Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd? Empty Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:16

Hoi!

Ik heb een zalm-/lichtroze blouse die ik niet meer mooi vind, de kleur staat me gewoon niet!
Nu wil ik het verfen (met dylonkleding verf dus) naar Donkerblauw!

Wie o wie heeft dus wel eens zijn/haar kleding geverfd? Tevreden over het eindresultaat? Heb je het bijv. voor die tijd nog ontkleurd?

Tnx! X

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd? Empty Re: Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd?

Bericht  Gigi_ ma 6 jun 2011 - 6:18

Ik heb een keer mijn zwarte broek die vaal geworden was, opnieuw zwart gemaakt.
Heel mooi geworden!
Alleen dat is qua kleur natuurlijk niet zo'n verschil als van lichtroze naar donkerblauw.
Omdat het al een lichte kleur is zou ik het niet ontkleuren smile
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd? Empty Re: Dylon kledingverf, iemand wel eens kleding geverfd?

Bericht  Melis_je ma 6 jun 2011 - 6:19

Ja, altijd zonder te ontkleuren. Wel het kledingstuk van tevoren heel goed wassen, want de verf pakt geen vlekken. het garen is meestal synthetisch en wordt dus ook niet meegeverfd. Dus je hebt dan zalmroze garen in een blauwe blouse. Ik vind het heel prettig spul, ook makkelijk om zwarte kleding op te frissen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:19

Gigi_ schreef:Ik heb een keer mijn zwarte broek die vaal geworden was, opnieuw zwart gemaakt.
Heel mooi geworden!
Alleen dat is qua kleur natuurlijk niet zo'n verschil als van lichtroze naar donkerblauw.
Omdat het al een lichte kleur is zou ik het niet ontkleuren smile

OK dus eigenlijk zou ik het dus direct overkunnen verfen zeg maar, en bleef de kleur ook erg (lang) mooi nadat je het geverfd had?
Heb ook nog een zwarte blouse die zo faal is geworden, ook maar eens doen dan!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:20

Melis_je schreef:Ja, altijd zonder te ontkleuren. Wel het kledingstuk van tevoren heel goed wassen, want de verf pakt geen vlekken. het garen is meestal synthetisch en wordt dus ook niet meegeverfd. Dus je hebt dan zalmroze garen in een blauwe blouse. Ik vind het heel prettig spul, ook makkelijk om zwarte kleding op te frissen.

Shit! Dat ziet er niet uit zalmkleurige garen! Ontkleuren of helpt dat ook niet?

Gast
Gast

Bericht  Zininzon ma 6 jun 2011 - 6:21

Ik maak vaal geworden zwarte kleding ook opnieuw zwart.
En ik had eens rode Allstars gekregen van iemand, maar ik vond de kleur toch te opvallend om veel aan te doen. Die heb ik ook zwart geverfd. Groot succes! De naden van de Allstars zijn nog rood, maar dat ziet er wel grappig uit!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zininzon ma 6 jun 2011 - 6:23

Anniej_S schreef:
Melis_je schreef:Ja, altijd zonder te ontkleuren. Wel het kledingstuk van tevoren heel goed wassen, want de verf pakt geen vlekken. het garen is meestal synthetisch en wordt dus ook niet meegeverfd. Dus je hebt dan zalmroze garen in een blauwe blouse. Ik vind het heel prettig spul, ook makkelijk om zwarte kleding op te frissen.

Shit! Dat ziet er niet uit zalmkleurige garen! Ontkleuren of helpt dat ook niet?

Ik denk dat ontkleuren niet uitmaakt, het ligt aan het soort materiaal. Dat neem de verf niet op en verandert dus niet van kleur.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:23

Zininzon schreef:
Anniej_S schreef:

Ik denk dat ontkleuren niet uitmaakt, het ligt aan het soort materiaal. Dat neem de verf niet op en verandert dus niet van kleur.

Tja het enige wat ik dan kan doen is weggooien :P

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 6 jun 2011 - 6:26

Nee, ontkleuren heeft geen zin. Sommig garen kleurt ook wel, het hangt af van het materiaal van het garen. Als het je stoort, kan je misschien de blouse een andere kleur roze geven die je wel staat. Op het pakje staat dat je het kledingstuk na het verven apart moet blijven wassen, maar ik ben dat één keer per ongeluk vergeten en het gaf helemaal niet af. Sindsdien hou ik er geen rekening meer mee.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 6:28

Hmmm..ik ga er nog even over nadenken haha! En als zwart afgeeft bij zwart heb ik geen problemen mee.. :P

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 6 jun 2011 - 18:23

Melis_je schreef:Nee, ontkleuren heeft geen zin. Sommig garen kleurt ook wel, het hangt af van het materiaal van het garen. Als het je stoort, kan je misschien de blouse een andere kleur roze geven die je wel staat. Op het pakje staat dat je het kledingstuk na het verven apart moet blijven wassen, maar ik ben dat één keer per ongeluk vergeten en het gaf helemaal niet af. Sindsdien hou ik er geen rekening meer mee.

Ik gooide mijn geverfde kleren ook altijd gewoon op 30 graden, zwart bij de donkere was. Totdat mijn vriend de was een keer gedaan had en het op 60 graden aan had gezet! Nu zit ik met allemaal verkleurde lingerie en een rokje wat ik niet meer aan kan omdat er geen verf meer op zit!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Atelier Madame ma 6 jun 2011 - 19:02

Je kunt m altijd nog op marktplaats zetten :p
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:55

Atelier Madame schreef:Je kunt m altijd nog op marktplaats zetten :p

helaas loopt het daar niet, ondanks dat het S.Oliver is! nerd

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:57

Ik doe het inderdaad om zwarte kleding op te frissen maar ook verf ik spijkerbroeken van mijn vriend die lichter/vaal zijn geworden met zwart om ze weer heel donkerblauw te krijgen want zwart worden ze dan niet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: