hoe oplossen...met ons aan tafel, maar schema in de war
+3
Jilke
loesje
Tania
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
hoe oplossen...met ons aan tafel, maar schema in de war
Wij kunnen pas om 18.30 eten.
Nu krijgt X. om 17.30 warm eten en om 18.45 fles. Om 19u ligt ie in bed.
Nu hij 1 wordt en met de pot mee gaat eten, willen we graag met zn 3-tjes aan tafel (wel zo gezellig en makkelijk). Dit kan niet eerder dan 18.30. Maar dat redt hij noooooooooooooit.
Kan ik het combineren met het laten vervallen van de fles? Hoe zouden jullie dit schema ombouwen?
Hij krijgt nu
07.00: 180cc
09.00: 2 stuks fruit + water / sap
11.30: 2 boterhammen + water / sap
15.00: yoghurt of cracker
17.30: groentehap
18.45: 180cc+rijstebloem
Nu krijgt X. om 17.30 warm eten en om 18.45 fles. Om 19u ligt ie in bed.
Nu hij 1 wordt en met de pot mee gaat eten, willen we graag met zn 3-tjes aan tafel (wel zo gezellig en makkelijk). Dit kan niet eerder dan 18.30. Maar dat redt hij noooooooooooooit.
Kan ik het combineren met het laten vervallen van de fles? Hoe zouden jullie dit schema ombouwen?
Hij krijgt nu
Gast- Gast
Re: hoe oplossen...met ons aan tafel, maar schema in de war
Kun je de yoghurt/cracker niet wat later doen? Hier doe ik het rond 15.30/16.00 dan houdt hij het wat langer vol tot we kunnen eten. Anders misschien omwisselen met het fruit, dat vult misschien iets meer dan een cracker?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
ik zou de laaste fles en het avondeten omwisselen
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou 's morgens een boterham bij z'n fles doen of pap erdoor, en dan het hele schema met een halfuur, drie kwartier opschuiven. Evt rond 17:00 nog een koekje of halve cracker oid, of het fruit naar de middag en de cracker naar rond half 10, 10 uur?
Gast- Gast
Ik zou ook zijn schema proberen langzaam een half uur/uur op te gaan schuiven. Steeds met een kwariertje later en zo zit hij vanzelf op jullie tijden.
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Als je bij het ontbijt nu een boterham bij de fles doet of pap erdoor, hief je niet geleidelijk aan te verschuiven. Dan kun je in één keer het schema opschuiven Of je doet om 7:00 een fles melk en om 8:00 een boterham, dan kun je alles meteen met een uur opschuiven. alleen melk bij z'n ontbijt vind ik best weinig, volgens mij krijgen de meeste kindjes rond die leeftijd pap of brood?
Gast- Gast
Hoe doe je het nu `s morgens? eerst fles en daarna aankleden?
Dan zou ik eerst gaan aankleden enzo en dan een broodje eten. Dan heb je dat al iets opgeschoven
11:30 vind ik al wel vroeg voor een broodje eten, dat zou ik opschuiven. En dan de rest ook.
Wij doen om 10 uur fruit en om 12 uur eten.
Omdat het avond eten aan de late kant is en de fles er anders zo snel opzit zou ik van de fles het toetje maken en dan misschien iets minder (120 of 150cc?)
07.30: broodje met wat melk
10.00: 2 stuks fruit + water / sap
12:30: 2 boterhammen + water / sap
15.30: yoghurt of cracker
18:30: groentehap
18:45: bordje pap(of fles) als toetje
Zoiets?
Dan zou ik eerst gaan aankleden enzo en dan een broodje eten. Dan heb je dat al iets opgeschoven
11:30 vind ik al wel vroeg voor een broodje eten, dat zou ik opschuiven. En dan de rest ook.
Wij doen om 10 uur fruit en om 12 uur eten.
Omdat het avond eten aan de late kant is en de fles er anders zo snel opzit zou ik van de fles het toetje maken en dan misschien iets minder (120 of 150cc?)
07.30: broodje met wat melk
10.00: 2 stuks fruit + water / sap
12:30: 2 boterhammen + water / sap
15.30: yoghurt of cracker
18:30: groentehap
18:45: bordje pap(of fles) als toetje
Zoiets?
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik lees even mee met dit topic, aangezien hier precies hetzelfde is, wij eten ook altijd rond 18.30 en mijn zoontje krijgt nu om 17.00 zijn potje groente en om 19.00 de fles, dus ongeveer hetzelfde en wij willen ook graag met z'n 3-en eten.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Waarom krijgt hij `s ochtends geen brood?
Ik zou het zo doen:
07.00: 1 of 2 sneetjes brood met een flesje/beker melk
09.30: Fruit met drinken
12.00: Brood met melk
16.00: Tussendoortje met drinken
18.30: Warme hap + toetje
En dan kijken of hij ide laatste fles uberhaupt nog wil voor het slapen gaan.
En dan wel `s ochtends en `s middags bij het brood melk geven zodat hij wel aan voldoende zuivel komt.
Ik zou het zo doen:
07.00: 1 of 2 sneetjes brood met een flesje/beker melk
09.30: Fruit met drinken
12.00: Brood met melk
16.00: Tussendoortje met drinken
18.30: Warme hap + toetje
En dan kijken of hij ide laatste fles uberhaupt nog wil voor het slapen gaan.
En dan wel `s ochtends en `s middags bij het brood melk geven zodat hij wel aan voldoende zuivel komt.
Gast- Gast
Ik zou de fles van 7 uur gaan halveren (of een beker gewone melk gaan geven) en hem boterhammen aanbieden.ivax schreef:
Hij krijgt nu
Tegen 10 uur zijn fruit gaan geven. Om 12 uur de boterhammen en gewone melk (of de water, sap)
Tussen 15 en 16 uur een koekje of iets anders hartigs, in ieder geval iets wat een beetje vult. Ik mis hier wat te drinken eigenlijk.
En verder gewoon samen met jullie laten eten, dat lukt op den duur best wel. HEt is even puzzelen en misschien even jammeren rond 17.30 uur maar daar went hij vrij snel aan.
Gast- Gast
Update...we hebben sinds een aantal dagen een ander schema, en het werkt vooralsnog prima:
06.45: pap (180 magere melk + brinta oid)
09.15: 2 stuks fruit + water/thee/roosvicee
11.30: 2 boterhammen + water/thee/roosvicee
14.00: koekje/cracker/soepstengel
16.45: yoghurt + water/thee/roosvicee
18.15: avondeten + 200 cc magere melk
Al twijfel ik of ik in de middag niet ook melk moet geven. Hij lust het prima...zou 380 genoeg zijn? Of 400...als ik in ochtend 20cc erbij doe?
06.45: pap (180 magere melk + brinta oid)
09.15: 2 stuks fruit + water/thee/roosvicee
11.30: 2 boterhammen + water/thee/roosvicee
14.00: koekje/cracker/soepstengel
16.45: yoghurt + water/thee/roosvicee
18.15: avondeten + 200 cc magere melk
Al twijfel ik of ik in de middag niet ook melk moet geven. Hij lust het prima...zou 380 genoeg zijn? Of 400...als ik in ochtend 20cc erbij doe?
Gast- Gast
Ik zou idd na de boterham wat melk geven. Gewoon even kijken wat hij wil na zn boterham. Zelf zou ik tussen de 100 en 150cc geven.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Ik zou idd na de boterham wat melk geven. Gewoon even kijken wat hij wil na zn boterham. Zelf zou ik tussen de 100 en 150cc geven.
dus zo'n 500 - 550 cc in totaal op 1 dag? is dat niet veel melk? Weet niet hoor, maar ik drink ook altijd maar 1 beker...ben niet zo'n melkdrinker.
Gast- Gast
Mijn zoontje krijgt nog 3 keer 210 cc + 7 schepjes, maar dat gaan we nu terugbrengen naar 3 keer 180 + 6.
Annemie- Ratel
Annemie schreef:Mijn zoontje krijgt nog 3 keer 210 cc + 7 schepjes, maar dat gaan we nu terugbrengen naar 3 keer 180 + 6.
Jullie gebruiken dus nog opvolgmelk? Wij zijn er sinds 2 dagen helemaal vanaf. Hij vindt de gewone melk om te smullen!
Moet a.s. week naar het CB, even vragen wat 'normaal' is.
Gast- Gast
Ja we gebruiken nog opvolgmelk, maar na dat topic van van de week stappen we toch over op gewone melk, scheelt behoorlijk in de kosten. Dus jouw zoontje vind het wel lekker, ik ben benieuwd wat onze zoon er van vind. Gebruik je volle of halfvolle melk? En dan moet ik ook vitamine d druppels geven of niet??
Ben benieuwd wat het cb zegt, mijn zoontje is 1 week jonger.
Ben benieuwd wat het cb zegt, mijn zoontje is 1 week jonger.
Annemie- Ratel
Met een jaar is 300cc zuivel genoeg. Daar behoort ook het toetje en kaas op de boterham bij.
Hier gaat ze er ook overheen hoor, net als mama een melkmonster.
`s Ochtends 170cc melk
`s Middags bij de boterham 170cc melk
En `s avonds een toetje
En normaal krijgt ze ook elke dag minimaal 1 boterham met kaas.
`s Ochtends 170cc melk
En `s avonds een toetje
Gast- Gast
Hazeltje schreef:Met een jaar is 300cc zuivel genoeg. Daar behoort ook het toetje en kaas op de boterham bij.
`s Ochtends 170cc melk
En `s avonds een toetje
X. krijgt ook nog yoghurt...vaak een flink bakje volle yoghurt. Niet eens aan gedacht.
Gast- Gast
Dan zou ik de melk na het avond eten weg laten en dan gewoon yoghurt geven.
Gast- Gast
Nieuwe schema ziet er op zich wel goed uit. Wat je ook kan doen als je aan zoveel melk komt is melk met thee mengen. Dan is het in verhouding toch minder melk, en heeft ie wel meteen wat meer vocht binnen. Joris dronk hier eigenlijk altijd 2 bekers melk en een toetje. Dus in totaal zo'n 300-450 ml. Maar omdat hij verder tussendoor weinig wilde drinken deed ik toen hij 1 jaar was 2x een beker met een laagje thee en dan melk erbij. En die dronk hij dan wel 2 bij zijn ontbijt en de lunch. Op een gegeven moment ging hij zelf meer tussendoor drinken en minder bij het eten.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
LMCurious schreef:Nieuwe schema ziet er op zich wel goed uit. Wat je ook kan doen als je aan zoveel melk komt is melk met thee mengen. Dan is het in verhouding toch minder melk, en heeft ie wel meteen wat meer vocht binnen. Joris dronk hier eigenlijk altijd 2 bekers melk en een toetje. Dus in totaal zo'n 300-450 ml. Maar omdat hij verder tussendoor weinig wilde drinken deed ik toen hij 1 jaar was 2x een beker met een laagje thee en dan melk erbij. En die dronk hij dan wel 2 bij zijn ontbijt en de lunch. Op een gegeven moment ging hij zelf meer tussendoor drinken en minder bij het eten.
das een goeie tip! Heb nu vanalles geprobeerd, en hij drinkt alleen OF melk, OF roosvicee. Water en thee is paar slokjes en dan duwt ie de fles weg, of hij gaat ermee spelen....
morgen eens proberen.
Gast- Gast
vitamine D druppels moeten kindjes krijgen tot 4 jaar naast de 300 cc die ze dagelijks moeten drinken met 1 jaar. staat in een folder die ik van het cb heb gekregen
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe kan ik dit oplossen?
» Ziek kind, hoe oplossen met opvang?
» Hoe zou je dit 'up' oplossen?
» Van tafel gevallen
» Hoe moet ik dit oplossen?
» Ziek kind, hoe oplossen met opvang?
» Hoe zou je dit 'up' oplossen?