Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

+2
CCC
snoezel
6 plaatsers

Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  snoezel ma 29 apr 2013 - 7:16

Ik ben al een dikke week in de veronderstelling dat L ineens weer last heeft van luieruitslag. Erg opvallend, aangezien ze alleen tijdens haar slaapjes een luier nog om heeft. Gaf eerst mijn schoonmoeder de "schuld", daar had ze bijna een hele dag goedkope luiers aangehad (reageerde ze als baby ook op). Smeer al 1,5 week dik met sudocreme, maar echt beter wordt het er niet op. Net haar op bed gelegd en haar lipjes leken wel gerimpeld... Afgelopen dagen soms ook heeelll droog... Dus nu begon ik me af te vragen of het eigenlijk wel uitslag is, en geen schimmelinfectie...

Komt dit iemand bekend voor? Wat is het verschil in kenmerken?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  CCC ma 29 apr 2013 - 7:24

N. heeft bij een schimmelinfectie rode randen om de uitslag heen, en je ziet dat het meer word zeg maar. Sudocreme schijnt de boel af te sluiten, dus zou betekenen dat de schimmel lekker kan doorbroeien daaronder. Ik heb op aanraden van Laurientje nu pure kokosolie gehaald en smeer dat nu 2 dagen. Ziet er al stukken beter uit, ze heeft ook minder pijn eraan.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  Supertalentje ma 29 apr 2013 - 7:30

Geen idee eigenlijk. Hier dacht ik na 3 wkn luieruitslag ook aan een schimmeltje (het jeukte heel erg, zodra de luier open ging begon ie te krabben) maar de apotheek wilde dat ik eerst langs de ha ging en niet zomaar zelf iets zou opsmeren. Het kon ook eczeem of een allergische reactie ergens op zijn. Uiteindelijk was het een schimmeltje, maar ik denk dat het slim is even langs de ha te gaan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  Pink! ma 29 apr 2013 - 7:32

Hier had t ik t vermoeden toen t na 2 dagen smeren niet minder werd. We moesten toch naar de ha dus meteen laten kijken.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  Laurientje ma 29 apr 2013 - 7:36

chococupcake schreef:N. heeft bij een schimmelinfectie rode randen om de uitslag heen, en je ziet dat het meer word zeg maar. Sudocreme schijnt de boel af te sluiten, dus zou betekenen dat de schimmel lekker kan doorbroeien daaronder. Ik heb op aanraden van Laurientje nu pure kokosolie gehaald en smeer dat nu 2 dagen. Ziet er al stukken beter uit, ze heeft ook minder pijn eraan.

Fijn dat het nu beter gaat!!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  CCC ma 29 apr 2013 - 7:45

Laurientje schreef:
chococupcake schreef:N. heeft bij een schimmelinfectie rode randen om de uitslag heen, en je ziet dat het meer word zeg maar. Sudocreme schijnt de boel af te sluiten, dus zou betekenen dat de schimmel lekker kan doorbroeien daaronder. Ik heb op aanraden van Laurientje nu pure kokosolie gehaald en smeer dat nu 2 dagen. Ziet er al stukken beter uit, ze heeft ook minder pijn eraan.

Fijn dat het nu beter gaat!!
Jaaa! Thnx voor de tip! Ben zo blij dat het zo makkelijk te verhelpen is smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  Lejow ma 29 apr 2013 - 7:47

Ook goed opletten met schoonmaken als ze gepoept heeft. Goed van voor naar achter vegen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  snoezel ma 29 apr 2013 - 22:58

Laurientje, ik heb je even een pb'tje gestuurd
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  Laurientje di 30 apr 2013 - 1:43

snoezel schreef:Laurientje, ik heb je even een pb'tje gestuurd

Je hebt er een terug!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Verschil schimmelinfectie en luieruitslag? Empty Re: Verschil schimmelinfectie en luieruitslag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum