Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

samenvatting rond sturen

+16
Jeanette
Elin
Antibes
Phileine
luisa
Susan
Melis_je
Try
Bimbam
Atelier Madame
PapillonRose
TukTuk
SuperGrover
sonly
Caresses
Monte
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

samenvatting rond sturen Empty samenvatting rond sturen

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 3:29

ik heb de vraag gekregen van een medestudent of ik mijn uitgebreide samenvatting naar haar wil sturen. Heb geantwoord dat ik dat liever niet doe, omdat er heel wat uurtjes werk voor mij in zitten. Nu hoor ik achteraf dat ze dat sneu vond van me dat ik dat niet wilde.

Is dit ook sneu? Nee toch? Ik ga toch geen samenvatting maken zodat de rest daarvan kan profiteren? In die samenvatting zit echt super veel tijd. Ik begin door haar reactie er nog aan te twijfelen ook.

Laatst aangepast door Dromertje op di 7 jun 2011 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

samenvatting rond sturen Empty Re: samenvatting rond sturen

Bericht  Monte di 7 jun 2011 - 3:33

Nee hoor ik vind je reactie niet raar. Daarom zei ik meestal niets als ik zoiets had gedaan, anders komen anderen wel even profiteren. Ik had het wel een keer met mijn afstudeerscriptie en voorstel. Een klasgenootje(die ik wel goed ken) wilde wel even dat ik mijn voorstel ging opsturen want zij had echt geen idee en nog niets op papier. Met eerste deel van scriptie was het precies zo. Ik heb hem toen niet gegeven, maar wel een soort smoesje dat hij heel groot was en er op internet ook veel voorbeelden staan. Daarna heeft ze er niet meer om gevraagd.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caresses di 7 jun 2011 - 3:36

Ik geef je groot gelijk, ik geef ook nooit mijn samenvattingen aan anderen. Laat anderen het lekker zelf doen!
Alleen aan een goede vriendin wel eens maar ik krijg van haar ook wel eens samenvattingen (en dan stel ik het zelf voor i.p.v. dat ze erom gaat vragen).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  sonly di 7 jun 2011 - 3:38

Als ze dan zo graag een samenvatting wil, kan ze die misschien ook zoeken op studentsonly en er voor betalen?
Als ik een samenvatting krijg van een medestudent ben ik daar superblij mee, maar ik ga echt niet boos worden als ze het níet willen delen!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  SuperGrover di 7 jun 2011 - 3:45

Ik deel zoiets wel, het is mijn keus geweest om het te maken, en ik heb er verder ook geen last van als iemand anders mijn samenvatting gebruikt. De samenvatting wordt er niet slechter door, je haalt er geen slechter cijfer van en er gaat ook niet meer tijd in zitten als je het deelt. Dus dat je 20 uur werk erin hebt zitten, verandert niet door het al dan niet delen. Maar goed, ik zou zelf ook niet boos worden als iemand anders het niet zou willen delen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 3:49

Ik vind dat altijd een lastig iets.. Ik zou het wel met vriendinnen van mijn studie bijvoorbeeld delen, als ik weet dat ik het andersom ook zou krijgen. Maar niet zomaar aan een studiegenoot, die zich het er gewoon makkelijk van af wilt maken!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 3:54

het is geen vriendin, het is 'maar' een studiegenoot waarbij ik afgelopen periode in de klas heb gezeten en die de helft van de tijd niet aanwezig was.

en supergrover, ik ben het met je eens, maar toch voelt het niet fijn om mijn samenvatting waar ik zoveel tijd in heb zitten te sturen aan iemand die er zo makkelijk mee om gaat. Dan heb ik echt zoiets: doe het lekker zelf. Ik wil denk ik niet dat zo iemand van al mijn werk profiteert.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose di 7 jun 2011 - 3:59

Dromertje schreef:het is geen vriendin, het is 'maar' een studiegenoot waarbij ik afgelopen periode in de klas heb gezeten en die de helft van de tijd niet aanwezig was.

en supergrover, ik ben het met je eens, maar toch voelt het niet fijn om mijn samenvatting waar ik zoveel tijd in heb zitten te sturen aan iemand die er zo makkelijk mee om gaat. Dan heb ik echt zoiets: doe het lekker zelf. Ik wil denk ik niet dat zo iemand van al mijn werk profiteert.
Ik denk hier precies hetzelfde over. Ik maak soms ook uitgebreide samenvattingen en je hebt dan altijd mensen die er nooit zijn en niks doen en daar dan even van willen profiteren. Ben daar een paar keer in meegegaan, maar het is altijd eenrichtingsverkeer geweest. Daar ben ik dan ook mee gestopt. Met mijn vriendinnen deel ik zulke dingen wel, maar dat doen zij andersom ook gelukkig smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Atelier Madame di 7 jun 2011 - 4:02

Wij deden altijd met een grote groep mensen op mijn studie de samenvattingen verdelen, iedereen een paar artikelen samenvatten. Die werd dan samengevoegd door iemand.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:20

Ik deelde dat wel gewoon, maar dat deden mijn klasgenoten ook met mij. Misschien dat het aan haar attitude ligt dat je het liever niet hebt, dat kan ik begrijpen.

Gast
Gast

Bericht  Bimbam di 7 jun 2011 - 4:22

Als diegene de helft van de tijd niet aanwezig is, dan is dat jammer voor hem/haar, maar dan zou ik mijn samenvatting ook niet geven. Lekker makkelijk is dat!
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Try di 7 jun 2011 - 4:22

SuperGrover schreef:Ik deel zoiets wel, het is mijn keus geweest om het te maken, en ik heb er verder ook geen last van als iemand anders mijn samenvatting gebruikt. De samenvatting wordt er niet slechter door, je haalt er geen slechter cijfer van en er gaat ook niet meer tijd in zitten als je het deelt. Dus dat je 20 uur werk erin hebt zitten, verandert niet door het al dan niet delen. Maar goed, ik zou zelf ook niet boos worden als iemand anders het niet zou willen delen.
+1
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294

Bericht  Melis_je di 7 jun 2011 - 4:28

Dromertje schreef:Dan heb ik echt zoiets: doe het lekker zelf. Ik wil denk ik niet dat zo iemand van al mijn werk profiteert.

Ik begrijp de gedachte achter het niet willen delen niet zo goed. Als iemand niet mag 'profiteren', wordt hetzelfde werk twee keer gedaan. Jouw cijfer gaat er niet van omlaag en het levert jou niets op als ze zakt. Ik zou niet boos worden als iemand me niet wil helpen, maar ik ben er zelf heel makkelijk in. Ik vind het sociaal om het wel te doen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 4:31

Melis_je schreef:
Dromertje schreef:Dan heb ik echt zoiets: doe het lekker zelf. Ik wil denk ik niet dat zo iemand van al mijn werk profiteert.

Ik begrijp de gedachte achter het niet willen delen niet zo goed. Als iemand niet mag 'profiteren', wordt hetzelfde werk twee keer gedaan. Jouw cijfer gaat er niet van omlaag en het levert jou niets op als ze zakt. Ik zou niet boos worden als iemand me niet wil helpen, maar ik ben er zelf heel makkelijk in. Ik vind het sociaal om het wel te doen.

Ben ik het niet mee eens. Als die persoon nooit aanwezig is, is dat dus inderdaad profiteren! Die persoon kan dus ook minder goed zelf een samenvatting maken aangezien hij of zij de lessen niet gevolgd heeft.. Die persoon zou andersom dus ook nooit zelf een samenvatting maken en die delen, krijg ik het idee uit de reactie van Dromertje.
Ik vind het heel iets anders als het iemand is die normaal altijd aanwezig is, maar ivm ziekte een tijd afwezig was en tijd te kort komt om zelf een samenvatting te maken bijvoorbeeld.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 4:33

Ik snap je op zich wel, ik zou zelf ook nooit aan iemand hebben gevraagd of ze 'even' haar samenvatting zou willen mailen hooguit bij grote uitzondering aan een vriendin, als ik om een of andere reden niet in staat ben geweest om gewoon zelf te leren. Zoiets vragen aan iemand die je amper kent vind ik wel heel brutaal, zeker als je er zelf gewoon geen energie in hebt gestoken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Melis_je di 7 jun 2011 - 4:36

Het is altijd profiteren, of diegene nou wel of niet aanwezig was. Maar waarom is dat vervelend? Ik ken Dromertjes' persoon niet, maar als het over een willekeurige studiegenoot gaat, krijg je er misschien wel iets anders voor terug. Misschien koopt hij inderdaad een keer wat op studentsonly en kopieërt hij het gratis voor je, of mag je zijn opzet voor een verslag lenen. En als je dat allemaal niet nodig hebt, verlies je er toch nog steeds niets mee? Volgens mij is het meer weerzin dan dat je er zelf wat door misloopt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:40

misschien staat het hele idee me tegen dat ik er zoveel tijd in heb gestoken (terwijl ik al zo druk ben met m'n dochter, huishouden en werk) en iemand zich er zo makkelijk vanaf wil maken door mijn samenvatting over te nemen, terwijl ze zelf de samenvatting ook kan maken. Leert ze ook meer van dan die van mij klakkeloos te volgen en het risico te lopen dat ik er belangrijke dingen niet in heb staan.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 4:41

Dromertje schreef:misschien staat het hele idee me tegen dat ik er zoveel tijd in heb gestoken (terwijl ik al zo druk ben met m'n dochter, huishouden en werk) en iemand zich er zo makkelijk vanaf wil maken door mijn samenvatting over te nemen, terwijl ze zelf de samenvatting ook kan maken. Leert ze ook meer van dan die van mij klakkeloos te volgen en het risico te lopen dat ik er belangrijke dingen niet in heb staan.

Ik zou precies hetzelfde gevoel hebben hoor!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Monte di 7 jun 2011 - 4:43

Dromertje schreef:misschien staat het hele idee me tegen dat ik er zoveel tijd in heb gestoken (terwijl ik al zo druk ben met m'n dochter, huishouden en werk) en iemand zich er zo makkelijk vanaf wil maken door mijn samenvatting over te nemen, terwijl ze zelf de samenvatting ook kan maken. Leert ze ook meer van dan die van mij klakkeloos te volgen en het risico te lopen dat ik er belangrijke dingen niet in heb staan.
Maar dat is ook juist mijn punt en vind ook dat je daar gelijk in hebt. Heel veel mensen van mijn klas dachten zich er ook elke keer makkelijk vanaf te brengen want er zijn altijd wel mensen die een samenvatting maken en deze wel geven. Dus die mensen hoeven nooit iets te maken maar profiteren wel van andermans werk. Ik vind dat zelf vaak vanuit principe niets en geef daarom ook nooit iets aan dit soort mensen. Dan maken ze hem maar lekker zelf i.p.v op een terrasje te gaan zitten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 4:47

Ik was tijdens mijn studietijd meestal degene die van een ander meisje collegeaantekeningen en samenvattingen van jurisprudentie kopieerde. Ik kocht daarnaast ook gewoon samenvattingen, maar die hoefde zij over het algemeen niet van mij te hebben omdat ze het liever zelf samenvatte. Ze had er ook geen problemen mee dat ik haar werk kopieerde.
Tja, ik geef het gelijk toe hoor, ik was nou eenmaal een luie student die weinig zin had om de boeken te lezen. smile

Zie het probleem ook niet zo van je werk delen.Het is vaak wel een wisselwerking. Ik heb ook vaak genoeg samenvattingen of ook boeken aan andere geleend of laten kopieren.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Phileine di 7 jun 2011 - 9:01

Dat hangt ervan af. Ik heb contact met twee jaargenoten en als zij daarom vragen, zou ik hem zo mailen. Maar als ik iets van hen nodig heb, dan kan ik daar ook van op aan. Als het om mensen van mijn studie gaat waar ik geen of amper contact mee heb, dan zou ik niet zomaar mijn samenvatting sturen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes wo 8 jun 2011 - 5:09

Ze moeten het alsnog zelf leren en zelf hun toetsen maken. Bovendien is er geen juiste manier van studeren. Zij vindt colleges blijkbaar niet zo nuttig. Ik kom ook bijna nooit naar colleges, omdat dat voor mij gewoon niet werkt. Ik sla er bijna niets van op..

Wat het vragen om andermans aantekeningen/samenvattingen betreft: nee heb je, ja kun je krijgen. Zolang er geen plagiaat-risico is, ben ik ook nooit te beroerd om iets door te sturen. Mijn cijfer wordt er niet beter van als een ander zakt. Vind dat écht puberaal gedrag, zij doen niets fout hoor. Ik snap het iig niet. Ik schrijf mijn samenvattingen altijd, dus daar heeft niemand iets aan. Maar ik geef ze wel eens weg aan herkansers. Ik maak ze voor mezelf toch al, dus als iemand mee wil 'profiteren', prima!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Elin wo 8 jun 2011 - 5:28

Puberaal vind ik het niet. Zelf ben ik ook niet zo happig op het uitdelen van samenvattingen, ik heb er veel tijd in gestopt en die ander hoeft er geen moeite voor te doen. Ik geef ze wel aan vriendinnen/studiegenootjes, maar als mensen er om vragen heb ik er wel moeite mee (maar ik kan geen nee zeggen, dus uiteindelijk krijgen ze het dan toch :P). Overigens maak ik meestal samen met een vriendin de samenvatting, dan profiteren we allebei smile.
Elin
Elin
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 398
Punten : 411
Registratiedatum : 14-02-11

Bericht  Antibes wo 8 jun 2011 - 5:42

Ik vind het denk ik puberaal omdat het toch wel egoïstisch is. Het komt er op neer dat je iemand anders iets niet gunt, waar je zelf niets slechter van wordt. En ik denk dat pubers nogal eens naar egoisme neigen, vandaar de associatie..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Melis_je wo 8 jun 2011 - 5:52

Antibes schreef:Ik vind het denk ik puberaal omdat het toch wel egoïstisch is.
Terwijl juist als je het egoïstisch benadert, je je samenvatting het beste kan ruilen voor iets anders (geld, andere samenvatting, je fietsband plakken, de kans op iets nuttigs in de toekomst). Dan zijn je 20 uur echt optimaal besteed. Als je er dan geen aardigheid in hebt om hem weg te geven.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud