Hoe ga ik dit oplossen?
+3
Snoopy
Janelie
Monte
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe ga ik dit oplossen?
Ik heb vandaag van de psychiater AD gekregen, Venlafaxine, beter bekend als Efexor.
Nu kwam ik bij de apotheek om het op te halen, en ze raden me aan om een week geen auto te gaan rijden ivm de bijwerkingen. Maar hoe ga ik dat oplossen? Morgen moet ik weer met de auto omdat ik dan een gesprek heb bij mijn behandelaar, vrijdag moet ik naar mijn werk, zaterdag en zondag moet ik naar een verjaardag allemaal ook niet met het ov te doen.
Om het een week uit te stellen om ermee te beginnen gaat hem ook niet worden, want daar zijn ook weer afspraken gepland, waar ik met de auto naar toe moet.
Nu kwam ik bij de apotheek om het op te halen, en ze raden me aan om een week geen auto te gaan rijden ivm de bijwerkingen. Maar hoe ga ik dat oplossen? Morgen moet ik weer met de auto omdat ik dan een gesprek heb bij mijn behandelaar, vrijdag moet ik naar mijn werk, zaterdag en zondag moet ik naar een verjaardag allemaal ook niet met het ov te doen.
Om het een week uit te stellen om ermee te beginnen gaat hem ook niet worden, want daar zijn ook weer afspraken gepland, waar ik met de auto naar toe moet.
Gast- Gast
Re: Hoe ga ik dit oplossen?
Erg lastig. Is er niemand die met je mee kan rijden(jou kan rijden)?
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Die ik kan bedenken zijn mijn moeder en mijn vriend, maar beide moeten gewoon werken. Dus dat maakt het ook gewoon lastig.
Ik heb dan een buurvrouw die wel altijd thuis is, maar die heeft weer geen rijbewijs. Ook niet handig dus! :S
Ik heb dan een buurvrouw die wel altijd thuis is, maar die heeft weer geen rijbewijs. Ook niet handig dus! :S
Gast- Gast
Ik zou even de huisarts bellen en vragen in hoeverre het een advies is. Misschien kan je het van te voren ook aanvoelen dat het niet verstandig is om in de auto te stappen. Volgens mij is dit zo bij sommige medicijnen, terwijl anderen eerder een auto rij verbod met zich meebrengen.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ik weet niet om wat voor afstanden het gaat?
Anders zou je een taxi kunnen nemen op de momenten dat het ov niet mogelijk is.
Zou even informeren naar de kosten. Regiotaxi is meestal goedkoper en sommige centrales hebben ook een vaste prijs per zone.
Anders zou je een taxi kunnen nemen op de momenten dat het ov niet mogelijk is.
Zou even informeren naar de kosten. Regiotaxi is meestal goedkoper en sommige centrales hebben ook een vaste prijs per zone.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
In deze bijsluiter staat er een goede uitleg over:
http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medicijnen/Venlafaxine/
Het hangt dus heel erg van je dosering af, ze raadden ook aan om het dan savonds te slikken zodat je zo min mogelijk last er van hebt.
http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medicijnen/Venlafaxine/
Het hangt dus heel erg van je dosering af, ze raadden ook aan om het dan savonds te slikken zodat je zo min mogelijk last er van hebt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Een vriendin van me heeft onlangs de stempel epilepsie gekregen en moest in een dag haar rijbewijs inleveren. Heel onhandig als je met de auto naar je werk moet en je er niet kunt komen met het openbaar vervoer. Oplossing: Richting trein fietsen, fiets in de trein en dan nog drie kwartier fietsen naar haar werk. Niet ideaal, maar wel een oplossing. Natuurlijk zat ze eerst in de stress, want er waren geen andere mogelijkheden om op haar werk te komen etc., maar ze heeft wel iets bedacht.
Ik denk dat je voor de zekerheid gewoon een week geen auto moet rijden en ik weet heel erg zeker dat er een oplossing voor te bedenken is, ook al is het misschien niet ideaal. Die feesten bijvoorbeeld: daar gaan vast nog meer mensen naartoe. Dan zou je toch mee kunnen rijden als je uitlegt dat je ivm medicijngebruik even geen auto mag rijden?
Begrijp me niet verkeerd, ik zou in jouw situatie ook even niet zo goed weten wat ik moest doen, maar probeer eens rustig per afspraak te plannen/bedenken hoe je er ook kunt komen. Ik weet zeker dat het je lukt. Het is denk ik best belangrijk om goed aan je medicijnen te wennen toch?
En ik vind dat je buurvrouw gewoon even haar rijbewijs moet halen hoor. Ze kan toch wel bedenken dat het voor jou misschien een keer handig is ?
Ik denk dat je voor de zekerheid gewoon een week geen auto moet rijden en ik weet heel erg zeker dat er een oplossing voor te bedenken is, ook al is het misschien niet ideaal. Die feesten bijvoorbeeld: daar gaan vast nog meer mensen naartoe. Dan zou je toch mee kunnen rijden als je uitlegt dat je ivm medicijngebruik even geen auto mag rijden?
Begrijp me niet verkeerd, ik zou in jouw situatie ook even niet zo goed weten wat ik moest doen, maar probeer eens rustig per afspraak te plannen/bedenken hoe je er ook kunt komen. Ik weet zeker dat het je lukt. Het is denk ik best belangrijk om goed aan je medicijnen te wennen toch?
En ik vind dat je buurvrouw gewoon even haar rijbewijs moet halen hoor. Ze kan toch wel bedenken dat het voor jou misschien een keer handig is ?
Gast- Gast
Ik heb inderdaad ook de tip gekregen om het 's avonds te slikken ivm de bijwerkingen.
De arts is er heel voorzichtig mee geworden omdat ik echt heel erg naar ben geworden van een andere AD. Ze heeft er ook melding van gemaakt bij de crisisdienst eventueel, mocht ik bellen en het weer niet goed gaat. Dus vandaar ook het liever niet autorijden.
En taxi is ook niet te doen helaas.
Ik heb net even mijn moeder gesproken en ik denk dat ik gewoon maar vrijdagavond ga beginnen, want het weekend rijdt zij dan wel had ze gezegd. Dus dan maar zo proberen.
Het is voor mij geen doen om met 3 kinderen op de fiets te gaan Amé mag ook nog niet eens op de fiets.
En ja het is voor de buuv handig als ze haar rijbewijs haalt
De arts is er heel voorzichtig mee geworden omdat ik echt heel erg naar ben geworden van een andere AD. Ze heeft er ook melding van gemaakt bij de crisisdienst eventueel, mocht ik bellen en het weer niet goed gaat. Dus vandaar ook het liever niet autorijden.
En taxi is ook niet te doen helaas.
Ik heb net even mijn moeder gesproken en ik denk dat ik gewoon maar vrijdagavond ga beginnen, want het weekend rijdt zij dan wel had ze gezegd. Dus dan maar zo proberen.
Het is voor mij geen doen om met 3 kinderen op de fiets te gaan Amé mag ook nog niet eens op de fiets.
En ja het is voor de buuv handig als ze haar rijbewijs haalt
Gast- Gast
Maar is de bus of de trein geen optie dan? Ik zou het risico echt niet nemen als je er vorige keer zo naar van bent geworden..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ja, om je kinderen nou een week weg te doen gaat misschien ook wat ver. Ik wilde inderdaad ook al zeggen dat net voor het weekend beginnen misschien haalbaar was. Ik hoop dat je het allemaal gebolwerkt krijgt!
Gast- Gast
AngelNyn schreef:Maar is de bus of de trein geen optie dan? Ik zou het risico echt niet nemen als je er vorige keer zo naar van bent geworden..
Ik heb net even gekeken hoe lang ik er over doe met het OV vrijdag, maar de oppas moet zelf eerst gewoon werken dus die redt het ook niet om hier eerder te zijn.
Nou ja dan begin ik er gewoon vrijdagavond mee en dan zien we wel hoe het loopt.
Volgende week weer een week om alles te regelen.
Gast- Gast
Kun je ook niet met het OV naar je behandelaar en je werk, dan gaan je kinderen niet mee, toch?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
June schreef:Ja, om je kinderen nou een week weg te doen gaat misschien ook wat ver. Ik wilde inderdaad ook al zeggen dat net voor het weekend beginnen misschien haalbaar was. Ik hoop dat je het allemaal gebolwerkt krijgt!
Hahaha ja dat wordt een beetje lastig, ik vind het nu ook wel moeilijk om ermee te beginnen omdat ik nu wel 3 kids thuis heb. Toen ik zo ziek ben geworden had ik nog geen kinderen dus kon ik gewoon in bed gaan liggen. Maar dat wordt nu een beetje zeuren.
Gast- Gast
Maar is er een reële kans dat je er nu ook weer ziek van wordt dan? Het kan toch ook toeval zijn geweest? Het was immers wel echt een ander middel toch? Je vriend is toch wel regelmatig thuis?
Gast- Gast
Nee is geen toeval geweest, ik heb toen seroxat geslikt en heb er zelf psychoses van gehad. Iets wat ik echt nooit meer wil meemaken want dat is zo verschrikkelijk eng.
De psychiater vond het nu ook heel lastig om iets voor te schrijven en ga het nu dus slikken onder "toezicht' en begin ook met echt de minimale dosis van 37.5 mg.
Mijn vriend werkt van 7.00uur tot 17.00 dus ik ben vrij veel alleen thuis.
De psychiater vond het nu ook heel lastig om iets voor te schrijven en ga het nu dus slikken onder "toezicht' en begin ook met echt de minimale dosis van 37.5 mg.
Mijn vriend werkt van 7.00uur tot 17.00 dus ik ben vrij veel alleen thuis.
Gast- Gast
Wat heftig. Ik zou het ook wel erg spannend vinden om dan weer iets te gaan slikken inderdaad. Wel fijn dat het onder toezicht gebeurt, maar je zit dus wel nog veel alleen thuis. Komt de buurvrouw wel zoveel mogelijk langs dan? Daar heeft ze tenslotte geen rijbewijs voor nodig .
Gast- Gast
Ja er zijn gelukkig wat mensen die weten dat ik weer ga beginnen met AD dus mocht er wat zijn dan kan ik altijd bellen en is er heus iemand in de buurt.
Gast- Gast
Gelukkig . Ik weet niet of je de namen van je kindjes online wilt hebben (en je bent wel gewoon wie ik denk dat je bent toch?), maar heb je de oudste wel iets verteld? Dat ze iemand moet bellen als je een beetje gek doet of zo?
Gast- Gast
Nee daar hebben we het nog niet over gehad met haar, wel dat als er echt ooit iets gevaarlijks is gebeurd dat ze 112 kan bellen, maar dat was gewoon in het algemeen.
Gast- Gast
efexor komt me wel bekend voor! weet niet 100% zeker of ik dat ook heb gehad
ik werd iig heel erg moe en suf van AD...en werd daarnaast ervan ongesteld, dus ben ermee gestopt. Heb het maar heel kort gebruikt en ga nooit meer aan die rotzooi!
ik werd iig heel erg moe en suf van AD...en werd daarnaast ervan ongesteld, dus ben ermee gestopt. Heb het maar heel kort gebruikt en ga nooit meer aan die rotzooi!
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb het een paar jaar geleden gebruikt, de efexor dan. Ik heb inderdaad een week flink moeten wennen eraan, maar mij hebben ze niks gezegd over niet autorijden. Ik had ook een dubbele hoeveelheid van wat jij nu krijgt. Ik had vooral last van trillen en duizeligheid. Ook wel wat misselijk geloof ik. Ik kan me voorstellen dat duizeligheid gevaarlijk is in het verkeer! Wel vreemd dat het mij toen niet verteld is...
Toen ik ermee stopte, kreeg ik overigens dezelfde klachten weer. Toen heb ik het stoppen ook bewust in mijn vakantie gepland, omdat ik toen stage liep op een KDV en ik geen risico wilde lopen met de kindjes daar.
Sterkte ermee!
Toen ik ermee stopte, kreeg ik overigens dezelfde klachten weer. Toen heb ik het stoppen ook bewust in mijn vakantie gepland, omdat ik toen stage liep op een KDV en ik geen risico wilde lopen met de kindjes daar.
Sterkte ermee!
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Het klinkt misschien raar, maar ik zou me als ik jou was afmelden op het werk totdat je gewend bent aan de medicatie. Autorijden kan niet, je kan ongelukken veroorzaken. Maar met het OV is voor jezelf ook niet veilig.. je bent afwezig, moe, en wat al niet meer. Je zal maar ergens vallen of heel duizelig worden. Geen bangmakerij, maar zo is t toch?
Wat is er nou belangrijker, dat jij op je werk komt om maar je ding te doen terwijl je je hondsberoerd voelt of dat je rustig kan wennen aan je medicatie en je dat in je eigen vertrouwde omgeving kan doen?
Verder vind ik dat je mensen die je vertrouwd moet inlichten over je medicatiegebruik, en de mogelijke bijwerkingen daarvan. Ook voor je kind( jes?) maar ook zeker voor jezelf.
Wat is er nou belangrijker, dat jij op je werk komt om maar je ding te doen terwijl je je hondsberoerd voelt of dat je rustig kan wennen aan je medicatie en je dat in je eigen vertrouwde omgeving kan doen?
Verder vind ik dat je mensen die je vertrouwd moet inlichten over je medicatiegebruik, en de mogelijke bijwerkingen daarvan. Ook voor je kind( jes?) maar ook zeker voor jezelf.
Gast- Gast
@tea, ik kan vrijdag gewoon echt niet afzeggen. Dit omdat we voor het eerst met z'n allen bij elkaar komen, iedereen is daarbij en moet daarbij aanwezig zijn. Het gaat puur om een kenningsmakings gesprek met het personeel, laatste dingen voor het contract bespreken en dan ook tekenen.
Dus nu ook met mijn vriend afgesproken dat ik vrijdagavond ga beginnen, dan heeft het rustig de tijd om te wennen, want ik ga per 1 juli aan het werk.
Dus nu ook met mijn vriend afgesproken dat ik vrijdagavond ga beginnen, dan heeft het rustig de tijd om te wennen, want ik ga per 1 juli aan het werk.
Gast- Gast
Spannend dat je weer iets gaat gebruiken. Was je al met je vriend toen je die psychoses had?
Het is, denk ik, wel belangrijk dat je regelmatig iemand ziet die ze ook herkent bij je.
Met de effexor zou ik wel voorzichtig zijn met autorijden de eerste tijd. Mijn moeder gebruikt het ook en die werd er echt wel wiebelig van. Nu is zij soewieso heel gevoelig ervoor want ze merkt het ook heel snel als ze het te laat in neemt.
Mijn broer daarentegen, slikt ook sinds kort effexor en heeft nergens last van gehad.....
Fietsen zou ik ook zeker niet doen met de kleintjes, als je reactievermogen verminderd is wil je ook niet met fietsstoeltjes op de fiets zitten.
Maar als je het een paar dagen aankijkt en je hebt geen last, kun je wel gewoon rijden denk ik. En het zal inderdaad schelen dat je het s' avonds in gaat nemen, slaap je ook lekker
Ook spannend dat je weer aan het werk gaat!!!!
Het is, denk ik, wel belangrijk dat je regelmatig iemand ziet die ze ook herkent bij je.
Met de effexor zou ik wel voorzichtig zijn met autorijden de eerste tijd. Mijn moeder gebruikt het ook en die werd er echt wel wiebelig van. Nu is zij soewieso heel gevoelig ervoor want ze merkt het ook heel snel als ze het te laat in neemt.
Mijn broer daarentegen, slikt ook sinds kort effexor en heeft nergens last van gehad.....
Fietsen zou ik ook zeker niet doen met de kleintjes, als je reactievermogen verminderd is wil je ook niet met fietsstoeltjes op de fiets zitten.
Maar als je het een paar dagen aankijkt en je hebt geen last, kun je wel gewoon rijden denk ik. En het zal inderdaad schelen dat je het s' avonds in gaat nemen, slaap je ook lekker
Ook spannend dat je weer aan het werk gaat!!!!
Gast- Gast
Nee wij waren nog niet samen toen, Lise was er zelfs nog niet eens, dus het is ook best lang geleden alweer.
Maar mijn vriend is volgende week vrij dat vind ik wel erg prettig, dus mocht ik extreem moe worden dan kan ik gewoon naar bed.
Ja zeker spannend dat ik weer aan het werk ga hoor, ik heb er onwijs veel zin in. Toch er even uit en wat voor mezelf.
Maar mijn vriend is volgende week vrij dat vind ik wel erg prettig, dus mocht ik extreem moe worden dan kan ik gewoon naar bed.
Ja zeker spannend dat ik weer aan het werk ga hoor, ik heb er onwijs veel zin in. Toch er even uit en wat voor mezelf.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe kan ik dit oplossen?
» Hoe zou je dit 'up' oplossen?
» Paracetamol oplossen.
» Hoe moet ik dit oplossen?
» Help mij dit raadsel oplossen
» Hoe zou je dit 'up' oplossen?
» Paracetamol oplossen.
» Hoe moet ik dit oplossen?
» Help mij dit raadsel oplossen
Pagina 1 van 1