asdf
+5
Spring
Tania
M@niek
Parisienne
Mamsie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Re: asdf
Ik reageer vanaf mijn iPhone dus beetje kort. Meid voel je niet slecht dat is niet nodig. Je hebt er gewoon niet bij stilgestaan en dat is niet erg. Die laatste fles gaat er vanzelf wel af. Je ritme is vrij normaal dat dat een beetje het zelfde is als een paar maanden terug. Ik lees zelf niet veel alleen als ik wat wil weten. Het is je eerste kindje dus dan zijn zulke dingetjes heel normaal. Komt goed!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Op je gevoel afgaan is in vele gevallen natuurlijk altijd goed. Soms vind ik wel eens dat ik teveel lees en op zoek, waardoor ik alleen nog onzekerder wordt. Je gaat je kindje zo al snel vergelijken met een ander kindje of met het gemiddelde, terwijl elk kind anders is. Wel kijk ik naar bepaalde richtlijnen qua voeding bijvoorbeeld, maar meestal 'bedenk' ik daar mijn eigen variatie op wat voor N. en voor ons als gezin het beste werkt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de zogeheten 'schema's e.d.
Dus ja, ik zoek veel op op internet en lees wat tijdschriften voor ouders. Maar dat jij dat niet doet wil absoluut niet zeggen dat je slecht bezig bent hoor! Ik denk dat veel dingen vanzelf gaan. Die laatste fles gaat er vanzelf wel vanaf. Als jij merkt dat je kindje er geen behoefte meer aan heeft speel je daarop in, net als dat je andere dingen merkt. Dit doe je vast hartstikke goed, zeker als het prima gaat zo!
Dus ja, ik zoek veel op op internet en lees wat tijdschriften voor ouders. Maar dat jij dat niet doet wil absoluut niet zeggen dat je slecht bezig bent hoor! Ik denk dat veel dingen vanzelf gaan. Die laatste fles gaat er vanzelf wel vanaf. Als jij merkt dat je kindje er geen behoefte meer aan heeft speel je daarop in, net als dat je andere dingen merkt. Dit doe je vast hartstikke goed, zeker als het prima gaat zo!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Je moet natuurlijk niks! Het enige wat je 'moet' doen is ervoor zorgen dat jullie (jij, je man/vriend en je zoontje) je allemaal goed voelen en gelukkig zijn. Het maakt niet uit of je dan alles volgens de richtlijnen doet en of je je erin verdiept hebt. Het gaat toch allemaal goed? Blijkbaar weet je dan gewoon genoeg en voldoende om je zoontje goed op te laten groeien! Maargoed.. je ergens in verdiepen (lees: een aantal dingen opzoeken) kan natuurlijk nooit kwaad.
Parisienne- Ratel
Sommige dingen ben ik wel blij om dat ik dat had gelezen. Over honing bijv. Dat soort dingen vind ik balngrijker dan wanneer de fles er af zou moeten.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Inderdaad, ik zoek ook veel dingen op m.b.t. voedsel(introductie). Ik wil wel weten wat N. wel en niet mag met hoeveel maanden. Dit doe ik niet op gevoel
Parisienne- Ratel
Je vooral niet slecht voelen. En zoals hier boven als wordt gezegd, als je maar gelukkig bent en als je kindje maar goed in zn velletje zit!
F.elice krijgt ook nog teveel flessen en daarnaast ben ik behoorlijk jaloers op de mama´s met kindjes die gewoon om 7 uur al hun laatste fles krijgen en dan lekker doorslapen tot de volgende morgen
F.elice krijgt ook nog teveel flessen en daarnaast ben ik behoorlijk jaloers op de mama´s met kindjes die gewoon om 7 uur al hun laatste fles krijgen en dan lekker doorslapen tot de volgende morgen
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik zoek ook weinig op hoor.
Ik lees wel de WIJ en daar blijven wel dingen van hangen en ik lees hier natuurlijk wel het e.e.a.
Maar eigenlijk is er maar weinig waarvan ik dacht: Goh, dat moet ik nu eventjes opzoeken.
Ik lees wel de WIJ en daar blijven wel dingen van hangen en ik lees hier natuurlijk wel het e.e.a.
Maar eigenlijk is er maar weinig waarvan ik dacht: Goh, dat moet ik nu eventjes opzoeken.
Gast- Gast
Ik lees dat soort dingen vaak wel ergens op internet en ik heb het boekje van het cb wel is een beetje doorgebladerd. Maar verder doe ik het vooral op gevoel. Mijn zoontje geeft heel goed zelf aan waar hij nog behoefte aan heeft en waaraan niet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
ik lees niet heel bewust dingen over ontwikkeling e.d., maar ik lees voor de ontspanning/leuk wel veel op een ander forum waar ik veel leer over verschillende inzichten w.b. opvoeding. Soms word ik daardoor aan het denken gezet en ga ik me meer verdiepen in dingen. Ik voel me eigenlijk nooit onzeker over de opvoeding/verzorging, dus in die zin heb ik ook niet de behoefte om op te zoeken wanneer ze iets zou moeten kunnen of wat ze zou moeten eten.
Gast- Gast
Dromertje, ik ben wel benieuwd welk forum dat is?
Ik lees wel af en toe wat op internet of in de Wij.
Als ik bijvoorbeeld wat informatie wil over het eten en drinken of inbakeren.
Ik lees wel af en toe wat op internet of in de Wij.
Als ik bijvoorbeeld wat informatie wil over het eten en drinken of inbakeren.
Spring- Kletskop
- Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ja, daar heb ik ook een tijd gezeten, maar ik vond dat besloten deel zo stom. Je moest eerst tig posts hebben voordat je daar werd toegelaten en het deel waar je dan wel mocht posten vond ik vrij saai en stil, dus ik ben op een gegeven moment afgehaakt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat is waar, maar ik heb een hele tijd in de oude berichten daar gelezen, daar ben ik een hele tijd zoet mee geweest. Nu ik dat allemaal gelezen heb vind ik het ook wel wat saai worden. Hoe het besloten deel is weet ik niet, daar heb ik nog neit genoeg posts voor. Ik moet allen wel zeggen dat ik sommige moeders daar wel behoorlijk extreem vind.
Gast- Gast
Ja, inderdaad, en ik vind dat extreme ook wel vervelend, ik heb er ook een hekel aan als bijvoorbeeld vrouwen op fora borstvoeding te fel promoten, daardoor krijgt borstvoeding zo'n vervelende naam en word je als je het geeft al heel snel voor borstvoedingsmaffia aangezien. Terwijl het mij echt niet uitmaakt wat een ander voor voeding geeft.
Susan- Lady Post-a-lot
precies. Laatst was er een discussie over iemand die kleine plastic babyflesjes met iets erin had getrakteerd omdat er een broertje/zusje geboren was. Een aantal moeders vond dat niet kunnen, omdat baby's niet met babyflesjes geassocieerd moesten worden. Maargoed, stiekem vind ik dat soort dingen heerlijk om te lezen, omdat ik me daar dan zo lekker over op kan winden.
Ik lees daar vooral omdat het algemene idee over opvoeden in mijn straatje past en ik het interessant vind om te lezen hoe andere mensen heel bewust daarmee bezig zijn. Op die manier ga ik ook nadenken over bewust opvoeden en wat ik wil dat mijn dochter mee krijgt en daardoor mijn weg kan vinden in het opvoeden/verzorgen.
Ik lees daar vooral omdat het algemene idee over opvoeden in mijn straatje past en ik het interessant vind om te lezen hoe andere mensen heel bewust daarmee bezig zijn. Op die manier ga ik ook nadenken over bewust opvoeden en wat ik wil dat mijn dochter mee krijgt en daardoor mijn weg kan vinden in het opvoeden/verzorgen.
Gast- Gast
Dat gaat wel ver inderdaad. Yrsa is echt een borstkindje, maar ze heeft toch echt een flesje voor haar babypop, en prachtig dat ze het vindt. Je kan ook te principieel zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja, van marsepein of zo. Kun je vast wel ergens vinden (of anders zelf kleien), maar ik denk dat je een hoop rare blikken van juffen en andere ouders krijgt.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ja, van marsepein of zo. Kun je vast wel ergens vinden (of anders zelf kleien), maar ik denk dat je een hoop rare blikken van juffen en andere ouders krijgt.
In marsepein zit te veel suiker voor kindjes. Dus ik denk dat dat ook niet goedgekeurd wordt.
Ik ben ook een tijdje lid geweest van D&V maar ik vond veel moeders daar ook vrij ver gaan. Bovendien vond ik het erg storend dat er zo gezeurd werd over dat andere mensen hun manier niet begrijpen en raar vinden maar veel leden zelf ook erg veroordelend zijn over 'mainstream'.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Waarom zou je je slecht voelen. Als het op deze manier toch lekker gaat, dan is het toch gewoon goed. Ik zie niets raars staan in je schema hoor. Hier kreeg Tygo met zijn ruim 15 maanden nog een fles om 23.00 uur (voordat wij gingen slapen). Hij had dat gewoon nodig. Hij is ook wel veel ziek geweest de eerste 2 jaar van zijn leven, dat speelt wel mee. Maar ik zag (en zie) daar niets raars in hoor. Bij Jens hebben we het anders gedaan maar meer omdat hij zo groot en stevig was.ivax schreef:nav topic 'laatste fles' werd ik eigenlijk iets teveel met mijzelf geconfronteerd....namelijk...
ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan, dat die fles er een keer af 'moet' / gaat.
Sterker nog, ik heb de laatste maanden nauwelijks verdiept in voeding/schema/verzorging/etc
Hij zit al een tijdje op hetzelfde schema, en dat gaat prima. Tussen de middag op gegeven moment brood, en in middag een tussendoortje, maar verder geen wijzigingen in schema t.o.v. 5 / 6 maanden geleden. Ook mbt ontwikkeling e.d. lees ik heel weinig. Ik vind het heel interessant om te zien en te ervaren, maar info vergaren....niet echt behoefte aan.
Lezen jullie regelmatig sites/boeken/tijdschriften mbt voeding/ritme/verzorging van jullie kind?
Ik voel me heel eerlijk gezegd nu best even 'slecht'...
Mijn kinderen zijn natuurlijk wel een heel stukje ouder, maar nee ik heb ook nooit meer wat gelezen. Ik volgde min of meer het advies van het cb op en dat was het. Verder keek ik altijd naar de behoeftes van mijn kinderen. En volgens mij is het best goedgekomen
Gast- Gast
ik lees hier op het forum wel mee en reageer zo af en toe. Ik zie dan soms best interessante onderwerpen zoals dat je vit D moet geven als je kindje minder dan 400 cc melk per dag krijgt. dat kreeg ik pas te horen op het cb toen alex 7,5 maanden was maar wist het gelukkig al eerder via dit form . Alex is een klein eetbeertje en hoeft daarom ook niet meer zoveel melk.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik lees veel hier op het forum, en soms op het D&V forum maar eigenlijk alleen de topics over rapley. Verder lees ik de WIJ en af en toe eens een ander tijdschrift voor ouders en het oei ik groei boek. Door sommige topics/ reacties van andere wordt ik aan t denken gezet over iets terwijl ik daar zelf nooit op zou zijn gekomen. Ik google er dan wel eens naar en of het nu wel of niet in mijn straatje past, ik kies dan wel bewust voor de manier waarop ik het aanpak.
Als ik niet op het forum had gezeten had ik waarschijnlijk nooit van rapley gehoord terwijl het wel echt mijn (en T.'s) ding blijkt te zijn.
Verder doe ik het meeste op verzoek en intuïtie.
@ Ivax: Ik denk dat het prima is zoals je het doet! Als je teveel gaat lezen en opzoeken zie je ook soms door de bomen het bos niet meer en kun je ook best onzeker worden...de een zegt dit en de ander dat. Als je zoontje het goed doet, vrolijk is en goed groeit dan is het toch helemaal goed zo?
Als ik niet op het forum had gezeten had ik waarschijnlijk nooit van rapley gehoord terwijl het wel echt mijn (en T.'s) ding blijkt te zijn.
Verder doe ik het meeste op verzoek en intuïtie.
@ Ivax: Ik denk dat het prima is zoals je het doet! Als je teveel gaat lezen en opzoeken zie je ook soms door de bomen het bos niet meer en kun je ook best onzeker worden...de een zegt dit en de ander dat. Als je zoontje het goed doet, vrolijk is en goed groeit dan is het toch helemaal goed zo?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Het meeste lees ik hier Ik wil ook nog wel eens de wij jonge ouders doorbladeren, maar that's it...
Ik ben geen onzeker type, doe zoals ik denk dat het goed is.. En dat is toch prima? Bij jou hoor ik dat ook... Jouw kindje doet het toch ook prima?
Ik moet zeggen dat ik wel iemand ben die van nature over dingen nadenkt, ik weet wat ik wil en hoe ik het wil... Ik werk ook met kinderen, heb vriendinnen met kinderen (ow, dat is ook zo'n goede leerschool met betrekking hoe ik dingen wil en vooral NIET wil )... Ik kijk vooral om me heen naar anderen, naar mijn eigen dochtertje, in winkels naar producten... Als ik iets wil hebben of in wil voeren wil ik nog wel wat opzoeken op internet. Net als bv laatst met een ergonomische drager.
En als ik echt vragen heb, stel ik die. Hier, op het cb of aan een deskundige (bijvoorbeeld laatst aan een vrijwilligster van borstvoedingsvereniging..).
Nee, je bent echt geen slechte moeder als je allemaal niet alles leest. Ik denk dat het een hele goede eigenschap is omdat je je niet gek laat maken door alles wat er allemaal wel niet geschreven wordt... Deze manier werkt voor jou, goed toch?
Ik ben geen onzeker type, doe zoals ik denk dat het goed is.. En dat is toch prima? Bij jou hoor ik dat ook... Jouw kindje doet het toch ook prima?
Ik moet zeggen dat ik wel iemand ben die van nature over dingen nadenkt, ik weet wat ik wil en hoe ik het wil... Ik werk ook met kinderen, heb vriendinnen met kinderen (ow, dat is ook zo'n goede leerschool met betrekking hoe ik dingen wil en vooral NIET wil )... Ik kijk vooral om me heen naar anderen, naar mijn eigen dochtertje, in winkels naar producten... Als ik iets wil hebben of in wil voeren wil ik nog wel wat opzoeken op internet. Net als bv laatst met een ergonomische drager.
En als ik echt vragen heb, stel ik die. Hier, op het cb of aan een deskundige (bijvoorbeeld laatst aan een vrijwilligster van borstvoedingsvereniging..).
Nee, je bent echt geen slechte moeder als je allemaal niet alles leest. Ik denk dat het een hele goede eigenschap is omdat je je niet gek laat maken door alles wat er allemaal wel niet geschreven wordt... Deze manier werkt voor jou, goed toch?
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: