Maar Lize, ik denk dat je helemaal niks te vrezen hebt hoor! Je bent gewoon samen met je vriend en jullie slapen in een hotel en jullie reisdoel is heel duidelijk. Dus het zit wel goed, denk ik. Al kan je er natuurlijk altijd tussen uit worden gepikt, maar jullie hebben gewoon een heel duidelijk doel, dus dat is gewoon prima!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:08

Nou we zullen het wel zien. Veel kleren heb ik toch niet bij en die mogen ze van mij allemaal inzien. Zelfs alle kleurrijke strings laughcry We zullen het wel zien. Ik moet vooral eigenlijk niet gaan stress-en hierom.

En dat verhaal van de douane kregen wij van onze reisadviseur en zij weer van de KLM. Dus geen idee..

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:09

Marin schreef:Noa, Memphis staat er om bekend dat ze extreem streng zijn. Ik heb ook echt een uur in die rij gewoon op de grond gezeten, omdat er gewoon geen beweging in die rij was. Maar over 't algemeen zijn dat de standaard vragen die je kunt verwachten inderdaad, dat klopt smile

Toen ik laatst in Washington Dulles stond, was ik eindelijk aan de beurt, en toen was er een nationale storing in 't systeem waardoor ik nog een half uur extra daar heb moeten wachten. Zo irritant! Gelukkig had ik ruimschoots de tijd voor m'n overstap.
Whaha, ja ik heb daar al twee keer gestaan. De eerste keer dacht ik dat er alleen controle was op Schiphol, dus ik had in het vliegtuig nogal veel gezopen (de Amerikaan naast me had een fles Jack Daniels meegenomen Very Happy ) en toen kwam ik dus half laveloos op Memphis aan... Oeps! Embarassed

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:10

Noa schreef:Maar Lize, ik denk dat je helemaal niks te vrezen hebt hoor! Je bent gewoon samen met je vriend en jullie slapen in een hotel en jullie reisdoel is heel duidelijk. Dus het zit wel goed, denk ik. Al kan je er natuurlijk altijd tussen uit worden gepikt, maar jullie hebben gewoon een heel duidelijk doel, dus dat is gewoon prima!

Nou thnx Wink Ik moet vooral rustig blijven.. ben een stresskip met reizen.
Vriend zegt ook: We hebben niks te verbergen. Zijn wat dat betreft keurige burgers.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:11

Lize schreef:
Noa schreef:Maar Lize, ik denk dat je helemaal niks te vrezen hebt hoor! Je bent gewoon samen met je vriend en jullie slapen in een hotel en jullie reisdoel is heel duidelijk. Dus het zit wel goed, denk ik. Al kan je er natuurlijk altijd tussen uit worden gepikt, maar jullie hebben gewoon een heel duidelijk doel, dus dat is gewoon prima!

Nou thnx Wink Ik moet vooral rustig blijven.. ben een stresskip met reizen.
Vriend zegt ook: We hebben niks te verbergen. Zijn wat dat betreft keurige burgers.
Ja tuurlijk joh, komt wel goed! Enne ik zou het adres van het hotel ook even bij de hand houden, dat heb je nodig voor zo'n formuliertje

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: