Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil hyptoheekberekening bank en notaris

5 plaatsers

Ga naar beneden

Verschil hyptoheekberekening bank en notaris Empty Verschil hyptoheekberekening bank en notaris

Bericht  Lady4 za 9 jul 2011 - 23:08

Ik heb een hypotheek afgesloten bij de bank en omdat ik over drie weken ga tekenen bij de notaris, heb ik van de notaris nu ook de akte en hypotheekberekening gekregen.

Als ik de overdrachtsbelasting heb afgetrokken is mijn hypotheekberekening van de bank nog 2500 euro hoger dan de berekening van de notaris. Dit zit vast in de kosten koper. Maar hoe zit het met dat verschil, krijg ik dat terug ofzo?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil hyptoheekberekening bank en notaris Empty Re: Verschil hyptoheekberekening bank en notaris

Bericht  Paper Crown zo 10 jul 2011 - 0:03

Ik denk dat dat de provisie is die de bank van je krijgt..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Verschil hyptoheekberekening bank en notaris Empty Re: Verschil hyptoheekberekening bank en notaris

Bericht  Lady4 zo 10 jul 2011 - 1:20

Ooh dat zou inderdaad ook kunnen. Jammer! :P
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 10 jul 2011 - 5:42

Onze hypotheekadviseur heeft expres een paar dingen hoger berekend dan dat het daadwerkelijk gaat zijn (taxatie, notariskosten, e.d.), dat verschil krijgen we contant uitbetaald (zo'n € 3000,-). Dus het zou kunnen dat dat bij jou ook gebeurd. Je kan daarvoor het beste even contact opnemen met je adviseur. Maar als ik het zo lees, dan lijkt het me wel.

Als bovenstaande zo is, moet je er wel rekening mee houden dat je alleen maar hypotheekrente aftrek kan krijgen over de berekening van de notaris. Tenzij je het geld aan je huis besteed (als in meerwaarde van het huis), maar dan moet je wel de bonnetjes bewaren. Dan heb je dus wel recht op de aftrek van wat er bij de bank geleend is.
Doe je dat niet, dan krijg je aan het eind van het jaar een berekening van de belastingdienst dat je te veel aftrek hebt gehad.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow zo 10 jul 2011 - 7:26

Dat hadden wij ook, de hypothekenman had alles ruim genomen, uiteindelijk hielden we 1500 euro over. Dit kregen we gestort op onze rekening.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Tania zo 10 jul 2011 - 7:39

Wij kregen dat verschil ook op onze rekening gestort.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady4 zo 10 jul 2011 - 9:20

Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden. Lekker hoor, ik krijg dan straks echt een mooi spaarpotje terug smile

Hebben jullie dat geld toen gebruikt om gelijk al een deel van je hypotheek af te lossen of niet?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: