notaris
+3
Paper Crown
luisa
Fiebje
7 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: notaris
Hoi juul, maar ze doen toch allemaal hetzelfde? Waarom zulke prijsverschillen? Document blijft toch hetzelfd!
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Fiebje schreef:Hoi juul, maar ze doen toch allemaal hetzelfde? Waarom zulke prijsverschillen? Document blijft toch hetzelfd!
Sorry ben het weekend druk geweest anders had ik wel eerder gereageerd.
De notaris kan en mag zijn honorarium zelf vaststellen. Dit betekent in feite gewoon zijn uurloon (ook al doet de notaris veelal alleen bespreken en passeren, de medewerkers stellen het op en die moeten ook betaalt worden). Als je naar een notaris gaat die aangesloten is bij Netwerk Notarissen dan krijg je bijvoorbeeld ook een service certificaat. Dit bekent dat je na 5 jaar contact op kunt nemen om te kijken of je testament nog up to date is. Dit kan bijvoorbeeld telefonisch. Daarom is zo'n notariskantoor weer duurder dan een kantoor die hier niet bij zit. Verder zijn er wettelijke kosten waaraan gehouden moet worden, maar die betaal je bij elke notaris.
De inhoud van het document blijft hetzelfde. De formuleringen van het testament kunnen verschillen omdat er verschillende programma's voor zijn.
Juul- Fluisteraar
- Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Mijn vriend en ik hebben een samenlevingscontract met een verblijvingsbeding er in. Dus mocht het zo zijn dat ik kom te overlijden, dan is daarin bepaald dat mijn deel van het huis en mijn deel van de inboedel niet automatisch naar mijn erfgenamen (mijn familie) gaat, maar aan mijn vriend toebehoort. Anders krijg je dat gedoe van uitkopen e.d..
Edit: we hebben geen testament
Ik zou wel graag willen trouwen of in ieder geval een geregistreerd partnerschap willen, maar moet mijn vriend nog over de streep trekken.
Edit: we hebben geen testament
Ik zou wel graag willen trouwen of in ieder geval een geregistreerd partnerschap willen, maar moet mijn vriend nog over de streep trekken.
Gast- Gast
Weetjewel schreef:Wij hebben overigens wel meegenomen dat stel wij dood zijn en er een erfenis is, en onze kinderen een partner hebben en zouden gaan scheiden zij geen recht hebben op die erfenis ook al zijn ze in gemeenschap van goederen getrouwd.
Dat hebben wij ook idd. Wij hebben ook de zaken als voogdij en wie de zaken gaat regelen als wij beide overlijden geregeld.
Naast 2 testamenten hadden wij dan nog partnerschaps voorwaarde.
Idd goed rond kijken wat de prijzen kunnen idd nog flink verschillen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Thanx! zal eens kijken of er een netwerk notaris hier in de buurt zit. Zal vast wel woon in de stad.Juul schreef:Fiebje schreef:Hoi juul, maar ze doen toch allemaal hetzelfde? Waarom zulke prijsverschillen? Document blijft toch hetzelfd!
Sorry ben het weekend druk geweest anders had ik wel eerder gereageerd.
De notaris kan en mag zijn honorarium zelf vaststellen. Dit betekent in feite gewoon zijn uurloon (ook al doet de notaris veelal alleen bespreken en passeren, de medewerkers stellen het op en die moeten ook betaalt worden). Als je naar een notaris gaat die aangesloten is bij Netwerk Notarissen dan krijg je bijvoorbeeld ook een service certificaat. Dit bekent dat je na 5 jaar contact op kunt nemen om te kijken of je testament nog up to date is. Dit kan bijvoorbeeld telefonisch. Daarom is zo'n notariskantoor weer duurder dan een kantoor die hier niet bij zit. Verder zijn er wettelijke kosten waaraan gehouden moet worden, maar die betaal je bij elke notaris.
De inhoud van het document blijft hetzelfde. De formuleringen van het testament kunnen verschillen omdat er verschillende programma's voor zijn.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Koopcontract notaris.
» Verschil hyptoheekberekening bank en notaris
» Notaris kosten bij aankoop huis
» Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?
» Verschil hyptoheekberekening bank en notaris
» Notaris kosten bij aankoop huis
» Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: