Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

+12
Arwyn
silly-one
minoessepoes
Atelier Madame
Prosecco
Bliss
bolus26
sanne-84
Suus
SuperGrover
Raindrop
ijsjemeisje
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  ijsjemeisje zo 3 jul 2011 - 2:02

Volgende week ga ik 12 dagen op vakantie naar Griekenland.
Pfff ik heb altijd gevoel dat ik veel te veel mee neem in mijn koffer.
Ik denk dan o,,,dit moet ook nog mee,,oo en dat ook nog Embarassed

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Raindrop zo 3 jul 2011 - 2:07

Ja haha. En dan vooral kleding, schoenen, sieraden en make-up enzo. Mijn vriend neemt dan weer veel minder mee.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 2:46

Wat is teveel? Laughing

Mijn vriend heeft altijd nog plek over en daar maak ik dan graag misbruik van Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 3:19

Hahaha, ja dat probleem heb ik ook.
Kun je nagaan hoe dat was afgelopen keer en H. geen eigen bagage mee mocht!!!

Dat moest bij ons in de koffers.

Ik heb echt steeds staan wikken en wegen wat er uit kon en weer mee kon.
Net zolang tot ik beide koffers op 20 kilo had....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 4:18

Ja ik herken het helemaal Laughing Het scheelt dat wij met de auto gaan en dus vrij veel ruimte hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  ijsjemeisje zo 3 jul 2011 - 4:54

Bij mij wegen de verzorgingsproducten ook zoveel.
Ik neem het allemaal nieuw mee.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  SuperGrover zo 3 jul 2011 - 5:28

Ik had 3,5 kilo overbagage op vakantie naar Calella. 10 dagen laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 5:35

Ik heb daar echt totaal geen last van. Mn vriend en ik delen altijd 1 backpack die dan rond de 16kg is. Ik heb met 15kg bijna een jaar gereisd, zoveel heb je niet nodig. Ik vind t ook onhandig om veel mee te nemen. Je moet t toch de hele tijd met je mee slepen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 5:37

Normaal wel, dit jaar gewoon goed gekeken wat ik mee wilde nemen, en ik was met 14 kilo klaar (voor 8 dagen); dus ik kon veel winkelen! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Suus zo 3 jul 2011 - 5:45

Het ligt eraan: als ik een backpack mee heb, heb ik daar meer dan genoeg aan, als ik een koffer meeneem, neem ik gewoon meer kleren mee :P
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  ijsjemeisje zo 3 jul 2011 - 6:06

SuperGrover schreef:Ik had 3,5 kilo overbagage op vakantie naar Calella. 10 dagen laughcry

Haha dat doe je goed!!
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  sanne-84 zo 3 jul 2011 - 6:09

och verschrikkelijk zeg! ieder jaar maar weer voornemen om het jaar erop minder mee te nemen, als ik dan weer zie hoeveel kleren er mee terug komen die ik niet heb aangeraakt..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 6:27

Nee, geen last van. Wanneer ik korter dan een week ga, probeer ik zelfs altijd alleen met handbagage te reizen. De laatste vakantie met ons drieen van een week (vriend, dochter en ik) hebben we maar een tas ingecheckt. En toen hadden we dus kleding voor drie personen bij ons, handdoeken, toiletspullen en benodigdheden voor dochter (40 luiers, speelgoed etcetera).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 7:41

Tja wat is veel. Wij wegen de koffers thuis altijd even en zitten en dan per koffer 2 of 3 kg overheen. Op Schiphol is het dan minder dan dat het thuis aangaf, heel apart.

Ik neem gewoon genoeg mee zodat ik genoeg verschillende kleding aan kan doen.

Ik nam altijd 2 of 3 geurtjes mee in standaard formaten. Dat neemt best wat ruimte in in een toilettas die toch al niet zo groot zijn.
Nu heb ik mini's en een verstuiver die je kan vullen met een parfum naar keuze.
Overigens neem ik er dan nog steeds 2 of 3 mee.

Gezichtscreme nam ik altijd van kruidvat eigenmerk uit zo glazenpotje mee en da's best link omdat het glas is. Sinds een paar jaar ben ik erachter gekomen dat het ook in tubes verkrijgbaar is dus da's veel makkelijker.

Mijn man heeft altijd een gel in een grote pot en die ging ook altijd mee.
Toen zag ik dat die ook in tubevorm was, echt makkelijk.

Je moet ook logisch nadenken en op zoek gaan naar zulke dingen tenslotte helpen alle kleine beetjes.

Ik doe altijd schoenen en kleding aan tijdens de vlucht die ik dan ook gebruik. Neem 1 trui mee die ik dan ook aandoe. Jas laat ik thuis en doe wat laagjes aan aangezien het in het vliegtuig vrij koud is.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 3 jul 2011 - 7:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 7:41

Snowflake schreef:Ja haha. En dan vooral kleding, schoenen, sieraden en make-up enzo. Mijn vriend neemt dan weer veel minder mee.

Mannen zijn daar veel makkelijker in denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Raindrop zo 3 jul 2011 - 8:50

Caribbeanlover schreef:
Snowflake schreef:Ja haha. En dan vooral kleding, schoenen, sieraden en make-up enzo. Mijn vriend neemt dan weer veel minder mee.

Mannen zijn daar veel makkelijker in denk ik.

Inderdaad. Maar ik doe ook spullen van mij in zijn koffer haha.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  bolus26 zo 3 jul 2011 - 9:48

wij gingen vroeger als gezin en nu soms met mn man met de motor opvakantie (vroeger met zijspan) dus ben gewend om weinig mee te nemen en klein in te pakken,Dus nee..

ook als we backpacken neem ik liever wat minder mee,veel te zwaar anders!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 10:30

Zolang ik aan de kg's die ik mag meenemen houd zal ik daar niet gauw onder gaan zitten tenslotte mag je niet voor niks tot een bepaald gewicht.
Stel als ik 25 kg mee mag nemen, dan probeer ik er ook aan te komen dan kan ik iig genoeg meenemen.
Waarom zou ik minder meenemen als ik meer mag?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Bliss zo 3 jul 2011 - 11:29

Ik heb ook grote moeite met weinig spullen meenemen! Ik wil sowieso altijd veel schoenen meenemen, maar qua kleding wil ik ook genoeg keus hebben. Ik ga over een paar weken twee weken naar Florence en dan wil ik natuurlijk ook weer veel te veel meenemen! Broeken, rokjes, jurkjes etc., ik wil wel een beetje af kunnen wisselen smile Vaak ga ik eerst helemaal zitten bedenken wat ik elke dag aan wil, maar daar kom ik dan niet uit en uiteindelijk gooi ik willekeurig van alles in de koffer en zie ik het daar wel.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Prosecco zo 3 jul 2011 - 17:46

Ik probeer altijd zo min mogelijk mee te nemen omdat ik dan op de plaats van bestemming lekker kan gaan shoppen. Helaas lukt me dit haast nooit, waardoor ik terug altijd overgewicht heb.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Atelier Madame zo 3 jul 2011 - 18:27

Nou het wisselt bij mij! meeste gewicht gaat meestal in boeken zitten, en je badlakens. Daarnaast natuurlijk de kleding. Vooral als het in de avonden nog flink afkoelt en je nog een trui en spijkerbroek nodig hebt gaat het altijd hard!. Toch heb Ik wel is 5 weken gebackpackt met 12,kilo inc wandelschoenen. Qua toilettas overigens wel geleerd: niet teveel volle flessen meenemen, scheelt enorm veel gewicht. Evenals het verschil qua lange broek: een spijkerbroek is snel 400 gram meer dan een katoenen broek.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  minoessepoes zo 3 jul 2011 - 18:33

Als wij een weekje weg gaan dan neem ik alleen handbagage mee. Dus nee ik neem ook niet zo heel veel mee op vakantie. Dat heb ik inderdaad ook wel geleerd met backpacken. Maar ik neem altijd echt wel genoeg om er elke keer anders uit te zien. Wij hebben vaak met zijn tweeen een kilo of 12 a 13 bij ons. Maar dan zitten we in een hotel dus nemen we geen handdoeken, strandlakens, fohn en aanverwante artikelen mee.

Wij gaan dan ook nooit op een georganiseerde reis waar je van het vliegveld met de bus naar je hotel wordt gebracht. En wij huren nooit een auto, dus meestal moeten we nog wel een stuk met een bus of trein en daarna nog een stukje naar het hotel lopen, wij blijven vaak niet de hele vakantie op 1 plek en ik heb gewoon geen zin in heel veel gesjouw!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  silly-one zo 3 jul 2011 - 18:41

Waarom zou je zoveel meenemen? Wij mochten altijd voor 3 weken maar één tas mee met kleding etc. Mijn ouders hadden dan nog wel een tas met de handdoeken etc. Veel namen we echt niet mee. Dit weekend ga ik met de motor weg en een tent, dus veel zal ik nu ook niet mee kunnen nemen. Tanktas en zijtassen en misschien een kleine rugzak, maar meer ruimte heb ik gewoon niet en dat is ook echt geen probleem. Een voordeel is ook, je neemt niks teveel mee.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:24

Caribbeanlover schreef:
Waarom zou ik minder meenemen als ik meer mag?

Omdat het soms helemaal niet nodig is om 20 kg aan spullen mee te nemen, en omdat ik altijd uitgebreid wil shoppen op vakantie, en dan alle kilo's die ik overhoud daarvoor gebruik (en die van mijn vriend ook, haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gast zo 3 jul 2011 - 20:26

Bliss schreef:Ik heb ook grote moeite met weinig spullen meenemen! Ik wil sowieso altijd veel schoenen meenemen, maar qua kleding wil ik ook genoeg keus hebben. Ik ga over een paar weken twee weken naar Florence en dan wil ik natuurlijk ook weer veel te veel meenemen! Broeken, rokjes, jurkjes etc., ik wil wel een beetje af kunnen wisselen smile Vaak ga ik eerst helemaal zitten bedenken wat ik elke dag aan wil, maar daar kom ik dan niet uit en uiteindelijk gooi ik willekeurig van alles in de koffer en zie ik het daar wel.

Hahah bedenken wat je elke dag aan gaat doen, hilarisch. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie? Empty Re: Nemen jullie ook altijd zoveel mee op vakantie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum