Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

asdf

+6
Darius
Coccinelle
Mida4you
Tania
TukTuk
mauwmauw
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

asdf Empty asdf

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:24

asdf

Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

asdf Empty Re: asdf

Bericht  mauwmauw di 10 mei 2011 - 8:27

ik heb geen idee hoe dit allemaal zit,als ik jouw was zal ik even met transavia bellen.dan weet je hoe en wat.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  TukTuk di 10 mei 2011 - 8:32

Het lijkt me dat ze toch wel warm water tot hun beschikking hebben daar? Je kan toch ook koffie en thee krijgen aan boord lijkt me?
Ik zou inderdaad even bellen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tania di 10 mei 2011 - 8:32

Je kunt misschien voor een keer een potje fruit (eventueel met yoghurt) geven in plaats van groente?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mida4you di 10 mei 2011 - 8:33

Ze schenken toch thee water in het vliegtuig? Dan kun je misschien wat heet water vragen en een klein beetje koud. Ik neem aan dat dit vast geen probleem zal zijn. En net als wat mauwmauw zegt, misschien kun je even contact opnemen met Transavia en vragen of zoiets mogelijk is.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Coccinelle di 10 mei 2011 - 8:35

Ik heb met transavia gevlogen. Het flesje en eten kunnen ze au bain marie opwarmen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Darius di 10 mei 2011 - 8:35

Ik zou een kant en klaar pyamapapje meenemen. Volgens mij zijn er wel opwarmmogelijkheden in het vliegtuig, en anders geef je het gewoon koud. Dat kan ook.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  mauwmauw di 10 mei 2011 - 8:36

ja ik heb vaak gevlogen met transavia maar nooit met een baby,dus zal het niet weten eigenlijk,maar ik neem eigenlijk aan dat je gewoon een fles moet kunnen geven in het vliegtuig,en als je dan geen water mee mag nemen dan moeten hun dat toch hebben.maar zal toch even bellen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722

Bericht  Coccinelle di 10 mei 2011 - 8:37

mauwmauw schreef:ja ik heb vaak gevlogen met transavia maar nooit met een baby,dus zal het niet weten eigenlijk,maar ik neem eigenlijk aan dat je gewoon een fles moet kunnen geven in het vliegtuig,en als je dan geen water mee mag nemen dan moeten hun dat toch hebben.maar zal toch even bellen.

Ze hebben altijd water, je kan gewoon een flesje spa blauw kopen.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:41

asdf

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 10 mei 2011 - 8:44

ivax schreef:Transavia bellen is wel een optie idd.

Ik ga van de week eens kijken wat zo'n pyamapapje precies is.

Ik wil sowieso een klein koeltasje meenemen met een hapje. Denk dat ik vlak voor we het vliegtuig ingaan (normaal krijg hij rond 15u yoghurt/rijstwafel e.d) een warme maaltijd geef. En dan in het vliegtuig een potje fruit ofzo. En de fles moet ik dan maar abm opwarmen.

Yoghurt is vloeibaar, dus dat zal ook wel niet mogen.

Babyvoeding is uitgesloten van die regels, dus je mag wel gewoon babyvoeding mee nemen smile Weet alleen niet of gewone yoghurt er ook onder valt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Coccinelle di 10 mei 2011 - 8:47

Voeding voor de baby mag je altijd meenemen, ook vloeibaar (ik had gekolfde bv bij me). Ik geloof dat je alleen niet meer dan 100ml per verpakking mee mag nemen (dit kun je vast ergens op internet vinden). En volgens mij kan je flesvoeding ook kant en klaar kopen.

edit:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-mag-ik-meenemen-in-mijn-handbagage-in-het-vliegtuig.html

Dat was het ja, gewone vloeistoffen maar tot 100ml met uitzondering voor babyvoeding.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Fiwen di 10 mei 2011 - 8:49

AngelNyn schreef:

Ik wil sowieso een klein koeltasje meenemen met een hapje. Denk dat ik vlak voor we het vliegtuig ingaan (normaal krijg hij rond 15u yoghurt/rijstwafel e.d) een warme maaltijd geef. En dan in het vliegtuig een potje fruit ofzo. En de fles moet ik dan maar abm opwarmen.

Babyvoeding is uitgesloten van die regels, dus je mag wel gewoon babyvoeding mee nemen smile Weet alleen niet of gewone yoghurt er ook onder valt.

Misschien wel als je een danoontje of zoiets meeneemt? Volgens mij hebben ze ook echt yoghurthapjes van Olvarit of een soortgelijk merk. Misschien niet ideaal en super gezond maar wel beter dan niks.

Ben wel erg benieuwd dus ik blijf meelezen, wij vliegen in juli met Transavia.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Tania di 10 mei 2011 - 8:51

Ik bedoelde zo'n potje fruit waar ook yoghurt in zit smile omdat ik altijd het idee heb dat dat wat meer vult.

Weet jij trouwens hoe het precies zit met bagage? Wij gaan in juli ook met transavia en er staat op de site dat je 1 stuk bagage van max. 10 kg mee mag nemen en dan staat er bij buggy, wandelwagen enz. Maar verderop staat weer dat je een buggy tot 7 kilo mee mag nemen tot het vliegtuig. Mag het dan allebei of mag je sowieso alleen een buggy meenemen en hangt het er alleen van het gewicht af of je hem mee mag nemen tot het vliegtuig?

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 8:55

asdf

Gast
Gast

Bericht  Tania di 10 mei 2011 - 8:57

ivax schreef:je mag voor de kleine bagage tot 10kg incl. buggy e.d.
Is de buggy max 7 kg, dan mag je deze meenemen tot aan het vliegtuig, en als deze e.g. 8/9/10 kilo is dan moet deze direct bij inname bagage ingeleverd worden.

Indien de buggy onder de 7kg is, betekent dat niet dat deze buiten de 10kg regel gesloten wordt. Je mag dan nog maar 3kg meenemen.

* Ga nu ff onze marktplaatsbuggy wegen...niet eens nagedacht over gewicht *

Ok, bedankt!

Maar ja als je baby maar 1 stuk bagage mee mag nemen dan maakt het dus eigenlijk niet uit of je buggy 5 of 7 kilo weegt want die kilo's kun je dan toch niet meer extra meenemen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 9:01

6,9 kilo hihi. Anders haal ik er sneaky een wiel vanaf, en die doe ik ff in mn handtas. En die pruts ik er weer aan als we ingechecked hebben smile

Trouwens, ik neem mijn draagdoek ook mee. We komen 's avonds laat aan, en hoop dat X. op schoot in slaap valt, dan kan hij lekker blijven liggen bij uitstappen, en in de bus richting appartement. Is ook lekker warm in vliegtuig, gezien het daar soms best koud kan zijn.

Ben nog aan het nadenken over de beste plekken in het vliegtuig. Nooduitgang is het beste, maar daar mogen we waarschijnlijk niet zitten, omdat er van je verwacht wordt, dat je in geval van nood de deuren open gooit e.d....en met een kind wordt dat lastig.

Nog een tip trouwens van de huisarts. Gebruik paar dagen vantevoren Otrivin voor de neus, ivm de oren tijdens het vliegen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 9:08

Bij de nooduitgang mag je niet zitten nee, lijkt me vrij logisch. Meestal zijn de plekken met een babybedje (als je die nodig hebt) helemaal vooraan en valt er dus niets te kiezen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 10 mei 2011 - 9:09

heb je trouwens nog een buggy kunnen vinden? Ik zag er 1 bij kruidvat staan maar heb niet gekeken naar de standen verder.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 9:10

_Leaf_ schreef:Bij de nooduitgang mag je niet zitten nee, lijkt me vrij logisch. Meestal zijn de plekken met een babybedje (als je die nodig hebt) helemaal vooraan en valt er dus niets te kiezen.

dat is alleen bij KLM enzo voor langere vluchten. Bij Transavia moet je je kind gewoon continu op schoot houden, zijn van die vakantievluchten.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle di 10 mei 2011 - 9:12

Onze buggy is niet gewogen bij het inchecken, ook had ik nog een drager bij me. Vanaf april (als je voor die tijd geboekt hebt gelden de oude regels) gelden er wel nieuwe regels m.b.t. bagage (minder kilo's als voorheen) en schijnen ze ook strenger te gaan controleren.

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 9:12

asdf

Laatst aangepast door ivax op do 3 nov 2011 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M di 10 mei 2011 - 11:46

Ik heb voor onderweg altijd een pakje kant en klare voeding in een on the go bottle warmer. Een uurtje voor z´n voeding doe ik het pakje in het thermotasje en druk ik het muntje in om de flessenwarmer te activeren en tegen de tijd dat het etenstijd is heeft meneer warme voeding die precies op temperatuur is. De ´flessenwarmer´ blijft 2 uur warm en daarna kan je hem weer uitkoken om hem te resetten en daarna kan je hem weer opnieuw gebruiken. Volgens mij is het alleen bij geboortewinkel.nl dat je er 2 flessenwarmers bij krijgt, in andere winkels zijn ze vaak 10 euro goedkoper maar dan heb je maar 1 warmer.

http://www.geboortewinkel.nl/the-bottle-warmer-p-1523.html

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872

Bericht  ekjir@M di 10 mei 2011 - 11:50

ivax schreef:6,9 kilo hihi. Anders haal ik er sneaky een wiel vanaf, en die doe ik ff in mn handtas. En die pruts ik er weer aan als we ingechecked hebben smile

Trouwens, ik neem mijn draagdoek ook mee. We komen 's avonds laat aan, en hoop dat X. op schoot in slaap valt, dan kan hij lekker blijven liggen bij uitstappen, en in de bus richting appartement. Is ook lekker warm in vliegtuig, gezien het daar soms best koud kan zijn.

Ben nog aan het nadenken over de beste plekken in het vliegtuig. Nooduitgang is het beste, maar daar mogen we waarschijnlijk niet zitten, omdat er van je verwacht wordt, dat je in geval van nood de deuren open gooit e.d....en met een kind wordt dat lastig.

Nog een tip trouwens van de huisarts. Gebruik paar dagen vantevoren Otrivin voor de neus, ivm de oren tijdens het vliegen.

Goede tip! Wij gaan eind mei vliegen met J. dus ik houd het topic in de gaten...

Wat betreft de buggy, ik heb er 1 gekocht via marktplaats en had ook verwacht dat ik deze alleen voor de vakantie zou gebruiken... Maar nu ik hem in huis heb vind ik het erg makkelijk om hem in de auto te hebben ipv de wandelwagen. Als ik de wandelwagen in de auto heb kan er in de kofferbak niks meer bij en zo´n buggy is een stuk handzamer

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 19:55

Wij vliegen om half 5 dus ook rond etenstijd.
Nu ga ik gewoon de lunch en warme maaltijd omdraaien. Dus eten we warm om 12 uur en eten we een broodje in het vliegtuig. Zo heeft hij toch een fatsoenlijke maaltijd op.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen
» asdf
» asdf