Alleen naar New York
+14
_Lacey_
rapa nui
Gympie
mzcharlotte
Kiekeboe
Marin
Rumble
Lady Starstruck
Bliss
Poubelle
Lonely Goatherd
Antibes
Caro
Carra
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Alleen naar New York
Bij gebrek aan een vriend ben ik een aantal keer met een vriendin op vakantie geweest. Dat was hartstikke leuk, maar ik merk dat het toch anders is dan met een partner. Eigenlijk heb ik gewoon weer zin om alleen op vakantie te gaan. Doen waar ik zin in heb wanneer ik wil.
Nu hoorde ik op de radio een DJ die een week in zijn eentje naar New York is geweest. Hij was ontzettend enthousiast over het alleen zijn en dat het voor iedereen aan te raden is.
Ik ben vaker alleen op vakantie geweest, dus dat is op zich het probleem niet. Maar New York, is dat leuk alleen? Zijn er meiden alleen geweest? Is het vervelend dat je de indrukken die je op doet niet met iemand kan delen? Is het moeilijk om contact te leggen in zo een inmense stad? Is het veilig genoeg als vrouw alleen?(daar begon mijn zus namelijk gelijk over..)
Nu hoorde ik op de radio een DJ die een week in zijn eentje naar New York is geweest. Hij was ontzettend enthousiast over het alleen zijn en dat het voor iedereen aan te raden is.
Ik ben vaker alleen op vakantie geweest, dus dat is op zich het probleem niet. Maar New York, is dat leuk alleen? Zijn er meiden alleen geweest? Is het vervelend dat je de indrukken die je op doet niet met iemand kan delen? Is het moeilijk om contact te leggen in zo een inmense stad? Is het veilig genoeg als vrouw alleen?(daar begon mijn zus namelijk gelijk over..)
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Re: Alleen naar New York
Ik heb het gedaan en m'n zus intussen ook twee keer. Ik vind het heerlijk om alleen te reizen, júist in een stad als New York. Niemand kijkt daar raar op als je alleen naar een museum of uiteten gaat. Het is daar de normaalste zaak van de wereld.
Ik heb niet zo erg de behoefte dingen te delen of dagelijks met iemand te kletsen, ik krijg er juist rust van als ik het zelf kan ervaren (maar scheelt ook dat ik fotografeer). Ik heb dan eigenlijk ook nooit echt heel erg contact gelegd, tijdens reizen, want ik heb daar geen behoefte aan. Maar in een hostel kan dat natuurlijk wel als je zou willen. Je zou ook kunnen kiezen voor Couchsurfen, dan logeer je bij een echte New Yorker.
Qua veiligheid vond ik het goed te doen. Ik ben niet echt Harlem in geweest met m'n grote camera, maar zonder zou ik dat ook prima doen. Ik heb me altijd veilig gevoeld, ook 's avonds met de metro, hoewel ik ook wel eens een taxi pakte.
Ik heb niet zo erg de behoefte dingen te delen of dagelijks met iemand te kletsen, ik krijg er juist rust van als ik het zelf kan ervaren (maar scheelt ook dat ik fotografeer). Ik heb dan eigenlijk ook nooit echt heel erg contact gelegd, tijdens reizen, want ik heb daar geen behoefte aan. Maar in een hostel kan dat natuurlijk wel als je zou willen. Je zou ook kunnen kiezen voor Couchsurfen, dan logeer je bij een echte New Yorker.
Qua veiligheid vond ik het goed te doen. Ik ben niet echt Harlem in geweest met m'n grote camera, maar zonder zou ik dat ook prima doen. Ik heb me altijd veilig gevoeld, ook 's avonds met de metro, hoewel ik ook wel eens een taxi pakte.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou het ook zo doen hoor! Denk dat ik het ook wel ga doen, zodra mijn portemonnee het toe laat maar ik zeg: doen! Juist super als je dat alleen doet!
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Thanks Marin, ik hoopte al dat jij zou reageren, want dan is het altijd positief wat alleen reizen betreft. Dat heb ik even nodig! Ik word nu steeds enthousiaster.
Is september een goede tijd om te gaan? Dan is het iets minder warm toch?
Couchsurfen heb ik nog nooit gedaan, maar daar kan ik me wel eens in gaan verdiepen. Juist wel spannend.
En veiligheid, ach, er zijn daar ook dagen dat geen moord wordt gepleegd.
Couchsurfen heb ik nog nooit gedaan, maar daar kan ik me wel eens in gaan verdiepen. Juist wel spannend.
Carra- Kletskop
Ik zou in iedergeval echt niet bang zijn qua veiligheid. Het is daar altijd druk.
Ik zou wel echt laat op de avond/nacht de metro en dergelijke niet gaan opzoeken. Of plekken waar het rustig is. Maar verder wonen er genoeg 'Single Ladies' in New York die daar toch echt de straat op moeten
Ik zou wel echt laat op de avond/nacht de metro en dergelijke niet gaan opzoeken. Of plekken waar het rustig is. Maar verder wonen er genoeg 'Single Ladies' in New York die daar toch echt de straat op moeten
Gast- Gast
Carra schreef:Thanks Marin, ik hoopte al dat jij zou reageren, want dan is het altijd positief wat alleen reizen betreft. Dat heb ik even nodig! Ik word nu steeds enthousiaster.
Wij zijn ooit op 11 september heen gevlogen en een hele fijne week qua temperatuur gehad! Het was wel nog echt hoogseizoen, ook ivm Fashion Week natuurlijk, dus daar zou je nog ef rekening mee kunnen houden. Maar ik vind het tof dat je dit van plan bent.
En ja: zolang je maar je eigen gezonde verstand gebruikt lijkt me niet dat vreselijke dingen kunnen gebeuren.. (op uitzonderingen na, maar kom op: dat kan je in NL ook gebeuren).
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ja joh, hier worden toch ook moorden gepleegd.. Kijk, je moet het niet gaan opzoeken. Een beetje gezond verstand helpt je al een enorm end op weg.
En ja, ik zou het je zeker aanraden te doen, ik vind het heerlijk! September is een hele mooie maand voor NYC. Niet te warm meer maar nog lekker Indian Summer.
En ja, ik zou het je zeker aanraden te doen, ik vind het heerlijk! September is een hele mooie maand voor NYC. Niet te warm meer maar nog lekker Indian Summer.
Marin- Lady Post-a-lot
Dat was ook de afspraak die ik met mezelf gemaakt had nadat de scheiding rond zou zijn, dan zou ik sparen en in mijn eentje naar NY gaan, met Marin als voorbeeld in gedachten
Alleen toen kwam mijn vriend op m'n pad. En hoewel ik het samen reizen natuurlijk veel leuker vind, hoop ik ooit nog een keer in mijn eentje ergens heen te gaan, nog altijd bij voorkeur New York.
Alleen toen kwam mijn vriend op m'n pad. En hoewel ik het samen reizen natuurlijk veel leuker vind, hoop ik ooit nog een keer in mijn eentje ergens heen te gaan, nog altijd bij voorkeur New York.
Gast- Gast
Je kunt toch nog steeds wel zonder hem gaan, Maple? Ik zou dat echt zo stoer vinden als je dat doet!
Dat was echt één van de eerste dingen die ik tegen m'n vriend zei: Alles goed en wel, maar ik ga ook echt nog wel eens zonder je op reis. In m'n eentje of met vriendinnen of familie.
Moet kunnen, vind ik. Die vrijheid vind ik heerlijk juist. Andersom mag hij best een tripje met zijn beste vriend maken als ie dat wil (alleen hoeft ie niet zo nodig).
Merk wel dat nu we langere tijd samen zijn ik echt niet twee weken zonder 'm zou willen en grote reizen gaan we gewoon samen maken, maar stel ik zou heel erg de behoefte krijgen om een weekendje weg te willen voor een stedentripje, dan kan dat in onze relatie gewoon.
Dat was echt één van de eerste dingen die ik tegen m'n vriend zei: Alles goed en wel, maar ik ga ook echt nog wel eens zonder je op reis. In m'n eentje of met vriendinnen of familie.
Moet kunnen, vind ik. Die vrijheid vind ik heerlijk juist. Andersom mag hij best een tripje met zijn beste vriend maken als ie dat wil (alleen hoeft ie niet zo nodig).
Merk wel dat nu we langere tijd samen zijn ik echt niet twee weken zonder 'm zou willen en grote reizen gaan we gewoon samen maken, maar stel ik zou heel erg de behoefte krijgen om een weekendje weg te willen voor een stedentripje, dan kan dat in onze relatie gewoon.
Marin- Lady Post-a-lot
Oh dat kan ik zeker nog wel doen hoor, moet ik eerst het financiële plaatje regelen, haha. En voor nu heb ik er ook nog geen behoefte aan, idd veel te leuk samen. Maar het kriebelt wel, alleen en op je eigen tempo alles verkennen, doen waar je zelf zin in hebt.
Hoewel ik al wel vind dat dat soort dingen met mijn vriend echt 10000x vrijer en meer ongedwongen aanvoelen dan met mijn ex.
Hoewel ik al wel vind dat dat soort dingen met mijn vriend echt 10000x vrijer en meer ongedwongen aanvoelen dan met mijn ex.
Gast- Gast
Yay! Ik heb er nu nog meer zin in. September it is!
Ik ben zelf ook niet zo bang voor veiligheid hoor. Maar ik heb nog al overbezorgde ouders en een zus die dat wel zijn.
Ik ben zelf ook niet zo bang voor veiligheid hoor. Maar ik heb nog al overbezorgde ouders en een zus die dat wel zijn.
Carra- Kletskop
Dat scheelt natuurlijk ook Maple. Met je ex was toch zo'n andere situatie, waardoor dat idee van alleen gaan misschien daaruit is ontstaan. Maar ik ben er van overtuigd dat alleen reizen voor iedereen goed kan zijn. M'n zus is zo anders dan ik, bijvoorbeeld, ze heeft nooit in het buitenland willen studeren, reizen trok haar niet extreem, maar toch is ze nu al 2 x in haar eentje naar New York gegaan (wel laatste keer iemand opgezocht en toen zat ze vast door Sandy dus moest ze langer blijven), maar ook zij vond het echt geweldig. Ik vind het zo bevrijdend, alleen reizen. Echt gewoon helemaal in je eentje beslissen waar je heen gaat en wat je doet. Ik moet zelf dan altijd wel opletten, want ik vraag altijd té veel van mezelf dan, ik ren dan door zo'n stad en wil te veel doen...Samen met iemand anders wordt er dan sneller rustig aan gedaan, dus dat is wel weer een voordeel. Maar nee.. Ik ben fan, vind het heerlijk! Ik heb dan altijd zo veel rust en ik kan zo intens genieten van ergens in een bakkerij/cafe/restaurant zitten, om me heen kijken, beetje lezen en gewoon m'n eigen gedachten alleen te horen en niets anders.
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk Carra!
Marin- Lady Post-a-lot
Punk'd schreef:Ik zou in iedergeval echt niet bang zijn qua veiligheid. Het is daar altijd druk.
Dat her ergens druk is, betekent natuurlijk nog niet dat het velig is he..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Punk'd schreef:Ik zou in iedergeval echt niet bang zijn qua veiligheid. Het is daar altijd druk.
Nee, da's waar! Maar ik ben altijd geruster als het ergens druk is want dan zijn er tenminste mensen die evt zouden kunnen helpen (hoewel dat ook niks zegt natuurlijk). Maar als ik ergens alleen ben, en ik zie één persoon aan komen lopen of rijden, ben ik altijd zenuwachtiger dan wanneer ik nog net één iemand meer zie
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Antibes schreef:Punk'd schreef:Ik zou in iedergeval echt niet bang zijn qua veiligheid. Het is daar altijd druk.
Nee, da's waar! Maar ik ben altijd geruster als het ergens druk is want dan zijn er tenminste mensen die evt zouden kunnen helpen (hoewel dat ook niks zegt natuurlijk). Maar als ik ergens alleen ben, en ik zie één persoon aan komen lopen of rijden, ben ik altijd zenuwachtiger dan wanneer ik nog net één iemand meer zie
haha dat bedoel ik. Nu ben ik ook het type wat in een dorp banger is dan in een stad
Ik snap niet dat er zoveel vrouwen fluitend na de kroeg gezellig naar hun dorp fietsen alleen.. Brr helemaal niemand te zien, super stil. In de stad loopt altijd wel iemand, of zie je iemand waarnaar je kunt schreeuwen als er wat gebeurt
Maar qua bomontploffingen ofzo.. ja dat zullen ze eerder in NYC doen dan in Aalten ofzo.
Gast- Gast
Ben dan wel niet alleen, maar wel twee keer in september in New York geweest en ik kan het je van harte aanraden! Op wat aanspraak van verwarde zwervers na (maar dat was 's avonds laat in vrijwel verlaten/iets mindere buurten) heb ik me altijd heel prettig en veilig gevoeld. Er is meer dan genoeg te doen en net wat Marin zegt, juist in zo'n miljoenenstad is het heel normaal om alleen te zijn, heerlijk opgaan in de massa.
En ik val in herhaling bij elk New York-topic, maar: ik wil oohook!
En ik val in herhaling bij elk New York-topic, maar: ik wil oohook!
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Jaaa New York baby!
Ik ga, als m'n vriendin haar vakantie eindelijk doorkrijgt, hoogstwaarschijnlijk in mei!
Alleen ik kan alleen in de schoolvakanties en bij haar is het nog niet zeker of zij dan kan, op haar werk is het dan juist een hele drukke periode.
Maar ik heb wel besloten dat als zij die vakantie niet toegewezen krijgt dat ik ook alleen ga!
Ik ga, als m'n vriendin haar vakantie eindelijk doorkrijgt, hoogstwaarschijnlijk in mei!
Alleen ik kan alleen in de schoolvakanties en bij haar is het nog niet zeker of zij dan kan, op haar werk is het dan juist een hele drukke periode.
Maar ik heb wel besloten dat als zij die vakantie niet toegewezen krijgt dat ik ook alleen ga!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Oooh ik wil ooooook naar NYC! Heb er alleen het geld niet voor (over) tot nu toe Maar ooit ga ik!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
haha Bliss ik heb precies hetzelfde.
Ik wilde altijd alleen gaan. Na mijn vmbo-t wilde ik een jaar highschool doen maar dat heb ik toen niet gedaan omdat ik mijn vriend(je) toen leerde kennen. (haha het is toch goed geweest, want ik ben nu nog steeds bij hem ).. maar ergens ook wel heel jammer. Toen heb ik geroepen dat ik stage wilde lopen in NYC (dat kon niet op mijn opleiding omdat wij een testjaar waren).. Toen werd het na mijn opleiding.. Ja.. dus dat zou vanaf januari kunnen. Maar zonder baan en geen geld gaat dat niet lukken
Ik dacht eerst dan ga ik gewoon nog een studie doen en dan kan ik naar NYC en betaal ik dat mijn ouders terug. Maar dat was gewoon een uitvlucht. Ik wil helemaal niet meer studeren! Ik ben er helemaal klaar mee.
Nu gaat het zo goed tussen mij en mijn vriend dat ik eigenlijk alle vakanties met hem samen wil doen. Ik ben gewoon niet het type om alleen echt weg te gaan. Alle stelletjes die ik zou zien.. Whoo ik zou me echt klote voelen. Ik zou trouwens wel met een vriendin ofzo gaan. Dat lijkt me misschien nog wel leuker (A) hahaha.. en dan dik stappen daar
New York meeting.. Iemand?
Ik wilde altijd alleen gaan. Na mijn vmbo-t wilde ik een jaar highschool doen maar dat heb ik toen niet gedaan omdat ik mijn vriend(je) toen leerde kennen. (haha het is toch goed geweest, want ik ben nu nog steeds bij hem ).. maar ergens ook wel heel jammer. Toen heb ik geroepen dat ik stage wilde lopen in NYC (dat kon niet op mijn opleiding omdat wij een testjaar waren).. Toen werd het na mijn opleiding.. Ja.. dus dat zou vanaf januari kunnen. Maar zonder baan en geen geld gaat dat niet lukken
Ik dacht eerst dan ga ik gewoon nog een studie doen en dan kan ik naar NYC en betaal ik dat mijn ouders terug. Maar dat was gewoon een uitvlucht. Ik wil helemaal niet meer studeren! Ik ben er helemaal klaar mee.
Nu gaat het zo goed tussen mij en mijn vriend dat ik eigenlijk alle vakanties met hem samen wil doen. Ik ben gewoon niet het type om alleen echt weg te gaan. Alle stelletjes die ik zou zien.. Whoo ik zou me echt klote voelen. Ik zou trouwens wel met een vriendin ofzo gaan. Dat lijkt me misschien nog wel leuker (A) hahaha.. en dan dik stappen daar
Gast- Gast
Punk'd schreef:haha Bliss ik heb precies hetzelfde.
Kun je mei 2013?
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Jaah ik ga met je mee
Als ik nou wordt aangenomen bij die baan! Dan heb ik wel geld haha. Moeten ze me alleen nog vrij geven.
oh ik ben wel erg voorbarig.
Als ik nou wordt aangenomen bij die baan! Dan heb ik wel geld haha. Moeten ze me alleen nog vrij geven.
oh ik ben wel erg voorbarig.
Gast- Gast
Ik ben niet alleen geweest, maar wel in september in NY geweest. Ik vond het eigenlijk te warm. Maar ik kan niet zo goed tegen hitte. Het was 28 graden en ik liep me toch te puffen. Ik denk wel dat je alleen kan gaan. Al zou ik het zelf niet zo snel doen maar dat is meer omdat ik dat niet gezellig vind.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik heb een tijd in NY gewoond en hing elk weekend wel ergens in NYC rond, ook als vrouw alleen is het echt prima te doen. Sommige plekken moet je gewoon wel echt mijden maar zolang je geen gekke dingen doet gaat dat prima.
Verder is het in september heerlijk. Ik liep vaak in oktober gewoon in een t-shirtje en heb zelfs een keer een hittegolf meegemaakt in oktober dus dat is zeker aan te raden.
Wel supertof dat je in je eentje gaat! Ik ben echt USA verslaafd en dan vooral aan NY. Heerlijk vind ik het!
Alvast veel plezier, die voorpret alleen al is zo leuk!
Verder is het in september heerlijk. Ik liep vaak in oktober gewoon in een t-shirtje en heb zelfs een keer een hittegolf meegemaakt in oktober dus dat is zeker aan te raden.
Wel supertof dat je in je eentje gaat! Ik ben echt USA verslaafd en dan vooral aan NY. Heerlijk vind ik het!
Alvast veel plezier, die voorpret alleen al is zo leuk!
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Ik had het vandaag met mijn vriend erover, dat ik nog altijd een keertje alleen naar NY wilde gaan. Ik had verwacht dat hij allemaal beren op de weg zou zien, misschien gepasseerd zou voelen, want waarom zou ik alléén naar NY willen, en niet met hem... Maar het eerste wat hij echt direct zei was: Dan doe je dat toch?
Goed. Welk kostenplaatje kan ik verwachten voor 5 dagen New York?
Goed. Welk kostenplaatje kan ik verwachten voor 5 dagen New York?
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Naar new york alleen?
» Ik zoek.. tickets naar New York
» Ik zoek... tickets naar New York
» alleen naar istanbul
» Alleen naar een concert?
» Ik zoek.. tickets naar New York
» Ik zoek... tickets naar New York
» alleen naar istanbul
» Alleen naar een concert?