Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

+7
Happydobby
L!ND@
ProudMom
Mamsie
smurfie
Printje
pindaatje
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:31

Zijn jullie nog flesvoeding blijven geven of over gegaan op gewone melk?

Ik zit te twijfelen of ik groeimelk zal gaan geven ivm de vitamines die erin zitten of over ga op de gewone biologische melk. nerd
Vitamientjes halen ze immers ook wel uit andere dingen nu.

Voor degenen met peutergroeimelk, de literpakken of gewoon poeder?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  pindaatje vr 10 jun 2011 - 9:34

Ik heb toen mijn dochter 1 werd eerst nog een half jaar peutergroeimelk gebruikt, wel de poeder trouwens.
Waarom? Tja gevoel, ze is in haar eerste jaar best vaak ziek geweest, en voor mijn gevoel gaf dit haar wat
"extra's".. Beetje lastig uitleggen.. Vanaf dat ze 1,5 is krijgt ze nu gewone halfvolle melk..

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:37

Kan mij goed voorstellen dat je dat een fijner gevoel gaf, aangezien ze zo vaak ziek was.
I is een keer 1,5 week vrij grieperig geweest, N alleen een verkoudheidje, dus hun weestand zal wel in orde zijn denk ik, maar dat kan zo omslaan natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Printje vr 10 jun 2011 - 9:46

Gewone melk. Het is zelfs bewezen dat die opgroeimelk onzin is. Geldklopperij aldus ons cb en onze huisarts
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  smurfie vr 10 jun 2011 - 9:49

Ik zou zeggen gewone melk en extra vitaminen als aanvulling geven.
Peutermelk is heel zoet, kinderen kunnen daar aan wennen en dan de gewone melk niet meer willen.
Ik zeg wel kunnen he, het kan ook anders maar bij mijn kinderen op het kdv merk ik dat wel.
Ik zou gewoon gewone melk opgewarmd geven.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:49

De peutergroeimelk was 50 cent bij de action (pakken) dus heb er 4 mee genomen, maar denk dat ik daarna ook gewone melk ga geven smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:51

Ik heb altijd peutergroeimelk gegeven, maar ze vertelden me op het consultatiebureau dat gewone koemelk (in combinatie met extra vitamine D) beter was voor de spijsvertering / stoelgang. Ik ga nu ook overschakelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:53

Hier ben ik bijna meteen overgegaan op gewone melk.

Eerst een beetje gemengd omdat ze het niet wilde drinken.
Toen afgebouwd en nu drinkt ze 2x 170cc gewone melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:55

Ik gaf toen halfvolle melk. Nu krijgt hij sojamelk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Mamsie vr 10 jun 2011 - 9:55

Gewone melk idd. Mijn kinderen drinken bijna geen melk. Ze vinden het vies en het is niet eens gezond dus van mij hoeven ze het niet. Wel krijgen ze calcium tabletten en andere vitamines etc. Ook eten ze wel yoghurt, kaas en boter.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 10:01

Vanaf 1 jaar heb ik ze allebei gewone melk gegeven, een bekertje in de middag en soms in de ochtend. De jongste kreeg geitenmelk vanaf 1 jaar, de oudste vind dat ook lekkerder, dus dat drinken ze nu allebei.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 10:06

Heeft geitenmelk niet een scherpe smaak?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 10:15

Nee, ik vind het zelf milder/zoeter smaken dan gewone melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 10:23

Mama_van2 schreef:Nee, ik vind het zelf milder/zoeter smaken dan gewone melk.
Dan ga ik toch eens kijken of mijn zoon daar tegen kan smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  ProudMom vr 10 jun 2011 - 10:35

Brandon drinkt nog steeds Peutermelk 2+.
Vooral omdat hij zo vaak zo slecht/weinig (tot niets) eet. Dan vind ik het gewoon een fijn idee dat hij toch wat extra's binnen krijgt.
Overigens was het laatst weer bewezen dat er wel degelijk meer in zit, dan in gewone melk.
Dus wat het nou is? Achja, I don't care, ik heb hier een goed gevoel bij. smile
(Overigens zeiden ze hier op het cb juist dat opgroeimelk toch beter was. Wel vreemd dat dat per cb zo verschillend is..)
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  L!ND@ vr 10 jun 2011 - 10:39

Hier krijgt ze nog peutermelk (poedervorm), omdat ze 's avonds bijna nooit eet en Geen idee of het "beter" is, maar net zoals ProudMom al zei....Ik heb er een goed gevoel over.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Happydobby vr 10 jun 2011 - 11:10

ProudMom schreef:Brandon drinkt nog steeds Peutermelk 2+.
Vooral omdat hij zo vaak zo slecht/weinig (tot niets) eet. Dan vind ik het gewoon een fijn idee dat hij toch wat extra's binnen krijgt.
Overigens was het laatst weer bewezen dat er wel degelijk meer in zit, dan in gewone melk.
Dus wat het nou is? Achja, I don't care, ik heb hier een goed gevoel bij. smile
(Overigens zeiden ze hier op het cb juist dat opgroeimelk toch beter was. Wel vreemd dat dat per cb zo verschillend is..)

Hier zegt het CB dat pyamapapjes en groeimelk onzin is. Het is slecht voor het gebit en voor je portemonee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Bruintje Beer vr 10 jun 2011 - 18:09

wij zijn vanaf 1 jaar gelijk begonnen met gewone halfvolle melk te geven.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 18:40

Merle krijgt nog gewoon poedermelk... meer omdat mevrouw gewoon nog 2 flessen per dag heeft als ze gaat slapen. Merle heeft teveel fases dat ze eten weigert en als ze dan een fles gewone melk krijgt lijkt het wel of dat niet vult bij haar. Nu is ze weer ziek en ben ik blij dat ze in ieder geval nog haar flessen naar binnen werkt.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Lindsya vr 10 jun 2011 - 19:59

Ik heb gewone melk gegeven vanaf 1 jaar.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 20:44

pindaatje schreef:Ik heb toen mijn dochter 1 werd eerst nog een half jaar peutergroeimelk gebruikt, wel de poeder trouwens.
Waarom? Tja gevoel, ze is in haar eerste jaar best vaak ziek geweest, en voor mijn gevoel gaf dit haar wat
"extra's".. Beetje lastig uitleggen.. Vanaf dat ze 1,5 is krijgt ze nu gewone halfvolle melk..
Hier precies hetzelfde, het voelde voor ons 'veiliger' om toch even door te gaan met Nutrilon peuter groeimelk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 20:45

Happydobby schreef:
ProudMom schreef:Brandon drinkt nog steeds Peutermelk 2+.
Vooral omdat hij zo vaak zo slecht/weinig (tot niets) eet. Dan vind ik het gewoon een fijn idee dat hij toch wat extra's binnen krijgt.
Overigens was het laatst weer bewezen dat er wel degelijk meer in zit, dan in gewone melk.
Dus wat het nou is? Achja, I don't care, ik heb hier een goed gevoel bij. smile
(Overigens zeiden ze hier op het cb juist dat opgroeimelk toch beter was. Wel vreemd dat dat per cb zo verschillend is..)

Hier zegt het CB dat pyamapapjes en groeimelk onzin is. Het is slecht voor het gebit en voor je portemonee.
Het CB zegt wel meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Darius vr 10 jun 2011 - 20:50

Groeimelk of een pyamapapje. Tis mierzoet, maar heb het wel op voorraad. Wij drinken zelf geen melk, en het kan maar zo zijn dat de melk alweer zuur is....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 20:55

Ik was met Mas over gegaan op gewone melk, maar door zijn slechte huid elke keer werd mij toch aangeraden om op peutergroeimelk over te gaan. En dat gaat eigenlijk hartstikke goed, ik heb overigens die van de Kruidvat gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 20:59

Wij kregen vanuit het ziekenhuis de tip om met gewone melk te gaan beginnen, dit omdat die peutermelk slecht is voor het gebidje en de spijsvertering (stoelgang). Tja, ik vertrouw een kinderarts daar wel voor de volle 100% in en heb het dus ook nooit gegeven. Er zitten kennelijk zoveel slechte smaakstoffen ed in, volgens de arts was het pure geldklopperij om mensen nog langer nutrilon te laten gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk? Empty Re: 1 jaar, peutergroeimelk of gewone melk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum