Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het lijkt zo onwerkelijk

+11
Lindsya
Happydobby
Weegschaal
mystery mom
Flip Fluitketel
Lejow
Mom-Of-3
Filoria
Admin
Parisienne
Tummy
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Tummy zo 22 jul 2012 - 1:21

Afgelopen maandag hadden we de eerste echo, waarbij we te horen kregen dat ons kindje/vruchtje al even geleden gestopt is met groeien. Ik was toen 8,5 week zwanger. Totaal niet zien aankomen...
We hebben toen afgesproken een week af te wachten, om te kijken of de miskraam spontaan op gang zou komen.

Nu inmiddels bijna een week later en nog steeds totaal geen symptomen van een miskraam. Daarentegen wel veel zwangerschapssymptomen. Mijn borsten zijn gespannen, ik ben misselijk, ik ruik veel beter, ben moe. Net nog even een testje gedaan en die is knalpositief. Dus nog geen afname HCG.

En ik weet dat ik het niet moet doen...maar toch slaat de twijfel toe. Hebben ze geen fout gemaakt? Heb ik me niet verrekend? Kan het niet zo zijn dat het kindje eigenlijk pas 5 of 6 weken is? Etcetera...

Verstandelijk weet ik dat ze heus wel goed gekeken zullen hebben, maar mijn gevoel wil het nog niet accepteren. Waarschijnlijk ook door het 'zwangere gevoel' dat ik nog heb. Morgen moet ik bellen om een afspraak voor curettage af te spreken, maar ik vind het zo moeilijk. Dan is het echt definitief...

Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Ik weet het even niet meer Het lijkt zo onwerkelijk 1371890812
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Parisienne zo 22 jul 2012 - 1:22

Het lijkt me ontzettend moeilijk! Snap heel goed dat het twijfels bij je naar boven brengt. Sterkte in ieder geval! hug
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 1:24

Geen ervaring... Wel een dikke knuffel en veel sterkte! Het lijkt zo onwerkelijk 699888

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Admin zo 22 jul 2012 - 1:50

Volgens mij is het echt heel normaal dat je tot op het laatste moment twijfels hebt hoor maar logisch dat het moeilijk is. Ik zou je twijfels wel bespreken... Sterkte hug
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Filoria zo 22 jul 2012 - 1:56

Ik heb achteraf gezien 2,5 week met een dood vruchtje rondgelopen. Ben me ook zwanger blijven voelen tijdens die weken. Dus dat kan zeker.

Wat moet dit moeilijk voor jou zijn zeg. Heel veel sterkte Het lijkt zo onwerkelijk 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Mom-Of-3 zo 22 jul 2012 - 3:32

Ik zou die twijfels wel snappen als je je zo zwanger voelt. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 3:40

Wat vervelend zeg allemaal, en dat je je zwanger voelt. Erg dubbel allemaal. Heel veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Lejow zo 22 jul 2012 - 3:52

Maar misschien een stomme vraag, maar kan het ook niet echt zo zijn dat je pas minder ver was?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 6:15

Vreselijk moeilijk lijkt me dat Het lijkt zo onwerkelijk 1371890812 . Het enige dat ik je wel mee wil geven: als je twijfelt bespreek het! Of laat nog een echo maken voor je een eventuele curretage ondergaat. Anders blijf je altijd met het twijfelgevoel rondlopen. In ieder geval heel veel sterkte meid!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gast zo 22 jul 2012 - 6:29

Ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt en ik zou ook zeker nog een echo vragen voor de curetage. Veel veel sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Flip Fluitketel zo 22 jul 2012 - 7:12

Vervelend dat je je zo voelt! ik heb me tot de curretage ook zo gevoeld incl. zwangerschapskwaaltjes. Heel dubbel allemaal! Ook ik had het gevoel dat het allemaal niet kon terwijl het echt wel zo was en we het duidelijk op de echo zagen dat het mis was. Ik werd verder heel goed begeleid door de VK praktijk waar ik bij aangesloten was. Als je een afspraak hebt met de gynaecoloog zal er waarschijnlijk nog een echo gemaakt worden om te kijken hoe en wat en dan zal je waarschijnlijk kunnen kiezen om het op te laten 'wekken' door Cytotec die je vaginaal moet inbrengen (of dit gebeurd door de gyn) of een curretage. Meestal is dit het beleid in de meeste ziekenhuizen wat ik hoor in ieder geval. Heel veel sterkte de komende tijd! En bespreek met de gynaecoloog al je vragen en twijfels zij staan daar vast open voor.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  mystery mom zo 22 jul 2012 - 7:15

Oh, jij ook al zo'n rotnieuws te horen gekregen...bij mij was precies hetzelfde aan de hand. Ik had de eerste echo met 8+6 en daarop was eigenlijk niks te zien. Als je heel goed keek zag je iets wat een vruchtje had moeten zijn maar t was echt zo ontzettend klein dat t in de eerste week al gestopt moet zijn met groeien. Ik had de echo op woensdag en op zaterdag moesten we nog eens terug naar de vk voor nog een 'second opinion' echo, al was t met de eerste al zo duidelijk als wat, ze vonden t toch verstandig om te doen voor ons eigen gevoel zeg maar. Ik heb t 2 weken de tijd gegeven om zelf af te komen maar dat is niet gebeurd. 14 Dagen na de eerste echo heb ik het eerst geprobeerd op te wekken met cytotec, een medicijn wat gebruikt wordt om weeen op te wekken maar ook dit haalde niks uit bij me. 14 Dagen daarna (afgelopen woensdag) heb ik een curettage gehad.

Als je voor je eigen gevoel nog zo zwanger bent (wat je in principe ook nog bent he, het vruchtje leeft dan niet meer maar je lichaam is evengoed net zo zwanger als bij een goede zwangerschap) zou ik je aanraden om het eerst te proberen met medicatie, ik denk dat t makkelijker af te sluiten is als je zelf bewust meemaakt dat je een miskraam hebt.

Het rare van een curettage vind ik dat je in slaap gebracht wordt en wanneer je je ogen weer opent het gewoon maar 1 sec. later lijkt te zijn, alleen als je op de klok kijkt is het toch 45min later en is alles al achter de rug. Omdat je er niks van mee krijgt lijkt t me lastiger 'te geloven'. Ik heb er zelf eigenlijk helemaal geen last van maar ik had ook niet echt zwangerschapskwaaltjes (had ik bij mijn eerste zwangerschap (die wel goed ging) ook niet), ik kan me voorstellen dat als je echt alle symptomen van een zwangerschap hebt dat t dan lastig te bevatten is dat het fout is gegaan.

Heel veel sterkte en als je vragen hebt ofzo dan hoor ik het graag, mag ook via pm.

Het lijkt zo onwerkelijk 699888
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Tummy zo 22 jul 2012 - 20:49

Bedankt voor jullie reactie, het doet me echt goed.

Ik heb voor vanmiddag een afspraak met de gynaecoloog. Ik heb met de verloskundige afgesproken dat er sowieso eerst nog een echo gemaakt wordt. Gelukkig waren ze heel begripvol.

@ Lejow, in theorie zou het kunnen dat het vruchtje inderdaad pas 5 of 6 weken is, maar mogelijk hebben ze meer 'afwijkingen' op de eerste echo gezien. Ik moet zeggen dat er vanaf de woorden 'ik heb geen goed nieuws' er weinig van het gesprek is blijven hangen.

Nu erg gespannen voor de echo vanmiddag, er zit ergens nog een mini mini sprankje hoop. En anders is het in ieder geval de bevestiging die ik nodig heb om het te kunnen afsluiten...
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Weegschaal ma 23 jul 2012 - 7:08

Hoe was de afspraak bij de gyn?

Ik herken het wel hoor. De eerste twee keer wist ik gelijk dat het gewoon niet goed was. Maar de derde keer bleven mijn man en ik ook wat hoop houden, ik voelde me toen ook nog zo zwanger. Heel veel sterkte! Het lijkt zo onwerkelijk 699888
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Filoria ma 23 jul 2012 - 8:12

Weegschaal schreef:Hoe was de afspraak bij de gyn?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Hoop zo voor je dat je meer duidelijkheid hebt!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Tummy ma 23 jul 2012 - 9:52

Afspraak was de bevestiging die ik nodig had. Gynaecoloog heeft zelf gekeken en vruchtje is met 6,5 wk gestopt met groeien. Zelfs al was het nu pas 6,5 wk oud, dan had het hartje moeten kloppen en dat was niet zo. Dus duidelijkheid heb ik in ieder geval, maar het blijft erg verdrietig pfff. Je ziet ook echt al een buikje, gyn kon ook zien dat baarmoeder flink gegroeid was. Vrijdag is de curettage, vind t wel spannend moet ik zeggen...
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  mystery mom ma 23 jul 2012 - 9:56

'Fijn' dat je nu zekerheid hebt, al was t natuurlijk fijner geweest als de vk het verkeerd gezien had. Bij ons was er gelukkig zo goed als niks te zien van het vruchtje omdat het al meteen in de eerste week moet zijn gestopt met groeien. Dat maakt t voor mij wel makkelijker.

Heel veel sterkte de komende tijd!
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Filoria ma 23 jul 2012 - 9:58

Wat vreselijk jammer dat het echt mis is Tummy. Heel veel sterkte met het verwerken van dit slechte nieuws en met de curretage. Het lijkt zo onwerkelijk 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 17:56

Heel veel sterkte meid met het verwerken en met je curretage.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Mom-Of-3 ma 23 jul 2012 - 21:01

Heel veel sterkte vrijdag

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Happydobby ma 23 jul 2012 - 21:07

Veel sterkte voor vrijdag, gelukkig heb je een tweede echo gehad.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Lejow ma 23 jul 2012 - 21:09

Sterkte!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gast di 24 jul 2012 - 9:36

Heel veel sterkte vrijdag en met het verwerken ervan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Lindsya di 24 jul 2012 - 21:51

Heel veel sterkte vrijdag.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Weegschaal do 26 jul 2012 - 7:15

Sterkte morgen!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het lijkt zo onwerkelijk Empty Re: Het lijkt zo onwerkelijk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum