Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+20
Champagne
Jordana
Tullow
Cheesegirl
Zwoesj
Monte
Sjaantje
silly-one
aniet
ExpressoB
Lejow
Qiara
Merai
Lavendel
Laquisia
Oasis
VeryCherry
Happydobby
Lady4
Suus
24 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 15 Empty Re: Dagcafé

Bericht  ExpressoB vr 10 jun 2011 - 9:20

:flower: om jullie op te fleuren

nou schiet mij maar lek... geef m'n vriend paar kusjes op z'n wang, trekt hij zn gezicht weg..
ik: nou zeg hij: ja je hoeft geen half uur aan mn lip te hangen
pfffffff ik: nou deed jij dat maar eens

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:20

Heb 't idd al een beetje verteld, maar ik ben al iets rustiger. Maar vertel.. is er iets gebeurd of kwam dit gevoel gewoon zomaar?

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 10 jun 2011 - 9:20

Stuiterbal hug, een hele dikke! Heb je ondanks je je kut voelt toch een beetje van je avond bij je opa kunnen genieten?
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1531
Registratiedatum : 05-01-11

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:22

Expresso haha lief hoor van een bloemetje fleur je altijd op !

@Maple: Ja er is inmiddels wel weer wat voorgevallen. O.a. met het hele advocaten gedoe en met mijn vader of ja moeder nu dan maar. Ik weet ook niet meer hoe ik hem moet zien. Maar mijn hoofd loopt over..... ik ben op, gesloopt en heb nergens nog zin in.
En ben vooral bang voor dat wat nog komen gaat !!!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:22

_Leah_ schreef:Stuiterbal hug, een hele dikke! Heb je ondanks je je kut voelt toch een beetje van je avond bij je opa kunnen genieten?

Dank je. Ja hoor ik geniet van elk moment dat ik bij mijn opa in de buurt ben dus heb hem helemaal plat geknuffeld Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:24

Sad
Merai schreef:
ABE, al meer nieuws over stief?

Stief is sindskort van de bestralingen af. Ze krijgt dinsdag een gesprek over de voortgang. Hierin kan het twee kanten op. Of de bestraling is niet voldoende aangeslagen en dan mag ze door voor de chemo. Of hij is voldoende aangeslagen. Het laatste is goed nieuws, maar eigenlijk ook niet. Want de tumor konden ze tijdens de operatie niet weghalen, omdat hij aan bepaalde fysieke elementen (tja, hoe noem je dat) zat gekleefd. Vandaar ook de bestraling.

Ze blijft sowieso onder behandeling/controle staan van de arts. Niet meer jaarlijks, maar toch echt zeer frequenter. Vooral het eerste jaar. Ze had de tumor natuurlijk al jaren en deze groeide niet, tot hij opeens explosief groeide. Dus ze willen nu weten hoe en wat. Maar dat ze zal sterven aan haar hersentumor is zeker. Sad

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 10 jun 2011 - 9:24

Stuiterbal schreef:
_Leah_ schreef:Stuiterbal hug, een hele dikke! Heb je ondanks je je kut voelt toch een beetje van je avond bij je opa kunnen genieten?

Dank je. Ja hoor ik geniet van elk moment dat ik bij mijn opa in de buurt ben dus heb hem helemaal plat geknuffeld Very Happy

Dat vind ik fijn. smile
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:26

Rochelle is gewoon echt super !!!!!

Gast
Gast

Bericht  Merai vr 10 jun 2011 - 9:27

Angel Blue Eyes schreef:Sad
Merai schreef:
ABE, al meer nieuws over stief?

Stief is sindskort van de bestralingen af. Ze krijgt dinsdag een gesprek over de voortgang. Hierin kan het twee kanten op. Of de bestraling is niet voldoende aangeslagen en dan mag ze door voor de chemo. Of hij is voldoende aangeslagen. Het laatste is goed nieuws, maar eigenlijk ook niet. Want de tumor konden ze tijdens de operatie niet weghalen, omdat hij aan bepaalde fysieke elementen (tja, hoe noem je dat) zat gekleefd. Vandaar ook de bestraling.

Ze blijft sowieso onder behandeling/controle staan van de arts. Niet meer jaarlijks, maar toch echt zeer frequenter. Vooral het eerste jaar. Ze had de tumor natuurlijk al jaren en deze groeide niet, tot hij opeens explosief groeide. Dus ze willen nu weten hoe en wat. Maar dat ze zal sterven aan haar hersentumor is zeker. Sad

hug Wat heftig om dat te weten! Ik hoop echt dat de groei na deze bestralingen weer héél lang stilstaat!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:29

Stuiterbal: Ik hoop voor je dat je een psych vindt waar je een klik mee hebt. Want dat is echt al de helft. Ooit gedacht aan een vrijgevestigde? Dat heeft mij destijds heel erg goed geholpen. Ze hebben me eerst de bodemloze put ingegooid en toen ik dacht dat ik eindelijk op/aan de grond zat, hebben ze me steentje voor steentje geholpen een uitgang te vinden. Het is maar net waar je zin in hebt, als ik het vantevoren had geweten had ik het nooit gedaan, maar achteraf zeg ik:"Zou het zo weer doen, want het was de beste therapie die ik ooit heb gehad".

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:30

Angel Blue Eyes schreef:Stuiterbal: Ik hoop voor je dat je een psych vindt waar je een klik mee hebt. Want dat is echt al de helft. Ooit gedacht aan een vrijgevestigde? Dat heeft mij destijds heel erg goed geholpen. Ze hebben me eerst de bodemloze put ingegooid en toen ik dacht dat ik eindelijk op/aan de grond zat, hebben ze me steentje voor steentje geholpen een uitgang te vinden. Het is maar net waar je zin in hebt, als ik het vantevoren had geweten had ik het nooit gedaan, maar achteraf zeg ik:"Zou het zo weer doen, want het was de beste therapie die ik ooit heb gehad".

Wat is dat precies vrijgevestigde ?? Ik heb het nog niet eerder gehoord ! Ik neem alles aan wat me kan helpen echt waar !

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 10 jun 2011 - 9:31

ABE, wat heftig. hug
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:32

Merai schreef:
hug Wat heftig om dat te weten! Ik hoop echt dat de groei na deze bestralingen weer héél lang stilstaat!

Dat is eigenlijk wel het vreemdste wat ik vind. Ze zijn nu alleen maar levensduur verlengend bezig. En het lijkt me verschrikkelijk om te beseffen. Paps relativeert gelukkig een hele hoop en hij had zelfs tegen de arts gezegd (wat ik zo knap vind, want zo is hij eigenlijk helemaal niet):"Tja, als ik morgen onder de bus kom is het ook afgelopen. En dat heeft ook niemand kunnen voorspellen". Maar goed, het is allemaal heel erg heftig. Ik doe eigenlijk net alsof er niets aan de hand is Embarassed. Ik kom langs om boeken te lenen, kom langs om boeken af te geven, praat alsof er nooit iets is gebeurd. En volgens mij vindt ze dat wel fijn. Ach, wat moet ze ook continu met de vraag hoe het gaat? Het gaat kut, maar dat kunnen we zelf ook wel zien. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:32

Wat fijn trouwens dat het jou zo geholpen heeft ABE ! Dat geeft mij wel weer moed om ermee door te gaan in ieder geval !

Gast
Gast

Bericht  Merai vr 10 jun 2011 - 9:32

Stuiterbal schreef:
Angel Blue Eyes schreef:Stuiterbal: Ik hoop voor je dat je een psych vindt waar je een klik mee hebt. Want dat is echt al de helft. Ooit gedacht aan een vrijgevestigde? Dat heeft mij destijds heel erg goed geholpen. Ze hebben me eerst de bodemloze put ingegooid en toen ik dacht dat ik eindelijk op/aan de grond zat, hebben ze me steentje voor steentje geholpen een uitgang te vinden. Het is maar net waar je zin in hebt, als ik het vantevoren had geweten had ik het nooit gedaan, maar achteraf zeg ik:"Zou het zo weer doen, want het was de beste therapie die ik ooit heb gehad".

Wat is dat precies vrijgevestigde ?? Ik heb het nog niet eerder gehoord ! Ik neem alles aan wat me kan helpen echt waar !

Dat is iemand die een particuliere praktijk heeft. Daarbij heb je veel meer de mogelijkheid om te bekijken of het klikt. Wat vervelend dat je je zo slecht voelt! hug
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Merai vr 10 jun 2011 - 9:33

Angel Blue Eyes schreef:
Merai schreef:

Dat is eigenlijk wel het vreemdste wat ik vind. Ze zijn nu alleen maar levensduur verlengend bezig. En het lijkt me verschrikkelijk om te beseffen. Paps relativeert gelukkig een hele hoop en hij had zelfs tegen de arts gezegd (wat ik zo knap vind, want zo is hij eigenlijk helemaal niet):"Tja, als ik morgen onder de bus kom is het ook afgelopen. En dat heeft ook niemand kunnen voorspellen". Maar goed, het is allemaal heel erg heftig. Ik doe eigenlijk net alsof er niets aan de hand is Embarassed. Ik kom langs om boeken te lenen, kom langs om boeken af te geven, praat alsof er nooit iets is gebeurd. En volgens mij vindt ze dat wel fijn. Ach, wat moet ze ook continu met de vraag hoe het gaat? Het gaat kut, maar dat kunnen we zelf ook wel zien. laughcry

Je hoeft ook niet te reageren omdat je denkt dat het zo hoort, gewoon je hart volgen en dat doe je dus dat is goed. Het lijkt mij erg heftig voor jullie allemaal, zo'n stom besef terwijl het net zo goed nog jaren kan duren.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:34

Dank je wel Merai. Ik zal zeker eens gaan kijken of hier in de buurt wat zit ! thnxxx hug

Gast
Gast

Bericht  Merai vr 10 jun 2011 - 9:36

Stuiterbal schreef:Dank je wel Merai. Ik zal zeker eens gaan kijken of hier in de buurt wat zit ! thnxxx hug

De klik is inderdaad ontzettend belangrijk! Bij deze particuliere praktijken kun je vaak een kennismakingsgesprek hebben zonder gevolgen. Dus desnoods doe je er vijf en kijk je bij wie je de beste klik voelt. Nadeel is wel dat dit niet (volledig) vergoed wordt.

Edit: graag gedaan Wink Ik weet hoe slecht je je kunt voelen en dat gun je niemand.

Laatst aangepast door Merai op vr 10 jun 2011 - 9:37; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:37

Stuiterbal schreef:

Een psycholoog/psychiater van een vrijgevestigde instelling is niet afhankelijk van subsidie en van verwijzingen van een huisarts. Je zou het kunnen zien als een elitedienst. Maar doordat zij een persoonlijke band met jou creeren, weten ze sneller bij jou binnen te komen en je te helpen met de dingen waarmee je worstelt. Het GGz is afhankelijk van eigen geschreven documentatie wat ze tijdens elke sessie nadrukkelijk nog even nalezen, terwijl een vrijgevestigde met documentatie binnenkomt, maar niet hoeft na te lezen, omdat ze nog weet waar het over gaat en zonder na te denken de volgende vraag kan stellen. Een soort vertrouwensband is het.

Het enige nadeel van een vrijgevestigde is dat ze niet volledig worden vergoed vanuit de zorgverzekering. Maar eerlijk, voor mij waren ze elke cent extra dubbel en dwars waard.

Gast
Gast

Bericht  Laquisia vr 10 jun 2011 - 9:37

Ik heb een grote dip. Sad
Laquisia
Laquisia
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:38

_Leah_ schreef:Ik heb een grote dip. Sad
hug

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:38

Haha, Merai. Ik doe er tien zinnen over om het uit te leggen. Althans, doe een poging. En jij doet het in één zin. :P Zo niet eerlijk! laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:39

Maple schreef:
hug

Wat ik me heb afgevraagd is waarom je er niet met ons over praat. Je bent heel sterk, reageert lekker mee, maar waarom niet even tijd voor jezelf nemen in dit topic door even je eigen ei kwijt te raken? Het mag hoor! Ik doe het, een ander doet het, waarom jij niet?

hug

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:40

Ahh thnnxx voor je uitleg ABE. Ja nu weet ik idd wat je bedoelt en ik ken iemand die mij idd kan helpen. De man van mijn fysio therapeute. Hij is ook vrijgevestigd idd.

Alleen zijn bij mij de centen wel echt een probleem. Ik moet bij hem vooruit betalen en krijg maar de helft vergoed. 1 consult kost 85 euro. Ik heb niet veel behandelingen die ik vergoed krijg dus ik kan het echt niet doen ook al is het me al mijn geld waard. Maar dat heb ik gewoon echt niet elke week.
Daar baal ik dus wel van want ik vind hem heel erg fijn juist !

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 9:40

Ohhh mop hug

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud