Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Ringling di 7 jun 2011 - 9:30

Hoelang heb je dat al, wat doe je precies, hoe ben je begonnen, kan je ervan rondkomen, hoe kom je aan klanten???

Etc...

Ben heel erg benieuwd. Ik zit zelf al een tijdje met het idee in m'n hoofd en ben me een beetje aan het orienteren, heb namelijk nog geen idee wat ik wil gaan doen...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:40

Ik heb een eigen webwinkel gehad maar ben er mee gestopt.
Wegens tijdgebrek en ik moest de keus maken tussen mijn webwinkel en mijn vaste baan.
Dat vonden we op het moment dat de keus gemaakt moest worden te riskant.

Ik had een webwinkel in handgemaakte sieraden, bruidssieraden en haaraccessoires.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:17

Ik heb in augustus een training en vanaf het nieuwe schooljaar ga ik kinderen coachen op het gebied van onderwijs. Mijn vriend is ook bezig voor zichzelf te beginnen, alleen dan in een hele andere sector. Kan je er dus nog niet zoveel over vertellen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:29


Ik heb sinds een maandje of 8 een fotostudio, ik ben begonnen vanuit freelance werk vanuit mijn opleiding en daarna een ruimte gevonden. De klanten komen voornamelijk uit de buurt, door mond op mond reclame. Het scheelt ook dat we de juiste mensen kennen; mensen bij de drukkerij, mensen die internetsites maken, veel moeders met kinderen en we zitten nu ook in de leeftijd dat we al wat aanstaande bruidsparen kennen.

Die laatste groep is heel belangrijk voor ons, maar wij doen bijv ook schoolfoto's omdat we juffen kennen die ons naar binnen hebben geloodst of bedrijf foto's omdat we de werkgevers kennen. Tot nu toe leven we eigenlijk van klanten die binnen een straal van 10 km zitten en daar adverteren en flyeren we ook voor.


Ik kan er nog niet van rondkomen, maar ik mag zeker niet klagen over hoe het nu gaat. We hadden van tevoren gedacht dat we zeker de eerste paar jaar een bijbaantje moeten nemen, maar als het zo door gaat kan ik daar over een half jaar al mee stoppen.
Het nadeel is dat ik nu een huurhuis heb, en dat ik de eerstkomende 3 jaar niet in aanmerking kom voor een hypotheek. Maar wie weet heeft mijn (toekomstige) partner wel een 'gewone' baan met vast contract.

Ik leef (mede dankzij deze stap) op dit moment erg krap en ontvang nog een aanvullende uitkering tot eind van de maand. Daarna zie ik wel weer verder hoe ik rond kom smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:31

Zero,ben jij L? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:35



Alleen de nul is over gebleven smile

Eens een nul altijd een nul.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:36

Zero schreef:

Alleen de nul is over gebleven smile

Eens een nul altijd een nul.

Jeeeej, je bent terug! bounce cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Novalee di 7 jun 2011 - 10:40

Maar waarom wil je voor jezelf beginnen? De meeste mensen hebben toch eerst een idee van wat ze willen doen of verkopen, iets waar ze goed in zijn. Want een eigen bedrijf lijkt heel leuk, zelf je uren kunnen bepalen en al het verdiende geld in eigen zak, of zaak, steken. Maar vergeet niet dat er, zeker in het begin, ontzettend veel tijd in gaat zitten. En als je in de wereld van webwinkels zit is het erg moeilijk genoeg klanten te krijgen om de boel winstgevend te maken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 10:40

James schreef:
Zero schreef:

Alleen de nul is over gebleven smile

Eens een nul altijd een nul.

Jeeeej, je bent terug! bounce cheers

... ja nu je het zegt silent

achterlijke forumverslaving ook... :geek:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Parisienne di 7 jun 2011 - 11:59

Novalee schreef:Maar waarom wil je voor jezelf beginnen? De meeste mensen hebben toch eerst een idee van wat ze willen doen of verkopen, iets waar ze goed in zijn. Want een eigen bedrijf lijkt heel leuk, zelf je uren kunnen bepalen en al het verdiende geld in eigen zak, of zaak, steken. Maar vergeet niet dat er, zeker in het begin, ontzettend veel tijd in gaat zitten. En als je in de wereld van webwinkels zit is het erg moeilijk genoeg klanten te krijgen om de boel winstgevend te maken.

Inderdaad. Een eigen bedrijf(je) ontstaat meestal omdat je een bepaalde passie voor iets hebt, dat je ergens heel goed in bent of dat je een bepaald soort werk ZO leuk vind dat je voor jezelf wilt beginnen. Het zal even duren voordat je echt winst gaat draaien, dat moet je er wel voor over hebben. Het is ook niet zomaar opgestart natuurlijk, zeker niet als je financiële hulp nodig hebt (denk aan een lening voor een bedrijfspand bijvoorbeeld). Ik zou eerst eens goed bedenken wat je dan precies voor bedrijf wil...
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Ringling di 7 jun 2011 - 20:46

Parisienne schreef:
Novalee schreef:Maar waarom wil je voor jezelf beginnen? De meeste mensen hebben toch eerst een idee van wat ze willen doen of verkopen, iets waar ze goed in zijn. Want een eigen bedrijf lijkt heel leuk, zelf je uren kunnen bepalen en al het verdiende geld in eigen zak, of zaak, steken. Maar vergeet niet dat er, zeker in het begin, ontzettend veel tijd in gaat zitten. En als je in de wereld van webwinkels zit is het erg moeilijk genoeg klanten te krijgen om de boel winstgevend te maken.

Inderdaad. Een eigen bedrijf(je) ontstaat meestal omdat je een bepaalde passie voor iets hebt, dat je ergens heel goed in bent of dat je een bepaald soort werk ZO leuk vind dat je voor jezelf wilt beginnen. Het zal even duren voordat je echt winst gaat draaien, dat moet je er wel voor over hebben. Het is ook niet zomaar opgestart natuurlijk, zeker niet als je financiële hulp nodig hebt (denk aan een lening voor een bedrijfspand bijvoorbeeld). Ik zou eerst eens goed bedenken wat je dan precies voor bedrijf wil...

Bedankt voor de tips. Maar ik ben hier allemaal van op de hoogte.
Om me te orienteren heb ik dit topic geopend.... Als je ondernemersdrang hebt kun je toch zoeken naar een idee en hoeft dat niet direct vanuit een passie (behalve ondernemen dan) te ontstaan lijkt me...
Ringling
Ringling
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Novalee wo 8 jun 2011 - 5:45

Ringling schreef:Bedankt voor de tips. Maar ik ben hier allemaal van op de hoogte.
Om me te orienteren heb ik dit topic geopend.... Als je ondernemersdrang hebt kun je toch zoeken naar een idee en hoeft dat niet direct vanuit een passie (behalve ondernemen dan) te ontstaan lijkt me...
Het hoeft idd niet per se maar ik denk dat het voor jezelf wel een stuk makkelijker is. Daarnaast heb je dan ook van nature zeg maar een bepaald enthousiasme voor het product/de dienst en dat verkoopt makkelijker. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf samen met een vriend van hem. Ze bestaan inmiddels 11 jaar en hebben 7 man personeel. Mijn vriend doet o.a. de verkoop. Ze hebben regelmatig verkopers aangenomen en er zijn nu ook een aantal werknemers die ook verkoopgesprekken doen, maar toch krijgt bijna niemand de klant zo enthousiast als mijn vriend. Nu is dat deels een aangeboren en aangeleerd talent van hem, maar het komt ook zeker door dat natuurlijke enthousiasme voor hun producten en diensten. Je kunt natuurlijk tegen een product aanlopen of een idee krijgen waar je ook heel erg in gelooft, maar dat is toch anders denk ik. Als je voor jezelf wilt beginnen is een passie voor ondernemen ook zeker heel belangrijk, maar het is wel maar een deel van het totaal.

Ik bedoelde het overigens niet negatief of gemeen. Maar ik vroeg het me gewoon even af, vandaar.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...? Empty Re: Wie van jullie heeft een eigen bedrijfje...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum