Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleding vakantie, wat mee te nemen?

+2
Atelier Madame
TukTuk
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 22:25

Over een week is het zover, dan reizen we af naar NYC. Nu is de planning ed allemaal klaar.
Begin ik te malen over wat ik wel/niet mee moet nemen aan kleding.

Zelf zat ik te denken aan 1 spijkerbroek, 2 shirtjes en een vest. En voor de rest jurkjes met leggings. Schijnt dat het daar ook mooi weer is in juni. Maar is dat wel praktisch?
En kwa schoenen? Birkenstocks? Of toch wandelschoenen die niet mooi staan onder die kleren?

Dus.. Hulp/tips zijn welkom Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  TukTuk za 4 jun 2011 - 22:38

Ik zou 2 shirtjes meer mee nemen, voor het geval het weer toch niet zo goed is, zelfde geldt voor een vest, maar dat is erg persoonlijk, ik heb het altijd koud Very Happy

Kwa schoenen zou ik gewoon aantrekken wat je lekker vind zitten en waar je goed op kan lopen. Voor mij zouden dat wandelsandalen of wandelschoenen zijn, maar als je goed en lang kan lopen op je birckenstocks, waarom niet? je kan ook beide mee nemen. Je mag toch iets van 20 kg mee toch als baggage?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast za 4 jun 2011 - 22:41

AngelNyn schreef:Ik zou 2 shirtjes meer mee nemen, voor het geval het weer toch niet zo goed is, zelfde geldt voor een vest, maar dat is erg persoonlijk, ik heb het altijd koud Very Happy

Kwa schoenen zou ik gewoon aantrekken wat je lekker vind zitten en waar je goed op kan lopen. Voor mij zouden dat wandelsandalen of wandelschoenen zijn, maar als je goed en lang kan lopen op je birckenstocks, waarom niet? je kan ook beide mee nemen. Je mag toch iets van 20 kg mee toch als baggage?

Bedankt alvast smile
Ik mag iig 33 kilo pp meenemen. Maar ik wil weinig mee heen nemen, en meer mee terug Wink We gaan daar nl op donderdag al heel de dag shoppen. Dus de dingen die ik mis, kan ik daar eventueel ook nog kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  TukTuk za 4 jun 2011 - 23:40

Zo 33 kilo is veel! Ja dan zou ik inderdaad niet teveel mee nemen en lekker daar gaan shoppen smile Veel plezier!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:12

Bedankt, Nyn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:20

Hoe kom je er bij dat je 33 kilo mee mag nemen? Of vlieg je met een hele speciale vlucht? Of maakte je een typfoutje en bedoel je inderdaad de 23 kilo die je daadwerkelijk mee mag nemen. Dat valt in de praktijk vies tegen trouwens, dus neem inderdaad niet te veel mee.

Als jij hele dag op Birkie's kan lopen, zou ik die zeker meenemen. Dat is ideaal voor dit weer daar, en ik loop zelf ook erg graag op slippers. Ik zou zelf niet in jurkjes willen lopen in een stad, maar dat komt doordat m'n benen dan zo gaan schuren met kleffe warmte. Dan loop ik liever in een korte broek, maar dat is persoonlijk.

Ik zou dus twee broeken meenemen (1tje vind ik wel erg weinig), en iets meer shirtjes.

En vergeet niet dat het weer erg verradelijk kan zijn daar.

De week voordat ik ging was het 16 graden in New York, maar toen ik er was, was het ineens omgeslagen naar -12. Ik was totaal verkeerd gekleed dus. Nou zal het niet zo drastisch zijn, maar zorg dus ook zeker voor genoeg warme kleren of laagjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:33

Wij mogen 23 kilo in bagageruim meenemen en 10 kilo handbagage. Dus ik neem niet teveel mee.
Onder die jurkjes doe ik wel leggings aan Wink Ben benieuwd smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:35

New York.. Ik zou lekker daar gaan shoppen Very Happy:D

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Atelier Madame zo 5 jun 2011 - 6:48

Je kunt shoppen wat je wilt maar geloof me, met goede schoenen is dat toch een stuk leuker! Als jij de hele dag op je birckestocks kunt lopen zou ik die sowieso meenemen. Voor de rest zou je aan gympen kunnen denken zoals allstars of asics.. persoonlijk zou ik ook wandelschoenen meenemen voor de dagen die je niet gaat winkelen, die kun je prima onder een korte broek met een leuke top dragen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Possom zo 5 jun 2011 - 6:59

Oooh NY! Laat alles thuis en stop mij in je koffer! Laughing


Wat je ook kan doen is zware schoenen aandoen en de lichte in je koffer, zelfde met kleren. Dan kun je stiekem net wat meer meenemen.

En verdelen over twee koffers he!

Veel plezier!!
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:12

Lize schreef:Wij mogen 23 kilo in bagageruim meenemen en 10 kilo handbagage. Dus ik neem niet teveel mee.
Onder die jurkjes doe ik wel leggings aan Wink Ben benieuwd smile

Oh zo interpreteer je het! Ja, dan is het 33 kg inderdaad. Mijn handbagage zit altijd zo vol met apparatuur (laptop, camera, lenzen, opladers) en wat reisgidsen en alle belangrijke papieren, dat daar echt geen ander spul bij kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Arwyn zo 5 jun 2011 - 7:26

In je handbagage ook even schoon ondergoed (eventueel een shirtje) en je tandenborstel doen voor het geval ze je koffer ergens anders heen sturen hè! Wink
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Inge zo 5 jun 2011 - 10:10

iig schoenen waar je goed en lang op kan lopen.

Ik had ook sommige dagen 1 paar schoenen aan en een ander paar schoenen/slippers mee (voor de afwisseling qua lopen)
Ik had birckenstocks, teva's (wel leuke met roze bandjes die ik speciaal voor NY gekocht had) en gewone schoenen mee
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  minoessepoes ma 6 jun 2011 - 1:09

Arwyn schreef:In je handbagage ook even schoon ondergoed (eventueel een shirtje) en je tandenborstel doen voor het geval ze je koffer ergens anders heen sturen hè! Wink

Een vriendin van mij doet altijd haar bikini in haar handbagage als ze op strand vakantie gaat want dan kan ze in ieder geval zwemmen. Ik ga al die onzin dus niet mee sjouwen als handbagage, als je koffer echt kwijt is is een onderbroek zo gekocht en in het hotel hebben ze wel een tandenborstel! Ik neem liever belangrijkere dingen mee zoals een foto toestel, eventueel een laptop/ipad, medicijnen, een mp3 speler en een goed boek en een paar warme sokken en reisgidsen om me in te lezen.

Ik heb zelf wel heel NY door gesjouwd op mijn birkenstocks, ik vind ze heerlijk lopen en kon daar prima een dag op sjouwen. Verder had ik een paar sneakers bij me voor bijvoorbeeld een regenachtige dag. En inderdaad 2 lange broeken, mocht het weer niet al te mooi zijn, dan kan je tussendoor in het hotel omkleden en hoef je niet in een natte broek te blijven lopen.
Ik had geen jas bij me, alleen een colbertje en een lekker vest voor in het vliegtuig. Ik had ook veel jurkjes mee genomen, ik vind dat heerlijk zitten, ik draag niet vaak broeken maar meestal jurkjes/rokjes dus dat deed ik toen ook. Ik had wel wat leggings bij me voor als het net wat kouder werd, maar die heb ik niet veel aan gehad (wij waren er in september). Wij hadden 1 dag echt heel hard regen, we dachten dan kopen we daar wel een paraplu, maar het waaide zo hard door de straten heen dat die meteen kapot zou waaien, we hadden ook zo'n lelijke wegwerp poncho bij ons, die je voor 50 cent bij de Wibra kan kopen en dat vond ik toen echt een uitkomst.

Verder doe ik graag laagjes aan, een hempje met een t-shirt erover en een vest of een colbertje. Dan kan je naarmate het warmer wordt wat uittrekken.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Arwyn ma 6 jun 2011 - 4:33

minoessepoes schreef:
Arwyn schreef:In je handbagage ook even schoon ondergoed (eventueel een shirtje) en je tandenborstel doen voor het geval ze je koffer ergens anders heen sturen hè! Wink

Een vriendin van mij doet altijd haar bikini in haar handbagage als ze op strand vakantie gaat want dan kan ze in ieder geval zwemmen. Ik ga al die onzin dus niet mee sjouwen als handbagage, als je koffer echt kwijt is is een onderbroek zo gekocht en in het hotel hebben ze wel een tandenborstel! Ik neem liever belangrijkere dingen mee zoals een foto toestel, eventueel een laptop/ipad, medicijnen, een mp3 speler en een goed boek en een paar warme sokken en reisgidsen om me in te lezen.

De man van een collega was er anders wel erg blij mee, haha.
Nou ging die ook niet op vakantie, maar weg voor zijn werk. Ze kwamen 's avonds aan toen de winkels al dicht waren en moesten de volgende ochtend naar een congres oid. Voor die tijd nog naar een winkel kon ook niet. Hij was dus we erg blij dat hij toch schoon ondergoed en een schoon shirt had en z'n tanden kon poetsen, haha. Koffer kon hij gelukkig na die eerste dag ophalen.

Ik doe het zelf altijd wel. Een tandenborstel en een onderbroek nemen nauwelijks ruimte in beslag en wegen ook niks en ik weet dan iig zeker dat ik de basis dingen bij me heb, wel zo fijn smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:07

Bedankt voor alle goede tips! Heb ik zeker wat aan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding vakantie, wat mee te nemen? Empty Re: Kleding vakantie, wat mee te nemen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum