Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

alleen naar brazilie

3 plaatsers

Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty alleen naar brazilie

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 5:43

heeft iemand dit weleens gedaan? Is het veilig genoeg voor een vrouw alleen om daar rond te reizen? Is het makkelijk te bereizen als je geen portugees of spaans spreekt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  Polly za 11 jun 2011 - 10:28

Ik ga binnenkort een half jaar alleen naar Brazilië. Wanneer ben jij van plan om te gaan? Het lijkt me trouwens wel lastig als je geen Portugees of Spaans spreekt, van wat ik gehoord heb.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:11

Ik ben van plan in het najaar te gaan. Ik ken wel mensen in Brazilie, maar ik ga rondreizen dus dat zijn 2 stops die ik wil maken. Ik heb wel vaker door een land gereisd waar ze bijna geen Engels spraken en ik hun taal niet sprak. Alleen heb ik t idee dat Brazilie ook nog ietwat gevaarlijk is als vrouw alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  Schaapke zo 12 jun 2011 - 9:40

Ik weet wel dat Spaans geen gangbare taal in Brazilië hebt, dus dat je daar ook niet veel aan zal hebben, als je dat überhaupt ook maar een beetje spreekt of er een woordenboek van mee zou willen nemen.

Verder weet ik niet zoveel over de veiligheid (of onveiligheid) voor vrouwen in het land...

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 12:09

Schaapke schreef:Ik weet wel dat Spaans geen gangbare taal in Brazilië hebt, dus dat je daar ook niet veel aan zal hebben, als je dat überhaupt ook maar een beetje spreekt of er een woordenboek van mee zou willen nemen.

Verder weet ik niet zoveel over de veiligheid (of onveiligheid) voor vrouwen in het land...
De spreektaal is natuurlijk portugees maar in bijv protugal kom je best ver met spaans daarom mijn voorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 21:41

Spaans lijkt een beetje op portugees, dus ik denk dat je daar juist wel wat aan zou hebben. Als je bijv praat tegen Brazilianen zullen ze vaak wel gewoon begrijpen

Wat betreft onveiligheid, in 99% van de gevallen ligt het gewoon aan jezelf. Als je savonds gaat reizen, met je rugtas op je rug, in onveilige buurten gaat lopen, met overvolle portemonnee iets gaan afrekenen, ja je vraagt er dan wel een beetje om natuurlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  M_as wo 15 jun 2011 - 5:00

Brazilie is niet overdreven gevaarlijk. Alleen in de grote steden zoals Rio, Sao Paolo wel oppassen in bepaalde wijken en buurten. Ik denk dat je wel echt goed portugees en of spaans moet kunnen. Engels kunnen de meesten absoluut niet! Spaans wel redelijk dus daar red je het wel mee smile Mooi land hoor, veel plezier !
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen naar brazilie Empty Re: alleen naar brazilie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum