Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  mezzoforte di 8 jan 2013 - 5:01

Aangezien wij een huis gekocht hebben ( :cheering: :cheering: :cheering: ) en binnen enkele dagen het koopcontract gaan tekenen, heeft de verkopend makelaar ons gevraagd door te geven welke notaris wij kiezen.

Ik heb naar 2 notarissen gebeld die goed aangeschreven staan c.q. bekenden ervaring mee hebben, en heb van de 1e nu een offerte binnen. Deze komt neer op een bedrag van ongeveer 1150 euro. Dit bedrag is dan voor de leverings- en hypotheekakte (incl. kosten kadaster). De 2e offerte krijg ik zo nog binnen.

Aangezien dit ons eerste koophuis betreft, heb ik niet echt een idee of dit nu een redelijke prijs zou zijn of niet. Iemand die mij hier iets over kan vertellen????
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  Fiwen di 8 jan 2013 - 5:25

Ik heb net even gekeken (wij hebben 3 weken geleden een huis gekocht) en wij waren alles bij elkaar voor de notaris net geen €1400,- kwijt en daar was al wat vanaf gehaald omdat wij al vaker bij die notaris geweest zijn.
Ik denk dus dat de offerte die jij gekregen hebt een hele redelijke prijs is. De bedragen voor het kadaster zijn vaste bedragen (volgens mij zo rond de €400,-).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  Lonely Goatherd di 8 jan 2013 - 5:28

Volgens mij zijn wij ook zoiets kwijt. Gefeliciteerd trouwens!smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  mezzoforte di 8 jan 2013 - 5:36

Ok, 2e offerte is duurder, komt neer op 1275 euro, verschil lijkt vooral in tarief wat ze rekenen voor kosten opmaken hypotheekakte te zitten.

Kadasterkosten offerte 1 en 2 lijken inderdaad redelijk gelijk te liggen, wordt op de offerte anders gepresenteerd (bij 1 onder hetzelfde kopje en bij 2 per akte).

Lastig nog om keuze te maken. Puur voor het geld is de keus natuurlijk makkelijk, maar ja de kwaliteit van een notaris blijft toch een beetje gissen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  mezzoforte di 8 jan 2013 - 10:28

Nog meer ervaringen? Hebben jullie de koopakte ook laten inschrijven bij het kadaster?
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 22:22

Wij waren volgens mij 1550 euro kwijt, maar wij hebben ook meteen testamenten op laten stellen. Dus het is zeker een redelijke prijs.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk? Empty Re: Keuze notaris bij aankoop huis, zijn kosten redelijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum