Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

+7
Monte
KOL
Jeanette
Arwyn
Curious
Try
Zonnetje
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  minoessepoes za 11 jun 2011 - 6:14

Ik vind het een leuke outfit maar niet heel erg zakelijk, bij mij op kantoor zou je buiten de boot vallen in deze kleding.
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf je solliciteert (het is altijd belangrijk om je kleding proberen te aanpassen aan de bedrijfscultuur), maar omdat je zelf aangeeft dat het heel zakelijk is, dan zou ik zelf niet voor deze outfit kiezen.

Er zijn ook hele mooie pakken, heel modern een meer voor jongeren mensen. Een mooi getailleerd broekpak of een kokerrok met een jasje staat heel zakelijk en toch "jeugdig" of er zijn ook heel veel mooie jurkjes die zakelijk gedragen kunnen worden, gecombineerd met een jasje en huidkleurige panty's en pumps.

Maar als ik moet kiezen dan zou ik voor het zwartje jasje gaan, de mouwen niet opgerold en het jasje dicht en het riempje vind ik er ook niet bij passen als je er zakelijk uit wil zien, je houd je handen voor de kraag van je blouse, dus ik kan niet zien hoe die zit, maar ik zie weleens mensen met de kraag over het jasje en dat vind ik persoonlijk geen gezicht.

Nogmaals ik vind het wel een leuke outfit verder niks mis mee, maar niet heel zakelijk.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  minoessepoes za 11 jun 2011 - 6:19

Ik zou gaan voor een mooi wit truitje ( wat niet doorschijnt) met het witte jasje dicht, of een zwart truitje of blouse onder het zwarte jasje, gecombineerd met de grijze broek.
Een simpel zwart riempje (dus niet met die dingen erop), een mooi horloge,1 of 2 ringen en kleine oorbellen, een knopje of een klein hangertje, verder geen sieraden.

Nagels in een neutrale kleur gelakt, dat mag ook best een mooie nude kleur zijn bijvoorbeeld, maar niet zwart of donker bruin of zo.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Monte za 11 jun 2011 - 6:21

Qua ketting zou ik niet snel iets doen. Als je iets om doet, dan een simpel zilveren(of net zilver) ketting. Met bijv. een subtiel hangertje eraan.
Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Accento-zilveren-hanger-+-collier
Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 12_0737309007800000_pro_flt_frt_01_1108_1528_66198
Zulke kettingen heb je al voor €7-10 euro bij de V&D of six. Als je dat niet wilt zou ik helemaal niets doen. Ik heb zelf een zilveren ketting met rond hangertje(met zirkonia erin) en dan doe ik mijn zilverkleurige horloge om. Meestal niet meer want dan wordt het te druk en rommelig.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 6:41

Bij bedrijf 1 zal ik voornamelijk vanuit kantoor werken en hoeft het niet echt super super netjes(weinig klanten "live" doordat het een baan is waarbij de klanten uit andere werelddelen zijn, en dus veel telefonisch en per mail gaat, maar die andere is wel zakelijker, ik kom meer met klanten in contact.(dat is een traineeship)


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Try za 11 jun 2011 - 6:44

Ik ben het eens met Minoessepoes. Het zwarte jasje staat leuker, maar dan wel met de mouwen naar beneden enzo. Je kan beter te netjes komen op een sollicitatie en je kleding aanpassen als je er al werkt, dan andersom. De eerste indruk is erg belangrijk en ze bepalen dan al gelijk of je in de groep zou passen (dus ook qua kleding).

Wanneer heb je die sollicitaties?
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 6:54

Maar wat ook is, ik zou me echt niet prettig voelen in een mantelpakje, en dat straal je ook weer uit. Nu ik het riempje zo zie zie ik idd dat deze niet helemaal er goed bijpast idd.
Dinsdag en vrijdag heb ik een sollicitatie, waarbij die van dinsdag wel een stuk zakelijker is(dat verwacht ik althans..).
Het is ook dat ik op dit moment niet het geld heb om een mooi mantelpak te kopen, want ik vind ook wel dat je daarin moet investeren en dat deze dus best prijzig zullen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 6:55

Voor bedrijf 1 zou ik het jasje weglaten. Bij bedrijf 2 zou ik een officieel bijpassend ubernetjes pak aanschaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  minoessepoes za 11 jun 2011 - 7:05

Ik kan wel begrijpen dat je niet het geld hebt om nu een pak te gaan kopen, dus ik kan me wel voorstellen dat je dat niet gaat doen, maar dan zou ik dus zelf gaan voor een wit shirtje onder het witte jas en dat dan dicht dragen of het zwarte jasje met een zwart truitje of blouse en ook dat jasje dicht dragen, mouwen niet opgerold.

Ik heb wel echt het idee dat jij een verkeerd beeld hebt van pakken, natuurlijk zijn er ouwe lullen pakken maar er zijn ook pakken voor jongere mensen. Ik heb zelf een pak met een skinny model pantalon, mooi getailleerd jasje erbij en daar draag ik vaak truitjes onder in mooie nude/ poeder tinten in mooie stofjes en met hoge pumps. Dan vind ik het echt wel geschikt voor een meid van begin 20 in een zakelijke functie. Bij jet juiste figuur vind ik een kokerrok ook heel mooi en juist voor een jonger iemand, een mantelpakje hoeft niet ouderwets truttig te zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Try za 11 jun 2011 - 7:09

Kan je trouwens een foto maken van alleen die broek + blouse? Ik denk dat dat ook wel mooi en zakelijk staat..
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  BJA za 11 jun 2011 - 7:16

Ik vind beide combinaties te druk. Er zijn teveel kleuren door elkaar gemixed waardoor ik het niet echt netjes vind overkomen.

Ik persoonlijk zou voor een sollicitatis voor donkerblauw gaan. Een mooie donkerblauwe broek (nette chino bijvoorbeeld) hoeft helemaal niet ouwelijk over te komen.
En colberts heb je natuurlijk ook in allerlei variaties.
Blauw kan je weer mooi combineren met een mooie witte blouse of top eronder.

Ook vind ik voor de tijd van het jaar een cremekleur mooi.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:25

Probleem is nu wel dat ik geen tijd meer heb om te winkelen ivm feestdagen is alles dicht.
Ik heb nog een donkerblauwe broek en een zwarte blouse, maar dan wordt het weer zo donker.. Maar misschien wel beter om dat aan te doen voor bedrijf 2(wat ik dinsdag dan heb, moet ook vroeg in de trein dus die dag ook geen tijd om te winkelen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 7:28

Ik vind het wel netjes eigenlijk, ook leuk gewoon lekker jong en hip en niet al te stijf. Maar het ligt inderdaad aan de functie of het kan. Toch zou ik mezelf niet helemaal willen laten inperken wat betreft mijn kledingstijl. Ik ga echt wel voor netjes, maar je kan er best een beetje je eigen draai aangeven, vind ik. (al zullen er vast ook functies zijn waar dat niet kan, maar gelukkig ben ik zelf niet werkzaam in die sector Very Happy )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 8:20

Zonder jasje vind ik niet zo heel erg mooi, doordat het korte mouwtjes zijn
[img]Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Dsc02866k [/img]

Andere riem, andere blouse(moet ik wel strijken nog) en een giletje
[img]Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Dsc02867cn [/img]

Dit met die donkere broek, maar vind het wel erg donker dan.. Ik heb het ook nog aangedaan met dat lichte blousje maar vindt dat niet zo mooi, omdat het korte mouw is.
[img]Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Dsc02868l [/img]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Monte za 11 jun 2011 - 8:40

Ik vind outfit 2 en 3 het zakelijkst staan. Bij 1 heb ik erge associaties met een bedienster in een restaurant.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 8:47

Ik vind je witte jasje juist leuk! Dat touwtje hoort er omheen? Ik zou een zwarte broek, zwart truitje en je witte jasje met zwarte "touwtje" aantrekken met je zwarte pumps. Superleuk en niet zo oubollig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Arwyn za 11 jun 2011 - 9:18

Zwarte blousje + zwarte jasje en donkere broek is super netjes, dus denk ik erg geschikt voor het bedrijf waar je het zakelijkst moet.
Lichtere broek met het zwarte blousje en je witte jasje vind ik ook erg leuk en ook netjes, dat zou voor gesprek 2 prima kunnen denk ik.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Jeanette zo 12 jun 2011 - 4:51

Foto 2 vind ik het leukst staan!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 23:05

Super bedankt allemaal smile Ik ben eruit, voor bedrijf 2 doe ik foto 2 aan, en voor bedrijf 1 aan met het zwarte jasje smile Het witte jasje breng ik dus terug. Ik hou jullie op de hoogte hoe de gesprekken gingen!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Zora zo 12 jun 2011 - 23:17

Wat een slagveld op je kamer Very Happy

Succes!!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Jeanette zo 12 jun 2011 - 23:18

Het witte jasje is wel leuk hoor! Kun je toch gewoon voor hedendaags gebruiken?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 0:27

Maar ik vind hem wat te groot, hij valt best lang vind ik..
Ja mn kamer is echt een enorme puinzooi, ik heb zometeen nog wat te doen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 6:09

Nou ik weet het niet zo goed, ik had wat andere verwachtingen van de functie. Opzich ging het gesprek wel goed, het leek wel een kruisverhoor! Dit is mijn 1e echte sollicitatiegesprek, ik had ook niet echt een idee wat ik kon verwachten. Op een gegeven moment vroeg ze zo: wat hoop je hier absoluut niet tegen te komen? Mijn antwoord: een 9 tot 5 baan. Vertelt ze later doodleuk dat het om een 9 tot 5 baan gaat en dat het weinig flexibel is(wat ik best raar vind, want het is een bedrijf waarbij de klanten allemaal in het buitenland zitten en met telefonisch contact lijkt me dat toch wel handig dat de werktijden daar ook een beetje op afgestemd is)
Ik denk dat het van beiden kanten het niet gaat worden smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  KOL di 14 jun 2011 - 9:45

Yasmin schreef:Nou ik weet het niet zo goed, ik had wat andere verwachtingen van de functie. Opzich ging het gesprek wel goed, het leek wel een kruisverhoor! Dit is mijn 1e echte sollicitatiegesprek, ik had ook niet echt een idee wat ik kon verwachten. Op een gegeven moment vroeg ze zo: wat hoop je hier absoluut niet tegen te komen? Mijn antwoord: een 9 tot 5 baan. Vertelt ze later doodleuk dat het om een 9 tot 5 baan gaat en dat het weinig flexibel is(wat ik best raar vind, want het is een bedrijf waarbij de klanten allemaal in het buitenland zitten en met telefonisch contact lijkt me dat toch wel handig dat de werktijden daar ook een beetje op afgestemd is)
Ik denk dat het van beiden kanten het niet gaat worden smile


Als je wil weten welke vragen je kunt verwachten kun je op sites kijken zoals Intermediair.nl die hebben een lijst met veel voorkomende vragen en ook een stappenplan hoe je je voor kunt bereiden op een sollicitatie.
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Moezie wo 15 jun 2011 - 22:57

Zora schreef:Wat een slagveld op je kamer Very Happy

Succes!!

lol!
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Limboland

Terug naar boven Ga naar beneden

Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos) - Pagina 2 Empty Re: Advies nodig!!! -kleding sollicitatiegesprek-(nieuwe fotos)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum