Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Benauwd: HAP of niet?

+4
Susan
woezel
yes1984
Mama_1987
8 plaatsers

Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 9:10

Hoi meiden,

ik heb even jullie advies nodig. Mijn zoontje van 4 maanden is sinds gisteren erg kortademig en het is vandaag alleen maar erger geworden. Je hoort hem de hele dag door heel erg 'zagen' Ook hoest hij heel erg veel en kokhalst soms van het slijm. Hij ligt nu te slapen maar ik hoor dat hij het benauwd heeft. Zal ik langs de huisartsenpost gaan omdat hij misschien vannacht er nog meer last van heeft. Dat was afgelopen nacht namelijk ook. Morgen moet ik gewoon werken en gaat hij naar mijn moeder. Aan de ene kant denk ik laat hem liggen en kijk wel hoe het morgen gaat (als hij bij mn moeder is) maar aan de andere kant als het morgen slechter gaat kan ik niet met hem naar de dokter.

Bedankt voor jullie advies.

Liefs
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  yes1984 do 26 jan 2012 - 9:11

Ik zou even bellen. Wanneer het meevalt ga je zelf een stuk geruster slapen lijkt mij. Ze zijn nog zo klein!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  woezel do 26 jan 2012 - 9:12

Hij is nog maar 4 maanden, dus ik zou ook even bellen hoor.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Susan do 26 jan 2012 - 9:12

Ik zou even bellen. Bellen wil niet per se zeggen dat je daar over een half uur moet zijn. Het kan ook zijn dat zij zelf adviseren om hem nu te laten slapen en morgen naar de huisarts te gaan (plus eventueel wat tips tegen benauwdheid), dan heb je er toch een fijner gevoel bij.

Of misschien adviseren ze wel om meteen te komen, maar dan ben je denk ik ook blij dat je hebt gebeld.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 9:13

Met zo'n jong kindje zou ik voor de zekerheid ook even bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  kwak do 26 jan 2012 - 9:13

heeft hij koorts?

van de CB arts moest ik aan de bel trekken als je zag en hoort dat D. het moeilijk had met ademhaling, dat het echt "zaagt"
je kan sowieso bellen voor advies!!
en ik denk altijd bij twijfel, bellen!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 9:19

Ik zou even bellen en anders kan je moeder misschien morgen even langs de HA met je kindje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 9:28

Meiden harstikke bedankt voor jullie reactie! Ik heb net toch even gebeld. En de assistente vondt het toch fijner als we even langskwamen. Ze vondt ook dat je bij zulke kleine kinderen toch voorzichtig moet zijn.

Ben net even op zijn kamertje geweest en hij ligt rustig te slapen zonder het zaaggeluid. Dus nu denk ik weer, als ik maar niet overdrijf. Maar het was vanavond best erg hoe hij ademde. Maar ja, ik ga toch zometeen even met hem langs.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 9:29

kwak schreef:heeft hij koorts?

van de CB arts moest ik aan de bel trekken als je zag en hoort dat D. het moeilijk had met ademhaling, dat het echt "zaagt"
je kan sowieso bellen voor advies!!
en ik denk altijd bij twijfel, bellen!

Hoi!

Hij had geen koorts maar wel lichte verhoging. En je merkte gewoon dat hij zich niet fijn voelt met al dat slijm.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  yes1984 do 26 jan 2012 - 9:29

Laat je nog even weten wat ze zeggen bij de huisartsenpost? Ik hoop dat het meevalt. En dat het "gewoon" verkoudheid is.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  M@niek do 26 jan 2012 - 9:34

Goed dat je hebt gebeld! Bij jonge kindjes zijn ze altijd alert. En je moet eens weten wat voor onzin dingen bij de huisartsenpost komen, dus je overdrijft niet hoor.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 9:35

yes1984 schreef:Laat je nog even weten wat ze zeggen bij de huisartsenpost? Ik hoop dat het meevalt. En dat het "gewoon" verkoudheid is.

Dank je! Ik laat het straks wel weten wat ze gezegd hebben. Ik denk ook dat het gewoon een verkoudheid is maar misschien hebben ze iets zodat hij vrijer kan ademen.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 9:36

M@niek schreef:Goed dat je hebt gebeld! Bij jonge kindjes zijn ze altijd alert. En je moet eens weten wat voor onzin dingen bij de huisartsenpost komen, dus je overdrijft niet hoor.

Dat is ook zo. Maar zoals hij nu rustig in zijn bedje ligt ga je toch twijfelen. Ik ga liever nu dan misschien vannacht.
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Lady4 do 26 jan 2012 - 9:40

M@niek schreef:Goed dat je hebt gebeld! Bij jonge kindjes zijn ze altijd alert. En je moet eens weten wat voor onzin dingen bij de huisartsenpost komen, dus je overdrijft niet hoor.

Eens, maar toch vind ik het niet kunnen dat mensen s'avonds naar de HAP gaan omdat ze overdag niet kunnen. Daar zijn ze gewoon niet voor.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 9:41

Mama_1987 schreef:
yes1984 schreef:Laat je nog even weten wat ze zeggen bij de huisartsenpost? Ik hoop dat het meevalt. En dat het "gewoon" verkoudheid is.

Dank je! Ik laat het straks wel weten wat ze gezegd hebben. Ik denk ook dat het gewoon een verkoudheid is maar misschien hebben ze iets zodat hij vrijer kan ademen.

Misschien voor een volgende keer (hopelijk niet): kleine kinderen mogen ook otrivin neusspray, dit heb je ook in kindersterkte. Scheelt al ontzettend als ze verkouden zijn Benauwd: HAP of niet? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Susan do 26 jan 2012 - 9:54

Lady4 schreef:
M@niek schreef:Goed dat je hebt gebeld! Bij jonge kindjes zijn ze altijd alert. En je moet eens weten wat voor onzin dingen bij de huisartsenpost komen, dus je overdrijft niet hoor.

Eens, maar toch vind ik het niet kunnen dat mensen s'avonds naar de HAP gaan omdat ze overdag niet kunnen. Daar zijn ze gewoon niet voor.

Dat wilde je zelf een tijdje geleden toch nog, met je oor?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Lady4 do 26 jan 2012 - 10:27

Susan schreef:
Lady4 schreef:
M@niek schreef:Goed dat je hebt gebeld! Bij jonge kindjes zijn ze altijd alert. En je moet eens weten wat voor onzin dingen bij de huisartsenpost komen, dus je overdrijft niet hoor.

Eens, maar toch vind ik het niet kunnen dat mensen s'avonds naar de HAP gaan omdat ze overdag niet kunnen. Daar zijn ze gewoon niet voor.

Dat wilde je zelf een tijdje geleden toch nog, met je oor?

Dat is inderdaad waar, maar volgens mij was mijn probleem toen ook echt in het weekend ontstaan. Bovendien was ik er toen niet zeker van waardoor ik ineens doof was aan een kant. Het is ook geen aanval naar TO toe, ik vind dat je zeker bij kleine kinderen voorzichtig moet zijn. Ik bedoelde dat meer in het algemeen, maar als ik mijn post zo teruglees kwam dat misschien niet helemaal over.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Susan do 26 jan 2012 - 10:28

Je hebt ook wel gelijk hoor, dat ze daar niet voor zijn, maar in dit geval had ik evengoed gebeld als ik de volgende dag gewoon langs de huisarts kon.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 11:23

Bedankt voor jullie medeleven. We zijn weer terug en gelukkig niks ernstigs aan de hand. Hij wilt liever geen medicijnen geven bij zulke kleine kinderen dus gaan we proberen of de neusspray helpt. Die heb ik al wel eens vaker gebruikt tegen een verstopte neus maar hij zei dat het ook helpt bij slijm achter in de keel. Als hij veel last blijft houden tijdens het slapen mochten we heb zelfs een nachtje in de maxi cosi doen zodat hij rechter op kan zitten. Maar we gaan nu gewoon eerst het bedje proberen vannacht. Ik ben in iedergeval gerust gesteld!

Welterusten allemaal!
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Mama_1987 do 26 jan 2012 - 11:24

Amazzonia schreef:
Mama_1987 schreef:
yes1984 schreef:Laat je nog even weten wat ze zeggen bij de huisartsenpost? Ik hoop dat het meevalt. En dat het "gewoon" verkoudheid is.

Dank je! Ik laat het straks wel weten wat ze gezegd hebben. Ik denk ook dat het gewoon een verkoudheid is maar misschien hebben ze iets zodat hij vrijer kan ademen.

Misschien voor een volgende keer (hopelijk niet): kleine kinderen mogen ook otrivin neusspray, dit heb je ook in kindersterkte. Scheelt al ontzettend als ze verkouden zijn Benauwd: HAP of niet? 561177

Ja die ken ik. Hadden we al een paar weekjes in huis Very Happy Dank je...
Mama_1987
Mama_1987
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 302
Registratiedatum : 26-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  *Troela* do 26 jan 2012 - 11:40

Mama_1987 schreef:Bedankt voor jullie medeleven. We zijn weer terug en gelukkig niks ernstigs aan de hand. Hij wilt liever geen medicijnen geven bij zulke kleine kinderen dus gaan we proberen of de neusspray helpt. Die heb ik al wel eens vaker gebruikt tegen een verstopte neus maar hij zei dat het ook helpt bij slijm achter in de keel. Als hij veel last blijft houden tijdens het slapen mochten we heb zelfs een nachtje in de maxi cosi doen zodat hij rechter op kan zitten. Maar we gaan nu gewoon eerst het bedje proberen vannacht. Ik ben in iedergeval gerust gesteld!

Welterusten allemaal!



Je kan dan ook het matrasje verhogen door bijv handdoekrollen eronder te leggen. Ligt hij toch rechter op, en fijner dan in de maxi cosi.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 11:42

Wat ook kan helpen (en sorry als het hier al eerder is gezegd) is stomen op de badkamer. Gewoon je douche heel heet laten lopen en er ongeveer 10 minuutjes bij gaan staan met je kleine. Dat maakt het slijm losser

Wij zetten ook altijd de bovenkant van S. zijn bedje op boeken als hij verkouden is. Dan ligt hij iets hoger met zijn hoofdje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Benauwd: HAP of niet? Empty Re: Benauwd: HAP of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum