Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?
Aangezien wij een huis gekocht hebben ( ) en binnen enkele dagen het koopcontract gaan tekenen, heeft de verkopend makelaar ons gevraagd door te geven welke notaris wij kiezen.
Ik heb naar 2 notarissen gebeld die goed aangeschreven staan c.q. bekenden ervaring mee hebben, en heb van de 1e nu een offerte binnen. Deze komt neer op een bedrag van ongeveer 1150 euro. Dit bedrag is dan voor de leverings- en hypotheekakte (incl. kosten kadaster). De 2e offerte krijg ik zo nog binnen.
Aangezien dit ons eerste koophuis betreft, heb ik niet echt een idee of dit nu een redelijke prijs zou zijn of niet. Iemand die mij hier iets over kan vertellen????
Ik heb naar 2 notarissen gebeld die goed aangeschreven staan c.q. bekenden ervaring mee hebben, en heb van de 1e nu een offerte binnen. Deze komt neer op een bedrag van ongeveer 1150 euro. Dit bedrag is dan voor de leverings- en hypotheekakte (incl. kosten kadaster). De 2e offerte krijg ik zo nog binnen.
Aangezien dit ons eerste koophuis betreft, heb ik niet echt een idee of dit nu een redelijke prijs zou zijn of niet. Iemand die mij hier iets over kan vertellen????
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?
Ik heb net even gekeken (wij hebben 3 weken geleden een huis gekocht) en wij waren alles bij elkaar voor de notaris net geen €1400,- kwijt en daar was al wat vanaf gehaald omdat wij al vaker bij die notaris geweest zijn.
Ik denk dus dat de offerte die jij gekregen hebt een hele redelijke prijs is. De bedragen voor het kadaster zijn vaste bedragen (volgens mij zo rond de €400,-).
Ik denk dus dat de offerte die jij gekregen hebt een hele redelijke prijs is. De bedragen voor het kadaster zijn vaste bedragen (volgens mij zo rond de €400,-).
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij zijn wij ook zoiets kwijt. Gefeliciteerd trouwens!
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ok, 2e offerte is duurder, komt neer op 1275 euro, verschil lijkt vooral in tarief wat ze rekenen voor kosten opmaken hypotheekakte te zitten.
Kadasterkosten offerte 1 en 2 lijken inderdaad redelijk gelijk te liggen, wordt op de offerte anders gepresenteerd (bij 1 onder hetzelfde kopje en bij 2 per akte).
Lastig nog om keuze te maken. Puur voor het geld is de keus natuurlijk makkelijk, maar ja de kwaliteit van een notaris blijft toch een beetje gissen.
Kadasterkosten offerte 1 en 2 lijken inderdaad redelijk gelijk te liggen, wordt op de offerte anders gepresenteerd (bij 1 onder hetzelfde kopje en bij 2 per akte).
Lastig nog om keuze te maken. Puur voor het geld is de keus natuurlijk makkelijk, maar ja de kwaliteit van een notaris blijft toch een beetje gissen.
mezzoforte- Prater
Nog meer ervaringen? Hebben jullie de koopakte ook laten inschrijven bij het kadaster?
mezzoforte- Prater
Wij waren volgens mij 1550 euro kwijt, maar wij hebben ook meteen testamenten op laten stellen. Dus het is zeker een redelijke prijs.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Notaris kosten bij aankoop huis
» Verzekeringen bij aankoop huis
» Taxatie bij aankoop huis
» Taxatierapport bij aankoop huis
» Kosten verkoop eigen huis
» Verzekeringen bij aankoop huis
» Taxatie bij aankoop huis
» Taxatierapport bij aankoop huis
» Kosten verkoop eigen huis
Pagina 1 van 1