Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand ervaring met strikslips?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand ervaring met strikslips? Empty Iemand ervaring met strikslips?

Bericht  Michje1985 di 2 aug 2011 - 7:14

Onze dochter wordt morgen 1 jaar en we zijn al denk ik 4-5x bij de huisarts geweest met luieruitslag, soort schimmelinfectie en zelfs vandaag tot bloedens toe.

De dokter adviseerde ons haar regelmatig in de blote billen te laten liggen/kruipen of luierbroekjes aan te hebben.
Alleen overal geweest(Zeeman, Wibra en Hema) en nergens vind ik katoenen luiers.
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met strikslips? Zag ze op internet staan voor 10 stuks voor 4,95.

Weet iemand of deze uit te wassen zijn? En hoe wordt het ervaren? Want anders ga ik zolang ze nog niet zindelijk is over tot strikslips en koop ik er een stuk of 20-30 zodat ze niet meer zoveel pijn heeft en onder de uitslag zit.

Heb overigens verschillende soorten luiers gebruikt( Pampers, Kruidvat, Action, AH,Etos) maar bij alle luiers heeft ze hetzelfde, ook verschonen we haar 5-8x per dag!

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand ervaring met strikslips? Empty Re: Iemand ervaring met strikslips?

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:19

katoenen luiers kun je het beste via internet kopen, in de winkel vindt je ze inderdaa nauwelijks. Je moet even goed opletten van welk materiaal de strikslips zijn, als dit gewoon plastic is, gaat het broeien en wordt de uitslag alleen maar erger, de strikslips moet je dan in PUL hebben. Dit lijkt op plastic, maar ademt wel goed. Je moet trouwens wel katoenen luiers onder strikslips hebben hè. Je kunt ook eens kijken naar satijnen inleggers. Daar schijnt van nature een helend product in te zitten.

Als je meer vragen hebt over wasbaar luieren mag je ze wel stellen, wij luieren zelf wasbaar.

Laatst aangepast door Dromertje op di 2 aug 2011 - 7:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Michje1985 di 2 aug 2011 - 7:20

dromertje, heb je voor mij misschien internet site ofzo waar ik op zou kunnen kijken? Ben echt een leek op dit gebied.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:26

www.kaatjekatoen.nl en www.mistermirko.be zijn wel goede site's. Maar ik waarschuw je alvast: er is zoveel dat je door de bomen het bos niet meer gaat zien Wink Wat wil je precies, altijd wasbaar luieren, of voor een korte tijd? Wasbare luiers zijn namelijk wel een behoorlijke investering en eigenlijk wel te kostbaar om maar een korte tijd te gebruiken.

Gast
Gast

Bericht  Michje1985 di 2 aug 2011 - 7:34

Zo inderdaad, zit net op de site te kijken maar is erg duur! Dan had ik er gelijk mee moeten beginnen.
Maar strikslips alleen kan niet dan?

Pfoe waar zou ik dan katoenen broekjes kunnen vinden?

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 2 aug 2011 - 7:39

ik heb op het moment een aantal 'chineesjes'. Dat zijn luiers die het overbroekje en de luier in één hebben en doordat ze verstelbaar zijn, meegroeien met het gewicht. Die zijn wat goedkoper.
Wat ook een stuk goedkoper is om een hydrofielluier te vouwen en een overbroekje (of strikslip) erover heen te doen. Ik wil trouwens nog wat van mijn nachtluiers verkopen, dit zijn wel hele dikke fluffy luiers, maar wellicht iets om uit te proberen? Dan kun je er wel een overbroekje bij krijgen van me.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 2 aug 2011 - 7:41

@ Michje, ik heb een tijdje terug voor T wasbare luiers gekocht maar ze sluiten bij hem (nog) niet goed aan bij zijn beentjes. Als je wil kun je ze van mij overnemen, stuur me maar een pm als je interesse hebt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 1:28

Ik wou net zeggen, je kan als je tijdelijk wil gewoon die hydrofiele luiers gebruiken ( zo deden ze het vroeger ook smile )
en met mooi weer gewoon lekker in de blote billen buiten leggen!

Je kan haar ook met blote billen in de box leggen ( als het warm is ) Ik weet niet of je nog van die onderleggers hebt uit je kraampakket, die leg je onder haar billen neer dan word het niet zo'n bende smile

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 1:51

Dromertje schreef:katoenen luiers kun je het beste via internet kopen, in de winkel vindt je ze inderdaa nauwelijks. Je moet even goed opletten van welk materiaal de strikslips zijn, als dit gewoon plastic is, gaat het broeien en wordt de uitslag alleen maar erger, de strikslips moet je dan in PUL hebben. Dit lijkt op plastic, maar ademt wel goed. Je moet trouwens wel katoenen luiers onder strikslips hebben hè. Je kunt ook eens kijken naar satijnen inleggers. Daar schijnt van nature een helend product in te zitten.

Als je meer vragen hebt over wasbaar luieren mag je ze wel stellen, wij luieren zelf wasbaar.

Heb je daar een speciale reden voor om wasbare luiers te pakken? Uiteraard natuurlijk als ik erover nadenk maar dan ben ik nieuwsgierig naar het waarom...ik zou echt geen zin hebben om die vieze luiers te wassen hahahah het milieu kan me wat dat betreft dan ff gestolen worden. angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:00

Printje: even heel kort samengevat: financieel voordeliger, eerder zindelijk en minder luieruitslag :P En dat het beter is voor het milieu is mooi mee genomen, maar niet echt onze overweging.

Dat wassen valt reuze mee, ik gooi de luiers in een waszak in een grote emmer, ik doe de waszak met luiers en al in de wasmachine, je hoeft ze dus niet voor te spoelen met de hand o.i.d.

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 3 aug 2011 - 2:03

Oke ik dacht dat je het vanuit het milieu zou doen hahaha. En is het echt zo dathet voordeliger is? Ik meen ooit gelezen te hebben dat het uiteindelijk elkaar niet veel maakt..omdat je de luiers op hoge temperaturen moet wassen, het wasmiddel wat je ervoor extra gebruikt en de aanschafsprijs maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:09

De luiers bij elkaar hebben me ongeveer 150 euro gekost. Dat heb je er dus al vrij snel uit. Ik was één keer per week op 60 graden. Geen idee wat zo'n wasbeurt kost. Wasmiddel kost iets van 5 euro (maar ik heb 3 flessen voor 10 euro gekocht, dus ik was voordeliger uit) en daar kan heel vaak van wassen, ik schat wel een keer of 30/35 per fles, dat is dus iets van 10 cent per wasbeurt. Uiteindelijk ben je wel echt goedkoper uit, helemaal als je direct begint met wasbaar luieren en je ze eventueel ook voor de tweede gebruikt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:11

Ik heb ook eens op die site gekeken en zoiets spreekt mij 'later' (haha daar gaan we weer) ook wel aan. Maar stop je dan die luiers met poep en al in de wasmachine Embarassed .. Of moet je dat er nog uitscheppen ofzo haha.. (he gatsie dit klinkt wel ranzig volgens mij)..

Of lost het zeg maar op en gaat dan gewoon de afvoer door? angel

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 3 aug 2011 - 2:15

Onze dochter poept altijd op hetzelfde tijdstip ('s ochtends tijdens de pap) en in de luier die ze dan om heeft zit een wegwerpvelletje (uitgewassen billendoekje) die ik weg gooi. Dan zit er nauwelijks tot geen poep in de luier. Mocht ze per ongeluk wel een keer gepoept hebben als er geen wegwerpvelletje in de luier zit, kan ik het meestal zo omkeren boven het toilet en valt de drol eruit zonder dat ik het aan hoef te raken. Restjes poep worden gewoon weg gespoeld in de wasmachine. Klinkt misschien vies, maar aan de andere kant doe je er toch ook gewoon ondergepoepte rompertjes en vieze waskussenhoezen van de spuitluiers in de wasmachine?

Er zijn ook mensen die altijd een wegwerpvelletje in de luier hebben trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: