Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien?

5 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien? Empty VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:00

En zo ja, wat vond je er van?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien? Empty Re: VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:03

Ik keek het 5 a 10 minuten maar heb het weer uitgezet. Vond de docu opzet niet zo prettig.
Maar het leek me een interessant thema.
Ik hoopte (nog meer) overtuigd te worden dat ik dit juist niet wil :P

Gast
Gast

VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien? Empty Re: VPRO: carriere en kroost. Wie heeft het gezien?

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:06

Klinkt interessant! heb het niet gezien maar ga t dit weekend zeker even terugkijken op uitzending gemist. Wat vond jij ervan James?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:11

Odilia schreef:Klinkt interessant! heb het niet gezien maar ga t dit weekend zeker even terugkijken op uitzending gemist. Wat vond jij ervan James?

Ik kreeg er de kriebels van. Oké, beiden fulltime werken, dat kan nog wel een keer. Maar er was een stel wat beiden fulltime werkten en daarnaast ook nog samen een eigen bedrijf hadden en dus áltijd aan het werk waren. Die vrouw zei dingen als :''Ah ja, 1 dag in de week met mijn kinderen, dat kan misschien nog wel een keer.'' Dan vraag ik me toch echt af waar je mee bezig bent.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:13

James schreef:
Odilia schreef:Klinkt interessant! heb het niet gezien maar ga t dit weekend zeker even terugkijken op uitzending gemist. Wat vond jij ervan James?

Ik kreeg er de kriebels van. Oké, beiden fulltime werken, dat kan nog wel een keer. Maar er was een stel wat beiden fulltime werkten en daarnaast ook nog samen een eigen bedrijf hadden en dus áltijd aan het werk waren. Die vrouw zei dingen als :''Ah ja, 1 dag in de week met mijn kinderen, dat kan misschien nog wel een keer.'' Dan vraag ik me toch echt af waar je mee bezig bent.

Oh wow inderdaad. Lijkt mij persoonlijk geen fijne situatie. En waar doe je het dan voor, vraag je je af.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:16

Ze had ook af en toe een borrel met de ''powervrouwen''. Echt, brrr.. die term alleen al.

Gast
Gast

Bericht  silly-one do 9 jun 2011 - 9:18

Ik had het opstaan, maar vond sommige koppels wel raar. Totaal geen tijd eigenlijk voor de kinderen, maar er wel een hoop willen. Plus één koppel die maar vond dat scholen een continue rooster moesten hebben en dat de kinderopvang de kinderen maar naar alle sporten etc. moest gaan brengen. Wie voedt kind dan op? Niet de ouders in mijn ogen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:20

Was het trouwens een neutrale objectieve documentaire, James? Want het klinkt een beetje alsof het tweeverdienen toch wel in negatief daglicht wordt gezet door die extreme gezinnen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie do 9 jun 2011 - 9:24

powervrouwen die voegen we toe aan de walgelijke woorden als hubbie, broekloeren etc. Mad
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan do 9 jun 2011 - 9:26

Marin schreef:Was het trouwens een neutrale objectieve documentaire, James? Want het klinkt een beetje alsof het tweeverdienen toch wel in negatief daglicht wordt gezet door die extreme gezinnen.

Zou het niet gewoon gaan over extremen? Ik denk niet dat ze hiermee willen suggereren dat alle tweeverdieners zo zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  silly-one do 9 jun 2011 - 9:33

Ik denk wel dat je een beetje gelijk hebt Susan, want als ik in mijn omgeving kijk dan zijn er een hoop twee verdieners die beide part-time werken zodat er ook voldoende tijd is voor het kind/gezin.
Want het is wel extreem dat de vrouw die bij één baan ontslag had genomen nog twee andere banen had. Die beide vrij veel tijd vroegen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 9:36

Ja het zullen wel echt de extremen zijn inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 9 jun 2011 - 20:17

silly-one schreef:Ik had het opstaan, maar vond sommige koppels wel raar. Totaal geen tijd eigenlijk voor de kinderen, maar er wel een hoop willen. Plus één koppel die maar vond dat scholen een continue rooster moesten hebben en dat de kinderopvang de kinderen maar naar alle sporten etc. moest gaan brengen. Wie voedt kind dan op? Niet de ouders in mijn ogen.
Ik heb de documentaire gezien!
En ben het er anders wel mee eens. Wat mij betreft zou er op scholen best gezamelijk geluncht mogen worden met de kinderen. Ik vind het zo achterhaald dat er nog steeds tussen de middag naar huis wordt gegaan door kinderen. Op dit manier is het super lastig om als ouder je overige activiteiten te regelen. En wat ik een goed punt vond van een van de vader, op dit moment staan 6 ouders bij het schoolplein om hun kinderen naar de voetbal te brengen, ze zitten alle 6 in de kantine en vervolgens gaan ze alle 6 naar huis. Dit zou je toch met elkaar moeten kunnen afspreken.
Groot punt blijft daarbij altijd nog de flexibiliteit van de werkgever.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  silly-one do 9 jun 2011 - 20:24

Atelier Madame schreef:
silly-one schreef:Ik had het opstaan, maar vond sommige koppels wel raar. Totaal geen tijd eigenlijk voor de kinderen, maar er wel een hoop willen. Plus één koppel die maar vond dat scholen een continue rooster moesten hebben en dat de kinderopvang de kinderen maar naar alle sporten etc. moest gaan brengen. Wie voedt kind dan op? Niet de ouders in mijn ogen.
Ik heb de documentaire gezien!
En ben het er anders wel mee eens. Wat mij betreft zou er op scholen best gezamelijk geluncht mogen worden met de kinderen. Ik vind het zo achterhaald dat er nog steeds tussen de middag naar huis wordt gegaan door kinderen. Op dit manier is het super lastig om als ouder je overige activiteiten te regelen. En wat ik een goed punt vond van een van de vader, op dit moment staan 6 ouders bij het schoolplein om hun kinderen naar de voetbal te brengen, ze zitten alle 6 in de kantine en vervolgens gaan ze alle 6 naar huis. Dit zou je toch met elkaar moeten kunnen afspreken.
Groot punt blijft daarbij altijd nog de flexibiliteit van de werkgever.

Daar kan ik je nog wel in vinden.Als ouders het onderling afspreken, maar ik vind niet dat naschoolseopbang en scholen het halen en brengen moeten regelen. Ik val regelmatig in op scholen waarbij de kinderen gezamelijk op school blijven eten. Geen probleem mee, maar ik vind niet dat ouders maar vinden dan andere verantwoordelijk moeten stellen voor de opvoeding van hun kind. Maar zoals ik het gisteren begreep vonden de ouders dat andere dat maar moesten doen i.p.v. dat ze zelf een schema maken wie wanneer de kinderen ophaalt en brengt.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:36

Ik vind anders ook dat scholen een continue rooster moeten en ik ben meer dan blij dat de kapper op de BSO komt en ik hoopte dat de zwemles ook via de BSO kon, zoals bij sommige BSO's in de buurt. En als ze een middag naar sporten kon vanuit de BSO zou ik de eerste zijn die zich aanmeldt. Ze moeten namelijk tóch 3 middagen in de week naar de BSO, dus dan vind ik het wel prettig als dat soort dingen dan op die middagen ook geregeld worden, dan hebben ze het als ze thuis zijn lekker rustig. Want nu zijn de twee vrije middagen vol door afspraken met zwemles en sport enzo, en hebben ze nog geen rust.

De docu klinkt vrij overdreven. Ik ken geen stellen die het zo doen. En van full-time werkende ouders krijgen kinderen niets, hoogstens een goed voorbeeld.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 20:41

Ik heb de docu ook gezien, maar na een tijdje vond ik niet zo interessant meer.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame do 9 jun 2011 - 20:43

Wat ik wel leuk vond aan de docu was de manier waarop het opgenomen was! Het zag er onderhand klungelig uit zon ronddetafel gesprek :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 21:21

Atelier Madame schreef:Wat ik wel leuk vond aan de docu was de manier waarop het opgenomen was! Het zag er onderhand klungelig uit zon ronddetafel gesprek :P

Haha ja daarom ben ik afgehaakt.

Gast
Gast

Bericht  Verde do 9 jun 2011 - 21:25

Ik heb het ook gezien. Vond de opzet ook wel een beetje suf, en het rondetafelgesprek werd niet al te best gefilmd. Al past dat denk ik ook wel een beetje bij de VPRO.
De gezinnen waren ook echt geen afspiegeling van de doorsnee Nederlandse gezinnen waarbij allebei de ouders werken. 1 van hen is zelf werkzaam als journaliste bij de VPRO en ook bij de andere gezinnen zijn de ouders hoogopgeleid. Volgens mij werken zij vooral ook omdat ze dat leuk vinden en dus graag willen, en niet omdat het noodzaak is.
Ik vond het trouwens nog best wel meevallen hoeveel de kinderen naar de opvang / oppas gingen. Ik heb wel eens opgepast bij een gezin waar de kinderen veel vaker naar de NSO gingen.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 21:31

Marin schreef:Was het trouwens een neutrale objectieve documentaire, James? Want het klinkt een beetje alsof het tweeverdienen toch wel in negatief daglicht wordt gezet door die extreme gezinnen.

Idd, vraag het me ook af. Ik had ooit een manager van een hele afdeling. Zij had 3 kinderen en werkte 3 dagen in de week. Knap hoor, toch carriere maken op zo'n manier!
Volgens mij kan het dus best als je zou willen en vast ook met een beetje geluk want niet veel bedrijven zullen zo iemand voor 3 dagen willen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 21:34

Zusje schreef:

Idd, vraag het me ook af. Ik had ooit een manager van een hele afdeling. Zij had 3 kinderen en werkte 3 dagen in de week. Knap hoor, toch carriere maken op zo'n manier!
Volgens mij kan het dus best als je zou willen en vast ook met een beetje geluk want niet veel bedrijven zullen zo iemand voor 3 dagen willen.

Dat krijg je ook niet voor elkaar natuurlijk als je niet de jaren daarvoor wél veel geinvesteerd hebt in je werk.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 21:42

Ik vond er toch ook wel normale ouders bij zitten. Alleen dat stel die beide 40 werken en een eigen reisbureau (volgens mij?) hebben, die hadden echt geen tijd voor hun twee dochters. Ik vond dat serieus schandalig om te zien. Zaten ze 's avonds aan tafel, wilden die kinderen ook wat zeggen..zei die moeder: "ssst, ik ben nu tegen je vader aan het praten!" Ik had echt het idee dat er totaal niet naar die meiden geluisterd werd, aangezien ik de indruk kreeg dat er de hele tijd zo'n sfeer daar hing.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 21:50

Elodie schreef:Ik vond er toch ook wel normale ouders bij zitten. Alleen dat stel die beide 40 werken en een eigen reisbureau (volgens mij?) hebben, die hadden echt geen tijd voor hun twee dochters. Ik vond dat serieus schandalig om te zien. Zaten ze 's avonds aan tafel, wilden die kinderen ook wat zeggen..zei die moeder: "ssst, ik ben nu tegen je vader aan het praten!" Ik had echt het idee dat er totaal niet naar die meiden geluisterd werd, aangezien ik de indruk kreeg dat er de hele tijd zo'n sfeer daar hing.

ja dit vond ik ook erg om te zien. En `s ochtend zaten de kinderen voor de tv te ontbijten en moeders zat al op de laptop en maar zeggen dat ze door moesten eten. Ik had ook het idee dat hun echt geen/weinig aandacht gaven aan de kinderen. Ook hadden ze een hulp die de kinderen na school opving en ook `s avonds als de ouders er niet waren. En die deed dan ook met hun knutselactiviteiten want daar waren de ouders niet goed in :S

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 22:14

Precies.. En dan zeiden ze dat het toch heel goed was dat ze zelf de kinderen naar school brengen. Nou nou, fantastisch. Bedoel, ja fijn dat ze dat kunnen doen..maar als dat alles is.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 22:31

van sommige gezinnen krijg ik echt een gajaagd en opgefokt gevoel. Constant druk, constant wat te doen, altijd rennen en vliegen, dat zou ik niet willen. Deze docu bevestigd voor mij wel weer dat ik niet wil dat we beiden full-time werken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: