Hoe en wanneer speentje afbouwen.
+2
PapillonRose
vlinder19
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe en wanneer speentje afbouwen.
De titel zegt al genoeg! T. is nu 6 maanden en heel erg gehecht aan zijn 'fiebjes'. Hij kan er echt niet zonder mee. Maar als hij heel erg moe is of ligt te slapen en hij dan zijn fiebje kwijt raakt, is het drama. Al liggen er wel 6 om hem heen, hij wacht tot 'mama-komt-het-speentje-erin-terug-doen-service' er is. Vooral 's nachts kan dat soms vermoeiend zijn,terwijl ik het idee heb dat hij het in zijn slaap doet.
Gast- Gast
Re: Hoe en wanneer speentje afbouwen.
Tussen de 6 en 12 maanden verdwijnt de zuigbehoefte en maakt het plaats voor een speenverslaving. Daarom zou ik je aanraden om het speentje nu in ieder geval overdag weg te laten en alleen te gebruiken als hij gaat slapen en alleen als hij daar zelf om 'vraagt'. Als je merkt dat hij in plaast van het speentje gaat duimen, kun je beter de speen weer gaan geven. Een duimverslaving is nog veel moeilijker om af te bouwen dan een speenverslaving, omdat je je duim altijd bij je hebt.
Gast- Gast
Hier wilde we het ook afbouwen maar dan rond het jaar.
Maar we hebben besloten om te wachten tot ze bijna 2 is en de baby komt.
Hopelijk dat het dan voor haar wat makkelijker te begrijpen is.
Ze krijgt `m alleen met slapen en als ze ziek is.
Maar we hebben besloten om te wachten tot ze bijna 2 is en de baby komt.
Hopelijk dat het dan voor haar wat makkelijker te begrijpen is.
Ze krijgt `m alleen met slapen en als ze ziek is.
Gast- Gast
Hier heeft ze alleen met slapen speentjes. Ben vandaag begonnen met afbouwen.
Ze heeft altijd 4 spenen, daarvan heb ik vandaag twee weggestopt. Toen ze vanavond op bed ging heb ik verteld dat ik er per ongeluk op ben gaan staan en ze dus stuk zijn. Zo verdwijnen ze langzamerhand en moet ze zonder haha.
Ze heeft altijd 4 spenen, daarvan heb ik vandaag twee weggestopt. Toen ze vanavond op bed ging heb ik verteld dat ik er per ongeluk op ben gaan staan en ze dus stuk zijn. Zo verdwijnen ze langzamerhand en moet ze zonder haha.
vlinder19- Fluisteraar
- Aantal berichten : 180
Punten : 331
Registratiedatum : 18-11-10
Hier op het CB hebben ze tegen me gezegd dat 8 maanden toch wel de leeftijd is om te gaan afbouwen. Ik snap waarom, maar ik denk niet dat ik er meteen naar ga luisteren Ze heeft hem nu nog erg nodig als ze moe is en om in slaap te komen. Dus helemaal afbouwen ga ik nog niet doen. Wel ga ik stoppen met hem buiten de slaapjes om te geven, daarna wil ik stoppen hem bij de slaapjes overdag te geven en als laatste helemaal afbouwen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
X. krijgt nu overdag geen speentje meer...althans, thuis niet. Alleen nog maar als hij gaat slapen. Dat afbouwen zie ik de komende tijd nog niet zitten. Hij kan niet zonder speen in slaap komen.
Van de week kwam ik op het KDV en daar zat meneer in de stoel met een speen in de mond. Dus ik vroeg of hij moe was "nee, was gewoon wat jengelig".
Ze was in haar eentje met 5 of 6 kids...maar ik vind dat geen excuus eigenlijk. Van de week geef ik nog een keer aan dat ik niet wil dat hij overdag een speentje krijgt. Of hij moet ziekjes zijn.
Van de week kwam ik op het KDV en daar zat meneer in de stoel met een speen in de mond. Dus ik vroeg of hij moe was "nee, was gewoon wat jengelig".
Ze was in haar eentje met 5 of 6 kids...maar ik vind dat geen excuus eigenlijk. Van de week geef ik nog een keer aan dat ik niet wil dat hij overdag een speentje krijgt. Of hij moet ziekjes zijn.
Gast- Gast
Wij hebben niets afgebouwd, dat hebben ze zelf gedaan.
Nu krijgen ze nog even een speentje na de fles, vallen ermee in slaap en als ze een minuut of 5 slapen spugen ze hem weer uit.
Heel soms als ze heel verdrietig zijn, willen ze een speentje, maar dat vind ik ook helemaal prima.
Nu krijgen ze nog even een speentje na de fles, vallen ermee in slaap en als ze een minuut of 5 slapen spugen ze hem weer uit.
Heel soms als ze heel verdrietig zijn, willen ze een speentje, maar dat vind ik ook helemaal prima.
Gast- Gast
Ons zoontje heeft nooit een speentje gehad. Hij wilde hem niet en ik vond dat wel prima. Ik zou hem idd alleen het speentje in bed geven. Maar ik snap dat s nachts er iedere keer uit moeten ook niet handig is. Succes ermee!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
N heeft 3 spenen. In elke hand 1 en 1 in z'n mond. Alleen in bed daarbuiten niet. Afbouwen zie ik nog niet zo zitten, J slaapt nog niet door dus ik ben al niet helemaal fit dus een strijd om spenen zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. Daarnaast spuugd hij hem als hij eenmaal slaapt ook uit, als hij om welke reden dan ook wakker wordt pakt hij hem weer om in slaap te komen.
Ik vind spenen zo onhandig! Of je bent ze kwijt of ze vallen 's nachts uit bed... J heeft dus geen speen, ik had echt geen zin in nog een keer dat gedoe! Ze duimt ook niet, ze gebruikt alleen mama af en toe als speen
Ik vind spenen zo onhandig! Of je bent ze kwijt of ze vallen 's nachts uit bed... J heeft dus geen speen, ik had echt geen zin in nog een keer dat gedoe! Ze duimt ook niet, ze gebruikt alleen mama af en toe als speen
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
@ Maia: Wij willen dat hier bi jde tweede dus ook voorkomen hahaha.
Nu gaat het goed en als ze `m `s nachts verliest slaapt ze gewoon door maar toen ze nog kleiner was... Pfff, drama!
Nu gaat het goed en als ze `m `s nachts verliest slaapt ze gewoon door maar toen ze nog kleiner was... Pfff, drama!
Gast- Gast
Wij wilden eigenlijk ook geen speentje geven, maar in het ziekenhuis hadden ze dat ding gewoon gegeven zonder overleg. Dus ja toen was er niet echt meer vanaf te komen.
Een tijdje terug heb ik geprobeerd geen speentje meer te geven, dat ging even goed maar op een gegeven moment wilde hij toch dat speentje weer. Nu laat ik het even zo en over een paar weken probeer ik het weer is. Hij heeft z'n speentje nu alleen nog in bed of in de auto als hij moe is.
Een tijdje terug heb ik geprobeerd geen speentje meer te geven, dat ging even goed maar op een gegeven moment wilde hij toch dat speentje weer. Nu laat ik het even zo en over een paar weken probeer ik het weer is. Hij heeft z'n speentje nu alleen nog in bed of in de auto als hij moe is.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
De oudste word over 2 weken 4 en dan stopt ze met haar speen. Ze heeft hem alleen maar voor de nacht. Eerder stoppen is niet gelukt elke keer als ze hem dan niet meer had ging ze duimen. En dat is iets wat we helemaal niet wilde hebben! Nu weet ze dat als ze jarig is niet meer mag hebben en gaat hem geven aan een jonger kindje op het Kdv.
De jongste heeft hem veel minder. Als ze er 1 ziet liggen pakt ze hem wel maar voor de rest als ze moe is of in bed.
De jongste heeft hem veel minder. Als ze er 1 ziet liggen pakt ze hem wel maar voor de rest als ze moe is of in bed.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
S. krijgt alleen zijn tutje als hij in bed ligt. Ik wil voor dat hij 2 wordt er van af zijn. Dus hij mag nog even lekker door tutteren
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Afbouwen bv en fv...
» afbouwen bv
» afbouwen inbakeren
» Inbakeren afbouwen, hoe?
» Inbakeren afbouwen?
» afbouwen bv
» afbouwen inbakeren
» Inbakeren afbouwen, hoe?
» Inbakeren afbouwen?
Pagina 1 van 1