Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zo onwerkelijk

+20
MissD
Ella
Moezie
Koffieleut
Juul
sonly
MADDIE
Moonlight
JD
Schaapke
Error
Pussycat
Monte
Suus
Laquisia
Sorella
Sterre
Polly
Lejow
Lucy
24 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  MADDIE zo 12 jun 2011 - 22:08

Wat een nieuws zeg!! Zoiets verwacht je gewoon niet te horen over je eigen moeder! Die kun je gewoon niet missen!! Ik wens jou en je gezin heel veel sterkte en kracht en hoop dat ze in ieder geval nog iets voor je moeder kunnen betekenen.

Heel veel sterkte hug
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 22:29

Wat naar voor jullie, veel sterkte de komende tijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Lucy zo 12 jun 2011 - 23:14

Bitterkoek_ schreef:
Lucy schreef:
Elodie schreef:Jeetje wat heftig. Hopelijk kunnen ze iets voor je moeder doen. Logisch dat het nog zo onwerkelijk is. Kun je er een beetje over praten? Heel veel sterkte.

Ja ik heb ook wel de behoefte om er over te praten. Thuis wordt er ook wel over gepraat. Mijn moeder zegt ook, mocht er niks meer aan te doen zijn maken we er een mooie tijd van. Maar dat wil ik dan eigenlijk niet horen! Terwijl dat wel zou kunnen gebeuren.

Ik kan me voorstellen dat je je zo voelt en dat je het eigenlijk nog niet eens wil aan horen. Zo onwerkelijk dat het nieuws nog is, zo wil je er helemaal nog niet mee omgaan. Wat ik je zou adviseren: laat de tijd gewoon over je heen komen en ook de periode die er aan zit te komen. Dat is de beste houding die je kunt aannemen. Wat komt, dat komt. En hoe het loopt dat zie je dan wel.
Ik denk dat je nu in een soort van verwerkingsperiode zit van het enorm klote nieuws wat je nu gehoord hebt over je moeder. Laat ook dat even tot je doordringen voor een tijdje. (een paar weken) Het is niet niks wat voor periode dadelijk doorheen gaat. Laat het vooral even tot je bezinken. Praat erover met goede vrienden waarvan je op aan kunt dat je ze kunt vertrouwen. Praat er vooral over met je vader als je het moeilijk hebt. Hij zal het ook niet makkelijk hebben op het moment. Heb je nog broertjes en zusjes? Zo ja, dan zullen zij het ook niet makkelijk hebben. Steun elkaar met een knuffel of een kus. Daar heb je niet eens woorden voor nodig.

Maar vooral: doe geen stomme dingen die wij ook niet zouden doen, om al het negatieve te vermijden.

Ik weet wat voor klote periode je doorheen gaat. Mijn moeder kanker heeft gehad en is eraan overleden. Mocht je even gewoon willen schreeuwen van ellende of gewoon even alle tranen van je af willen typen dan kun je hier gerust je verhaal kwijt.

Ja wij zeggen hier thuis ook, dit is nu eenmaal de situatie nu en daar kunnen we niks aan veranderen. Hoe moeilijk het ook is! Praten doe ik er wel geregeld over, ook omdat ik het wel kwijt wil en er niet mee wil blijven zitten. Maar andere dagen wil ik er liever niks over horen. Ja mijn vader is niet echt een onwijze prater en laat zijn gevoel ook niet altijd zien. Mijn zusje en ik praten er wel over en soms zeggen we niks maar is het alleen een knuffel en een kus. Het is vooral ook de onzekerheid die op dit moment zo slopend is! Omdat we 20 juni pas weten of er nog wat aan te doen is of niet.

Ik zoek ook wel genoeg afleiding om er niet hele dagen mee bezig te zijn. Want het leven gaat ook wel gewoon door. Hoe moeilijk ik dat soms ook vind.

Het is wel fijn om te weten dat ik het hier gewoon er uit kan gooien!
Lucy
Lucy
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Lucy zo 12 jun 2011 - 23:16

Moonlight schreef:Wat verschrikkelijk voor je zeg! Ik kan niets zeggen wat de pijn bij jou zal doen verzachten. Ik vind het een vreselijke ziekte en ik hoop dat er nog iets te doen is voor je moeder.
Heeft ze erg veel pijn nu op dit moment of nog niet?

Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe je je voelt, want dat is voor iedereen anders. Zelf ervaar ik het ook. Mijn vader is 2 jaar geleden gediagnosticeerd met een soort van beenmergkanker. Hij is gelukkig stabiel, maar het kan zomaar omslaan. Het is gewoon een ontzettend onzekere periode voor je, en ik hoop dat je veel steun hebt aan je familie.

Ik denk dat je het pas een plekje kunt gaan geven na de onderzoeken. Als je meer zekerheid hebt of er nog iets aan te doen is of niet. En dan pas zul je merken dat je in ieder geval je gedachten een beetje op een rijtje kunt zetten, ookal zullen je emoties van hoog naar laag springen en van rechts naar links.

Heel veel sterkte in deze nare periode.

Nee pijn heeft ze niet gelukkig. Ze is alleen benauwd wat soms vervelend is om te zien. Maar ze heeft nu een puf van de dokter en die helpt wel wat. Ja die onzekerheid is ook wat vreet aan je en wat ik moeilijk vind.

Het heeft gewoon tijd nodig en het is nu ook vooral afwachten. En de ene dag gaat het dan beter dan de andere dag.
Dank je!
Lucy
Lucy
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  sonly di 14 jun 2011 - 3:11

Sterkte... hug
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:18

jeetje, heftig zeg!

Hééél veel sterkte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:23

Wat een vreselijk bericht Sad Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen en laat je gevoelens toe (wat die ook zijn, verdriet, woede, wanhoop, berusting)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Juul di 14 jun 2011 - 3:33

Wat naar! Heel veel sterkte in de aankomende periode.
Juul
Juul
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 456
Punten : 485
Registratiedatum : 02-02-11
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Koffieleut di 14 jun 2011 - 19:44

Wat vreselijk! Wat is het toch een verscrikkelijke kl*te ziekte! Veel sterkte!
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Moezie wo 15 jun 2011 - 21:59

Wow wat heftig!! Heel veel sterkte
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Ella wo 15 jun 2011 - 22:58

Wat vreselijk zeg..... heel veel sterkte!!!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  MissD wo 15 jun 2011 - 23:05

Heel veel sterkte, en wat naar dat je nog tot maandag moet weten of en wat er mogelijk is!

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  _Lucy zo 3 jul 2011 - 0:08

We zijn nu 2 weken verder en in die 2 weken is weer veel gebeurd. Ze heeft verschillende onderzoeken gehad en scans. We hebben te horen gekregen dat ze niet meer te genezen is. Maar ze gaan deze week wel starten met de chemo! Er is 60% kans dat ze aan gaan slaan en dat het dan stabiel wordt voor een tijdje. Na 3 chemo's gaan ze weer onderzoeken doen om te kijken of ze aan slaan. Dus daar gaan we dan voor!
_Lucy
_Lucy
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 23
Registratiedatum : 03-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 0:22

Wat ontzettend verschrikkelijk dat ze ongeneesbaar is Sad
Wat een klap zal dat voor jullie zijn..

Wel heel fijn dat ze haar deze kans geven. Hopelijk slaat de chemo aan en kunnen jullie haar nog een tijd bij je houden.
Nogmaals sterkte en ik duim voor het beste hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  sanne-84 zo 3 jul 2011 - 0:31

nu hopen dat de chemo's een beetje aanslaan en jullie zo lang mogelijk kunnen genieten van jullie mam!
je zal nog steeds in een draaimolen zitten van emoties ed. en dat is logisch, omdat er zoveel gebeurd. acceptatie is moeilijk, omdat ze er nog is. ieder moment dat ze mogelijk verslechterd is er 1 om te accepteren, en dat duurt allemaal lange tijd. het enigste wat je kan doen is praten als je daar behoefte aan hebt, afleiding zoeken, er zijn voor je moeder/familie, maar vooral; voor jezelf!
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  banjer49 zo 3 jul 2011 - 1:08

heel veel sterkte hug
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  _Lucy zo 3 jul 2011 - 1:30

Youandi schreef:Wat ontzettend verschrikkelijk dat ze ongeneesbaar is Sad
Wat een klap zal dat voor jullie zijn..

Wel heel fijn dat ze haar deze kans geven. Hopelijk slaat de chemo aan en kunnen jullie haar nog een tijd bij je houden.
Nogmaals sterkte en ik duim voor het beste hug

Moet zeggen dat de klap toch minder groot was en dat we hier thuis toch wel opgelucht waren met het nieuws. Omdat we toch bang waren om te horen dat ze opgegeven zou zijn!
_Lucy
_Lucy
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 23
Registratiedatum : 03-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  _Lucy zo 3 jul 2011 - 1:37

sanne-84 schreef:nu hopen dat de chemo's een beetje aanslaan en jullie zo lang mogelijk kunnen genieten van jullie mam!
je zal nog steeds in een draaimolen zitten van emoties ed. en dat is logisch, omdat er zoveel gebeurd. acceptatie is moeilijk, omdat ze er nog is. ieder moment dat ze mogelijk verslechterd is er 1 om te accepteren, en dat duurt allemaal lange tijd. het enigste wat je kan doen is praten als je daar behoefte aan hebt, afleiding zoeken, er zijn voor je moeder/familie, maar vooral; voor jezelf!

Ja wij hopen ook dat de chemo's aan gaan slaan! We weten het pas over een week of 9 want ze krijgt 1 keer in de 3 weken een chemo. We praten er thuis wel over en ik ook met vrienden. Afleiding zoek ik ook omdat het best zwaar is allemaal!
_Lucy
_Lucy
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 5
Punten : 23
Registratiedatum : 03-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 2:41

Ik wil jou en je familie heel veel sterkte wensen. Ik hoop echt dat chemo aan gaat slaan! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Sylvana zo 3 jul 2011 - 7:11

Jeetje wat erg..

Wens je heel veel sterkte Sad

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zo onwerkelijk - Pagina 2 Empty Re: Zo onwerkelijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum