Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

+8
Monnie
sheila123
Thunder
Coco
Roos
Bruintje Beer
Famke
Mida4you
12 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Mida4you do 21 jul 2011 - 19:45

Ons dochtertje wordt bijna 1 jaar. We zijn gisteren bij het cb geweest en heb ik gevraagd wat wij haar straks kunnen geven. Nu had ze gezegd dat we prima halfvolle melk kunnen geven i.p.v de opgroeimelk van Nutrilon. Alleen is het wel zo als we gewone melk gaan geven dat er nog wel vitamine D bij gegeven moet worden. Wij gaan denk ik gewone melk geven, dat is een stuk goedkoper.

Wat geven jullie je kindjes?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Famke do 21 jul 2011 - 19:49

Vanaf een jaar krijgen ze hier halfvolle melk. Vitamine D druppels geven we 1 maal daags.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 19:52

De oudste kreeg ook met 1 jaar gewone melk.
De jongste (nee middelste nu) lust geen melk, dus die heeft tot 1,5 opvolgmelk gehad en drinkt nu thee bij zijn brood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Bruintje Beer do 21 jul 2011 - 19:59

Wij geven vanaf dat ze 1 jaar is halfvolle melk en geven daarbij vitamine D.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Roos do 21 jul 2011 - 20:02

Wij zijn toevallig gister ook naar het cb geweest en heb dezelfde vraag gesteld.. Very Happy

Gewone melk kan inderdaad prima! Druppeltjes zijn nodig totdat ze 4 jaar zijn, en ik was niet van plan om hem tot zijn vierde nutrilon te geven...

Hier gaat hij over op gewone melk en zijn avondfles wordt nutrilon.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Mida4you do 21 jul 2011 - 20:04

Roos schreef:Wij zijn toevallig gister ook naar het cb geweest en heb dezelfde vraag gesteld.. Very Happy

Gewone melk kan inderdaad prima! Druppeltjes zijn nodig totdat ze 4 jaar zijn, en ik was niet van plan om hem tot zijn vierde nutrilon te geven...

Hier gaat hij over op gewone melk en zijn avondfles wordt nutrilon.

Dit hebben ze ook tegen mij gezegd Wink Ons dochtertje krijgt 's ochtends en 's avonds nog een flesje.
Ik ga het flesje van 's avonds ook met gewone melk geven, dus geen nutrilon meer in huis.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Coco do 21 jul 2011 - 20:11

Ik geef ze allebei opgroeimelk. Maar niet van nutrilon, ik geef nestle.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 20:12

onze dochter krijgt straks geitenmelk, ik ben inmiddels begonnen met voorzichtig introduceren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gast do 21 jul 2011 - 20:39

Gewoon halfvolle melk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Thunder do 21 jul 2011 - 20:55

De oudste kreeg halfvolle melk vanaf 1 jaar met 1x daags vitamine D druppels. De jongste krijgt nog groeimelk op advies van de kinderarts met extra aanvullende vitamines.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  sheila123 do 21 jul 2011 - 21:35

Wij hebben vanaf 1 jaar halfvolle melk gegeven met 10 vit. D druppels per dag. Alleen lust J. Geen gewone melk dus krijgt ze vaak gewone yogurt of drinkyogurt bij haar brood.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Monnie vr 22 jul 2011 - 0:13

Ons zoontje krijgt ook sinds 2 weken gewone melk. Alleen lust hij het niet... Door de eerste en laatste fles doe ik een paar schepjes pap, dan lust hij het wel, maar 's middags drinkt hij dus niet. Blijf het voorlopig nog aanbieden in de hoop dat hij het wel lekker gaat vinden.
Maar zie hierboven drinkyoghurt staan, anders dat maar eens proberen.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 0:15

Gewone halfvolle melk.
Toen ze `s ochtends nog een fles kreeg deed ik daar ook gewone melk in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Annemie vr 22 jul 2011 - 2:07

Onze zoon krijgt verse halfvolle melk en 2 vitamine d druppels per dag. (ligt eraan welk merk je hebt hoeveel druppels je moet geven)
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Papillio vr 22 jul 2011 - 2:25

Monnie schreef:Ons zoontje krijgt ook sinds 2 weken gewone melk. Alleen lust hij het niet... Door de eerste en laatste fles doe ik een paar schepjes pap, dan lust hij het wel, maar 's middags drinkt hij dus niet. Blijf het voorlopig nog aanbieden in de hoop dat hij het wel lekker gaat vinden.
Maar zie hierboven drinkyoghurt staan, anders dat maar eens proberen.

En als je nou half opvolgmelk, half gewone melk gaat proberen?
En dan steeds meer afbouwen. Of heb je dat al geprobeerd.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Catwoman79 vr 22 jul 2011 - 2:31

Dromertje schreef:onze dochter krijgt straks geitenmelk, ik ben inmiddels begonnen met voorzichtig introduceren.

Vanwaar dat jullie geitenmelk gaan geven en geen koeienmelk ??
Is 1 van jullie allergisch voor koeienmelk bijvoorbeeld ??
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Catwoman79 vr 22 jul 2011 - 2:33

R.uben kreeg halfvolle melk, hij is hier niet heel erg verzot op. Dus zo nu en dan krijgt hij yogho of optimel. Maar we hebben ook wel eens een klein beetje roosvicee door de melk gedaan. Als toetje krijgt hij vla of kwark.
Dus zijn melkproducten krijgt hij genoeg


Laatst aangepast door Catwoman79 op za 24 sep 2011 - 7:29; in totaal 1 keer bewerkt
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Parisienne vr 22 jul 2011 - 2:48

Catwoman79 schreef:
Dromertje schreef:onze dochter krijgt straks geitenmelk, ik ben inmiddels begonnen met voorzichtig introduceren.

Vanwaar dat jullie geitenmelk gaan geven en geen koeienmelk ??
Is 1 van jullie allergisch voor koeienmelk bijvoorbeeld ??

Ik ben ook benieuwd waarom jullie haar geitenmelk gaan geven smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 19:24

Ik heb een aantal keer gewone melk geprobeerd maar dat wil meneer echt niet drinken. Nu ben ik overgestapt van Nutrilon 3 naar Kruidvat peutergroeimelk en dat lust hij wel. Waarschijnlijk ga ik dit een half jaar gebruiken en daarna probeer ik weer gewone halfvolle melk

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gast vr 22 jul 2011 - 20:56

Hier krijgen ze beide vanaf 1 jaar ook geitenmelk. De jongste krijgt het op aanraden van de neuroloog. De oudste vind sinsdien ook geitenmelk lekkerder i.p.v koeienmelk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Catwoman79 vr 22 jul 2011 - 23:34

Wat is er dan zo "anders" aan geitenmelk in verhouding met koeienmelk dan.
Want ik ken op zich wel geitenmelk, maar wist niet dat het "beter" was.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk? Empty Re: Vanaf 1 jaar gewone melk of opgroeimelk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum